Starfield-sex ger xp-boost

Medlem
Skrivet av Ralf:

Vore du okej med om alla benämndes med. XX och XY?

Skrivet av Ribcage:

Så i dialog där de nämner dig ska de säga x istället? För att du inte vill vara han eller hon eller den eller det?

Problemet är inte tilltalet. Det är att det står framför ditt namn, att man måste deklarera det. Folk kan välja att bli tilltalade precis hur de vill. Deklarationen känns skitnödig.

Skrivet av Alienshade:

Bakvända brallan. Du vet att det här med pronomen hat kommer ifrån USA propaganda som du lätt går på va? Dom som är mot pronomen kommer med så mycket annat skit samtidigt som att förbjuda abort, preventivmedel och sex utanför äktenskap. Alltså ren stenålders tänkande. Våldet sköter pronomen hatarna utmärkt själva. Första tricket är alltid att attackera och ljuga om den sidan dom vill klå. Därför börjar du med att dom som inte tycker som du använder våld. Och sen känner du dig berättigad att använda våld själv mot allt och alla. För vadå du ljög dej själv rakt upp i örat så det måste ju vara sant nu. Blir så trött på alla idioter som sänker sig till Amerikas extrem höger nivå. Att det finns alternativ i spel är ditt minsta problem i livet jag lovar dig. Om dom som tänker som du skulle få som dom vill skulle alla i spel vara vita snaggade män för att inte stöta sig med idioterna som är dom verkliga drama drottningarna.

Att du kallar USA för extremhöger visar bara hur blind du är. Demokraterna styr och de är närmare vänstern än något.
Sen taktiken du beskriver får mig att tänka på sossarna och V.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår jag det rätt som att ni inte gillar att ni blir "påtvtingad" i ett spel att välja pronom? Av alla saker man kan störa sig på så är det här ett problem? Varför? Välj bara det som passar dig, och låt resten välja vad som passar dem. Alla får som de vill och borde vara nöjda och glada.

Löjligt.

Hade du resonerat på samma sätt om du var tvungen att deklarera din etnicitet?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Problemet är inte tilltalet. Det är att det står framför ditt namn, att man måste deklarera det. Folk kan välja att bli tilltalade precis hur de vill. Deklarationen känns skitnödig.

Att du kallar USA för extremhöger visar bara hur blind du är. Demokraterna styr och de är närmare vänstern än något.
Sen taktiken du beskriver får mig att tänka på sossarna och V.

Hade du resonerat på samma sätt om du var tvungen att deklarera din etnicitet?

Haha kallar någon blind och tror inte extremhögern är ett problem i USA xD ironiskt.

Jag hade gärna deklarerat min etniska identitet i ett RPG spel, i många går det alldeles utmärkt.

Helt sjukt hur denna meningslösa woke-debatt har letat sig in på FZ av någon riktigt skum anledning och sprider helt irrelevant skit i kommentarsfältet. FZ håller fan på att förfalla om inget görs.

Ser fan bättre och mer givande kommentarer på twitter än FZ.

Medlem
Skrivet av noreason:

Haha kallar någon blind och tror inte extremhögern är ett problem i USA xD ironiskt.

Jag hade gärna deklarerat min etniska identitet i ett RPG spel, i många går det alldeles utmärkt.

Helt sjukt hur denna meningslösa woke-debatt har letat sig in på FZ av någon riktigt skum anledning och sprider helt irrelevant skit i kommentarsfältet. FZ håller fan på att förfalla om inget görs.

Ser fan bättre och mer givande kommentarer på twitter än FZ.

Ge mig 10 exempel. Jag har inte sett ett enda spel du kan deklarera. Välja, ja. Men knappast att det tex står <character name> He/him Orc


signatur

I drank what?

Medlem

Politik och politik. Bla bla bla.

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Problemet är inte tilltalet. Det är att det står framför ditt namn, att man måste deklarera det. Folk kan välja att bli tilltalade precis hur de vill. Deklarationen känns skitnödig.

Att du kallar USA för extremhöger visar bara hur blind du är. Demokraterna styr och de är närmare vänstern än något.
Sen taktiken du beskriver får mig att tänka på sossarna och V.

Hade du resonerat på samma sätt om du var tvungen att deklarera din etnicitet?

