The Haunted vann Make Something Unreal
Bara de gör något bra av pengarna så, vi kommer väl alla ihåg hur det gick för ett visst vinnarbidrag...
Jag minns inte så berätta. Det låter inte som det gick något vidare och det gjorde mig intresserad
Red Orchestra.. de släppte sitt mod som ett spel 2006 och hyllades stort.
En av de mest realistiska fps shootersarna :), 2an kommer iår.
Bara de gör något bra av pengarna så, vi kommer väl alla ihåg hur det gick för ett visst vinnarbidrag...
Jag minns inte så berätta. Det låter inte som det gick något vidare och det gjorde mig intresserad
Harpas favoritspel Damnation vann ju MSU!
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
Om det gör någon skillnad för er FZare så kan jag ju påpeka att "en av er" (dvs FZare) jobbade på projektet med Environment art och ljussättning. Nämligen jag! Epic bjöd in större delen av teamet för prisutdelningen i Vegas förra veckan och det var helt awesome.
Vi har planer på en retail version av spelet och vi har lagt upp en sida för det: www.hells-reach.com
jag förde en utvecklingsdagbok för ljussättningen och en hel del assets som kan läsas på http://blog.tomaslidstrom.com om så intresse finns.
Urkass trailer tyvärr, men det verkade lovande...
Om det gör någon skillnad för er FZare så kan jag ju påpeka att "en av er" (dvs FZare) jobbade på projektet med Environment art och ljussättning. Nämligen jag! Epic bjöd in större delen av teamet för prisutdelningen i Vegas förra veckan och det var helt awesome.
Vi har planer på en retail version av spelet och vi har lagt upp en sida för det: www.hells-reach.com
jag förde en utvecklingsdagbok för ljussättningen och en hel del assets som kan läsas på http://blog.tomaslidstrom.com om så intresse finns.
Gratzz
Hoppas de går lika bra för er som för TripWire och deras Red Orchestra
testade modden, den va rätt kul faktiskt, monster/zombie survival som kan spelas i coop/multiplayer.
högt tempo och schysst grafik (ser ut lite som RE5).
Thanks guys
Ja, Resident evil var en stor ledstjarna. Prova Demonizer, mitt favoritläge. 4 humans som spelar tredje person survival, vs 4 demon players i "RTS" view som spawnar bad guys och kan ta kontroll över vilken demon som helst. Riktigt skoj!
Jag hittar fan inte UT3 i affärerna längre. Vad hände?
finns på steam för en smärre summa pengar. Vettefan vart man hittar det i butik i sverige nu för tiden
Om det gör någon skillnad för er FZare så kan jag ju påpeka att "en av er" (dvs FZare) jobbade på projektet med Environment art och ljussättning. Nämligen jag! Epic bjöd in större delen av teamet för prisutdelningen i Vegas förra veckan och det var helt awesome.
Vi har planer på en retail version av spelet och vi har lagt upp en sida för det: www.hells-reach.com
jag förde en utvecklingsdagbok för ljussättningen och en hel del assets som kan läsas på http://blog.tomaslidstrom.com om så intresse finns.
Men chilla manilla - hur kan vi veta att det där stämmer?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Rättelse: UDK är i sig gratis att använda i icke vinstdrivande syfte.
En Unreal Engine 3 licens däremot, kostar $99 om man väljer "Royalty bearing", annars $2500 / seat (riktat mot riktiga studios).
Med det förstnämnda alternativet får man hela kakan tills man blivit litet Big Stuff och tjänat $5000. Då får Epic 25% av allt man tjänar i spelets namn.
Vid det laget bör det faktumet dock inte vara ett problem
Dr Tom
[]#####||(===================================
Skillnaden mellan UDK och en riktig Unreal Engine 3 license är att du bland annat får tillgång till källkoden med den sistnämnda. Vad den kostar är jag inte riktigt hundra på. Det beror säkerligen delvis på vem du är och vad du ska göra med motorn. En riktig Unreal Engine 3 license går nog loss på runt $700,000.
Hade en license kostar $99 hade hela Make Something Unreal-tävlingen varit ganska värdelös
Om det gör någon skillnad för er FZare så kan jag ju påpeka att "en av er" (dvs FZare) jobbade på projektet med Environment art och ljussättning. Nämligen jag! Epic bjöd in större delen av teamet för prisutdelningen i Vegas förra veckan och det var helt awesome.
Vi har planer på en retail version av spelet och vi har lagt upp en sida för det: www.hells-reach.com
jag förde en utvecklingsdagbok för ljussättningen och en hel del assets som kan läsas på http://blog.tomaslidstrom.com om så intresse finns.
Men chilla manilla - hur kan vi veta att det där stämmer?
paranoid much? Du behöver inte tro mig, men du kan kika i min portfolio http://www.tomaslidstrom.com och där se alla banor jag jobbat på i Haunted.
http://www.youtube.com/watch?v=iryyYplCe2c
När teamet kommer upp är det jag längst till höger som ser allmänt vilse ut.
the_cru, man kan använda UDK och sälja sitt spel upp till ett visst number (alltså, om du tjänar X antal dollar på att sälja spelet har Epic rätt till en del av vinsten)
Och ja, den stora skillnaden mellan att få en riktig UE3 licence är att att man får tillgång till källkoden och därmed kan göra "vad man vill" samt sälja spelet utan att epic får en del av kakan.