Inlägg av wingman92

Inlägg som wingman92 har skrivit i forumet

Vart upsagd när coronan hände på grund av "arbetsbrist" fast vi hade 3 månaders vänte tid på bilverkstaden, men de som hände va att bolaget som jag inte nämner ville sparka folk på vissa anlägningar som gått minus i många år och haft dåligt med jobb men har inte kunnat, när coronan hände såg dom ett läge och gick till facket med förhandlingar med beräkningar som att i och med coronan så kommer efterfrågan att gå ner så dom vill sparka i förväg, och facket gick med på att dom fick sparka 150 personer men bara om dom sparkade lika många på alla anlägningar!
Så på mitt arbetsstället behövde dom igentligen anställa folk, men när det gick ner så fick chefen medelande om att han vart tvungen att säga upp 12 personer, sen åter anställde dom folk där det behövdes och dom fick bort folk där dom ville bli av med folk, helt sanslöst.

Så jag skrev på att jag vart upsagd på grund av arbetsbrist när det inte fanns nån arbets brist, så ibland kan du bli rövkörd av facket med

Kanske man ska släppa ett spel som är bra så tjänar man pengar ?

EA är fan hopplösa.
Har båda installerade, kan ladda ner på origin men inte spela, trycker man play så händer inget.
Kan inte ladda ner på EA appen, trycker på ladda ner men händer inget eller så börjar den men hänger sig, men kan spela.
Lyckat.

Dom kan väl börja fokusera på att göra ett bra spel, sen ta över....

Skrivet av Tomas Helenius:

Tvivlar starkt på det. Och det finns väl ingen riktig poäng med det heller, att använda en Moza-ratt på en Fanatec-rattbas? Eller förstår jag fel?

Hjärnan i fanatecs ecosystem sitter i ratten, själva motorn är bara en motor och styrs med hjälp av ratten så man måste köra en hub från fanatec om man vill köra andra rattar.

B4B gör att man bara vill ladda ner L4D2

Skrivet av Slew:

Ett spännande MMORPG som skiljer sig från mängden på nästan alla punkter. Men är det för alla?

I mina dagar har jag spelat en hel del MMOs. Det finns någon dragningskraft till dessa stora öppna världar med oändligt många questar att göra, crafting att pilla med, gear att få tag på och folk att banka skiten ur. Men i världen av MMO-spel har jag aldrig riktigt hittat rätt. Visst har jag också suttit fast i WoW i många timmar av mitt liv. Men inget har än så länge kliat mig på rätt ställe så som Mortal Online 2 gör.

https://www.youtube.com/watch?v=xmQttxpTIJM

Läser man snabbt om Mortal Online 2 på google får man följande fras framför sig: "In Mortal Online 2, players are never truly free from danger. There are no specific PvP or safe zones, only an open, realistic world where you are free to choose your own path." Vidare läsning upplyser dig om att du tappar alla dina ägodelar om du blir dödad, det finns knappt några questar, det är "hardcore" enligt deras egen unique selling point.

När du startar spelet får du skapa din karaktär. Du har bara än så länge plats för en ända karaktär, så dina val spelar stor roll. Du kan välja mellan flera olika raser, raser dina föräldrar och gammel föräldrar tillhörde. Vikt, längd, ålder och de vanliga typerna som strength och dexterity. Alla attribut spelar givetvis stor roll på din karaktär. Mycket styrka och vikt gör så du kan bära mer i ryggsäcken. Intelligens påverkar inte bara dina magiska förmågor utan även hur snabbt du läser en av spelets många skill books.

https://i.imgur.com/WM2brf9.jpg

Väl inne med min nya Alvarin får jag börja med att plöja genom Haven. Detta är en plats att lära sig spelets alla grundläggande system så som combat, butchering och crafting. Det är också den ända plats där spelet på något sätt talar om för dig vad du kanske borde göra i form av questar och prompts. Nu börjar det även gå upp för mig vad "hardcore" betyder i utvecklaren Star Vaults ögon. Att crafta en sköld t ex kräver att du samlar på dig stora mängder bomull, granum (en sorts sten man bryter ned) och ett visst sorts träslag som finns en bit utanför staden. Allt detta, eftersom man även springer långsamt tog kanske 45 minuter för mig att samla ihop.

Det intressanta här är att när du gör din sköld så har du plats för coating, base och frame materials. Dessa material kan du mixa och matcha hur du vill för att få ut olika attribut på din sköld. Vill du ha en sköld som är lätt och du får fram snabbt när du vill blocka men har låg hållbarhet? Använd då lätta material som t ex trä eller koppar till din frame. Detta gäller oavsett om du craftar en sköld, ett svärd eller en rustning. Och experimenterandet är en del av upplevelsen.

När jag väl tagit mig genom Haven och släpps lös i världen så känns det aningen överväldigande. Vad ska jag göra nu? Vad är målet här? Ingen talar om för mig vad jag ska göra... Juste. Det är ju poängen med en sandbox.
Jag startar i den i öst liggande staden Toxai, precis vid havet. Väl där så verkar ingen annan vara där mer än NPC'er som säljer olika saker. Så efter att ha irrat runt en timme utan att knappt möta en själ bestämmer jag mig för att ge mig ut utanför de semi-säkra stadsmurarna för att se om jag kan hitta "nåt". Jag vet inte ens vad jag söker. Så jag tar med mig de få ägodelar jag har och sätter siktet mot en bergsstig som verkar leda här i från.

https://i.imgur.com/f2A4Nq1.jpg

På min resa till närmaste stad som jag läser på en skylt heter Morin Khur är jag som på nålar. Redan på stigen upp för berget utanför staden möter jag min första spelare som kommer ridande. Jag gömmer mig snabbt i skuggan av berget tills han passerat. Jag möter fler spelare, alla på häst. Jag tar vägar genom skogar och snår istället för den upptrampade stigen för att undvika alla potentiellt farliga spelare. Många ser mig, men ingen verkar vilja mig något illa än så länge.
Något som slår mig på min resa är att världen känns så väldigt stor för att jag tar mig fram så extremt långsamt. Jag levlar Jumping och Sprinting vilket gör att det går lite lite snabbare. Men det känns ändå som en evighet att ta sig fram. Även detta något som hör till "hardcore" delen av spelet. Du ska känna dig liten i världen och du ska vara rädd för andra, men dom ska också vara rädda för dig.

Snart lär jag mig att spelet har ett brottssytem där du blir taggad som brottsling om du slaktar för många oskyldiga spelare. Då kan du bli dödad av andra spelare och vakter helt utan straff. Du kan ta dig ur din brottsliga bana genom att göra små leveransuppdrag för den faktion som styr området du är efterlyst i. Därför blir man inte ständigt gankad av alla du stöter på vilket är en trevlig överaskning.

Många aspekter hittills kanske inte låter positiva. Men det jag älskar är att någon vågar göra ett spel som är så avskalat som Mortal Online 2. Även om jag går som i sirap så är världen så vacker och trevlig att utforska att jag är okej med att tempot är så långsamt. Vinden som viner över slätterna, fånglarna som kvittrar, djuren man stöter på i skogarna som ständigt är i rörelse. Jag slipper också bry mig om i vilket område "jag borde vara" i eftersom spelet handlar om att lära sig vad man själv vill göra och vart man bäst gör det. Man hittar olika typer av växter, malm och träslag i de olika delarna av världen, som är olika bra för olika saker. Du gör också bäst i att lära dig tämja hästar som snabbare kan ta dig runt och bära dina tunga prylar.

Hästarnas ras och level spelar in i hur bra dom är på olika saker. Världen är också föränderlig eftersom spelare och guilder kan bygga fort och olika hus i princip vart som helst. Som på sikt ska kunna fungera som helt spelar-skapade städer med NPC'er och crafting stationer. Eller bara en plats för dig att i lugn och ro crafta dina prylar utan att trängas med andra inne i städerna.

