Medlem

Lirat KF ett antal timmar nu och måste säga att ja gillar känslan. Gillar inte folk som insisterar att dra likheter mellan det och L4D för att bygga hela sin uppfattning på. Tycker de finns stora fundamentala skillnader i spelen som gör dem väldigt svåra att jämföra med varandra.
Sen handlar de väl inte heller på nåt vis om "vilket är bäst??" med tanke på de respektive prisklasserna båda spelen är i.
Jag skulle säga att KF är ett väldigt bra spel för det låga pris det säljs för men tyvärr har det klara brister som röster(!!), animation och monsterdesign etc etc :).

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av kebbe:

Det är inte så svårt att vara "Lika bra som Left 4 Dead" då L4D är repetitiv skit.

Det är väl inte mer repetivt än vilken shooter som helst?

Jo, det är det.

nej det är det inte

så här man argumenterar tydligen.

nej det gör man inte ... och L4D är ett jävla bra spel, så va tyst nu Kebbe

Inaktiv

Här är lite gameplay jag slängde ihop för ett par dagar sedan, http://www.youtube.com/watch?v=fKwIxckX8oM&fmt=22


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Left 4 Dead blev som många sagt väldigt repetivt och hade alldeles för få banor. Sen saknades story helt (varför zombies? vart är alla andra? vart flyr man ? etc.). Killing Floor verkar riktigt bra (filmen the killing floor äger också btw) och är säkerligen klart spelbart, för ska vi vara ärliga var grafiken ganska usel i Left 4 Dead också ^^

Zombies behöver ingen förklaring - räcker med att vi vet att dom finns där.

Alla andra? Får ju räkna med att inte alla andra hade en hel arsenal vapen..så du slåss nog just precis emot "alla andra".
Till något säkert ställe? Finns en del armebaser som anses vara "säkra"
Inget fel på grafiken i L4D ju - just den detaljen vet jag inte riktigt vad det grundar det på.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Alla spel man spelar för mycket blir man trött på.

Visst är det tråkigt att L4D är begränsat till 4 (5 med lighthouse) kampanjer. Lirar man ett par timmar om dagen i 1 månad har man gjort det mesta och klarat de flesta achievments redan.

Dock tycker jag Killing Floor ser helt keff ut. Kändes rentav som en kopia på L4D när man såg en boomer-liknande varelse i introt o allt..

Äsch ja vet inte, men det känns som att flera försöker knocka ner L4D från tronen, utan att inse att det är svårare än att bara göra ett splatterspel.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

"Ända sedan Metallica-konserten hade Joel problem med hörseln, vilket visade sig ge ödesdigra konskekvenser" HAHAHAHAH!!! JAG TROR JAG DÖR XD
Fast spelet är riktigt kul. Rätt svårt oxå ;D

Inaktiv

Man får ju hoppas på att det blir bättre än L4D på att meja ned zombies för L4D
är ju tråkigt där man bara springer och dödar X(
det ska ju vara lite spännande än det ! slut sitat

Inaktiv
Skrivet av Lightweight:

Alla spel man spelar för mycket blir man trött på.

Visst är det tråkigt att L4D är begränsat till 4 (5 med lighthouse) kampanjer. Lirar man ett par timmar om dagen i 1 månad har man gjort det mesta och klarat de flesta achievments redan.

Dock tycker jag Killing Floor ser helt keff ut. Kändes rentav som en kopia på L4D när man såg en boomer-liknande varelse i introt o allt..

Äsch ja vet inte, men det känns som att flera försöker knocka ner L4D från tronen, utan att inse att det är svårare än att bara göra ett splatterspel.

Om du faktiskt läser recensionen så är L4D, om något av de två spelen, en kopia på Killing Floor.

Jag köpte spelet och har haft förbannat kul tillsammans med ett par polare, blir ganska svårt och hektiskt att köra på det svåraste, speciellt på de mer instängda banorna.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Ser riktigt bra ut! Säkert roligare än L4D :).

Måste testas... finns det något demo ute, någon som vet?


signatur

hejsanhejsanhejsan

nj
Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ser riktigt bra ut! Säkert roligare än L4D :).

Måste testas... finns det något demo ute, någon som vet?

Inget demo, Tripwire har dock sagt att en helg där spelet är fritt för alla att spela via Steam ska dyka upp förr eller senare.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av mosoloa1:

Ser riktigt bra ut! Säkert roligare än L4D :).

Måste testas... finns det något demo ute, någon som vet?

Inget demo, Tripwire har dock sagt att en helg där spelet är fritt för alla att spela via Steam ska dyka upp förr eller senare.

helt riktigt, det är rätt knixigt att peta ihop ett demo som fungerar bra i multiplayer då det är en ganska stor maskin att hålla demospelarna med servrar.

frihelger har vi kört med för Red Orchestra och har av det fått väldigt god respons.

personligen tycker jag alltid demos är bra, man får i sin egen takt ta itu med spelet. men för ett så multiplayeranpassat spel så blir det svårt om man inte får smaka på hela kakan så att säga.

