Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan ju vara olika hästar, små companion pets eller specialsaker du kan sätta på gubben som änglavingar etc.

Horse Armor CONFIRMED!


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Horse Armor CONFIRMED!

Oh no!!


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Klart dom gömmer RMT som kommer efter lanseringen, när alla nördar har gett 5/5 i betyg.

Helt plötsligt kommer premium cosmetic shop, lootboxes och battle pass. Blizzard är ett riktigt skitföretag.

Medlem
Skrivet av Loxus:

...och du tycker Diablo 2 har sånt flyt? Vi har nog inte spelat samma spel.

Som om det skulle vara nåt nytt?

Jag har inte följt "utvecklingsnytt" så mycket...gillar överraskningar vid release, men co-op hade jag i alla fall missat. MT var väl ingen överraskning, men mycket kan hända innan ett spel är släpp...jag hade inte haft något emot en positiv överraskning.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Klart dom gömmer RMT som kommer efter lanseringen, när alla nördar har gett 5/5 i betyg.

Helt plötsligt kommer premium cosmetic shop, lootboxes och battle pass. Blizzard är ett riktigt skitföretag.

Det är tyvärr ett sannolikt scenario. Efter 6 månader blir det väl F2P som de ska "finansiera med IAP's"

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag har inte följt "utvecklingsnytt" så mycket...gillar överraskningar vid release, men co-op hade jag i alla fall missat. MT var väl ingen överraskning, men mycket kan hända innan ett spel är släpp...jag hade inte haft något emot en positiv överraskning.

Det var MT jag syftade på.

Medlem
Skrivet av delli:

Transaktionerna skulle dock inte påverka spelet förutom skins sa de väl?

Vad de säger och vad de gör har inte riktig vandrat hand i hand den senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Loxus:

...och du tycker Diablo 2 har sånt flyt? Vi har nog inte spelat samma spel.

Skaffa enigma ska du se att det går bra...

Medlem

När man dödar skelett så borde det bli skelett delar på marken som ligger kvar.
Blod som sprutar försvinner på 2 sekunder...
Det ska ju synas att man har härjat.
Kan de fixa döda monsterdelar, blod och rester på marken så länge spelvärlden är igång vore det ett plus(eller en självklarhet), utan det ett minus!

Medlem
Skrivet av fejksson:

Klart dom gömmer RMT som kommer efter lanseringen, när alla nördar har gett 5/5 i betyg.

Helt plötsligt kommer premium cosmetic shop, lootboxes och battle pass. Blizzard är ett riktigt skitföretag.

i augusti quarterly update så har dem redan beskrivit hur dem tänkt sig kring sådant där. cosmetic shop och battle pass beskrivs väldigt väl hur dem kommer fungera.

Känns väldigt lovande i mitt tycke.

Medlem

Får lost ark blandat med diablo 3 vibbar. När man kollar på videos så ser det inte imponerande ut tyvärr.

Medlem

Hade tur och kom med i CB. Spelet flyter på fint och är bättre än förväntat, hade nästan gett upp på Blizzard. Hade de sjabblat det här hade det verkligen varit över för min del. Men det kommer nog bli D4 pre-order hos mig.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Klart dom gömmer RMT som kommer efter lanseringen, när alla nördar har gett 5/5 i betyg.

Helt plötsligt kommer premium cosmetic shop, lootboxes och battle pass. Blizzard är ett riktigt skitföretag.

Dom har redan sagt att det kommer bli en cosmetic shop och battlepass. Lootboxes? nja alltså allt loot är ju rng i detta och har alltid varit så känns väl rätt överflödigt? Dom har även visat att armor som du kan köpa vs dom som finns i spelet inte ska bli en "¨best looking vs boring looking" utan bara att alternativ. Du får kalla mig naiv men så hårt som dom sålt in hur dom vill göra med intäktsgenerering så tror jag inte dom kommer backa på det.

Medlem

Hur fungerar det med talent-trädet?
Kan man som i Diablo 3 byta skills när man vill, måste man gå och resetta trädet hos någon vendor och är det isåfall någon kostnad eller är det någon annan variant?
Finns det loot som i Diablo 3 som ändrar om ens attacker man använder?

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Hur fungerar det med talent-trädet?
Kan man som i Diablo 3 byta skills när man vill, måste man gå och resetta trädet hos någon vendor och är det isåfall någon kostnad eller är det någon annan variant?
Finns det loot som i Diablo 3 som ändrar om ens attacker man använder?

