Sjung ut! Vad tycker du om Diablo IV-betan?

Medlem

Spelade bara en timme. Var så pass kul att jag stängde av. (Vill spara spelet till dess att jag köper det. Dvs om något halvår, när det är patchat och klart).

Fick därtill tummen ur att ge Diablo 3 en andra chans. Hade inte rört det sedan releasekvällen p.g.a. dålig upplevelse då. Så nu har jag jättekul med att bråka med Belial


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Lyckades ppela typ 2 h. Riktigt mysigt


signatur

Allätare

Medlem

Det blev många timmar bägge helger.
Necro och sorc är favoriterna medan barb och druid inte orkades ta längre än typ lvl 15.

Men helt klart taggad på att spela sen när det släpps i juni.

Många verkar vilja ha något annat än Diablo. Vilket kan tyckas lite lustigt då det är ett Diablospel

Medlem

Bra men lite väl begränsat. Minuspoäng för att de tog bort True Fullscreen vilket omöjliggör DLDSR.

Medlem

Var väl okej, lär ha kul med någon kompis några veckor eller så vid release, men känns ju inte som dom har tagit år på sig att göra detta spel, ser ut som ett mobilspel (mestadels UI som är anus), repetiva uppdrag, den på blizzard som tyckte det var en kul idé att ctrl+c / ctrl+v för en jävla källare med ett rum, eller när man väl är i något som är mer som ett "dungeon" så är det igen copy/paste med att hej, här är en stor låst dörr, hitta nyckeln genom att gå antingen till vänster eller höger om dörren och kom sedan tillbaka. fjantigt röstskådespelerie på typ all NPC (förutom Ralph Ineson, snacka om röst).

Medlem

Väldigt trist startzon måste jag säga men de flesta klasser verkar intressanta

Medlem

Är väl en smaksak om man gillar eller ogillar de nya online-elementen i spelet men jag tycker det blir löjligt när man kallar det MMO. Det är verkligen inget massivt i att se 8 spelare i stan eller att stöta på någon i vildmarken en gång per halvtimme.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Enrumskällarna behöver förbättras. Fixa så att båda nycklarna till att öppna portar i dungeons kan bäras samtidigt. Känns i övrigt att vara ett Diablo åt rätt håll och känns knappast som ett mobilspel. Betan var lätt en 8/10.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Herregud ja, dialekten. Vad i hela friden tänkte dom?

En sak som jag verkligen reagerade för var den något cringeartade brutaliteten. Könns som ett gäng metal-teens från 80 talet fått designa den biten.

Diablo 1 är ju från 1996 så du är nog inte helt ute och cyklar


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag hade sjukt kul i betan. Tog en barbarian för alla sa att den var svårast och körde på veteran. Var inte så svårt i mitt tycke och har man rätt kombo till rätt Boss så blev det väldigt simpelt. Längtar till juni

Medlem

Förväntade mig skräp, slutade med att jag hade väldigt kul.

Medlem

Har för mig att jag såg i början att man kunde stänga av att spela med andra. Dock var de bara en snabb popup så han inte läsa hela.

Inaktiv

Jag är tvärnöjd och glad att jag skaffade Ultimate Edition. Har spelat Sorc och Necro och gillat båda men är rätt beredd att dom kommer balanseras till lite mer sansade klasser. Nu är det bara en lång väntan på releasen.
Stötte inte på några buggar heller, lite segt när du går in i ett nytt område då ett layer laddas in. Lär fixas också.

Spelade för övrigt på PS5.

Medlem

summera upp det med ett ord så är ordet. MEH!

Medlem

Blod ser ut som torkat stearinljus Speciellt i en smått jobbig videosekvens men en vagn.
Zooma ut karaktären tack. Man borde ju kunna gå första persons vy om man ska vara så nära.
Hyffsat märkligt röstskådepeleri och berättande, bland annat när Lorath rider iväg och man ser vyer på byn, men lika hög röst hela tiden, han är redan borta...

