Japp, Halo Infinites multiplayer-del är släppt!

Medlem
Skrivet av Larc:

Du måste ändra xboxens språk till engelska för att det ska starta, hade samma problem igår.

Skrivet av VeZZLaN88:

ÅÅHH!! Tack!! hur kom du på detta!?!? XD kändes ju inte som det mest självklara att prova =P

Behöver inte ändra språk i Xboxen. Däremot trycka på Y-knappen i Halos huvudmeny och sedan välja att installera Engelska.

Medlem

Detta ska testas imorgon bitti, vill ha ett nytt go-to fps multiplayer (istället för Overwatch) att spela lite på mornar medans man vaknar.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Har spelat ytterligare ett par matcher nu i afton, och tyvärr är min spontana reaktion inte jättepositiva. Visst, gameplayet känns helt okej, men spelet flyter inte alls bra. Det känns som att CPU:n är den stora flaskhalsen. Även med alla inställningar i botten så rycker och stammar spelet lite hipp som happ.

Jag är dessutom inget jättestort fan av spelets "time-to-kill". Jag spelade en del Splitgate (kolla upp det om ni gillar Halo) tidigare i höstas och det spelet har verkligen hittat en perfekt balans. I Halo: Infinite känns det som att man måste skjuta alldeles för länge på motståndaren för att den ska dö.

Det var ett tag sen som jag spelade Halo i multiplayer (Halo 4 vid släpp typ) och det är möjligt att det är jag som har vuxit ifrån spelserien lite.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Har spelat ytterligare ett par matcher nu i afton, och tyvärr är min spontana reaktion inte jättepositiva. Visst, gameplayet känns helt okej, men spelet flyter inte alls bra. Det känns som att CPU:n är den stora flaskhalsen. Även med alla inställningar i botten så rycker och stammar spelet lite hipp som happ.

Hade samma problem samt att det såg för taskigt ut när jag installera via gamepass. Tog bort och installera via Steam och då var det ett annat spel!


signatur

Drömmer om att pyssla med spelmedia
PC/PS5
@trevligaspel Instagram/twitter

Medlem

Har spelat Halo sedan starten. Och alltid älskat multiplayern. Spelade tom 5an alldeles för mycket.
Men nu hade jag bestämt mig. Att det blir bara en ny konsol i hushållet.

Sedan releasen har en ps5 stått under TVn och använts flitigts. Då singleplayerspel är det jag har tid med just nu. Och enligt mig är det hos Sony man hittar de bästa.

Men! Jag har kvar min gamla Xbox One! Och när jag hörde att infinites MP va släppt va jag ju tvungen att prova! Det är helt ospelbart på den gamla hårdvaran. 30fps med knäpp pacing vilket gör det jättesvårt att sikta. Men fan, jag älskar det!!! Måste jag köpa en ny Xbox nu?! Kan jag skylla på att det finns bra spel till barnen på gamepass?

Jobbigt jobbigt

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Har spelat Halo sedan starten. Och alltid älskat multiplayern. Spelade tom 5an alldeles för mycket.
Men nu hade jag bestämt mig. Att det blir bara en ny konsol i hushållet.

Sedan releasen har en ps5 stått under TVn och använts flitigts. Då singleplayerspel är det jag har tid med just nu. Och enligt mig är det hos Sony man hittar de bästa.

Men! Jag har kvar min gamla Xbox One! Och när jag hörde att infinites MP va släppt va jag ju tvungen att prova! Det är helt ospelbart på den gamla hårdvaran. 30fps med knäpp pacing vilket gör det jättesvårt att sikta. Men fan, jag älskar det!!! Måste jag köpa en ny Xbox nu?! Kan jag skylla på att det finns bra spel till barnen på gamepass?

Jobbigt jobbigt

Lirar på en laptop, får 60 fps på high och ett par timmar in är jag nära på att byta bort min ps5 mot series X för att få spela fullt ut. Har bara spelat lite halo 1 - 2 hos kompisar när det begav sig så ingen nostalgi eller fanboy, bara otroligt road!


signatur

Drömmer om att pyssla med spelmedia
PC/PS5
@trevligaspel Instagram/twitter

Medlem
Skrivet av aRTIG4608:

Hade samma problem samt att det såg för taskigt ut när jag installera via gamepass. Tog bort och installera via Steam och då var det ett annat spel!

Hur är det med Crossplay på Steam? Frugan sitter på Xbox och det kanske händer att hon vill lira någon gång framöver.

Medlem
Skrivet av Rafner:

@alexraptor @reaver @KnäckeHäxan

Läste på reddit att det kan göra stoooor skillnad för prestandan att avinstallera det "HD Texture Pack" som installeras automatiskt tillsammans med spelet. Folk med GTX970 har gått från 40-60 fps till 120-144 fps.

Detta skall absolut testas när tillfälle ges, tack så mycket!

Medlem
Skrivet av Rafner:

Hur är det med Crossplay på Steam? Frugan sitter på Xbox och det kanske händer att hon vill lira någon gång framöver.

Man kan välja crossplay som alternativt (eller är förvalt) så antar att det ska vara lungan. Känner mig som en riktig diplomat i konsolkriget som spelar Xbox maskot på pc med en duelsense. We shall overcome!


signatur

Drömmer om att pyssla med spelmedia
PC/PS5
@trevligaspel Instagram/twitter

Medlem
Skrivet av aRTIG4608:

Hade samma problem samt att det såg för taskigt ut när jag installera via gamepass. Tog bort och installera via Steam och då var det ett annat spel!

Gjorde likadant, skillnaden blev som natt och dag!

Medlem

Blev inge Halo MP för mig denna morgon. installerat via xbox appen på PC och spelet kraschar några sekunder efter att jag startat det...


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av aRTIG4608:

Hade samma problem samt att det såg för taskigt ut när jag installera via gamepass. Tog bort och installera via Steam och då var det ett annat spel!

Skrivet av Alexraptor:

Gjorde likadant, skillnaden blev som natt och dag!

Testade det. Ingen märkbar skillnad.

Massor med irriterande buggar. Om jag t.ex. söker efter en match och sedan vill öppna inställningarna och pilla runt under tiden så går alltihop i ultrarapid. Tar flera sekunder att ladda menyerna. CPU:n går på 100% på alla kärnor och hälften av gångerna slutar det med att spelet kraschar.

Har dessutom drabbats av krascher under matcher. På min burk är spelet långt ifrån stabilt.

12
Skriv svar