Inlägg av Saltomortal

Inlägg som Saltomortal har skrivit i forumet

Skäms mer över datorn, ärligt talat.

Hur är Dead Cells ett soulslike? Jag har spelat det en hel del och skulle säga att det mer är ett roguelike eller roguelite.
De flesta 3D soulslike som finns har i min åsikt missat måltavlan för sin genre. Där verkar Nioh och The Surge ha hittat en bra balans, men jag tog mig icke genom dem.
På 2D-fronten finns Hollow Knight. Vilket är i sig självt ett ypperligt spel, nästan perfekt. Även Salt & Sanctuary (med en uppföljare runt hörnet!), Blasphemous och Death's Gambit är bra soulsdrypande spel.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag hade inga problem med levlarna, men att spelet hade sämre innehåll än första var konstigt. T.ex. avsaknaden av kumpaner? Sen överlevnadgrejen, att behöva lägga om förband och sådant. Även bära ut sina skadade kamrater. När jag läste att de skulle ha det så trodde jag att det skulle bli ett lite mer realistiskt Wildlands och det känns nästan som det var en intention. Men att något förändrades under utvecklingen, vilket sen gjorde att de fick börja om och spelet typ var halvklart när det släpptes? Något skumt är det?

Mycket märkligt spel...

Det jag saknade från Wildlands i Breakpoint var skojet!
Jag fann det fantastiskt att hoppa in med sin squad i en bil och blasta latinamerikansk folkmusik, och köra över ett gäng ansiktstatuerade idioter på vägen in i en lyxvilla och skrämma livet ur ett harem, kidnappa en präst och sabotera gamblingmaskiner, för att sedan offra bilen ut för ett stup och segla vidare med fallskärm.

Breakpoint hade mycket, men skoj var det inte i sig självt. Wildlands tog inte sig själv på lika stort allvar, skulle jag säga.

Skrivet av General White:

Då tycker jag du ska kontakta Swedish Match och anmäla mig. Det är helt orimligt att jag, i brist på idéer, döpte mitt konto här efter dosan som låg framför mig vid tillfället.

Jag använder liksom deras namn OCH bild på FZ, det borde ge flera års fängelse!

Så du tjänar pengar på din image som General White? Ok. Då hör dom nog av sig om en stund.

Det var inte i brist på idéer som Epic valde att sälja en redan uppfunnen dans heller.

Jag vill tillrättavisa några här.
Upphovsrätt betyder inte förbud.
Det är olagligt att sälja nåt man inte äger utan lov.
I det här fallet bör debatten vara om animationen ägs av Epic eller dansens akapare, eftersom Epic skapat animationen. En vettig domare borde lätt kunna se att animationen inte är så mycket mer än en noggrann kopia av dansens rörelser. Hoppas skaparen har lagsäkrat ordentligt. Epic har råd hur som helst.

BTW alla danser kommer heta Fortnightdansen i fortsättningen.

Varför jämför några av er det här med sport? En musikvideo är inte på nåt sätt en sport och danserna är inte skejttrick. Vad fan är det ni vill förmedla? Ska man kunna jämföra allt med allt? "Min katt jamade så alla andra katter får fan pröjsa! Haha!"

Lycka till att upphovsrättsskydda ett snowboardtrick och använda det i en tävling, förresten.

Tomas. Upphovsrätt är märkligt, men inte som du tror. Det sättet att röra sig är ju nåt den här personen har tagit fram för att dra uppmärksamhet till sitt varumärke. Någon annan har uppenbarligen kopierat rakt av för att dra uppmärksamhet till ett helt annat varumärke. Vad här är märkligt?

(vill lägga till att jag inte tror hela företaget Epic är med och väljer ut danser utan att det är en eller tre som bara kikar runt lite snabbt efter vad kidsen skulle gilla och kopierar)

Skrivet av magma:

Det tror jag inte, är en nyformaterad win 10 installation med 5800x och 3060 ti och även 980 pro så inget skit under huven. Rider man runt i världen och utforskar fungerar det utmärkt, det är under striderna som det kan bli segt. Inga andra spel beter sig så här så något är nog tokigt med deras grafikmotor.

Motorn verkar ganska slö och From verkar inte så värst haj på optimering.
Jag har inte spelat spelet på PC men där finns i alla fall moddar som snällt kan fylla i sprickorna. På PS5 är frameraten riktigt "Blight Town" (Dark Souls) på vissa ställen vilket kan vara distraherande, men aldrig så jag skulle skylla på spelet om jag dog.

Jag såg en youtube-short på nån som trodde att animationernas wind-up (anticipation) var input delay. Alltså hans ståndpunkt var att knapptryckets- och connects (träff på motståndare) tidslängd skulle vara så kort som möjligt, i alla spel, vilket jag skulle säga är helt befängt. Jag hoppas du inte gör det misstaget

Jämför med t.ex. Dark Souls 3 om du aldrig känt på ett av deras tidigare souls-spel och är osäker.

Skrivet av eld:

Du tänker nog på den icke så väl mottagna mobilversionen av ff6:

https://media.pocketgamer.com/artwork/na-fgtux/Android_FFVI_0...

Åh just ja! Tack så mycket. Jag kunde inte komma på vilken konsol det var... det var ingen konsol.

Hur kan det komma sig att jag har skarpa minnen från att har lirat en remaster av det här spelet? Gör dom en till remaster nu? Är det Capcom? 😂

Blackloggen är dina tidigare köp som du går tillbaka och kikar på när du inte vill spela eller har råd med nya spel. Så det är definitivt dom spel man redan har.

Adewale då?

A Way Out
Ori and the Blind Forest
Shelter 2

Skrivet av KeyserSoze:

Har väl lagt 100 talet timmar iaf.
Min största civilisation var på 200 talet dvärgar.

Det var full fart i den stora huvud hallen i kungadömet, dvärgar rusar förbi varandra i full fart påväg till deras olika uppdrag.
Ett barn leker dumdristigt runt brunnen som ligger i mitten av hallen.
Vad som inte fick hända, hände. Dvärg barnet ramlar ner i den djupa mörka brunnen och är borta för alltid.

Pappa gruvarbetare och mamman står ovanför brunnen i dagar, helt förstörda av att inte få ett avslut och begrava sin son.
Pappa gruvarbetare får ett gravt mentalt sammanbrott och börjar gå berzerk, hugger folk kors och tvärs med sin pick-axe, inklusive hans fru.

Militär enheten tillkallas och fadern blir till intet gjord, mamman dör även hon i kalabaliken.

Nu till nästa problem, dvärg efter dvärg insjuknar och dör. Det sitter nämligen fast ett dvärg barn i avlopps kanalen till dricksvattnet.
Ett lag med dom bästa gruvarbetarna påbörjar ett massivt jobb med att gräva sig ner till botten av brunnen, gräva nya kanaler ner i djupet och bygga någon typ av spolningsmekanik.

I sitt djupa grävande slår dvärg truppen hål i ett gigantiskt grott-komplex och lyckas bygga klart spolnings mekaniken och utför dom första testen som lyckas få ut det förpestade vattnet, men någonting vaknar i mörkret av vattnet.
En ensam gruvarbetare är kvar nere i grottan och bevittnar en gigantisk ödla, han attackerar ödlan i självförsvar, det visar sig att ödlan kan spruta eld, han blir till aska, tunneln och brunnen fungerar som en pipeline upp till staden, elden reser snabbt genom tunneln och brunnen och hela förbannade staden blir till ett stort inferno, alla utom en stackars dvärg som var ute och jagade dör, han blir psykiskt förstörd dock när han ska lämna in sitt jägarbyte i staden, när han bara möter hallar fyllda med sönderbrända lik, han springer ut i skogen och yrar iväg i sitt sammanbrott.

Förvisso var det lite karma att just en brunn skulle döda alla, jag hade nämligen konstruerat ett rum för trade caravans som var en vatten fälla, där dvärgarna dränkte alv karavaner med mycket gods.

Du och din berättelse är helt och hållet varför det här spelet är den bästa simulatorn i världen. Jag spelade i ca 20 timmar och bevittnade hundratals liknande sagor. <3

"Det enda de inte kommer att sälja allt som inte är “olagligt eller rent trollande”."
Vad är det här för sorts mening, va? 😉

Ge mig Corvo.

Förlåt, tre månader.

Hur övar man i sex månader på något som funnits i två månader?

"Min napp är den som är godast att suga på!"

Längtar tills spelet släpps och man kan basha Blizzard för sina minimala tillkortakommanden.

Nästan så man tar illa vid när personer som inte vet något om spelet eller föregångarn börjar diskutera i kommentarfältet. Jag tror jag har börjat anamma Souls-spelen som religion. Definitivt bör de klassas som en egen genre, åtminstone. Fler spel av den sorten!