Något som för mig drar ner betyget är sättet man lär sig skills på. I städer finns oftast ett bibliotek där du kan köpa skill books av olika vendors som du equippar din karaktär med som blir läst passivt medan du kan pilla med annat. Vill du kunna hålla andan längre under vatten? Slå snabbare med klubbor? Få ut mer material när du processar ore? Du kan lära dig 600+ skills som du kan levla upp till 100 och de flesta blir inte bra på riktigt fören de är på nivå 75. Vissa av dessa böcker kan ta 150h eller mer att läsa för att nå max nivån. Samtidigt kan du faktiskt börja läsa en bok för att lära din förmågan permanent och sedan levla den på egen hand genom att praktisera den. Men detta tar givetvis också lång tid.

https://i.imgur.com/mLpW8Xb.jpg

Har man spelat Kingdom Come: Deliverance så känner man igen combat systemet. Du kan slå och blockera i fyra olika riktningar, även "låtsas" slå åt olika håll för att lura din motståndare. I början kan det kännas klumpigt, men ju högre skills du får och ju mer du gör det ju snabbare manövrar kan du göra vilket gör det roligare. Du känner även att du som spelare blir bättre efter ett gäng strider. Vilka vapen du använder, deras tyngd och din styrka spelar också roll i hur snabb du är och hur mycket skada du kan åsamka.

Eftersom jag har haft svårt att hitta andra att spela detta halvt udda spel med så har hela min upplevelse varit i princip ensam. Och jag kan se hur spelet skulle ta en helt ny skruv om man spelar med vänner, eller om man går med i en stor guild. Dessa kan starta krig med varandra och i framtiden kontrollera och strida om olika områden och fort i världen. I dessa fall är man ständigt taggad som en fiende till den andre guilden och kan bli dödad, döda och loota hej vilt utan att riskera straff.

https://pbs.twimg.com/media/Ex9X7HuWUAQG23o?format=jpg&name=o...

Spelet är för stort för att täcka allt här men ett par avrundande ord gäller spelets innehåll. Just nu finns det mycket att lära sig och göra, man samtidigt inte alls. Vad jag menar är att systemen är komplicerade och kräver mycket research för att bli bra på och förstå. Vilket tar tid, men är inte speciellt många än. Världen känns också tom när man utforskar vilket delvis är meningen. Men ibland kan det kännas som att det verkligen saknas fler points of interests, fler grottor att rensa och world events att delta i. Allt detta är dock saker som Star Vault säger sig arbeta på och håller communityn informerade om. Varje vecka hålls en stream där Star Vault pratar med communityn, svarar på frågor och delger nya saker man jobbar på att få in i spelet. Mycket låter otroligt intressant så som t ex thievery, nation wars, wagons för att nämna lite från deras senaste informations utskick.

Vill man spela Mortal Online 2 så bör man gå in med inställningen att det är en brant inlärningskurva, att man måste lära sig gilla den och låta det vara upplevelsen. Det finns inget mål här, målet är upp till dig och hur du tar dig dit. Hoppas på att fler vågar sig på den här otroligt spännande indie pärlan!

Mortal Online 2
4
Mycket bra
+
Stor och välsvarvad värld
+
Djupa crafting system
+
Att lära sig spelets alla olika delar
+
Kul och hjälpsam community
-
Stridssystemet är inte alltid så responsivt
-
Fortfarande lite tomt
-
Tar lång tid att lära sig vissa skills
Det här betyder betygen på FZ

Tack för Reviewen har själv 150 timmar och älskar spelet, piskar grått/rött folk nere i kloakerna i tindrem.

Skrivet av Theapan:

Utveckla gärna vad du menar med att vi får mindre för våra pengar för varje spel?

Håller inte med om att ljudet var dåligt i BF1 och BFV. Jag kör med ett gediget surround-system och kan ofta höra när ljudmixen i ett spel inte är prioriterat. Tycker att DICE gjorde ett bra job.

De jag mena att 2042 har skit ljud igemförelse med bf1 och bf5

Skrivet av Theapan:

Fullständigt absurt förslag, men dessvärre inte så förvånande.