Karaktären Neyrelle var ju lite för mycket efter att man mötte hennes mor... eller själva storyn efteråt.
Har vi nu upptäckt 1/6 av hela kartan, man kan teleportera när som helst, även waypoints och vi ska ha hästar i spelet, känns inte riktigt som Diablo, är det för att slippa slåss på vägen?
Spelet är ju en live-service så allt är en illusion, dödar man en mob måste någon städa den så att en ny kan respawna var femte minut så att de kan vara i vägen för en.
50000 guld plus material för att max uppgradera ett vapen i act 1, vet inte ens om det var ett bra vapen till att börja med, påminner om Torchlight II där man måste spara på varenda loot man har för att ha råd att maxa utrustningen

Necromancer:
Corpse på marken ser inte ut ett lik, utan som något rött lysande och gegga. Inte ens i närheten av Diablo 2 här.
Jag glömde bort att jag kunde ha skelett eftersom jag inte såg några "lik" på marken, helt plötsligt spawnade det skelett till min Necromancer från ingenstans, jaha tackar.
Om de har kvar så att man kan skapa corpse's från ingenting har man förenklat/försämrat spelet totalt eller av att bara gå i närheten av en.

Det här blir bra på rea till Jul

Medlem

Körde Barbarian och Necromancer, necron var mycket bättre. Men det kändes som en tråkig klass då två av skill knapparna var för minions som man sällan använde. Som i sin tur gjorde klassen till en lätt klass. Barbarian var roligare att spela, fast att den inte var lika stark som necron.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ja, vet inte hur jag ska kännas här riktigt. Kanske börjar bli för gammal då man är född på 80-talet. Hörde att Barben skulle vara svår och tänkte det kan väl inte vara så svårt att bygga en odödling… men det var det. Men inte det som gör att jag får utslag. Det är något. Man känner sig som Neo i första Matrix- filmens början, om det är onlinedelen eller vad det är kan jag inte sätta fingret på. Men överraskningen är borta, looten är för hög och för mycket. Hade jag roligt: Ja! Vad det som jag väntat mig: Kanske?! Är det bättre än tidigare DI-D3, noop. Sen med två helgers testande, varpå den sista öppen så ska fan spelet vara klart vid releasen. Hoppas folk ger feedback.

Bra spel, men inte helt säker på att det vad D4 jag spelade…

Medlem

Spelade några timmar, som sorc. En till två hits för att döda hela bilden med mobs med chain lightning. Kom på mig själv med att jag inte tyckt att spelet var roligt en enda gång under timmarna jag spelade. Kommer dock inte döma det utefter betan så har köpt det, och kommer spela den fullskaliga releasen när det väl är dags. För en rättvis bedömning.

Medlem

Riktigt taggad på släppet! Diablo 4 kommer bli en hit tror jag. Enda minuset är all lagg man upplevde så fort man var i stan. Men annars flöt spelet på som en dröm Hoppas alla bekymmer med lagg och annat som folk fick tyvärr uppleva fixas.

Jag är som sagt taggad som fan! Kötta med min rogue med ice build som var riktigt najs

Medlem

Kört både closed beta och nu open beta, stor skillnad initialt på klasserna tyckte jag.
Har ingen erfarenhet av Diablo sen tidigare förutom DI men det är två helt olika spel, tror D4 kommer ge mig det jag vill ha av ett spel.
Spelare Sorc i CB och Druid nu i OB, tyckte druiden var kul rent pve mässigt men när det blev dags för bossar så var den ju döden eller så måste den komma upp högt i lvlar för att bli intressant, lite de som gnällts om barben också. Har endast spelar melee i DI så blir caster för omväxlingen skull i D4 och högst troligast Sorc igen
Svårt också när man inte vet hur pvp kommer se ut, rogue kan ju bli en farlig skapelse där.

Medlem

Första gången jag lirade ett ARPG. Ojjar mig inför att jag nu måste vänta tills i juni innan jag får spela mer. Hade sjukt roligt!
Väldigt imponerad av grafiken också.

Medlem

Jag hann bara spela igenom demot som wizard som blev level 25. Jag är kluven till spelet och vet inte ifalld et är ett givet köp. Jag vill älska det men jag satt under varje spelsession och drog djupa suckar. Kanske blir ett köp för att spela igenom och se endgame men av det jag har sett så har jag svårt att tänka mig att jag kommer stanna kvar efter att ha utforskat endgame ett par dagar. Jag har dock svårt att motivera ett köp när prislappen är över 800kr för spelet.

Saker jag gillade:
Atmosfären. Stämningen i spelet kändes bra och inte lika plastig som i Diablo 3.

Saker jag inte gillade.
Skilltree. Strukturen på skilltree:t var tråkig, jag gillar inte att jag måste lägga x skillpoints på något jag inte vill ha för att låsa upp nästa nod. Jag vill kunna spara för att spendera på skills jag faktiskt vill använda. Bättre att sätta begränsning på level än antal skillpoints spenderade.