Känns ju lite roligt att haka sig fast vid pronomer när synen på kön i spelvärlden är att du kan vandra in i en enhance-klinik och ändra din kropp hur du vill, det är ju framtiden!

Medlem
Skrivet av eld:

Känns ju lite roligt att haka sig fast vid pronomer när synen på kön i spelvärlden är att du kan vandra in i en enhance-klinik och ändra din kropp hur du vill, det är ju framtiden!

Jag ser inte poängen med din kommentar.


signatur

I drank what?

NuZ
Testpilot

Haha whaat? I en artikel om att knu**a i spelet ger en XP boost sitter folk och diskuterar könspolitik i USA och Flat earth rörelsen.

FZ är fantastiskt, vilket community! <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Testpilot
Skrivet av Mirage:

Det borde alla spel vara, eller om det måste vara med, ha en inställning så det kan stängas av. Långt från alla vill ha könspolitik i sina spel.

Jag är faktiskt genuint förvånad och fundersam hur du får Starfield till ett spel om könspolitik?

Än så länge har jag mest sprungit/flugit runt och öppnat eld på allt som rör sig - oavsett kön, etnicitet eller annat. Kan det blöda eller sprängas, ja.. *stirrar på mina oändliga bounties i varje stjärnsystem*.

Och Ja, jag gick med piraterna vid första tillfälle jag kunde och har valt varenda spydiga/kaxiga/aggressiva dialogval jag fått valet till. Det är ett spel, inte verkliga livet.

Nästa spelgenomgång med NG+ tänkte jag gå raka motsatsen och leka en mjäkig fredspridare istället, för att jag kan. Vill testa på att spela raka motpolen till den psykotiska narcissisten som sprider terror i nuvarande spelgenomgång.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ganska bra jobbat för ett pronomen spel, politisk agenda osv. Jag kommer aldrig spela detta pga detta. Min synpunkt på dåliga val av vad man lägger in i spel.
Detta är i min mening ren propaganda för att vänja människor vid saker de inte vill ha och vad de inte förstår.
Men med tryck ock våld får alla ideologiska idioter igenom allt.

Komplett falsk påstående - spelet visar dig inte ens hur man byter pronomen - det måste man aktivt leta reda på själv. Så hittar du det, så är det för att du letar efter det.

eld
Medlem

För att det var många som var oroliga över pronomen och sånt, så har jag nu börjat jobba på en mod så man kan inspektera könsorgan på karaktärer via scan-funktionen.

pronomen blir även helt borttagna i denna mod, ett exempel på hur det ser ut:

"her name is X, she is a member of constellation. You can find her in the other room!"

till

"name is X, is a member of constellation. You can find in the other room!"

Medlem

HAHAHAH OMG BILDEN!!!!

Sjukaste pitchen, måste skaffa det här spelet asap när livet bjuder på mer tid om nåt år.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Vore du okej med om alla benämndes med. XX och XY?

Ja.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Om du ser kön som XY/XX så är ju pronomen samma sak. Välj om du vill att de säger "han" eller "hon" till dig i spelet. Var ligger problemet?
Snacka om att göra höna av en fjäder.

Medlem
Skrivet av eld:

För att det var många som var oroliga över pronomen och sånt, så har jag nu börjat jobba på en mod så man kan inspektera könsorgan på karaktärer via scan-funktionen.

pronomen blir även helt borttagna i denna mod, ett exempel på hur det ser ut:

"her name is X, she is a member of constellation. You can find her in the other room!"

till

"name is X, is a member of constellation. You can find in the other room!"

https://i.imgur.com/8hCgCpz.png

Du vet väl att "you" också är pronomen? Det betyder att du också måste ta bort det i modden också.

Medlem
Skrivet av heady89:

Internet har kopplat ihop människorna som tror och känner att jorden är platt också, så nu är de rätt många 🙃. Att folk har åsikter gör dem inte automatiskt friska, rätt eller något bra för majoritetssamhället att eftersträva.

Att jorden inte är platt är lika etablerat som det faktum att det finns två kön, sen kan du "känna" hur du vill eller älska vem du vill. Spel anser jag får göra vad de vill kreativt även om det är talande för tiden vi lever i. Att man kommit ner på att ha debatter om så fundamentala grejer som kön på Universitet är en ytterst destruktiv utveckling, en cancer utan dess like av aktivism och känslosåsande. Samma människor borde ta sig en titt i spegeln och bjuda in plattjordsmänniskorna till Universiteten så vi kan upplysa nästa generation om den nya "verkligheten" vi "identifierar" oss med.

