Inlägg av niko

Inlägg som niko har skrivit i forumet

"Hur kan vi tjäna mer pengar."
Saknar dem dagarna när spel faktiskt var underhållning och inte bara handla om att tjäna så mycket pengar som möjligt på spelarna.
från expansioner med content till DLC, till microtransaktioner, till NFT?
Känns som ytterligare ett steg som kommer smyga sig in mer och mer framöver.

99% av dem streamsen är fivem och rp servrar

är helt omöjligt att logga in på eftermiddagen och kväll 5000 i kö. upp mot 10 000.
Hinner gå och lägga sig igen innan man kommer in

som någon som inte ens kan spela spelet, så är det knappast ett problem XD

Sedan spelet gick live, får jag ständigt "lag detected" och spelet kastar ut mig.
Fungerade fint i alfa och beta, men vet i tusan vad dem gjorde sen.

Skrivet av hotarN:

Är det bekräftat skirmish och mp? Någon som vet?

yup, det kommer.
De pratade om ytterligare en alfa test längre fram med focus på multiplayer pvp och coop
skirmish och kampanj finns att testa nu.

The studio will be directed by Benoit Beausejour (CTO and co-founder) and industry veterans Guillaume Voghel (Producer), Pierre-Luc Boulais (Art Director) and Louis Rousseau (Lead Game Designer).

This newly formed team in Turbulent has already added staff and continues to grow as it creates content in lockstep with Star Citizen’s senior development leadership, including Chief Development Officer Erin Roberts and Game Director Todd Papy. The remit of the Turbulent Star Citizen team is to develop new tools to enhance and expand the existing pipeline, create new locations and features and also build entire new star systems for Star Citizen, which will make their way into the Star Citizen universe on an ongoing basis. Over the next three years, Turbulent and CIG have plans to grow the studio to 100 developers.

This exciting new endeavor for Turbulent comes after Cloud Imperium Games acquired a minority stake in the company in 2019.

premuration av program och dylikt är skit, jag vill äga mina produkter. inte vara låst bakom att betala x kr varje månad.
En av anledningarna att jag bara använder photoshops elements, inte lika kraftfullt som vanliga photoshop, men jag äger min produkt.

säger bara RIP blizzard, dem har inget nytt att komma med, så de mjölkar det som en gång i tiden gav dem sitt namn på scenen.

Skrivet av rmpyro:

Finns det någon guide på hur man får vissa av maskena? Höll för mig att man kunde bara få en av dom om dödade 50 spelare.

du kan få vanduul masken om du dödar 50 spelare, finns ju discords där folk samlar ihop sig för att stå framför skeppens laser.
du måste använda någon av de två skeppen som det står om i event trådarna på deras hemsida.

andra masken, får du genom att besöka benny henge som ligger i astroidbältet runt yela.

den tredje, björn huvudet, köper du med irl pengar.

Webhallen och ångerrätt

Hej.

Fick höra något idag jag finner väldigt märkligt.

Om man köper ett grafikkort på webhallen och sedan vill ångra sitt köp efter någon dag, har man då inte rätt till att ångra köpet och lämna tillbaka kortet?

Fick idag höra att en grabb som velat lämna tillbaka sitt kort blivit nekad av webhallen att göra detta.
Någon som kan hjälpa mig att få lite klarhet över denna situationen?

nära 30, spelat i flera område och efter lagt ner några timmar på spelet så har jag en blandning av nytt och spännande och besvikenhet.

Flera zoner är likadana, dvs de återanvänder assets något extremt. Vi pratar om 2 - 3 assets i flera zoner. fästningar som npc pirater är i, är exakt likadana i varje låg lvlat område.
Städer är exakt likadana, med någon byggnad flyttad här eller där. Dvs. snabb copy and paste.

Questarna är även dessa samma, det är spring hit, döda, spring 1km tilllbaka och lämna in, sen tillbaka till samma område igen. Efter kört 2 olika låg lvlade område. fick jag exakt samma upplevelse i båda zonerna. Samma quest, till samma byggnader. enda som skillde sig var bioms med skog, vatten och placeringar av byggnaderna.

Story, finns typ inte, det är grinda lvl så snabbt du kan, så du kan pvpa sen. Så från PvE sida, där man vill få fördjupa sig i story och veta mer om världen mm. så erbjuder spelet inget.

Att lvla vapen och ha ett mobilt respawn läger, gillade jag starkt däremot, fick ett extra lager av valmöjlighet.

överlag såhär långt från mig är det 2 - 3 av 5.

Skrivet av Ftmch:

Min gissning är att de när de körde en open night för att locka till sig nya spelare inte ville köra med en massa moddar som behövde tankas ner.

korrekt. Normalt sätt har vi ca 40gig i mods som vi kör med, För denna operationen valde vi endast de enklaste modden.
Både för att enkelt komma in i vårt söndags spel, samt inte överrumpla nya spelare med olika mods eller tvinga dem sitta i timmar för att tanka hem allt.

