Inlägg av Hajfena

Inlägg som Hajfena har skrivit i forumet

Skrivet av rmpyro:

Djurliv släpper dom kanske i år om server meshing är redo. Om inte, då kommer allt annat också bli försenat.

Mobiglass styrda skepp har jag inte hört något om förutom för squadron 42.

Theatre of war, kanske nerlagt eller kräver server meshing eller annan optimering. Hörde från folk som testade det för några år sedan att dom hade väldigt låg fps som på stora events på starcitizen. Tror dom kommer utveckla Arena commander vidare istället med funktioner från theatre of war.

Om allt från star engine demot finns i spelet så är dom på god väg till 1.0 release. Dock behöver dom släppa flera sol system innan dess. Pyro system, sen Nyx system som dom tog bort från spelet för att ge rum för event, och något annat system som inte är nämnt.

Står lite info här om läckorna för 1.0. Ta allt som står i läckan med en nypa salt.
https://h115.substack.com/p/star-citizen-2-years-out

2023 Q4

3.22 - Quality of Life improvements

Tech Preview Pyro/Stanton JP (Planned in early/mid November, clearly delayed lol)

2024 Q1

3.23 - "-the goal of the Q1 patch [is] to contain as many S42 features as possible.”

Meshing tech preview (?)

2024 Q2

3.24 - Nothing yet known, likely finalizing what didn’t make it into 3.23.

Pyro preview (?)

2024 Q3

4.0 - Pyro, Meshing, Resource Network, Master Modes

2024 Q4

Planet Tech V5

2025 Q1

Squadron 42 PC/Console release.

2025 Q4

“Star Citizen 1.0”

Contains 5 Systems on Launch (Stanton, Pyro, 3 others)

“Narrative Experience” on Launch"

Dom har sagt att 2024 kommer va ett stort år för starcitizen. Få se om det händer mycket mer nu än dom senaste åren fast skillnaden är att dom har 300 extra utvecklare för starcitizen i år.

Tror det är för tidigt att prata om 1.0 om inte spelet utvecklas explosionsartat.

Det jag funderar över hur CIG kan fortsätta att få in pengar i den omsättning om de släpper 1.0, jag antar att det räknas som ett spelsläpp och de sade att de inte skulle "sälja" fordon som de gjort hittills då.
Om det visar sig att det inte är så pass tilltalande att väldigt många vill spela.
Då bör det finnas innehåll till mer än vad som roar de som spelar nu.

Jag menar, nu har jag sett den här 890 Jump i en stream så här i 1 timme, med andra runt omkring, lite som att se Bob Ross måla.

Att inte lägga in snabb action som annonserades som exempelvis Theatre of war om man bara har 1 timme att spela på en kväll känns som att man lurar sina kunder, sina spelare. Det spelar som ingen roll om det är kul för vissa när man lockat med flera olika spelstilar.

The Endeavor till exempel, jag kan förstå varför folk provar på Valheim eller Palworld, det går att göra framsteg på en kväll, man behöver inte vänta på att växterna ska växa i realtid

Vad jag menar med Mobiglass, kan man öppna en låst bil med en mobiltelefon idag? Men i framtiden måste man springa runt sitt eget skepp och leta efter en liten knapp samtidigt som man blir beskjuten av fiende, stressad, eller blir jagad av en Vanduul. Det är bakåtsträvande!

Vad finns i 1.0 som inte finns nu?
Vad kommer 1.0 göra spelet roligare än nu?
Kan man öppna och starta sina skepp i mobiglas i 1.0?
Finns det mer djurliv i 1.0?
Theatres of War till 1.0?
Vad finns mer än jakten på pengar för att bli rikare på annat än uec och skepp?

Ursprungligen ville ju Chris att världen skulle vara 9 npc mot 1 spelare bla. då ekonomin inte påverkas som exempelvis i Eve online. Hur ser det ut nu, ungefär 100% spelare och det är spelarna som skapar uppdragen.

Vad är 1.0 🤔

Skrivet av GustavA:

Så mer Mickey & Mallory än Bonnie & Clyde då?

Ja gärna, jag har inget emot det, jag har bara svårt att föreställa mig det. Därav utopi då relation med någon inte finns på kartan.

Skrivet av GustavA:

Har du identifierat dig med de tidigare karaktärerna?? Temat?

Nej, men världsuppfattningen förändras ju äldre man blir.
De har väl en relation antar jag. Det verkar vara en utopi i min värld. Jag börjar närma mig en Karen med 2 hammare, så en sån som huvudpersonen kan jag gå med på.

Ser grymt ut.
Tyvärr så kan jag inte identifierat mig med "Bonnie and Clyde" temat så hoppas det är lite fokus på det.

Guns of Icarus visade hur co-op kunde vara 2012.
Jag trodde att CIG skulle klara av att göra något liknande med Arena Commander, men icke.

Här kommer ett spel som verkar klara av det(ja jag har missat ett antal spel där emellan... men Sea of Thieves är inte i rymden, inte heller Starfield(med ett sånt här gameplay)), det ser intressant ut och det verkar gå att köra på bara två personer(länk) men det bästa är nog fyra för bästa effekt av allt som erbjuds.

Chaotic Starship Crew Sim! - Void Crew

Skrivet av RuneClaw:

Green Man Gaming är helt seriösa och officiella återförsäljare av nycklar. Har handlat av dom i kanske 10 år då de brukar ha bra deals på nya spel.

Skrivet av meanh:

Green Man Gaming är helt legit, de har "officiella" nycklar från utgivarna av spelen. Enda nackdelen är att du inte har dina 2-timmar returrätt som du har när du köper direkt från Steam. Köpte själv min premiumutgåva från dem för ca 80€, fick nyckeln i måndags och har nu förladdat spelet.

Det får bli Greenmangaming då, tackar.

https://www.greenmangaming.com/games/starfield-pc/
Är inte det här en okej sida att köpa ifrån?
130kr billigare för standard versionen.
Sen finns ju
https://gg.deals/game/starfield/

Skrivet av Ronzem:

Förstår inte hur NÅGON kunde tro att man kunde utforska HELA planeter genom att gå/åka runt hela. Sen var det även självklart att man inte fick styra sitt eget skepp och landa på en planet. Utan det hela är en cutscene. Visst var jag besviken på den delen men jag förväntade mig aldrig att det skulle gå.

Vi kommer väl alla ihåg att spelet skulle använda Creative Engine? Aldrig att den motorn skulle klara av detta. Det skulle ha behövts en helt ny motor från grunden anpassad för detta för att göra det möjligt.

Jag förstod även för över ett år sedan att landa på en planet innebar ett helt random område som inte har något med närliggande områden/landplatser att göra. Creative Engine klarar inte av annat.

Hursomhelst så har många gnällt på No Mans Sky och andra liknande spel att tusentals randomgenererade planeter blir tråkiga efter en stund och att det är mycket döda områden men lite att göra. Finns ju ingen studio som kan lägga ned 20 år på att handskapa hela planeter. Så ingen vill egentligen ha detta men när man inte får det då ska man gnälla.

Det är ett storydrivet spel med sandbox element. Man behöver inte hela planeter eller en hel galax för att vända på varenda sten. Det räcker med intressanta områden. Ingen vill spendera 70% av tiden genom att transportera sig fram och tillbaka heller.

Ändå sedan de visade att det gick att "utforska" planeter så har jag sett det som random genererade dungeons. Bara det att man klickar på en planet och "landar" med ett skepp istället för att gå igenom en grottingång med laddskärm.

Ingen trodde heller att man kunde flyga rymdskepp i CryEngine tills galna pledgers/backers finansierade Chris Robers dröm.

Ärligt talat har jag hellre en cutscene än en massiv buggfest och oändlig utvecklingstid då atmosfärisk flygning kostar mer än det ger om man vill vara ekonomisk och fokusera på det väsentliga 😊 sen kraschlanda sönder skeppet måste man ju också kunna då om det ska vara immersive.

Skrivet av Aletheides:

När det gäller Season 1 så var de tydliga redan före spelets release att den skulle komma i mitten/slutet på Juli månad. Så det var inget de tidigarelagt i efterskott efter att ha sett hur antalet aktiva spelare gått ned, vilket är en vanlig konspirationsteori.

Exakt, jag hade ju läst om det här innan spelet släpptes. Är det en patch med nytt innehåll eller mest ändringar i skadetabellen... Därav så kunde de ha lagt in denna ändring från början så alla helt nya spelare kan förstå att det är nöta nöta nöta som gäller. Betyget hade nog varit annorlunda då.

Jag tycker de kunde ha väntat minst 3 månader innan s1 speciellt om man tidigare Diablo pratat om leader boards(hur är den i d4?), alla är inte införstådda med hur seasons fungerar heller, speciellt då man har en hel del nya spelare. Det är ju inte ett mmo även om det kan se ut så i marknadsföringen!

Skrivet av Prixm:

Bara för du inte vill ha seasons betyder det inte att andra inte vill det, vilket siffrorna också tyder på? Diablo är seasons och har varit i 12+ år, och det kommer aldrig ta slut. PoE är seasons, och kommer aldrig ta slut. De två största ARPGsen på marknaden, varför? Pga seasons. Kallas för mer content.

Sedan, ni som tror att dom dragit ner serverkapaciteten haha, alltså lyssnar ni på er själva? Förstår ni inte att det är "THE LOUD MINORITY" som skriker om patchen och spelet på sociala medier. 99% av alla som spelar spel sitter inte på forum och klagar hela dagarna, dom skiter i, dom spelar spelen de gillar och kollar inte ens patchnotes.

För varje 1000 negativa kommentarer på sociala medier är det 100 000 som inte bryr sig och spelar spelet. Varför tror ni Blizzard och andra spel går runt? Har ni sett varenda spel i hela världen som är multiplayer samt competitive? Hur överlever dom? Det enda folk gör är att whina och klaga på att dom ska uninstalla spelet? Men ändå så har dom spelen miljoner med spelare? Undrar varför? Kan det vara för att de flesta spelar spelet och inte gråter på sociala medier? Hmm? :'D

Otroligt.

En stor majoritet har alpha testat spelet, en stor majoritet har beta testat(demo) det, till och med jag.
Den har patchen fanns förmodligen redan färdig från början och skulle varit balanserat i spelet från början MEN eftersom de nu fått in pengarna som gjorde att de som vill ha mindre grindiga spel kunnat spela och kunnat njuta av att det är enkelt att levla fortare.

Det de gjorde med den här patchen är att visa att det ska ta längre tid att komma till 100 då de inte har ett så där mäktigt end game de påstod från början, låter kul Idag spelar vi betydligt fler spel än för 20 år sedan, marknaden ser annorlunda ut så nu har casual spelarna bytt spel, och nu ändrar de till de som gillar att nöta.
Förhoppningsvis så kan detta bli mer hållbart spel i framtiden om de lyssnar till kritiken från de som verkligen pekar på de logiska bristerna i vad som håller i längden, men det krävs att man gör om grundläggande spelmekanismer, och det tar tid.

En säsong som på ett helt nytt spel som inte ens varit 2 månader visar att de inte har innehåll att hålla spelarna aktiva, när en säsong brukar vara i 3 månader vanligtvis.

Jag antar att det är det här Chris Roberts väntar på innan de fyller SC med npc's

Ärligt talat börjar jag bli less på allt snack som spelas upp medans man spelar eller jobbiga quicktime videos som tar bort känslan av att jag spelar och har hellre en tydlig dialog som här, eller likt wow där jag får läsa själv. Kör just nu Far Cry 6 och det är ett jädrans oväsen hela tiden under uppdragen, jag orkar inte bry mig om eller hör inte ens det "inlevelsefulla" svammlet i spelet.

Det här spelet känns mer som ett co-op spel, eller det ser helt okej ut som ett co-op spel när jag ser det i co-op.
Alla spel som har stöd för co-op/online tillsammans med andra har fler buggar än rena singelspel, så det är inget konstigt första halvåret.
Dying Light 1 i co-op som senaste referens, kändes ju bara tröttsamt i längden så det här kan nog bli en trevlig upplevelse om ett tag. I slutändan handlar det mest om att döda saker och samla saker och vampyrer känns uppfriskande, lite mer magi än oändliga zombier.

Digital Foundry klagar på det grafiska, men buggiga skuggor har ju funnits i spel sedan det funnits skuggor i spel
Däremot Volumetric Fog verkar helt trasig, den bör fixas omgående.
Redfall PC - DF Tech Review - Another Unacceptably Poor Port

Blod ser ut som torkat stearinljus Speciellt i en smått jobbig videosekvens men en vagn.
Zooma ut karaktären tack. Man borde ju kunna gå första persons vy om man ska vara så nära.
Hyffsat märkligt röstskådepeleri och berättande, bland annat när Lorath rider iväg och man ser vyer på byn, men lika hög röst hela tiden, han är redan borta...

Karaktären Neyrelle var ju lite för mycket efter att man mötte hennes mor... eller själva storyn efteråt.
Har vi nu upptäckt 1/6 av hela kartan, man kan teleportera när som helst, även waypoints och vi ska ha hästar i spelet, känns inte riktigt som Diablo, är det för att slippa slåss på vägen?
Spelet är ju en live-service så allt är en illusion, dödar man en mob måste någon städa den så att en ny kan respawna var femte minut så att de kan vara i vägen för en.
50000 guld plus material för att max uppgradera ett vapen i act 1, vet inte ens om det var ett bra vapen till att börja med, påminner om Torchlight II där man måste spara på varenda loot man har för att ha råd att maxa utrustningen

Necromancer:
Corpse på marken ser inte ut ett lik, utan som något rött lysande och gegga. Inte ens i närheten av Diablo 2 här.
Jag glömde bort att jag kunde ha skelett eftersom jag inte såg några "lik" på marken, helt plötsligt spawnade det skelett till min Necromancer från ingenstans, jaha tackar.
Om de har kvar så att man kan skapa corpse's från ingenting har man förenklat/försämrat spelet totalt eller av att bara gå i närheten av en.

