Global warming - Inte en myt!

Medlem
Global warming - Inte en myt!

Att den globala uppvärmningen ska vara en myt skapad av "the man" kan väl nu en gång för alla slopas när ett litet nordligt land som Sverige har uppmätta temperaturer av nedanstående kaliber.

[ia=26240; large]

Skämt åsido. Det hela började med att en kodapa till kollega påpekade att det verkade vara lite väl varmt uppe i norr. Enligt FZ:s kära syskonsajt Campingglädje är det 68 grader varmt uppe i Kvarnsjö Camp och Vandrarhem. Hursomhelst. Efter att debuggat in i absurdum, slitit mitt hår flertalet gånger om och svurit över yr.no:s "felaktiga" data snubblar jag över campingens koordinater och ser att "Höjd över havet" är inställt på -9999. Vilket innebär c:a 1 mil (!) under jord.

Det kändes lite suspekt och efter att kontrollerat att Kvarnsjö Camp och vandrarhem inte befann sig i något grottsystem långt under havsnivån korrigerades uppgifterna och vips så dog alla drömmar om ett tropiskt varmt Sverige.

Och jag är inte längre arg på yr.no. Faktiskt har de en sjukligt bra noggrannhet i sina mätningar. Testade att ändra "Höjd över havet" till -6378 kilometer (avståndet till jordens kärna) och mycket riktigt uppmättes ca 4000 grader.

Global warming-myten kanske får leva ett tag till?

#blogg

Medlem
Global warming - Inte en myt!

Vet inte om jag hört att global warming skulle vara en myt, utan skälet till att den uppkommit. Om det är människan eller en naturlig cykel.

Medlem

växthuseffekten är en bidragen faktor till att den ens finns liv på jorden, sen det är väl ingen direkt myt? Sen om vårt utsläpp av växthusgaser har någon större påverkan eller inte är ju en annan sak ;P

Medlem
Medlem

@TruB forskare är inte överens angående den globala uppvärmningen. Vissa hävdar att den globala uppvärmningen beror på våran livsstil, andra hävdar att det finns helt andra orsaker till att det blir varmare.

1
Skriv svar