Medlem

Jag funderar på att införskaffa det här spelet det verkar nice jag gillar att du kan ha vapen såsom yxor och eldkastare jag tycker att L4D känns lite väll överseriöst.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

på bildtexterna. Påminner om de roliga texterna under bilderna i Pc gamer på den tiden jag läste den tidningen.

Medlem

left 4 dead är MKT bättre. grafiken, känslan, ljudet


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av asdfg:

på bildtexterna. Påminner om de roliga texterna under bilderna i Pc gamer på den tiden jag läste den tidningen.

Precis det jag också tänkte på när jag läste recensionen
Riktigt bra recenserat, keep it up!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

left 4 dead är inte skit men det är inte långt... altså man tröttnar snabbt. det är inte så många banor men om man spelar med sina polare versus mode eller survival äre väldigt kul. men jag undrar om kulling flor är likadant? eller?

Skägg.
10 Chambers

Jag får tacka för komplimangerna. Jag ska försöka fortsätta med bildtexter, det verkar poppis


signatur
Medlem

jag fick också PCGvibbar, keep it up!

Medlem

Joel och Metallicahörseln fick mig å garva högt, haha. Trevligt skriven recension! Jag dras alltid till såna här spel även om det är det sista jag _borde_ spela.

Skrivet av Grumbledock:

...för ska vi vara ärliga var grafiken ganska usel i Left 4 Dead också ^^

Visst kan vi vara ärliga! Jag ÄLSKADE L4D och Valves (återigen) suveräna känsla för grafik. Det är en sak om du inte "imponeras" av grafiken men usel?... gisses.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Recesenten och andra spelare: Hur förhåller svårighetsgraden (den maximalt möjliga) till left 4 dead?

Medlem

Jag och några polare har spelat en hel del av KF de senaste veckorna, riktigt skoj. Men det kräver att du antingen gillar pub-games eller har polare att spela med för att köra själv är inte särskilt kul. Kan tillägga att det finns en mod som tillåter fler än 6 spelare som samtidigt justerar fiendeantalet precis som innan.

blesserad: hard på long (10 vågor) tycker jag är svårt som det är ungefär som expert i L4D. Vet inte hur man ska klara av suicidal på ännu fler våglängder.

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:

Jag och några polare har spelat en hel del av KF de senaste veckorna, riktigt skoj. Men det kräver att du antingen gillar pub-games eller har polare att spela med för att köra själv är inte särskilt kul. Kan tillägga att det finns en mod som tillåter fler än 6 spelare som samtidigt justerar fiendeantalet precis som innan.

blesserad: hard på long (10 vågor) tycker jag är svårt som det är ungefär som expert i L4D. Vet inte hur man ska klara av suicidal på ännu fler våglängder.

Låter fint. Det var tråkigt att left 4 dead blev så lätt på expert när man lärt sig spelet och spelade med duktiga kompisar. Blir till att köpa spelet imorgon när sista tentan är inlämnad.

Bra nick, för övrigt. Om det nu syftade på kompositören. "Slaviska danser" har gått rätt friskt på min spotify det senaste. Särskilt nr 7 i c-moll...

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av asdfg:

på bildtexterna. Påminner om de roliga texterna under bilderna i Pc gamer på den tiden jag läste den tidningen.

Precis det jag också tänkte på när jag läste recensionen
Riktigt bra recenserat, keep it up!

Ja precis!

"Ända sedan Metallica-konserten hade Joel problem med hörseln, vilket visade sig ge ödesdigra konskekvenser"

Jag garvade nästan till gråt.

Medlem

Kostar 19.99 på steam tror jag, kortet dras på 200kr. Klart värt pengarna, man får mycket spel för en sån liten slant


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag tycker att detta spelet förtjänar en 3:a. L4D är långt mycket roligare i mina ögon, KF handlar bara om att campa. I L4D måste man åtminstone springa nästan hela tiden.

Dock hade detta spelet lite fler vapen och en eldkastare

Medlem

Var inte Calle Johansson "skribent" alldeles nyss? Eller är det jag som fått hjärnsläpp?

Bra recension hur som helst (som vanligt bör tilläggas). Tack Calle för att du återinfört användandet av sjuka kommentarer. Stackars Joel! HAHAHAHA!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

"Om det inte är nazister eller utomjordingar (i sällsynta fall både och)" Haha allt är så förutsägbart numera.

Jag gillade inte l4d, tror knappast det blir något köp


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

snacka om att komma från ingenstans med storm xD

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Deathwisher:

Var inte Calle Johansson "skribent" alldeles nyss? Eller är det jag som fått hjärnsläpp?

Bra recension hur som helst (som vanligt bör tilläggas). Tack Calle för att du återinfört användandet av sjuka kommentarer. Stackars Joel! HAHAHAHA!

Stämmer bra, men eftersom @Tompa börjar närma sig pensionsålder behövdes det lite ungt blod


signatur
Medlem

Detta är ett skit spel, dom skulle släppt det 2002 då skulle man nog tycka att det var ok, allt e sunkigt , ljud bild effekt.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

123
Skriv svar