Problem EA access till köpta spel?

Medlem
Problem EA access till köpta spel?

Under flera år köpte jag spel BF3 och 4 via EA och spelade till keybordet gick sönder. Sen ville barnen spela och jag köpte ett årsabonnemang för 995 kr (eller någonting liknande) för de skulle köra Sims och testa allt annat.

När jag nu loggar in finns inte mina gamlka BF3 och 4 (och V) kvar och inga spel visas som att man kan ladda ner dem.

Jag har säkert lagt närmare 3000 kr bara för BF3...4 och V och med all säkerhet några tusen kronor till på övriga spel så hur kommer man åt dem numera? Jag är inloggad på EA men där finns ingen historik och allt är som bortblåst. De vill tydligen att jag köper samma spel igen...

Är det en bugg? Är jag f-cked up by EA eller är det bara ett missförstånd för jag inte hittat rätt meny?

Någon som vet? Abonnemangen (där man hyr spel) valde jag flera år senare så "hyr" borde inte ersätta redan köpta spel...

Eller måste man bråka?

Är det bara jag som inte hittar redan köpta spel inloggad på EA nu för tiden?

Mr Login Bored

Medlem

Var är du inloggad?

På pc är Origin avpolletterad så du får ladda hem de nya EA appen om du inte redan gjort det, annars hör av dig till deras kundservice.

Medlem
Skrivet av GinTonic66:

Under flera år köpte jag spel BF3 och 4 via EA och spelade till keybordet gick sönder. Sen ville barnen spela och jag köpte ett årsabonnemang för 995 kr (eller någonting liknande) för de skulle köra Sims och testa allt annat.

När jag nu loggar in finns inte mina gamlka BF3 och 4 (och V) kvar och inga spel visas som att man kan ladda ner dem.

Jag har säkert lagt närmare 3000 kr bara för BF3...4 och V och med all säkerhet några tusen kronor till på övriga spel så hur kommer man åt dem numera? Jag är inloggad på EA men där finns ingen historik och allt är som bortblåst. De vill tydligen att jag köper samma spel igen...

Är det en bugg? Är jag f-cked up by EA eller är det bara ett missförstånd för jag inte hittat rätt meny?

Någon som vet? Abonnemangen (där man hyr spel) valde jag flera år senare så "hyr" borde inte ersätta redan köpta spel...

Eller måste man bråka?

Är det bara jag som inte hittar redan köpta spel inloggad på EA nu för tiden?

Mr Login Bored

Hade liknande problem att spel helt plötsligt var borta i ea appen eller vad den nu heter på pc numera.
Finns någon rensa/restor i meny så kom dom tillbaka för mig


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Var är du inloggad?

På pc är Origin avpolletterad så du får ladda hem de nya EA appen om du inte redan gjort det, annars hör av dig till deras kundservice.

Ahh! Problem solved...

Konstigt att först logga in på EA i browser och inte se sina spel men om jag gör samma sak i EA appen så ser jag mina gamla spel...väldigt logiskt...not.

Supertack för hjälpen!

Medlem

Kul att det löste sig.

1
Skriv svar