Total Star Wars! Ryktet går: Total War-studion gör Star Wars-strategi

Robot
Total Star Wars! Ryktet går: Total War-studion gör Star Wars-strategi

Tre nya Total Wars under utveckling, sägs det.

#star-wars, #total-war


Medlem

Hot damn! Skulle vara något!

Medlem

Star Wars spel låter alltid kul på pappret men är typ alltid mindre bra är förväntat. Men hypen är fan alltid ändå på topp så fort det talas om ett Star Wars spel.

Medlem

Total War: Middle Earth vill vi ha! 😁

Medlem

Vette fan hur bra detta skulle passa, det är ju inte direkt som star wars använt sig mycket utav formationer och strategier innan, mest kuta o kötta var för sig känns det som.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Skulle krävas en rejäl renovering av hur striderna funkar för det med tanke på att elementet med närstrid borde minska då närstrid inte är så vanligt, om man inte är en av hjältarna så klart. Kvar blir kavalleri (fordon) och distansinfanteri. Tror inte stridssystemet de kört med sen Warhammer 1 klarar att balansera det så värst bra.

Medlem

Yay Total War! Buu Star Wars! Har blivit så himla less och bränd av Star Wars nu. Jag hatar det inte men det har helt tappat magin.

Medlem

Hoppas på en ny utvecklad grafikmotor inför detta. Samt att jag hört rykten om WH40K, även där anser jag att de behöver ny motor.
Ser fram emot att se vad det blir

Medlem
Skrivet av robbis:

Vette fan hur bra detta skulle passa, det är ju inte direkt som star wars använt sig mycket utav formationer och strategier innan, mest kuta o kötta var för sig känns det som.

Men ja, möjligtvis att de kör på strider mer i stil med Company of Heroes annars?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vilka faktioner finns det som kan mobilisera tusentals enheter + tanks artilleri och luftunderstöd? Kommer bara på tre vettiga val som har tillräckligt med resurser där två visas på bilderna ovan.
Imperiet, Federationen me droids och Republiken med clonetroopers. Imperiet och Republiken är ju väldigt lika varandra estetiskt vilket är trist. Sen har vi ju rebellerna som säkert är med men går man efter storyn har dom inte mängder med infanteri eller tanks så känns mer som en gerillagrupp..
New Order finns ju med men dom är ju bara copypaste av Imperiet.. Sen finns ju Yuzaan Wong (helt organisk teknologi) och annat iof men vette sjutton hur det skulle passa in

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

https://i.imgur.com/84KOwan.jpeg

https://i.imgur.com/Loi7xE1.jpeg

Men ja, möjligtvis att de kör på strider mer i stil med Company of Heroes annars?

Jo men det ser ju aldrig ut så i striderna i star wars, då e det ju folk högt o lågt. Det var mer det jag menade. Väldigt sällan dom kör formation, flank som på den gamla goda tiden. Ungefär som dom skulle göra ett total war i nutid, hade ju knappast sett ut så på slagfältet


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Låter som en toppenide! Låt oss ta det som gör spelserien unik och ta bort det, det är ju inte direkt så att warhammer spelen var bra total war spel.

Skribent
Skrivet av Atilaa:

Skulle krävas en rejäl renovering av hur striderna funkar för det med tanke på att elementet med närstrid borde minska då närstrid inte är så vanligt, om man inte är en av hjältarna så klart. Kvar blir kavalleri (fordon) och distansinfanteri. Tror inte stridssystemet de kört med sen Warhammer 1 klarar att balansera det så värst bra.

Det är lite det här jag trott är anledning varför de aldrig kommit längre än musköter i serien. Motorn känns inte så anpassad för just skjutvapen. Men om de ändrar om för det så kan de nog ta in en hel massa olika tidsperioder i framtiden. Eller för den delen, Warhammer 40 K.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Men nej... jag hoppades de skulle göra ett 40k eller 30k total war :/
The Horus Heresy i total war anda vore verkligen något!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Det vore såklart inte första gången Star Wars valde strategispåret. Minns Empire at War!"

I'll do you one better, Star Wars: Force Commander!

Medlem

Vart är Empire 2? Medieval 3 duger i nödfall.

Noll intresse för star wars. Jag hör till den skaran som såg dom första 3 på VHS, och sen dess har det bara gått utför. Har nog fortfarande inte ens sett EP 3.

Medlem
Skrivet av bronie:

Total War: Middle Earth vill vi ha! 😁

Absolut. Spelar fortfarande Medieval 2 modden Third Age Total War Divide and Conquer, settingen är helt fantastisk.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Hur mycket jag än älskar Star Wars så tycker jag de verkligen måste göra det ett Medieval 3 nu. Nu genast.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ungefär alla kreatörer inom total war vet exakt vem den här ”källan” är och har avskrivit den helt och hållet. Oklart varför dualshockers verkar äta upp den helt och hållet.

Medlem
Trupptyper

Känns lite begränsat med trupptyper i det universumet. Krävs nog en del kreativitet för att få till det bra.

Medlem

Ja tack! Äntligen ett nytt strategi i star wars världen, ska bli otroligt intressant att få se detta.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men nej... jag hoppades de skulle göra ett 40k eller 30k total war :/
The Horus Heresy i total war anda vore verkligen något!

Hade seriöst avlidit i lycka om dom gjorde ett 40k men vi får drömma vidare

Medlem
Skrivet av bronie:

Total War: Middle Earth vill vi ha! 😁

"The Battle for Middle-earth III" skulle funka ännu bättre

Medlem

För mig lika ointressant som Warhammer-varianterna. Saknar de historiska, icke-saga släppen.

1
Skriv svar