Om du spelat #Far Cry 3 har du säkerligen noterat att det finns mycket information tillgänglig hela tiden, information i form av rutor som säger precis vad du ska göra, hur du ska göra det, vart du ska gå och så vidare. Kanske är du även en av dem som stört sig ordentligt på det, något som #Ubisoft ämnar rätta till i en kommande uppdatering.

– Based on feedback from both press and fans, the Far Cry 3 production team is working on a patch that will allow you to toggle most HUD/UI elements based on player preference. The patch will also avoid issues encountered in the .dll hack that might create a mission walkthrough break (missing QTE prompts, critical information, etc;). The team is excited about how the Far Cry 3 community and fans of the game are enjoying themselves, and finding new ways to experience the Rook Islands. More news will be coming on the patch shortly…, sa en Ubi-representant till Kotaku.

Det har inte sällan dykt upp negativa kommentarer i samband med många moderna förstapersonspangare på grund av att spelen ofta "leder" spelarna med hjälp av olika markeringar och guider. Är detta något du uppmärksammat i Far Cry 3?