Skrivet av xermalk:

Jao, när "klaner" kan ha denna mängden skepp på dag ett ....

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Y2ZVnyO4OfK9Ljehi0xmL...

Jag följer spelet med svalt intresse, och är betydlig mer intresserad av squadron 42, än multiplayer delen.

Visst man kan tjäna ihop till skeppen.
Men hur skall man kunna göra det i open world, när alla som viftat med plånboken har skepp som mördar en på 0.1s blankt samt livstids försäkring (om de var tillräckligt snabba)?

Du glömmer dock några saker, även om du har en poäng.
Även om du köpt skepp. så behöver du uppgradera dem då bas utrustningen är långt ifrån den bästa eller fulländad.
Du behöver även penger för att betala bränsle, reperationer och ammo. Om du skeppar saker, behöver du pengar för att köpa saker så du kan bli rikare.

Dvs. även om folk har olika skepp i diverse storlekar från dag ett. Så kommer alla ligga på samma nivå när vi börjar. för vi kommer alla behöva göra uppdrag mm. för att få pengar till bränsle. försäkringar av skepp och nya delar etc.
De har även sagt att försäkringar kommer vara relativt billiga, reperations kostnader och bränsle kommer du lägga mer pengar på i längden.

Jag spelar 3.0 på test servern just nu och ca. 3 rundor mellan två planeter i quntum och jag fick slut på bränsle och blev strandad.
Så man kommer behöva tanka rätt ofta som det ser ut om dem inte tweakar det lite.

I december så kommer dem ju visa 20minuter från singelplayer delen Sqadron 42. Så hoppas verkligen på denna delen om inget annat.

Förhoppningsvis börjar även processen snabbas på nu med delta patcher och grunderna som börjar landa höger till vänster.

Dest bästa med Chris robert och star citizen är att dem går tillbaka till hur spelutvecklingen var en gång i tiden. Man lät spelen bli klara innan man släppte dem. Istället för att släppa ett halv färdigt spel och säga. "varsågoda" och sen patchar man spelet så det inte är helt ospelbart. Vilket är dagens spelmarknad.

Så ja. Star citizen tar tid. Ja dem har hållt på sedan 2012, dvs. 5år, vilket är mer än normalt för en trippel A titel. Ja, CIG som företag har växt från det lilla kontoret dem började med 2012. och ja. de har mycket kvar att visa. Men med planeterna inne. så börjar saker att äntligen komma på plats. och de erkänner själva att den innehålls torka vi haft i alfan såhärlångt inte varit bra och att de kommer testa en ny metod nu med sin delta patcher som gör att de kan skicka ut små uppdateringar istället för att ladda hem hela spelet vid varje ny patch.

De har även sagt att vi kommer få höra något om Squadron 42, dvs. singelplayer delen runt "the holliday stream".

Personligen älskade jag Freelancer, var mitt första scifi spel när jag växte upp. Så jag väntar mer än gärna på ett spel som star citizen. floppar det. då var jag med på resan och var den del i ett försök att påverka spelmarknaden.

Persistant Universe är ju det som tar tid just nu.
När det gäller Squadron 42. Del 1.
Så tror jag med rätt stor säkerhet att vi kommer sitta och spela det redan under hösten 2017.
Om inte, skulle jag bli högst förvånad. Speciellt med tanke på att Stora resurs krävande projekt så som idrisen och javelin skeppen som tagit massor av resurser, nu äntligen är relativt färdiga.

Men jag ska erkänna att som en tidig backer (från 2012) så kan jag hålla med att ibland börjar man fundera om CIG's utvecklingsplan verkligen är den bästa. I jämförelse med Elite Dangerus där dem släpper del för del med DLC istället. Vi får helt enkelt vänta och se.

Fördelen är att vi åtminstonde kan vara med och testa spelet efterhand som det utvecklas.
Dock finns risken för utbrändhet innan den färdiga produkten levereras (?)
Vilket börjat bli tydligt bland de stora streamarna från SC. många har lämnat och börjat spela annat för att inte hamna i ett negativitets flöde.

dem får gärna fixa respondsen av steam clienten. älskar steam, men ibland är den allt seg och svarar inte.

när blev FZ till aftonbladet light ediiton?

Något jag finner intressant är hur folk skäller direkt på att folk inte sköter sin hygien osv. Det kan lika gärna vara så att det är något medcinskt problem som personen är medveten om. Dvs något som gör att de luktar illa fast de använder deo mm. och som de inte kan göra något åt. Kan vara värt att tänka på Finns dem som lider i det tysta.

försökt sluta eve många gånger, men failar varje gång