Antal skills jag kan binda. 6 slots? Om jag nu måste spendera mina skillpoints kan jag inte då få använda de skills jag har tillgång till? Jag förstår att de har tagit i tak för gamepad men att kunna växla mellan 2 layouts borde man kunna lösa. (Man kanske kan detta, inget jag hittade under min begränsade speltid i alla fall).

Unique. Om jag förstod det hela rätt så var det inget unikt med vapen/rustning mer än att den hade en unique ability? Kändes tråkigt och en miss till framtida skrytberättelser om hur snabbt man hittade en windforce/stone ring of jordan/oculus etc.

Andra spelare i mitt spel. Vet att det här något väldigt individuellt, Jag vill inte ha andra spelare som springer omkring och röjer i mitt spel, om jag vill ha det så vill jag bjuda in dem till att spela med mig. Besvikelsen infann sig ett par gånger när man springer till ett event på en del av kartan jag aldrig vart på och så har någon redan påbörjat eventet.

Respec. Jag är inte stormförtjust i att kunna respeca under spelets gång. Visst är det kul att inte vara fastlåst i val man gjort om de inte är bra men identiteten på karaktären försvinner när man med en kort andpaus kan vara något helt annat än det man gick in i en dungeon med. Kanske begränsa respecen efter normal som svårighetsgrad?

Medlem

Folk verkar ju inte veta vad diablo är när man läser om att saker dör lätt, repetition, yada yada.

Prova d3 laddern med en 6-set build tex. 2 miljard critar med 30 meteorer som rensar allt tillåmed 2 skärmar bort..

Prova d2 ladder med en mosaic assassin som är broken, så mkt el på skärmen att du crashar spelet för såväl dig själv som andra..

Diablo ska vara röj, slakt, farm, en miljon items som du kränger för delar till crafting osv. Där du på ditt 3000e försök får 0.5% bättre stat på en ny del.

Ska du bli lvl 99 i d2 lär du tex köra 8000 baalruns till 95 sedan nu i senaste laddern kan man köra terrorzones i resterande 2000 år tills du når maxlvl, det är inget peka och klicka-äventyr direkt. Det är blod, svett och hjärndöd farming.

Det är essensen av Diablo!!

Herregud, allt konstigt folk skriver ang detta gör mig helt gråhårig..

Förövrigt: d4 känns bra men opolerat - vilket inte är så förvånande med tanke på att det är en ofärdig produkt.
Grafiskt topp, spelmekaniskt en del att önska som jag är rätt säker på kommer med tiden om än inte direkt vid release.
Det känns ljusår mer diablo än d3 gjorde när det släpptes, ett idag jävligt bra spel - no pun intended.

Det jag kan uppskatta nu är dock att det är egen loot - d2 med gemensam loot är för stressigt för en gammal man som mig, men trading är kul så det är väl baksidan av egen loot - ingen trading.

Det får man dock nog av i PoE säsongerna, omväxling förnöjer..

Medlem

Bara testat Diablo för typ 20 år sedan så tänkte prova nu men tyckte det var sådär. Mycket självklara grejer för den som kan spelet men svårt för en nybörjare nog inte gjort för såna som mig i åtanke. Mycket klicka runt och massa saker som händer som jag inte begriper. Var pepp tills jag provade men kanske ger det en chans på Gamepass i framtiden. Verkar kul om man kan det Kommer dock köra singelplayer, verkar hetsigt med multiplayer.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Har alldeles för mycket att klaga på.

Det finns inget djup i spelet. Looten var riktigt tråkig men du blir tvingad att kolla på varje item ifall någon bättre droppas med dom stats du vill ha. Legendaries som påverkar skills är ett av de sämre systemet jag sett och du blir tvingad att spara eller bygga din build kring dessa items. Tror jag respeccade 20 gånger på en klass bara, och det blir bara dyrare och dyrare varje gång.

Det känns som man spelar ett F2P spel som inte varit alls länge i ugnen, vad har blizzard gjort i 7 år egentligen?

Alla dungeons ser ju likadana ut och har samma typ av "pussel" innan bossrummet, riktigt okreativt. Cellars är ju det mest onödiga någonsin.

Skillträdet var nästan pinsamt med hur lite variation du kan specca och hur värdelösa vissa skills är utan rätt legendary power.

Skulle verkligen aldrig i mitt liv betala 700 kr för detta spel, som dessutom har battle pass, ingame shop och försöker vara ett MMO. Man ser hur dom försökt kopiera Lost Ark och Path of Exile men lyckas inte göra något bättre.

Men trots det var det roligt spela med vänner, så ser fram emot att köra det när det väl kommer till Game Pass.

Sitter du och recenserar gammal beta-kod med maxtak 25 av 100 mot 2 fullstora release-spel?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av eCore:

Körde Sorcerer och Necromancer upp till lvl 15 och måste säga det var en riktig besvikelse. Behövde knappt kolla på skärmen, bara spamma högerknappen..

Storyn var helt okej och jag hade inte tråkigt när jag spelade men några 700-800 är det definitivt inte värt. Köper när det är nere på 200-300 som jag anser det är värt..

Det fanns bara superlätt och lätt i betan. I riktiga spelet kommer du kunna skruva upp svårighetsnivån längre om du vill ha större utmaning. Som jag förstått det är ex necro väldigt stark tidigt, men blir svårare senare när summons dör snabbare osv. Barbaren är tvärtom, klen initialt men blir starkare ju längre man kommer. Vi har ju bara testat introt så är inte orolig för just svårigheten.

Ot så är jag sjukt taggad. Fick riktigt blodad tand av betan och längtar till 2a juni!

Avstängd
Skrivet av theBoosing:

Sitter du och recenserar gammal beta-kod med maxtak 25 av 100 mot 2 fullstora release-spel?

Vad menar du? Jag sa var Diablo 4 hämtat inspiration ifrån, men lyckas inte göra något bättre. Du vet Blizzard som är ett gigantiskt miljardföretag... Men utvecklar ett spel som dom är ett litet indiebolag på 20 pers som hört att live service spel är toppen.

Om spelet har varit i utveckling i 7 är vet jag inte vad för dramatisk utveckling ett par månader skulle göra för skillnad. Spelet när inte bli djupare, skillträdet lär inte bli bättre eller få mer variation.

Dom lär inte ändra så din gubbe blir starkare med skills utan lär vara som nu, du blir starkare tack vare items. Finns inget tråkigare än det.

Tror du dom lägger till nya pussel och unika Dungeons? Kanske ett par.

Jag tror inte ens dom kommer göra en transparent karta du kan använda samtidigt som du springer omkring. Ett lootfilter lär knappast komma heller.
Zooma ut kameran? Antagligen inte det heller.

Diablo 4 är pinsamt dåligt på alldeles för många punkter för kosta 700 kr. Ett mediokert F2P spel.

Medlem

Jag tycker att kritiken är otroligt missvisande och att det ofta jämförs med _andra_ spel, som t.ex. PoE är ju inte vettigt. PoE är ett eget spel med egna system och Diablo är ett annat. Att jämföra de båda är som att jämföra äpplen och päron - båda är frukter, men med olika sammansättning.

Jag har enbart skrapat på ytan i D2 och nu fördjupar jag mig lite ytterligare i D2R, men har svårt att njuta av ett för litet inventory och förstår inte riktigt hur jag använder fler än två skills - om det ens är möjligt? (Jag vet att man kan byta loadout eller så. ) Skitsamma, att man jämför Diablo 4 med Diablo 2 känns också märkligt och att man "vill ha ett nytt Diablo 2" så kan man väl bara fortsätta spela Diablo 2 om det nu var det bästa som hänt sedan jorden skapades för 1,4 miljarder år sedan ur tomma intet.

Jag hade iallafall otroligt sköj i betan och förundrades av miljöerna, stämningen, ljudet och storyn. Ljussättningen var fantastisk och jag tyckte definitivt att ingreppen i skillträdet gjorde stor skillnad, inte bara items-beroende, även om vissa items definitivt boostade karaktärens förmågor. Att ha sin karaktär integrerad i mellansekvenserna gjorde defintiivt att det blev mer inlevelse i berättelsen och återigen, ljudet. Har ett par Steelseries med 7.1 och spatialt ljud satt på immersion via Sonar och jäklar vad man fick inlevelse. Ser fram emot release, är pappaledig hela sommaren, återstår att se om pojken får något solljus.. ;-P

Medlem

Enda jag saknade från DI var auto pickup med items samt pilsystemet angående items.

Medlem

Gillade initialt inte grafiken, men det ändrade sig. Tycker spelet har riktigt stark potential. Dock, med hur öppet det är måste dom ha någon form av BRA level scaling i grupp för att möta saker som party. inte klok på om en bra lösning är implementerad.

Och barb var rätt dålig i veteran, men det löser sig säkert.


signatur

1338 - One Step Above

Skriv svar