Jaa. Locka hit dem också så kan vi alla sitta här runt lägerelden och gnälla över att transödlefolket försöker att ta kontrollen över den platta jorden som den starka vita mannen har tillskansat sig rättvist. Inte får vi elda olja längre heller.

eld
Medlem
Skrivet av Sarato:

Du vet väl att "you" också är pronomen? Det betyder att du också måste ta bort det i modden också.

pronomen har en tendens att smyga sig in överallt!

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag är faktiskt genuint förvånad och fundersam hur du får Starfield till ett spel om könspolitik?

Än så länge har jag mest sprungit/flugit runt och öppnat eld på allt som rör sig - oavsett kön, etnicitet eller annat. Kan det blöda eller sprängas, ja.. *stirrar på mina oändliga bounties i varje stjärnsystem*.

Och Ja, jag gick med piraterna vid första tillfälle jag kunde och har valt varenda spydiga/kaxiga/aggressiva dialogval jag fått valet till. Det är ett spel, inte verkliga livet.

Nästa spelgenomgång med NG+ tänkte jag gå raka motsatsen och leka en mjäkig fredspridare istället, för att jag kan. Vill testa på att spela raka motpolen till den psykotiska narcissisten som sprider terror i nuvarande spelgenomgång.

Det är inte OM könspolitik. det HAR könspolitik.

Hur som helst, jag har sagt vad jag har att säga om detta, av hänsyn till tråden så sätter jag punkt här.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av eld:

pronomen har en tendens att smyga sig in överallt!

Förutom att det inte är att smyga. Pronomen finns överallt och används överallt i språken. Det är snarare ett tecken på att modden är värdelös då den faktiskt inte tar bort pronomen.
Gör om, gör rätt.

eld
Medlem
Skrivet av Sarato:

Förutom att det inte är att smyga. Pronomen finns överallt och används överallt i språken. Det är snarare ett tecken på att modden är värdelös då den faktiskt inte tar bort pronomen.
Gör om, gör rätt.

Alltså, jag är pro-pronomen!

Jag har bara lite kul över folk som vill inspektera folk innan de får gå på toaletten, som gärna vill kallas "han" men absolut inte inneha ett pronomen.

Medlem
Skrivet av eld:

Alltså, jag är pro-pronomen!

Jag har bara lite kul över folk som vill inspektera folk innan de får gå på toaletten, som gärna vill kallas "han" men absolut inte inneha ett pronomen.

Aha. Jag var kass på att uppfatta satiren helt enkelt.

Medlem

signatur

Lär dig älska dig själv! Tro mig min vän, ljuset inom dig kommer skina starkare än någonsin!

Medlem

Folk blir arga om man spelar en svart, homosexuell, vit man eller kvinna i spel! Här är ett spel man kan göra sin karaktär hur man vill och då är inte det heller bra?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är inte OM könspolitik. det HAR könspolitik.

Nej.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår jag det rätt som att ni inte gillar att ni blir "påtvtingad" i ett spel att välja pronom? Av alla saker man kan störa sig på så är det här ett problem? Varför? Välj bara det som passar dig, och låt resten välja vad som passar dem. Alla får som de vill och borde vara nöjda och glada.

Löjligt.

Nej, det jag menar är man får välja vad fan man vill, men jag vill inte se folk gnälla om att man får välja vara man eller kvinna.
Är så trött på att det är fel att vara vanlig

Moderator | Testpilot
Skrivet av jimmy.spartan:

Nej, det jag menar är man får välja vad fan man vill, men jag vill inte se folk gnälla om att man får välja vara man eller kvinna.
Är så trött på att det är fel att vara vanlig

Det är absolut inget fel att vara vanlig, eller en transperson för den delen Klart det alltid finns extremfall men det finns ju ingen seriöst stor grupp av person som vill fasa ut han/hon direkt.

Gällande allt annat som diskuterats i tråden så har vi kommit väldigt off-topic, en del av det på grund av mig, så ser till att låsa den nu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar