Tipsa om filmtrailers

Medlem

Gillar verkligen Alex Garland och i stort sett allt han skapar så är grymt pepp på denna!

Releasehästryttare
Medlem

"Reluctantly, 17-year-old Gretchen leaves her American home
to live with her father, who has just moved into a resort in the
German Alps with his new family. Arriving at their future residence, they are greeted by Mr. König, her father's boss,
who takes an inexplicable interest in Gretchen's mute
half-sister Alma. Something doesn't seem right in this
tranquil vacation paradise. Gretchen is plagued by strange
noises and bloody visions until she discovers a shocking secret
that also concerns her own family.

A Film by Tilman Singer
Starring Hunter Schafer, Dan Stevens, Jessica Henwick"

Releasehästryttare
Medlem
Medlem

Såg trailern och läste om denna förra året, trist att den inte fick någon global release. ;/ Verkar ha fått bra omdömen. Kul att det åtminstone rör på sig, bara invänta streaming så småningom då.

Frågan är om man kommer se den på originalspråket(franska) när/om den kommer till streaming.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

"17-year-old protagonist, Suzume's journey begins in a quiet town in Kyushu (located in southwestern Japan) when she encounters a young man who tells her, "I'm looking for a door." What Suzume finds is a single weathered door standing upright in the midst of ruins as though it was shielded from whatever catastrophe struck. Seemingly drawn by its power, Suzume reaches for the knob... Doors begin to open one after another all across Japan, unleashing destruction upon any who are near. Suzume must close these portals to prevent further disaster. © 2022 “Suzume” Film Partners"

Medlem

Mia Goth och Ti West ska avrunda X och Pearl-trilogin och utgångspunkten är denna gången "Hollywood can be a killer". Hypen är med andra ord enorm!

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Denna kommer bli en rejäl vattendelare, så många kommer hata att det är en musikal!

Medlem
Skrivet av Devan:

https://youtu.be/TVp0oN1QBKU

Denna kommer bli en rejäl vattendelare, så många kommer hata att det är en musikal!

Ser fram emot den!

Medlem

Själv tar hag gärna emot tips på b-trailers från 70-80-talet, det är bland det roligaste jag vet
Typ sånt här: https://youtu.be/uuDgz1MfjSE?si=PGl4jxMapADrgS-9

Medlem
Skrivet av Devan:

https://youtu.be/TVp0oN1QBKU

Denna kommer bli en rejäl vattendelare, så många kommer hata att det är en musikal!

Eftersom jag avskyr musikaler lär jag nog inte gilla denna. Får se om jag ens orkar se den.

Trist då första Jokern var en trevlig överraskning.

Men vem vet, kanske blir en "twist" på musikalgenren.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Eftersom jag avskyr musikaler lär jag nog inte gilla denna. Får se om jag ens orkar se den.

Trist då första Jokern var en trevlig överraskning.

Men vem vet, kanske blir en "twist" på musikalgenren.

Jag har för mig att dom sagt att det INTE är en musikal. Jag gillar inte heller musikaler men har höga förhoppningar om denna film.

Medlem
Skrivet av hultapajk:

Jag har för mig att dom sagt att det INTE är en musikal. Jag gillar inte heller musikaler men har höga förhoppningar om denna film.

Du har för dig FEL.
Filmen beskrivs som förjande "Joker: Folie à Deux is an upcoming American musical psychological thriller film and the direct sequel to the 2019 film Joker."

På förhand så kan den här filmen bli tvek för mig, enda musikalfilmen jag klarat av var Sweeney Todd med Depp.
Men som Fezk skrev, hoppas det blir en "twist" på musikalgenren så kanske det kan bli något.

Releasehästryttare

För mig är det väldigt olika med musikaler, gillade inte La la land men gillade Roald Dahl's Matilda The Musical och Vivo som exempel, känslan man får från Joker 2 trailern är dock att det lutar att man kommer gilla den.

Medlem
Skrivet av Devan:

https://youtu.be/TVp0oN1QBKU

Denna kommer bli en rejäl vattendelare, så många kommer hata att det är en musikal!

Haha, gillar själv inte musikaler - men kan gilla vissa som Phantom of the Opera, La La Land och Singing in the Rain - men kan ändå uppskatta att de gör något så oväntat och vågat med en uppföljare till en sådan succé som första filmen ändå blev. Så ser väldigt mycket fram att se hur de lyckats och om jag kan gilla den ändå.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, gillar själv inte musikaler - men kan gilla vissa som Phantom of the Opera, La La Land och Singing in the Rain - men kan ändå uppskatta att de gör något så oväntat och vågat med en uppföljare till en sådan succé som första filmen ändå blev. Så ser väldigt mycket fram att se hur de lyckats och om jag kan gilla den ändå.

Å andra sidan, den är väldigt mörk i tonen - så påminner mer om Lars von Triers Dancer in the Dark (som jag älskar) mer än de jag nämnde ovan - så tror jag kommer älska denna också!

Medlem

Yorgos Lanthimos är uttagen till huvudtävlan i Cannes och kommer därmed vara med och tävla om Guldpalmen i år! Så kul att han redan har ny film på g!

Medlem
Skrivet av Decado:

Du har för dig FEL.
Filmen beskrivs som förjande "Joker: Folie à Deux is an upcoming American musical psychological thriller film and the direct sequel to the 2019 film Joker."

På förhand så kan den här filmen bli tvek för mig, enda musikalfilmen jag klarat av var Sweeney Todd med Depp.
Men som Fezk skrev, hoppas det blir en "twist" på musikalgenren så kanske det kan bli något.

Regissören säger att det inte är en musikal.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-68778047

Medlem
Skrivet av Thane:

Regissören säger att det inte är en musikal.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-68778047

Nja, så säger han väl inte direkt.

"We never really talked about it like that, but I like to say it's a film where music is an essential element. To me, that doesn't veer too far from the first film,"

"Phillips said of the new movie's tone, referencing the way Phoenix's titular character navigated the original film to set the stage for the upcoming sequel. "Arthur [Fleck]'s weird and aloof and all these things, but he has music in him. He has a grace to him. That informed a lot of the dancing in the first film... it didn't feel like that big of a step here. It's different, but I think it'll make sense when you see it.""

https://ew.com/joker-folie-a-deux-director-todd-phillips-expl...

Men som jag skrev tidigare så är det kanske en twist på musikalgenren.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Decado:

Du har för dig FEL.
Filmen beskrivs som förjande "Joker: Folie à Deux is an upcoming American musical psychological thriller film and the direct sequel to the 2019 film Joker."

På förhand så kan den här filmen bli tvek för mig, enda musikalfilmen jag klarat av var Sweeney Todd med Depp.
Men som Fezk skrev, hoppas det blir en "twist" på musikalgenren så kanske det kan bli något.

Jaha då ber jag om URSÄKT

Medlem

Har inte läst trilogin men har haft den på radarn efter "Ett år utan sommar" som namedroppade den.

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Releasehästryttare

LETS FUCKING GOOOOOO!

Medlem
Skrivet av Devan:

Kul popcornunderhållning! Och intressant att början påminner ganska mycket om när Wolverine-spelet utannonserades Diggade verkligen Madonna-remixen också!

Releasehästryttare
Medlem

"Tales of the Empire, featuring six all new Star Wars Original shorts, is available May 4 on @DisneyPlus."

Releasehästryttare
Skriv svar