Man kan inte byta när man vill som i D3 utan det kostar guld. Kostnaden ökar beroende på lvl din karaktär har som jag förstår det.

Medlem
Skrivet av Diddy:

Holy Hell!

Har kollat filmerna och gillar det jag ser FÖRUTOM typsnittet de använder. Hoppas det ändras till release. Annars kan jag knappt bärga mig!

Care to share?

Skribent
Skrivet av Oddjob:

Hur fungerar det med talent-trädet?
Kan man som i Diablo 3 byta skills när man vill, måste man gå och resetta trädet hos någon vendor och är det isåfall någon kostnad eller är det någon annan variant?
Finns det loot som i Diablo 3 som ändrar om ens attacker man använder?

Du kan reseta skills individuellt gratis när du vill, sen vet jag inte om det börjar kosta guld beroende på hur många gånger du resettar saker?

Lite osäker på vad du menar med attackerna, alla vapen har ju olika rörelsemönster och attacker.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan ju vara olika hästar, små companion pets eller specialsaker du kan sätta på gubben som änglavingar etc.

Det är vad cosmetics innebär, så länge de inte har några specifika stats eller andra funktioner?

Medlem

Jag är en bit över 30 och tvåbarnsfar, lik förbannat sitter jag och fnissar över "värkande musfingrar". Att man aldrig växer upp.

Bra skrivet i vanlig ordning! Ser faktiskt fram emot release!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du kan reseta skills individuellt gratis när du vill, sen vet jag inte om det börjar kosta guld beroende på hur många gånger du resettar saker?

Lite osäker på vad du menar med attackerna, alla vapen har ju olika rörelsemönster och attacker.

Lite klumpigt skrivet, det jag menade var om det fanns items som har bonusar som gör om spells/skills du använder helt, som det finns i Diablo 3.

Skribent
Skrivet av Oddjob:

Lite klumpigt skrivet, det jag menade var om det fanns items som har bonusar som gör om spells/skills du använder helt, som det finns i Diablo 3.

Aah nu förstår jag! Men det är en bra fråga faktiskt? Inget jag stötte på under testet. Men nu var det ju bara en akt och upp till lvl 25.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Luciphear:

Det är vad cosmetics innebär, så länge de inte har några specifika stats eller andra funktioner?

Ja precis, det var svar på om det bara är "Skins" och det jag menade var att skins bara är en del av cosmetiska.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skaffa enigma ska du se att det går bra...

Ändå inte samma flyt som Diablo 3.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Klart dom gömmer RMT som kommer efter lanseringen, när alla nördar har gett 5/5 i betyg.

Helt plötsligt kommer premium cosmetic shop, lootboxes och battle pass. Blizzard är ett riktigt skitföretag.

Jag litar tyvärr inte heller på Blizzard längre. Känns som deras fokus bytt. Istället för att fokus ligger på att släppa så bra spel som möjligt så ligger nu fokus på att tjäna så mycket pengar som möjligt från de spelen som släpps.

Inaktiv

Kikade på Rhykker precis och han verkar rätt nöjd.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Ändå inte samma flyt som Diablo 3.

hoppas verkligen att ingenting är som diablo 3. allting som rör sig ifrån diablo 3 är en komplimang.

Medlem
Skrivet av riflE:

hoppas verkligen att ingenting är som diablo 3. allting som rör sig ifrån diablo 3 är en komplimang.

Det har sina brister, men i rent gameplay vet jag inget som slår det i genren.

Medlem

Jag hoppas att det är svårt. Jag hatar när det känns för enkelt, så att man bara går går runt och grindar hela tiden utan någon risk att dö.

Medlem

Nu är jag ganska hypad för D4 men, är det bara jag som tyckte bästa sättet att berätta historien var som i D1 (delvis D2) där man hittade böcker som berättades av en berättarröst? Kändes mer... immersive på nått vis. Men så tycker jag visserligen att Ambiance i D1 är det bästa i serien även om D2 är det bästa spelet hittills.

Skribent
Skrivet av Komured:

Nu är jag ganska hypad för D4 men, är det bara jag som tyckte bästa sättet att berätta historien var som i D1 (delvis D2) där man hittade böcker som berättades av en berättarröst? Kändes mer... immersive på nått vis. Men så tycker jag visserligen att Ambiance i D1 är det bästa i serien även om D2 är det bästa spelet hittills.

Det är kvar i det här spelet också.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar