Snabbkollen – När släpps Star Citizen?

Medlem
Skrivet av mwi:

CGI har officiellt sagt att Squadron 42 är "feature complete"
Dom har inte sagt när det ska släppas

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/194...

Det lilla man sett av det kan det bli riktigt imponerande.

Jag hoppas att de lyckas möta förväntningarna.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Citizen scam kommer aldrig att släppas.

Redaktör
Skrivet av HiRoller:

"Dåligt med tryck på forumet?
Då är det dags för en till Star Citizen tråd!"

Hehe, busted! Men vi kör ju faktiskt snabbkollen om ett aktuellt ämne varje vecka, så det vore märkligt att inte fråga om just det.


signatur
Medlem

Squadron 42 möjligtvis sent 2025, om de inte väntar på att SC ska släppas(2029). Rent generellt litar jag inte på att man vill släppa sin födokrok genom att releasa spelet, det är helt enkelt otroligt lukrativt och jag tänker ofta på anti-korruptionslagar och varför de finns.

Medlem

Tror knappast utvecklarna kommer döda sin egen kassako och släppa v1.0. Inte när man kan fortsätta "utveckla" i 10 år till och dra in en förmögenhet från alla dårar som offrar plånboken för tomma löften och drömmar.

Quake-konnässsör

Har själv tröttnat på "spelet" de senaste två åren. När de utvecklar hemsidans shop mer än vad de utvecklar spelet, vad vi vet... Men ja, skiten kommer väl ut för eller senare i ett skick. Jag låter andra spela och köpa vad de nu vill, jag väntar och spelar annat under tiden.

Medlem

Vad finns i 1.0 som inte finns nu?
Vad kommer 1.0 göra spelet roligare än nu?
Kan man öppna och starta sina skepp i mobiglas i 1.0?
Finns det mer djurliv i 1.0?
Theatres of War till 1.0?
Vad finns mer än jakten på pengar för att bli rikare på annat än uec och skepp?

Ursprungligen ville ju Chris att världen skulle vara 9 npc mot 1 spelare bla. då ekonomin inte påverkas som exempelvis i Eve online. Hur ser det ut nu, ungefär 100% spelare och det är spelarna som skapar uppdragen.

Vad är 1.0 🤔

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Vad finns i 1.0 som inte finns nu?
Vad kommer 1.0 göra spelet roligare än nu?
Kan man öppna och starta sina skepp i mobiglas i 1.0?
Finns det mer djurliv i 1.0?
Theatres of War till 1.0?
Vad finns mer än jakten på pengar för att bli rikare på annat än uec och skepp?

Ursprungligen ville ju Chris att världen skulle vara 9 npc mot 1 spelare bla. då ekonomin inte påverkas som exempelvis i Eve online. Hur ser det ut nu, ungefär 100% spelare och det är spelarna som skapar uppdragen.

Vad är 1.0 🤔

Djurliv släpper dom kanske i år om server meshing är redo. Om inte, då kommer allt annat också bli försenat.

Mobiglass styrda skepp har jag inte hört något om förutom för squadron 42.

Theatre of war, kanske nerlagt eller kräver server meshing eller annan optimering. Hörde från folk som testade det för några år sedan att dom hade väldigt låg fps som på stora events på starcitizen. Tror dom kommer utveckla Arena commander vidare istället med funktioner från theatre of war.

Om allt från star engine demot finns i spelet så är dom på god väg till 1.0 release. Dock behöver dom släppa flera sol system innan dess. Pyro system, sen Nyx system som dom tog bort från spelet för att ge rum för event, och något annat system som inte är nämnt.

Står lite info här om läckorna för 1.0. Ta allt som står i läckan med en nypa salt.
https://h115.substack.com/p/star-citizen-2-years-out

2023 Q4

3.22 - Quality of Life improvements

Tech Preview Pyro/Stanton JP (Planned in early/mid November, clearly delayed lol)

2024 Q1

3.23 - "-the goal of the Q1 patch [is] to contain as many S42 features as possible.”

Meshing tech preview (?)

2024 Q2

3.24 - Nothing yet known, likely finalizing what didn’t make it into 3.23.

Pyro preview (?)

2024 Q3

4.0 - Pyro, Meshing, Resource Network, Master Modes

2024 Q4

Planet Tech V5

2025 Q1

Squadron 42 PC/Console release.

2025 Q4

“Star Citizen 1.0”

Contains 5 Systems on Launch (Stanton, Pyro, 3 others)

“Narrative Experience” on Launch"

Dom har sagt att 2024 kommer va ett stort år för starcitizen. Få se om det händer mycket mer nu än dom senaste åren fast skillnaden är att dom har 300 extra utvecklare för starcitizen i år.

Tror det är för tidigt att prata om 1.0 om inte spelet utvecklas explosionsartat.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Mosfet:

Det lär ju även behöva beta testas i minst ett år så kanske 2026-27

Det betatestas väl hela tiden?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Djurliv släpper dom kanske i år om server meshing är redo. Om inte, då kommer allt annat också bli försenat.

Mobiglass styrda skepp har jag inte hört något om förutom för squadron 42.

Theatre of war, kanske nerlagt eller kräver server meshing eller annan optimering. Hörde från folk som testade det för några år sedan att dom hade väldigt låg fps som på stora events på starcitizen. Tror dom kommer utveckla Arena commander vidare istället med funktioner från theatre of war.

Om allt från star engine demot finns i spelet så är dom på god väg till 1.0 release. Dock behöver dom släppa flera sol system innan dess. Pyro system, sen Nyx system som dom tog bort från spelet för att ge rum för event, och något annat system som inte är nämnt.

Står lite info här om läckorna för 1.0. Ta allt som står i läckan med en nypa salt.
https://h115.substack.com/p/star-citizen-2-years-out

2023 Q4

3.22 - Quality of Life improvements

Tech Preview Pyro/Stanton JP (Planned in early/mid November, clearly delayed lol)

2024 Q1

3.23 - "-the goal of the Q1 patch [is] to contain as many S42 features as possible.”

Meshing tech preview (?)

2024 Q2

3.24 - Nothing yet known, likely finalizing what didn’t make it into 3.23.

Pyro preview (?)

2024 Q3

4.0 - Pyro, Meshing, Resource Network, Master Modes

2024 Q4

Planet Tech V5

2025 Q1

Squadron 42 PC/Console release.

2025 Q4

“Star Citizen 1.0”

Contains 5 Systems on Launch (Stanton, Pyro, 3 others)

“Narrative Experience” on Launch"

Dom har sagt att 2024 kommer va ett stort år för starcitizen. Få se om det händer mycket mer nu än dom senaste åren fast skillnaden är att dom har 300 extra utvecklare för starcitizen i år.

Tror det är för tidigt att prata om 1.0 om inte spelet utvecklas explosionsartat.

Det jag funderar över hur CIG kan fortsätta att få in pengar i den omsättning om de släpper 1.0, jag antar att det räknas som ett spelsläpp och de sade att de inte skulle "sälja" fordon som de gjort hittills då.
Om det visar sig att det inte är så pass tilltalande att väldigt många vill spela.
Då bör det finnas innehåll till mer än vad som roar de som spelar nu.

Jag menar, nu har jag sett den här 890 Jump i en stream så här i 1 timme, med andra runt omkring, lite som att se Bob Ross måla.

Att inte lägga in snabb action som annonserades som exempelvis Theatre of war om man bara har 1 timme att spela på en kväll känns som att man lurar sina kunder, sina spelare. Det spelar som ingen roll om det är kul för vissa när man lockat med flera olika spelstilar.

The Endeavor till exempel, jag kan förstå varför folk provar på Valheim eller Palworld, det går att göra framsteg på en kväll, man behöver inte vänta på att växterna ska växa i realtid

Vad jag menar med Mobiglass, kan man öppna en låst bil med en mobiltelefon idag? Men i framtiden måste man springa runt sitt eget skepp och leta efter en liten knapp samtidigt som man blir beskjuten av fiende, stressad, eller blir jagad av en Vanduul. Det är bakåtsträvande!

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Det jag funderar över hur CIG kan fortsätta att få in pengar i den omsättning om de släpper 1.0, jag antar att det räknas som ett spelsläpp och de sade att de inte skulle "sälja" fordon som de gjort hittills då.
Om det visar sig att det inte är så pass tilltalande att väldigt många vill spela.
Då bör det finnas innehåll till mer än vad som roar de som spelar nu.https://static.wikia.nocookie.net/starcitizen/images/2/2d/Inv...
Jag menar, nu har jag sett den här 890 Jump i en stream så här i 1 timme, med andra runt omkring, lite som att se Bob Ross måla.

Att inte lägga in snabb action som annonserades som exempelvis Theatre of war om man bara har 1 timme att spela på en kväll känns som att man lurar sina kunder, sina spelare. Det spelar som ingen roll om det är kul för vissa när man lockat med flera olika spelstilar.

The Endeavor till exempel, jag kan förstå varför folk provar på Valheim eller Palworld, det går att göra framsteg på en kväll, man behöver inte vänta på att växterna ska växa i realtid

Vad jag menar med Mobiglass, kan man öppna en låst bil med en mobiltelefon idag? Men i framtiden måste man springa runt sitt eget skepp och leta efter en liten knapp samtidigt som man blir beskjuten av fiende, stressad, eller blir jagad av en Vanduul. Det är bakåtsträvande!

Har hört att dom tänker sälja skeppen igen som nyare modeller eller andra nya skepp eller fordon. Ett exempel är F7A som är en nyare version av den gamla horneten. Ungefär som bil industrin när dom börjar sälja nya modeller av sina bilar. Så här ser nya f7a hornet mark 2 ut den har dom inte börjat sälja än. Ryktas om att man kan använda f7a hornet upgraden från 2013 för att upgradera sin hornet till den horneten.

Sen kommer dom väl få in pengar på andra sätt också, ett av dom är baserna för orgsen. Man får betala i månaden för att kunna bygga basen på ett ställe som inte kan bli attackerat av andra spelare. Sen ingame auec för baser som har skydd av npcer, men spelarna kan fortfarande förstöra byggnaderna. Och dom som är gratis har inget skydd från npcer och kan bli attackerade av npcer.

Theatre of war har jag inte hört något om efter dom visade upp det på citizencon. Troligtvist andra prioteringar som dom vill ha redo innan dom släpper det för att testa allt. Dom flyttade över väldigt många utvecklare till squadron 42 teamet då det var dags att speeda upp utvecklingen av det spelet. Nya multicrew features jobbar dom med som kan va nice för theatre of war senare, då man man underhålla skeppet och laga det om man hamnar i strid. Kan va rolig gameplay för dom andra spelarna i skeppet så man inte bara sitter i en turret hela tiden. Sen har dom uppdaterat arena commander med nya modsen, dom har lagt till tank battles, och 4-man multicrew och lite andra modes. Dom har tagit bort en av dom mer populära modsen för att få spelarna att testa dom andra modesen och ge feedback. Men det fick dom ganska mycket bakslag för så dom kommer nog lägga tillbaka den moden.

Om dom skulle släppa endeavour idag skulle va samma misstag som när dom släppte reclaimer utan salvage på flera år. Skulle bara va ett skepp man gick runt och kollade på. Många funktioner som det har som farming osv, är inte i spelet än. Men ska komma efter base building som dom jobbar med nu. Många av dom som jobbade med theatre of war jobbar med base building nu.

Dom ska lägga till det nya mobiglasset för starcitizen, men det kommer nog ta tid. Kanske släpps i år eller nästa år. UI teamet pratar om det på en timme lång video jag länkade nedan, plus flera andra video på det jag har skrivit om. Senare ska man tom kunna hacka andra skepp. Tror inte dom kommer lägga till så man kan styra skeppet med mobiglasset. Finns en funktion i squadron 42 för att kalla in sitt skepp, men det är nog scriptat och den kommer landar på en platform som sitter i närheten skulle jag gissa på. Nya mobiglasset är klart mycket bättre än det vi kör med nu men det finns fortfarande förbättringar man önskar sig.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar