Inlägg av Breger

Inlägg som Breger har skrivit i forumet

Att vinna vore såklart riktigt najs! Att sätta nästa alster av serien jämte treans samlarutgåvor skulle vara ack så trevligt. Runda ut samlingen. Endast de gamla boxarna från ettan och tvåan som saknas för en komplett samling i så fall.

Skrivet av cybo:

Det är nog också för att "skydda" spelare och spelet från fusk/bottar. (Förutom det självklara att motverka piratkopiering)
Diablo 3 har inget offline läge heller och det har fungerat bra där. Förutom i hardcore där en disconnect kan leda till döden.

Tyvärr stoppar det inte fuskandet med "always online", inte mycket iaf.
Det var väldigt många fuskare i toppen på deras leaderboards för Great Rifts osv. Väldigt länge. Vet inte om det är annorlunda nu, men det var väldigt enkelt att fuska utan att bli upptäckt, har jag för mig.

Skrivet av Fezk:

Jag ser inte fram emot JJ heller. Men hade hellre haft han på alla 3 filmer så kanske det blivit mediokert istället för totalt värdelöst iallafall efter Rian Johnsons flopp med TLJ. Men med Disney och Kathleen Kennedy i spetsen var det nog omöjligt att få något riktigt bra vilket fall tyvärr.

JJ skulle aldrig fått chansen att göra sjuan.
Nu fick han det och vi fick lida för det.
Hade Rian fått göra hela trilogin, exempelvis, tror jag vi hade haft en mycket bättre sjua och en åtta som passat till. Nu fick vi inte det, och JJ kommer ta allt som var intressant med TLJ och kasta det i sjön för att mjölka fanservice-bs och Palpatine.

Förstår inte att folk ser fram emot att JJ är tillbaka i regissörsstolen. Han är ju totalt värdelös. Han har ju inget nytt att komma med, allt han rör förlorar känslan (se Star Trek och Into Darkness som han regisserade, jämfört med Beyond som han inte hade att göra med. Bara Beyond kändes som Star Trek).
Så hade hellre sett Rian Johnson i stolen än JJ. Rian har iaf nya idéer att komma med, även om flertalet av dem inte var så väl genomtänkta.

@RiddarKatig: Bra story, möjligtvis. Ospelbart vid launch, absolut.

Skrivet av Striva:

Tydligen blev inte Bioware påtvingade Frostbite. Det var deras val att använda den spelmotorn.

Deras val i nuläget, ja. Men med tanke på att det är nästan sagt att EA vill att alla sina spel ska vara på Frostbite, sä var det bara en tidsfråga innan de skulle bli tvingade. Självklart vill inte EA köpa licenser till andra motorer när de har en in-house motor som de kan sätta som krav att använda.

Skrivet av Evilof:

Path of Exile och Tyranny funkade väl finfint?

Path of Exile utvecklades av Grinding Gear(s?) Games. Gissar att du menade Pillars of Eternity. Det var väl buggat när det kom, har jag för mig?
Spelade aldrig Tyranny, så kan ju faktiskt inte uttala mig om det (hade helt glömt att de gjort det), men det verkade positivt mottaget. Dock inte läst recensioner, så vet inte om det var relativt buggfritt när det kom.

Skitskoj.

Enda problemet; Obsidian har aldrig lyckats göra ett stabilt buggfritt spel ens när de haft fria tyglar, så har inga förhoppningar på den biten den här heller.

Skrivet av eld:

För att det inte ska behövas tre olika collectors på hyllorna.

Precis detta.
Folk får välja vilken platform själva, och kan köpa Collector's Edition med alla prylar separat.
Sen att det kostar så mycket är en annan femma, men själva idén ställer jag mig gärna bakom.

@Chomag:
Att säga att Uwe Boll inte skulle gjort film av det är inte sant. Den mannen skulle göra film om två pinnar på varandra om det var det han fick.

Storyn var meh. Inte lika bra som tidigare spel, men hade potential. Dock är det mest för att karaktärerna inte kändes lika utvecklade som de andra spelen, för det är karaktärerna som håller upp storyn i de andra spelen i min mening. Storyn i sig är hur basic som helst genom alla fyra spelen.
Mycket av de dåliga ansiktsanimationerna fixades i patcher efteråt, dock för sent. Och fortfarande inte jättebra. Musiken i spelet är bra, om man bara fick höra den.
Dock att det blev sånt stort utspel på animationerna förstår jag inte, 1-3 innehåller också dåliga animationer när det gäller lip-syncing, karaktärer som tittar åt fel håll, snurrande ansikten, med mera.
Folk hypade upp sig själva för mycket, och EA hjälpte inte till med sin marknadsföring.

