Sam Lake ångrar (kanske) att han blev Max Paynes ansikte

Robot
Sam Lake ångrar (kanske) att han blev Max Paynes ansikte

"Om jag vetat hur stor hela grejen skulle bli..."

#max-payne, #sam-lake


Medlem

Okej. Men samtidigt:

Moderator | Testpilot

Inte samma sak förstås. Handlar nog om hur det stack ut på den tiden och minen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Längtar extremt mycket efter remaken

Medlem

I Max Payne 2 så ser han ju ut som han gör på bilden ovanför, i Alan Wake 2. Det är bara från första Max Payne spelet han blev gräslig.

Hehehe. hoppas de gör remaken på 1an så att han får de där skumma leendet från Max Payne 1 originalet. Shit vad jag ser fram emot detta remake-paket.
_______
EDiT::::
Timothy Gibbs är ansiktet i tvåan, inte Sam Lake.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

I Max Payne 2 så ser han ju ut som han gör i bilden ovanför, i Alan Wake 2. Det är bara från första Max Payne spelet han blev gräslig.

Hehehe. hoppas de gör remaken på 1an så att han får de där skumma leendet från Max Payne 1 originalet. Shit vad jag ser fram emot detta remake-paket.

Timothy Gibbs är ansiktet i tvåan, inte Sam Lake.
https://maxpayne.fandom.com/wiki/Timothy_Gibbs


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Han blev ju ikonisk, ingenting att ångra! Ser också fram emot remaken, det skulle vara båda spelen i ett va?

Medlem

Förstår han, ser bara Max Payne i nya Alan Wake

Medlem

Köpte aldrig tvåan för att de "bytte skådis" på Max...alla vet ju hur det suger när "de" byter skådis på huvudrollsinnehavaren mitt i serien!

Medlem
Skrivet av Ender:

Köpte aldrig tvåan för att de "bytte skådis" på Max...alla vet ju hur det suger när "de" byter skådis på huvudrollsinnehavaren mitt i serien!

Känns lite som ett dåligt beslut det där. Har du åtminstone spelat spelet sedan dess?

Medlem
Skrivet av Ender:

Köpte aldrig tvåan för att de "bytte skådis" på Max...alla vet ju hur det suger när "de" byter skådis på huvudrollsinnehavaren mitt i serien!

Det är ju samma röstskådis, tvåan är bättre på nästan alla sätt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag har haft den minen några gånger när jag är på väg hem och plötsligt blir så kissnödig att jag börjar småspringa 😅

Medlem
Skrivet av Ender:

Köpte aldrig tvåan för att de "bytte skådis" på Max...alla vet ju hur det suger när "de" byter skådis på huvudrollsinnehavaren mitt i serien!

Som den gången de bytte bond...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Känns lite som ett dåligt beslut det där. Har du åtminstone spelat spelet sedan dess?

Nepp...inte så att det var det enda spelet i världen på den tiden heller.

Skrivet av Slashgibber:

Det är ju samma röstskådis, tvåan är bättre på nästan alla sätt.

Fast det är ju inte "jag-åt-en-lime-och-bet-mig-i-tungan-samtidigt-som-jag-är-förbannad-över-att-det-luktar-illa" Max!

Medlem
Skrivet av Ender:

Nepp...inte så att det var det enda spelet i världen på den tiden heller.

Fast det är ju inte "jag-åt-en-lime-och-bet-mig-i-tungan-samtidigt-som-jag-är-förbannad-över-att-det-luktar-illa" Max!

Fan, du måste ge Max Payne 2 en chans. Det släpptes 2003 men det håller än idag 20 år senare. Grym story och jäkligt roligt gameplay med vapenskjutandet och bullet-time funktionen. Grafiken ligger ju efter men det är samtidigt charmigt snyggt. Mycket snyggare än Max Payne 1 vilket inte håller idag.

Trodde ALDRIG jag skulle rekommendera ett spel som har 20 år på nacken, grafik-kåt som jag är. Max Payne 2 är en kult-klassiker som man inte får missa. Lirade ut det på Steam förra hösten. Lirade det pirat back in the day och varvade spelet massor av gånger. Ett av mina mest speladde spel före mitt Steam konto öppnades 2016.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Ender:

Köpte aldrig tvåan för att de "bytte skådis" på Max...alla vet ju hur det suger när "de" byter skådis på huvudrollsinnehavaren mitt i serien!

Jag har faktiskt bara spelat Max Payne 2. Tror jag såg Max Payne 1 på Playstation någon gång.
Men gillar mer ansiktet i första spelet.

Frågan är om Sam Lake kommer med i remaken.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fan, du måste ge Max Payne 2 en chans. Det släpptes 2003 men det håller än idag 20 år senare. Grym story och jäkligt roligt gameplay med vapenskjutandet och bullet-time funktionen. Grafiken ligger ju efter men det är samtidigt charmigt snyggt. Mycket snyggare än Max Payne 1 vilket inte håller idag.

Trodde ALDRIG jag skulle rekommendera ett spel som har 20 år på nacken, grafik-kåt som jag är. Max Payne 2 är en kult-klassiker som man inte får missa. Lirade ut det på Steam förra hösten. Lirade det pirat back in the day och varvade spelet massor av gånger. Ett av mina mest speladde spel före mitt Steam konto öppnades 2016.

Fan, trist att jag missade det då...det är ju inte så att jag har massa tid att spendera på den typen av titlar (de som man missat genom åren alltså). Försöker hinna med att sitta någon gång då och då överhuvudtaget :/

KoP
Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har faktiskt bara spelat Max Payne 2. Tror jag såg Max Payne 1 på Playstation någon gång.
Men gillar mer ansiktet i första spelet.

Frågan är om Sam Lake kommer med i remaken.

Ja är det inte Sam Lakes ansikte i remaken så blir det väl ett jävla liv. 🤔

Dock skulle jag hellre se att dom kör med Timothy Gibbs nuna i remaken av Max Payne 1 (alternativt att man får välja vems ansikte man vill se på Max) så blir det lite mera konsistent med uppföljaren.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fan, du måste ge Max Payne 2 en chans. Det släpptes 2003 men det håller än idag 20 år senare. Grym story och jäkligt roligt gameplay med vapenskjutandet och bullet-time funktionen. Grafiken ligger ju efter men det är samtidigt charmigt snyggt. Mycket snyggare än Max Payne 1 vilket inte håller idag.

Trodde ALDRIG jag skulle rekommendera ett spel som har 20 år på nacken, grafik-kåt som jag är. Max Payne 2 är en kult-klassiker som man inte får missa. Lirade ut det på Steam förra hösten. Lirade det pirat back in the day och varvade spelet massor av gånger. Ett av mina mest speladde spel före mitt Steam konto öppnades 2016.

Max Payne 1 håller idag. Spelet och berättelsen är mer fokuserad och renodlad. Visst är det en del som är oslipat men det ger spelet en tydlig personlighet och charm som saknas i uppföljarna.

Tvåan är ett riktigt bra spel men allt blev inte bättre. Frekvensen av ingame mellansekvenser påminner mer om moderna (blä) spel. De har åldrats betydligt sämre och stör fokus och flödet och känns inte alls lika organiskt.

Man saknar också råheten från ettan. Gameplay och Max Payne's kamp emot sig själv och världen blir inte lika påtaglig i tvåan, där man enklare bara kan meja ner allt utan svårigheter, vilket tar ifrån mycket det som gjorde Max Payne, Max Payne.

1
Skriv svar