Det här blir bra på rea till Jul

Kör man hardcore lär man dö på World boss.
Lirik dog några gånger men till slut fick de ner Ashava

Skrivet av Kyraal:

Spoiler TLOU S01E03:

Japp, det är ju där våra egna personligheter spelar lite roll. För mig var det helt trovärdigt. Om jag i stort sett inte hade sett en annan människa på tre år hade jag nog inte väntat en vecka om möjligheten fanns där och då. Sen får vi inte glömma att Bill var en förträngd homosexuell prepper, som hade en "Don't Tread On Me"-flagga (med allt det innebär) på väggen, som förmodligen bodde hos sin mor långt in i vuxen ålder tills hon dog och han ärvde huset. Han har aldrig upplevt någon romantisk koppling till någon annan människa, förutom när han en gång hade sex med en kvinna. Det finns helt klart ett scenario där Bill våldsamt hade avvisat Franks närmande, och jag blev positivt överraskad när han inte gjorde det och istället var lyhörd för sina mänskliga behov. Stackarn var ju helt och totalt utsvulten på kärlek och kontakt.

Det finns en hel del som visas i media, och i verkligheten som många kanske missar utan att veta om det.
För egen del kan jag säga att jag fokuserar på det jag kan och känner för, vilket är olika för de flesta.
När jag ser om det jag påpekade och fokuserar på kroppsspråk och de andra(bilden) och inte bara orden, hade jag nog gjort likadant. Det är väl här jag jag missar det jag borde se

Intressant historia, jag borde haft en Gadsden flag istället för en stor häftig dödskalleflagga på väggen förr i tiden, tills jag insåg att min Feng shui påverkades negativt...

Ett exempel på att jag missar/saknar när jag kommunicerar:
För ett år sedan pratade jag med en kollega om personliga saker, ämnet lät helt okej just då, personen frågade om flera infallsvinklar, sen lite allmänt vardags grejer på jobbet kommande dagar. 3 dagar senare säger denna person till mig, "Du är obehaglig" från ingenstans. Som att det jag sade bearbetats och det i slutändan inte kändes okej. Jag tog tag i situationen, pratade med överordnad som fick lyssna på hur vi tolkade arbetstillvaron, det lät inte bra, men vi jobbar fortfarande på samma ställe. Så bara för att någon säger det är okej med sex eller liknande, eller en obekväm konversation, hur många gånger har inte det betytt #metoo ?

Hade jag inte sett allt i spelväg om tlou så hade jag nog kännt mig mer motiverad av att säga att allt är helt okej hittills, men det är väl här åsikterna är tudelad.

Sen såg jag en film i helgen som heter "The Girl with All the Gifts" som visar en fristående variant på detta dystopiska tema, helt okej film men vet inte om det på sätt och vis spoilar tlou serien bara att prata om den...

Konceptet cordyceps fungus är sjukt intressant och som spelserien visar i första tlou så är allt okej även dlc. Även ovan nämnda film, sjukt intressant.
I tlou2 får vi följa fanatikerna/talibanerna som påstår sig att ett exemplar utan att ha testat ska lösa allt. Att det bara finns en Ellie i hela världen känns helt sjukt också. Det är som att tlou inte handlar om de vill rädda världen utan bara spelar ut varandra utan att veta vad de gör.

Bra känga till mat/socker/mjöl industrin som håller på att förgöra oss, gillar man denna serie så borde man uppmärksamma detta och bli mer fristående när det gäller självförsörjande, dock lite motsägelsefullt när man pratar om "bara ett" vaccin, lite som verkligheten
Sen kan jag dock inte känna med karaktärerna i avsnitt 3, det känns som bästa Tinder matchningen någonsin, helt orimligt. Jag skulle aldrig hoppa i säng med en okänd första dagen speciellt inte när jag dessutom har ett sånt försvar runt min trädgård, vänta en vecka för fan, lite för billigt.

Det bästa med The Division 2 var ju att det fungerade helt okej på min windows 7 dator med dx11.
Spelet var ju som gjord för det, kanske de som klagar borde byta till ett operativsystem som spelet är gjord för

När man dödar skelett så borde det bli skelett delar på marken som ligger kvar.
Blod som sprutar försvinner på 2 sekunder...
Det ska ju synas att man har härjat.
Kan de fixa döda monsterdelar, blod och rester på marken så länge spelvärlden är igång vore det ett plus(eller en självklarhet), utan det ett minus!

Massor med pengar innan man förstod att det skulle ta betydligt längre än något annat. Vad hände med TOW bland annat... Man har ju redan gett sitt stöd av överskottspengar och i nuläget har jag ledsnat helt på spel så det bästa är bara att glömma allt.