Rykte: Playstation överväger ett Helldivers 2-släpp på Xbox

Medlem
Skrivet av Margy:

Vad är det som är konstigt med den kommentaren?

Att dom inte ens försökt och att det är fel inställning. Som åt minstone aldrig ska sägas högt. Jag misstänker att dom tycker att spelen dom gjort har varit bra. Men jag kan inte riktigt se det på samma sätt. Även om jag är jätte hypead efter att få spela Sea of Thieves på PS5 6 år efter att spelet släpps. Det kommer att bli ett av årets bästa spel för mig. Eftersom jag gillar allt med spelet och att det innehåller så mycket skoj. Det tråkiga är att man måste vänta många år på att den här typen ska bli bra. Bättre om dom börjar stort och bygger större.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Men vad vore det för skillnad på en Xbox och en PC isåfall? Låter lite som Steam Machines som Valve försökte sig på.

Priset. Kommer vara stor skillnad i pris per prestanda.

ZF
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Men vad vore det för skillnad på en Xbox och en PC isåfall? Låter lite som Steam Machines som Valve försökte sig på.

Nja.. Problemet med dem var ju att de inte alls hade den kompatibilitet med Windows-spel som SteamDeck nu har rejält mycket av. "I princip allt i biblioteket funkar" nu, till markant skillnad mot "nästan inget i biblioteket funkar" då.

Skrivet av Weeks_death:

Priset. Kommer vara stor skillnad i pris per prestanda.

Ja, det lär bli rejält mycket dyrare.

De som tycker att prisbilden på maskinerna och dess obefintliga utveckling (i varje fall i rätt riktning) var problematiskt denna generation, kommer inte gilla läget i nästa bättre.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Hiroki Totoki har sagt att de kommer släppa spel på "devices that has compute and uses screens". Det inkluderar garanterat Xbox. Frågan är inte om utan när det kommer. Samma sak med resten.

Du som kan precis allt om xbox, vet du om Senuas Saga Hellblade 2 och nya Indiana Jones kommer till Playstation 5 eller är det bara xbox det gäller. Är det kanske tids exklusivt. Vad säger dina kontakter ?

Medlem
Skrivet av submariner:

Du som kan precis allt om xbox, vet du om Senuas Saga Hellblade 2 och nya Indiana Jones kommer till Playstation 5 eller är det bara xbox det gäller. Är det kanske tids exklusivt. Vad säger dina kontakter ?

Enligt Phil Spencer, under Businesses Update (inte så länge sedan), så nej. De kommer inte till PlayStation 5. Sa det de första 30 sekunderna ungefär. Pang boom fick det avklarat. De är nya spel inte existerande spel.

En rolig grej är också att Microsoft 1a part spel säljer bättre och flera av dem än Sony 1a part spel på PlayStation. Enligt PlayStation själva.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

En rolig grej är också att Microsoft 1a part spel säljer bättre och flera av dem än Sony 1a part spel på PlayStation. Enligt PlayStation själva.

Har du feltolkat ett citat nu igen?

Medlem
Skrivet av Thane:

Har du feltolkat ett citat nu igen?

Nope. Ganska flitigt rapporterat. Dessutom kommer det från PlayStation egna listor.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nope. Ganska flitigt rapporterat. Dessutom kommer det från PlayStation egna listor.

Vilken lista?

För Playstations egna lista över Mars 2024 visar Helldivers 2 överst.

https://blog.playstation.com/2024/04/12/playstation-store-mar...

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nope. Ganska flitigt rapporterat. Dessutom kommer det från PlayStation egna listor.

Ett tips är ju att du länkar till källor istället för att alla bara blint ska köpa det du säger.

12
Skriv svar