Inlägg av fzusr

Inlägg som fzusr har skrivit i forumet

Skrivet av Brona:

Sonic kom ju till bara för att Sega hade kraftfullare hårdvara och behövde ett spel för att visa det. Det hade bokstavligen inte gått att köra på en SNES.

Det var det Sega ville att du skulle tro, ja. Men för ungefär två år sen motbevisades det en gång för alla: https://forums.nesdev.org/viewtopic.php?t=20638

Sonic är nu äntligen portat till SNES och fungerar perfekt i 60FPS. Den använder sig inte ens av några extra processorer, utan körs enbart på SNES:en själv. Har själv personligen bekräftat detta genom att köra det på min gamla SNES.

Skrivet av Margy:

Att köra de där lite mer abstrakta banorna och försöka slå kompisars tider var enormt roligt och kanske det bästa med hela spelet.

De ska nog fortsätta fungera i offline mode, och community leaderboards finns ju kvar på https://www.speedrun.com/me

Skrivet av Johan Lorentzon:

Aaah, men då är spelet fortfarande spelbart alltså. Leaderboards bryr jag mig föga om.

Jodå, inga problem för offline mode. Dessutom var leaderboards överfulla med fuskare, så de flesta som kämpade med att nå toppen kör på communityt's egna, där allt måste verifieras med videos;

https://www.speedrun.com/me

Skrivet av Johan Lorentzon:

Kom inte ens ihåg att Mirror's Edge hade online....

Inte realtid, men leaderboards

För jäkla tragiskt hur Mirror's Edge hanteras

Skrivet av Kazutoyo:

För min del så är det nog första Mirror's Edge, då det utan tvekan är det svenskutvecklade spel jag har spenderat mest timmar med.

Men gillar även Pinball Dreams/Fantasies/Illusions, Motorhead, The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, dom nyare Wolfenstein-spelen, Brothers: A Tale of Two Sons, A Way Out och It Takes Two.

EDIT: Just det, Richard Rally Burns från 2004 utvecklades av Warthogs svenska studio i Helsingborg. Fantastiskt bra rallyspel.

This. Tycker att Mirror's Edge är mer än bara bästa svenska spel. Det är världens bästa spel genom tiderna, punkt.

Med det sagt finns det massviss av bra svenska spel, många som nämnts här redan!

Meeen spelet är fortfarande "always online" trots att det är single player.

Skrivet av Håkan:

Håller mig negativ till mus och tangentbord på konsoler.
Alla ska spela med samma förutsättningar, det är ju lagom kul att spela COD/BF m.fl. när ena personen sitter med xboxkontroll, den andra gör en kickflip 360 med sin mus och sätter ett headshot innan kontrollspelaren flyttat sin spak mot fienden.

Så länge det främst används till singleplayer eller på sin höjd är ett alternativ i multiplayer/leaderboards är det väl inget problem?

Jag står på andra sidan och är mycket frustrerad över att inte kunna använda mus+tangentbord i Diablo 2 och Doom Eternal, samt en massa andra konsolspel.

Fråga 6...
Delar *nästan* namn med ett N64-tillägg, snarare. Pak, inte Pack.

Skrivet av Lilagröt:

Om de släpper ett nytt gh år 2022 så lär det sälja bättre än om de släpper ett DLC till sen senast släppta utgåvan. Gissar på att det är något sånt.
Men de får även möjlighet till att erbjuda bättre grafik och kanske bättre gitarrer om de släpper ett helt nytt spel.
Har inte hängt med sedan gh3 var nytt men då var gitarrerna väldigt plastiga och begränsade.

Än mer skulle jag vilja se ett Guitar Hero som satsar allt på låg latsens. Vi har goda förutsättningar nu med nya konsoler och TV-apparater som stödjer 120hz, VRR och ALLM! GH3 funkar rätt bra på Tjock-TV men är bristfälligt när man kör det på plattskärm.

Även ljudet bör pushas så att det håller lägsta möjliga latens, kräver främst att man förhindrar Dolby Digital/DTS eller dyl. att användas, som alltid lägger på skapligt med fördröjning.

Försökte själv spela Rocksmith, är musiker sen innan, men fördröjningen förstörde hela spelglädjen och kom därmed aldrig in i det :/
Så skulle definitivt vilja se ett låglatens-gitarrspel, särskilt med riktiga instrument men de gamla plastgitarrerna är kul också!

Tycker remastern är rätt nice, spelat rätt många timmar på konsol, men det är många mindre och större problem som jag retar mig på tyvärr. För många att lista här men ska försöka skicka in en feedback-lista till Blizzard/Vicarious Visions så dom förhoppningsvis åtgärdar problemen.

Skrivet av anon_306295:

Dock inte lika illa som Halo: The Master Chief Collection som använde den fulare PC-versionen av Halo 1 som saknade massa effekter istället för den vackrare Xbox-versionen.

Kan dock glädja dig med att dom faktiskt fixat detta nu. Kom en uppdatering till MCC för några veckor sen som återställer alla saknade effekter från Xbox-originalet när man kör i classic mode

Men det är väl egentligen fel ämne att diskutera i den här tråden, ville flika in med det bara.

Tyckte det var lite underligt att ingen länk till tiddstämpeln i källan angavs. Desto svårare blev det när kapitlena inte heller innehöll något om "PSVR". Så jag grävde vidare och till slut fick jag fram det genom att söka i transkriptionerna till videon:

https://youtu.be/67jeWba0a9E?t=2940 (alltså 49:00)

Hade hoppats på ett låglatens-Rocksmith som drar nytta av den nya konsolgenerationens nya funktioner för just detta (ALLM, 120hz, VRR, osv.)

Skaffade Rocksmith 2014 för några år sedan men har knappt spelat det då fördröjningen (trots att jag följt alla råd och optimerat min setup) gör det ospelbart.

Får också säga att en prenumeration inte låter ett dugg lockande. Hade gärna betalat för spelet igen om de kunde leverera ett extremt responsivt spel!

Skrivet av Tomas Helenius:

Det går att lösa. Regga ett FB-konto med en mailadress du inte har till nåt annat, och använd Paypal som betalmetod. Då får Facebook minimalt med info om dig (om det var därför du avstod).

Tycker problemet går längre än så, man stöttar ju deras plattform genom att köpa in sig i den, bättre att stödja de övriga VR-aktörerna istället.

Sen om man redan har ett Facebook-konto kan det vara riskabelt att skapa ett till, då Facebook har som policy att banna dubbelkonton, vilket i princip brickar din Oculus.
Extremetech har skrivit en rad artiklar om Oculus som summerar alla problemen med deras platform: https://www.extremetech.com/tag/oculus

Skrivet av mrFluffy:

Önskar att jag hittade denna tråd innan jag köpte min OSSC.

Fick hem den och testade den idag, helt svart... Inte en uns av liv i den, så skickade tillbaks den för pengarna tillbaka. Men jag har inte gett upp och ska köpa en ny.

Är det någon som ni kan rekommendera? Gärna en länk direkt till webshoppen om den finns där, verkar ju finnas rätt många sorter då de är open source.

Blev inget Zelda ikväll som planen var

OSSC Pro har inte släppts än, den har fortfarande inget releasedatum heller såvitt jag vet. Var beredd på att den kommer kosta, dessutom.

Nix, har telefon men ej smartphone

Undrar om det stödjer mus/tangentbord också, hade varit smutt. Dom hade ju en drive där dom pushade för det för ett tag sedan. Förstår om det inte funkar i multiplayer pga orättvist, men vi kan väl få det i singleplayer åtminstone?

Skrivet av xdrive:

@fzusr: Jag byte disken I min One X mot en SSD, det gjorde en hel del skillnad när den uppdaterar. Även normal boot tid gick rejält snabbare. Rekommenderar att göra det om man inte har någon garanti kvar och kan tänka sig att köpa en SSD på 1TB. Men om du använder den så lite, så lär du väl inte göra det

Ah det låter ju lovande, särskilt iom att den nya konsolen kommer ha en väldigt snabb SSD

Skrivet av xdrive:

Heh, är du med I xbox insider beta / alpha? då får man uppdatera ofta

Nä, visste inte att det kunde bli ännu värre

Uppdaterade dock mitt förra inlägg med lite mer.

Har för fasen lärt mig navigera konsolen blind för att inte slösa brinntid på min projektors glödlampa för systemuppdateringarnas skull...

Oroande att dom inte nämner något om system updates. Känns som att hälften av all tid jag haft min Xbox One igång så har den stått å tuggat med ännu en system update... Det är definitivt något som behöver förbättras och snabbas upp.

Använder konsolen 0.5-2 ggr per månad och det är inte många gånger man sluppit inleda sin spelsession med en systemuppdatering på 40 minuter...