EA får en del av det. De får tillbaka det de lagt på spelet. Om spelet måste sälja 500.000 kopior för att gå med vinst, så får EA pengar fram till spelet sålt 500.000 kopior. De får helt enkelt bara tillbaka det de investerat, inget mer. Allt efter det går direkt till utvecklarens fickor, i detta fallet Hazelight.
EA är, så vitt jag vet, det enda företaget som erbjuder en deal så bra till indie-utvecklare.

@kebbe:
Origins har det sämsta stridssystemet av de alla, Tactics- var det enda bra med det systemet. Resten var gammalt redan när de använde det i KotOR.

Story-mässigt var de rätt lika av sig, grafiken gick uppåt (är iofs alltid en konstant förändring), gameplay blev bara bättre. Utom sidequests i Inquisition som var tråkiga. Men de flesta i Origins var rätt tråkiga och lika med. Och en del repetition där med.
Den serien har (än så länge) bara gradvis blivit bättre, inte sämre.

@kebbe: Vad har ME: Andromeda med Laidlaw att göra? Han var aldrig inblandad i ME-serien. Han höll sig till Dragon Age, där han gjorde ett väldigt bra jobb, anser jag. Inquisition var kanske inte det bästa, men Origins och 2 var väldigt bra spel för sig, gameplay-mässigt och story-mässigt.

https://www.reddit.com/r/masseffect/comments/78xua9/mea_spoil...

Värt att läsa. Författaren själv kommer in och pratar lite om boken.
Värt att veta är att böckerna var planerade innan spelet släpptes, och att boken skulle varit (om jag uppfattade det hela rätt) en komplettering till DLC:t som skulle kommit, men att den står väldigt bra självständigt. Lite som den första ME-boken om Saren och Andersson.
Så att Andromeda "avslutas" med en bok stämmer inte riktigt. Plus det att det är en tredje som ska ges ut också.

Samma gameplay som från PAX Prime och Gamex, vad jag kan se.
Kul att se igen, dock.

Så, om mot förmodan Ubisoft skulle köpa några av dessa varumärken (exempelvis WH:40K, plus licens från Games Workshop), blir det uPlay för hela slanten och inget köp från detta hållet.

Hmm, det där om att The Sims är en livssimulator och inte bör blanda in häxor, troll och dylikt håller jag inte med om. Serien har alltid varit gullegull och humoristisk i sin natur. De har haft med övernaturliga saker (och fantasi-saker) sedan första spelet, inte sant? Rätta mig om jag har fel, men så vill jag minnas att det var.

Skrivet av korosuu:

Jag kan ha fel men sa dom inte tidigare vid något tillfälle att dom skulle fokusera på dlc som moddare inte kunde eller hade resurser att leverera genom deras mod verktyg?

Om jag spelade detta på konsol så kanske jag skulle tycka att det var ett coolt tillägg....

De sade att de skulle släppa ett gäng större DLCs, men med små-DLCs mellan de stora släppen. Jag skulle vilja påstå att detta räknas som ett små-DLC emellan stora släpp (vad nu nästa stora släpp blir).

Jag kör PC, men kommer nog skaffa detta ändå. Varför? Jag har lite större valmöjlighet när det gäller plats att bygga mitt hus, än den husbyggar-mod jag känner till (som alltid är på samma plats och ser till slut likadant ut). Vet inte hurpass mycket man själv får bygga upp med den här, men antar att det är satt i sten hur huset kan se ut i slutändan här med.
Ser ändå fram emot det. Vem vet, de kanske har slängt in något mer också?

Skrivet av SID 6.7:

Men Entjchugga! Är det 360-tidsexklusivitet på denna DLC också?!

Fult, skamligt och irriterande.

Se det istället från en annan vinkel. Vi vet att de två första DLC som Skyrim skulle få var tidsexlusiva på Xboxen.
Först kom Dawnguard, en relativt stor DLC ändå (anser jag, ni behöver inte hålla med). Ok, fine. PC får det 30 dagar senare (På ett ungefär. Blev väl närmare 40, men det spelar väl ingen större roll), medan PS3-versionen krånglar.