Dock så har vi hämnat i en prekär situation, då jag tycker att det inte enbart är EA och DICE fel utan även alla de som ständigt ältar BF2 eller BC2 och förkastar alla BF som släppts efteråt. Hade de accepterat att BF utvecklas och förändras (som allt annat i spelvärlden), så hade vi nog inte haft BF 2042 och portal, bokstavligen en portal till det förflutna. Både BF1 och BFV är riktigt roliga och välgjorda spel med bra och genomtänkt ny spelmekanik som inte alls förtjänar den skiten de får. Visst, EA tänker med plånboken och DICE måste agera därefter, men i det här fallet är det onekligen en symmetri mellan vad spelare suktar efter och vad som levereras.

Jo förändringar kan va bra men inte när vi får mindre och mindre för våra pengar efter varje spel, de som slog mig mest va ljudet är rent kattskit vart som shockad, startade upp bf5 och bf1 för att dubblekolla och ja ljudet är helt katastrof igemförelse, till och med bc2 har 10 gånger bättre ljud än 2042.

Vart extremt besviken på bf2042 som tur så förköpte jag set inte, har inte ens lyckats ta mig igenom 10timmars free trailen på ea play.
Meningen med en uppföljare är att göra allt bättre, inte gå tillbaka 15 år i tiden.

Är pvpn som gör SoT så bra, att aldrig vara säker, hade det varit ett pve spel hade vi nog aldrig kört det

allt ? startade just up BF5 och fyfan snacka om att BF2042 är en nergradering, grafik, ljudet känslan allt.

För folk som aldrig testat och gillar bil spel. Så kan jag rekommendera en Fanatec DD eller deras csw serie, Köpte en g27 för 10 år sen men körde inte allt förmycket trots bilspel och bilar är enormt kul.
Var inte förns efter jag tog steget och köpte en fanatec csw 2.5 man inser att visst de är väldigt mycket pengar men det är värt det alla dagar i veckan, allt blir bättre, känslan, inlevelsen, tyst "fru godkänd de va inte g27an"
Nu har man grävt ner sig i träsket ännu mera med att köpt en simucube 2 pro de skulle jag kanske inte direkt rekommendera om man inte är väldigt seriös.

Men Jätte bra av Fanatec att ta DD rattar till lägre priser och vanliga konsumenter, vi får bättre spel och bättre hårdvaror

Ser ut som oled vs lcd xD jag gillar 2020 bättre alla dagar i veckan

Codemasters ? De första EA gjorde va att dra pluggen på dirt rally 2.0

sänk priserna ned 2/3 delar som dom va förr så kommer 3 gånger så mångaq handla.
Förr kostade skins 50-75 kr nu är det 100-150 kr st.

Skrivet av Anton Q:

asså.. pedaler?

det är ju inte direkt fet inlevelse, force feedback och skit i riktiga pedaler så hur dyrt ska det behöva vara egentligen

Börjar dom typ skaka då när man varvar en V8 eller så, då... Elller?

Jag ser nån som inte kör simracing? Inom simracing så är det pedalerna som gör dig snabbare på grund av att med riktiga pedaler med loadcells till bromsen så får du bättre precision med bromsen i kurvorna och i racing med 10-20 kurvor så kan man lätt tappa 0.5 sec per sväng med dåliga pedaler som orsakar dåliga inbromsningar "för mycket broms eller för lite".
I ett race där man pratar om att jaga hundra delar för att vinna.
Men ja till forza och andra arcade bilspel så är det skit samma, men kör du något annat mera simulator spel som AC, ACC, Iracing blandannat så är det första du ska uppgradera på billigare ratt sett är det pedalerna som du ska komma upp i rankerna.

Och dom här pedalerna och csl dd ratten är jätte bra för bilracing, vi trycker bort dom hära sämre ratt settena ur marknaden som logitechs instegs ratt. Mera kvalitet för lägre pris 🤩🥰🥰🥰

jag kommer göra det, mycket roligare, känns bättre att spela, man dör inte instant av alla vapen ispelet, sniper gameplayet är riktigt skoj.

hur kan denna ens komma närheten av en thrustmaster t300 som kostar 4000?

Skrivet av shelter:

BF3 är ju helt okej fortfarande, nu har man väl spelat sig lite less på det men oj så kul man haft.

Där kan fu ta bort blåfiltret och kalla de remasterd xd