Starfield-sex ger xp-boost

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Detsamma, vi lever väl fortfarande i en demokrati ett eller två år till. Som sagt ja sa mitt du sa ditt. Och där lämnar vi det.
Dock fungerar ju inte vårat samhälle så längre tyvärr.

Vi har iallafall ett eller två år kvar ❤️

The Ashen One
Skrivet av Force:

Är det propaganda att man kan välja andra hårfärger än blont också? Klart det är, alla måste vara exakt likadana och ha samma åsikter om exakt allt annars blir snöflingorna ledsna.

Såhär ser ni ut som klagar på sådana här saker;
https://youtu.be/DLeT09s-zJU?si=mPZ7uu5h_OxQnidb

Att man kan bli så triggad av ett litet menyval som man ser i 5 sekunder i spelet och sen aldrig mer är helt otroligt.

Du kan ju också länka hela videon till honom och inte delvis av hela alltet. Men du är väl en lbtqrtvcasdf+++ ryttare? Som sprider hat som vanligt.

Medlem

Snöflingor som blir kränkta av valfrihet. Så jäkla pinsamt.

Medlem
Skrivet av Zensu:

ahaaaa i see!

Ja det är ju tevespel som handlar om att bygga sin karaktär som man vill det, så det är väl inget fel med att kunna skräddarsy så mycket det går, så det är harmlöst i mitt tycke.

Det är en debatt jag står utanför på här i verkligheten och det är nog därför jag inte alls hängde med argumenterandet ovanför

Finns för mycket saker här i livet att lägga sin energi och tid på för mig personligen Jag menar, jag läser/kollar inte ens nyheter, ja förutom TV-Spel/Teknik nyheter dårå :>

Tack för kontexten hursomhaver min vän!

Ja det finns verkligen viktigare saker att fokusera på än sånt trams. Jag har svårt att tro att folk i Ukraina just nu hatar på Starfield över det här löjliga.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ganska bra jobbat för ett pronomen spel, politisk agenda osv. Jag kommer aldrig spela detta pga detta. Min synpunkt på dåliga val av vad man lägger in i spel.
Detta är i min mening ren propaganda för att vänja människor vid saker de inte vill ha och vad de inte förstår.
Men med tryck ock våld får alla ideologiska idioter igenom allt.

Bakvända brallan. Du vet att det här med pronomen hat kommer ifrån USA propaganda som du lätt går på va? Dom som är mot pronomen kommer med så mycket annat skit samtidigt som att förbjuda abort, preventivmedel och sex utanför äktenskap. Alltså ren stenålders tänkande. Våldet sköter pronomen hatarna utmärkt själva. Första tricket är alltid att attackera och ljuga om den sidan dom vill klå. Därför börjar du med att dom som inte tycker som du använder våld. Och sen känner du dig berättigad att använda våld själv mot allt och alla. För vadå du ljög dej själv rakt upp i örat så det måste ju vara sant nu. Blir så trött på alla idioter som sänker sig till Amerikas extrem höger nivå. Att det finns alternativ i spel är ditt minsta problem i livet jag lovar dig. Om dom som tänker som du skulle få som dom vill skulle alla i spel vara vita snaggade män för att inte stöta sig med idioterna som är dom verkliga drama drottningarna.

The Ashen One
Skrivet av Ribcage:

Snöflingor som blir kränkta av valfrihet. Så jäkla pinsamt.

Dock inte valfrihet då du blir tvingad till pronomen?

Medlem

Helt sjukt att det finns valmöjligheter i ett RPG där man kan skapa sin egna karaktär

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Dock inte valfrihet då du blir tvingad till pronomen?

Så i dialog där de nämner dig ska de säga x istället? För att du inte vill vara han eller hon eller den eller det?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Helt sjukt att det finns valmöjligheter i ett RPG där man kan skapa sin egna karaktär

Ja verkligen 😁

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Dock inte valfrihet då du blir tvingad till pronomen?

Pronomen tvingande är värre än att borsta tänderna har jag hört.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Dock inte valfrihet då du blir tvingad till pronomen?

Det är ingen som tvingar dig att göra något över huvud taget. Antingen väljer du att spela spelet med pronomen, eller så väljer du att inte spela spelet med pronomen. Det finns inget tvång med i bilden.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Du kan ju också länka hela videon till honom och inte delvis av hela alltet. Men du är väl en lbtqrtvcasdf+++ ryttare? Som sprider hat som vanligt.

Du är tyvärr på hat sidan. Du får läsa på lite. Minoriteter mm har varit hatade så länge människor har funnits. Så det är inget nytt direkt. Läs lite historia i skolan vet jag.

The Ashen One
Skrivet av Alienshade:

Bakvända brallan. Du vet att det här med pronomen hat kommer ifrån USA propaganda som du lätt går på va? Dom som är mot pronomen kommer med så mycket annat skit samtidigt som att förbjuda abort, preventivmedel och sex utanför äktenskap. Alltså ren stenålders tänkande. Våldet sköter pronomen hatarna utmärkt själva. Första tricket är alltid att attackera och ljuga om den sidan dom vill klå. Därför börjar du med att dom som inte tycker som du använder våld. Och sen känner du dig berättigad att använda våld själv mot allt och alla. För vadå du ljög dej själv rakt upp i örat så det måste ju vara sant nu. Blir så trött på alla idioter som sänker sig till Amerikas extrem höger nivå. Att det finns alternativ i spel är ditt minsta problem i livet jag lovar dig. Om dom som tänker som du skulle alla i spel vara vita snaggade män för att inte stöta sig med idioterna som är dom verkliga drama drottningarna.

Så du menar att jag använder våld mot dem som inte tycker som mig? Aldrig slagit någon, dock blivit slagen flertaget ggr av folk som inte kan ha en diskution.
Du låter lite som en människa som står för sin sak tills du får en snytning sen lägger du dig blankt.
Du är tyvärr inte en realist.
Men det är min tanke, jag kan ha fel visst.
Jag vet iaf vart jag står. Jag vill inte ha propaganda i mina spel. Min åsikt och den står jag för.
Tycker du inte som mig, så är det helt ok. Det är din rätt. Än så länge....?

brrap brrap pew pew
Skrivet av MyInsanity:

Dock inte valfrihet då du blir tvingad till pronomen?

Hahaha vem är snöflinga nu


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Force:

När man skapar sin karaktär så kan man i samma ruta som man skriver sitt namn välja om man ska kallas 'he/him', 'she/her' eller 'they/them'.

I tidigare Bethesda spel så kallades man alltid för 'they/them', så det alla anti-woke warriors gråter om är alltså att dom lagt till cis-pronomen. Ironin är underbar

Men det är ju fantastiskt. Haha vilka idioter det finns. En del människor mår helt klart bäst av att vara arga. Fast handlade inte nyheten om xp-boost efter sex? Den tråden spårade snabbt.

Medlem

@MyInsanity

Kan du förklara på vilket sätt din vardag påverkas negativt av att dessa valmöjligheter finns? Både i spel och utanför.

The Ashen One
Skrivet av lerb:

Hahaha vem är snöflinga nu

Och du är en drömmare.
Vi tycker inte lika men det är ok. Din åsikt fine.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Detsamma, vi lever väl fortfarande i en demokrati ett eller två år till. Som sagt ja sa mitt du sa ditt. Och där lämnar vi det.
Dock fungerar ju inte vårat samhälle så längre tyvärr.

Nej då. Folk måste ju skapa sig konton på spelsidor och skriva av sig istället.

Skrivet av MyInsanity:

Du kan ju också länka hela videon till honom och inte delvis av hela alltet. Men du är väl en lbtqrtvcasdf+++ ryttare? Som sprider hat som vanligt.

Mår du bra?

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ganska bra jobbat för ett pronomen spel, politisk agenda osv. Jag kommer aldrig spela detta pga detta. Min synpunkt på dåliga val av vad man lägger in i spel.
Detta är i min mening ren propaganda för att vänja människor vid saker de inte vill ha och vad de inte förstår.
Men med tryck ock våld får alla ideologiska idioter igenom allt.

Vad yrar du i?

Edit: Det var inget, jag läste vidare i tråden. Du verkar vara en sympatisk och trevlig kille.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Blir så trött på att alla hatar på Ryssland, när den riktiga boven är starfield!

Kan vi lösa Starfieldkrisen innan vi funderar på ryssgrejen tack.

Medlem
Hånger inte med

Nu har såkert jag sovit/missat/varit bortkopplad eller är allmänt pantad, men för att förtydliga så jag (vi) lär oss, finns det mer modeller av människor och djur (förbise insekter) än de två kön som funnits sedan urminnets tider?

Och jag får säkert massa hat nu... men ärligt, jag skiter i ifall någon vill benämna sig för ett "träd" eller varför inte "båt", för all del, gör det. Men tryck inte på resten av världen era värderingar. Om vi lever i en demokrati som någon av ett väldigt otydligt kön sa, varför måste då ni alltid in och hacka på sådant ni inte gillar? Och i detta fallet, helt jävla absurt, att man kan välja att vara en man eller kvinna och inte bara dem eller könslös?
Är det något som triggar mig, så är det att vissa måste kasta upp sina filosofier, formligen spy upp dem i ansiktet på en! Och det utan att fråga mig, som en vanlig medel Svensson (i detta fallet) om jag är politiskt engagerad eller brinner för minioriteter jag aldrig hört talas om eller ens vill höra talas om, för att i min värld, i min lilla bubbla, vill jag kunna slappna av och njuta av ett spel
som jag tycker är kul. Passar det inte? Nej men vad tråkigt!! Skapa en sida för likasinnade och prata om era idéer där. Skapa spel som bara har alla kön utan dem som verkligen existerar. Men skriv inte massa propaganda skit här om saker som gäller 0.00001% av befolkningen, FÖR JAG VILL VERKLIGEN INTE SE ELLER HÖRA!

För att oxå slippa be om ursäkt till en massa förolämpade personer/individer/träd/djur så ber jag uppriktigt och ödmjukast om ursäkt nu direkt efter att jag skickat denna kommentar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jimmy.spartan:

Nu har såkert jag sovit/missat/varit bortkopplad eller är allmänt pantad, men för att förtydliga så jag (vi) lär oss, finns det mer modeller av människor och djur (förbise insekter) än de två kön som funnits sedan urminnets tider?

Och jag får säkert massa hat nu... men ärligt, jag skiter i ifall någon vill benämna sig för ett "träd" eller varför inte "båt", för all del, gör det. Men tryck inte på resten av världen era värderingar. Om vi lever i en demokrati som någon av ett väldigt otydligt kön sa, varför måste då ni alltid in och hacka på sådant ni inte gillar? Och i detta fallet, helt jävla absurt, att man kan välja att vara en man eller kvinna och inte bara dem eller könslös?
Är det något som triggar mig, så är det att vissa måste kasta upp sina filosofier, formligen spy upp dem i ansiktet på en! Och det utan att fråga mig, som en vanlig medel Svensson (i detta fallet) om jag är politiskt engagerad eller brinner för minioriteter jag aldrig hört talas om eller ens vill höra talas om, för att i min värld, i min lilla bubbla, vill jag kunna slappna av och njuta av ett spel
som jag tycker är kul. Passar det inte? Nej men vad tråkigt!! Skapa en sida för likasinnade och prata om era idéer där. Skapa spel som bara har alla kön utan dem som verkligen existerar. Men skriv inte massa propaganda skit här om saker som gäller 0.00001% av befolkningen, FÖR JAG VILL VERKLIGEN INTE SE ELLER HÖRA!

För att oxå slippa be om ursäkt till en massa förolämpade personer/individer/träd/djur så ber jag uppriktigt och ödmjukast om ursäkt nu direkt efter att jag skickat denna kommentar.

Skrivet av MyInsanity:

Så du menar att jag använder våld mot dem som inte tycker som mig? Aldrig slagit någon, dock blivit slagen flertaget ggr av folk som inte kan ha en diskution.
Du låter lite som en människa som står för sin sak tills du får en snytning sen lägger du dig blankt.
Du är tyvärr inte en realist.
Men det är min tanke, jag kan ha fel visst.
Jag vet iaf vart jag står. Jag vill inte ha propaganda i mina spel. Min åsikt och den står jag för.
Tycker du inte som mig, så är det helt ok. Det är din rätt. Än så länge....?

Förstår jag det rätt som att ni inte gillar att ni blir "påtvtingad" i ett spel att välja pronom? Av alla saker man kan störa sig på så är det här ett problem? Varför? Välj bara det som passar dig, och låt resten välja vad som passar dem. Alla får som de vill och borde vara nöjda och glada.

Löjligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Enligt statistik (https://usafacts.org/articles/what-percentage-of-the-us-popul...) identifierar drygt en procent av den vuxna och tonåriga befolkningen i USA sig som trans så det är ju kul att de också kan få representation i spelet. Bethesdas spel brukar trots allt handla om att få skapa precis den karaktär man själv vill.

Vanligtvis brukar jag hamna på ”anti-woke”-sidan av den här typen av diskussioner men här har jag faktiskt svårt att bli det minsta lilla upprörd. Jag skapade en karlakarl som vill bli tilltalad som man och sedan dess har det här alternativet inte påverkat min genomspelning alls.

EDIT: Därutöver öppnar ju detta upp för episka rollspelsmöjligheter. Om man nu identifierar sig som en riktigt manlig man kan man så klart skapa en sådan ändå och bara se det här som ytterligare en möjlighet att ge sin karaktär lite extra personlighet. Du är Chad Chadwick Chaderson - klassetta, ordförande i Fraternity Sigma på United Colonies pilotutbildning i New Atlantis samt obesegrad och otvetydig mästare i ölhävning nere på den lokala puben. Efter att med minsta möjliga marginal ha förlorat ett vad du utlyste, där du svor att du kunde sänka fler öl på fyra minuter än sex andra utvalda personer mäktade med tillsammans, och detta endast då de i smyg spetsade dina öl med en ej obetydlig mängd Strohrom inför eventet, tvingas du nu klä dig i ett pronomen de valt åt dig. Triple-C, som du föredrar att kallas, flyger fortsatt runt galaxen och belägrar kvinnor i samma takt som han prylar män, men behöver under de kommande tre åren insistera på att alla tilltalar honom med she/her-pronomen. Varsågod!

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår jag det rätt som att ni inte gillar att ni blir "påtvtingad" i ett spel att välja pronom? Av alla saker man kan störa sig på så är det här ett problem? Varför? Välj bara det som passar dig, och låt resten välja vad som passar dem. Alla får som de vill och borde vara nöjda och glada.

Löjligt.

För det första så förstår inte dessa personer vad pronomen är.

Det är acceptansen de hatar, även om de själva är inkluderade med de pronomen de vill ha.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår jag det rätt som att ni inte gillar att ni blir "påtvtingad" i ett spel att välja pronom? Av alla saker man kan störa sig på så är det här ett problem? Varför? Välj bara det som passar dig, och låt resten välja vad som passar dem. Alla får som de vill och borde vara nöjda och glada.

Löjligt.

Kanske är bättre att moderera bort inlägg som handlar om pronomen, oförståelse för dessa och massa andra fördomar i en tråd som handlar om sex-p (förlåt, jag gillar puns), i stället för att fortsätta driva den diskussionen i den här tråden? Känns off-topic även i bästa fall.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

eld
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Kanske är bättre att moderera bort inlägg som handlar om pronomen, oförståelse för dessa och massa andra fördomar i en tråd som handlar om sex-p (förlåt, jag gillar puns), i stället för att fortsätta driva den diskussionen i den här tråden? Känns off-topic även i bästa fall.

Bättre här än att det börjar besudla starfield tråden

Medlem
Skrivet av eld:

Bättre här än att det börjar besudla starfield tråden

Pest eller kolera? 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ganska bra jobbat för ett pronomen spel, politisk agenda osv. Jag kommer aldrig spela detta pga detta. Min synpunkt på dåliga val av vad man lägger in i spel.
Detta är i min mening ren propaganda för att vänja människor vid saker de inte vill ha och vad de inte förstår.
Men med tryck ock våld får alla ideologiska idioter igenom allt.

Lugn i stormen Alex Jones.

Medlem
Skrivet av jimmy.spartan:

Nu har såkert jag sovit/missat/varit bortkopplad eller är allmänt pantad, men för att förtydliga så jag (vi) lär oss, finns det mer modeller av människor och djur (förbise insekter) än de två kön som funnits sedan urminnets tider?
Japp.

Finns mycket att läsa på för dig som vill veta mer.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Du kan ju också länka hela videon till honom och inte delvis av hela alltet. Men du är väl en lbtqrtvcasdf+++ ryttare? Som sprider hat som vanligt.

Tycker det man ser i videon räcker väl för att man inte ska kunna ta honom på allvar.

Verkligen inte, personligen förstår jag mig inte på det speciellt mycket, jag har inget behov att identifiera mig som något alls. Men det är just det som är saken, det handlar inte om mig i detta fall. Att gnälla över detta är som att jag skulle gnälla om att det finns Kalles Kaviar på en frukostbuffé bara för att jag inte tycker det är gott.

Förstår inte vad för propaganda det skulle vara att ge någon ett val, finns inget påtvång för någonting alls.

Förlåt att detta spårat off-topic helt, har full förståelse om admin vill rensa


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

123
Skriv svar