Sedan kommer deras andra DLC, vilket är Hearthfire. Ett små-DLC, som kostar billigt, men som ändå är tidsexlusivt.
BAM! Nästa stora DLC är inte tidsexlusivt längre. Perfekt.

Det ända jag inte gillar är att de som har PS3 lämnas ute från Dawnguard och kanske framtida DLCs med. Hoppas Bethesda fattar vinken och fixar sina spel på PS3 bättre, eller att Sony fattar att deras konsol inte är så utvecklarvänlig! (Vilket av det det nu är. Tycker man hör en del om hur svårutvecklad PS3an är, men man känner ju till Bethesda och deras buggar)

Att förhandsboka för att få testa ett pre-order DLC-demo, faktiskt. Hitman: Sniper Challenge är exklusiv till GameStop. Så om man inte förbeställer hos GameStop, är demot för tillfället ens enda chans att spela denna Sniper Challenge.

Det är i alla fall så jag uppfattat det. Om det nu är så att koden man ska få endast låser upp Sniper Challenge för de som köpt hos GameStop, har Square Enix gjort en riktig fuling.
Om inte, så är det fortfarande inte en så vacker scen vi tittar på. Plus, än så länge har det jag sett av spelet inte gett tillräckligt mycket mersmak för att en förbeställning ska införskaffas.

Skrivet av Scitalis:
Skrivet av asdfg:

Säg det till CD Projekt Cliff.

Utmärkt exempel, nästan vilket annat företag hade tagit extra betalt för både 2.0 och enhanced version

Citat:

• 4 min CGI Intro (announced on Fall conference)
• 3 additional hours of gameplay (2 new important adventures)
• Introducing 3 new important Characters
• New locations
• A new in-game Arena mode leaderboards panel
• New transitional cinematics
• Final boards - movies summarizing the player’s game choices
• Recap movie
• New Game Outro Cinematic
• 11 additional Cutscenes

Citat:

• 40+ new technical and gameplay enhancements, 100+ technical improvements made to date.
• All 9 previously released DLC packs.
• The new tutorial gradually explains the depth of The Witcher 2’ combat and gameplay mechanics.
• A new difficulty setting that provides the ultimate challenge for players. It also provides a completely new set of dark-themed gear.
• Arcade-style mode. Infinitely replayable and progressively more challenging, Arena lets you hone your combat techniques against different monster types.

Låter som två stora DLCs för de flesta företag, men CD-Projekt ger oss det gratis... och just det, de var inte inkluderade på disken, jag har än så länge inte märkt några kompabilitetsproblem...

Tänk om det materialet man färdigställer då kunde släppas i en patch gratis istället då? Om ni nödvändigtvis ska jobba med mer innehåll till spelet. Eller kanske bygga vidare till en fullfjädrad expansion? Bara en tanke, De där argumenten köper jag inte...

Kanske är det för att CD Projekt utvecklar främst till PC? Nu släpps visserligen Witcher 2 till Xbox, men allt det där ligger ju på skivan och är inbyggt i spelet. Det går inte att spela spelet utan de nya grejerna på Xbox, för de funktionerna/karaktärerna/hela köret är inte DLC/patch för Xbox, de är del av "vanilla"-upplevelsen.
På PC är det en uppgradering som man får ladda ner om man vill, inget måste, men Xboxen kan inte välja bort det.

PC does not equal Xbox. Och då Epic inte utvecklat något PC-exlusivt (eller överhuvudtaget släppt något sedan UT3, som inte innehöll något DLC på skivan) så har han rätt i det där med kompabilitetsproblem, tror jag. Kanske inte problem, förresten, men det gör det enklare, särskilt om DLC:t innehåller funktioner som måste integreras så bra som möjligt med spelet. Antar att det är för att man inte behöver installera spel på hårddisken på Xboxen (för en del gör väl inte det?), och att det därför blir svårare att installera DLC:n?

Jag gissar bara, och vill egentligen inte försvara detta med DLC på skivan, men det är så läget är. Plus jag tror att han vet nog vad han snackar om, mer än de flesta här inne iaf...

Anyway, jag ogillar det lika mycket som många andra, men tur för mig som inte har Xbox och inte spelar Xbox/PS3-spel, då.