Den stora Stadia-tråden!

Medlem

Har någon här beställt Humankind till Stadia?
https://stadia.google.com/games/humankind

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Har någon här beställt Humankind till Stadia?
https://stadia.google.com/games/humankind

Är det spelet som har de nya funktionerna till mobil? Är lite sugen på det men brukar ta så mycket tid att sätta sig in i sådana spel.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Är det spelet som har de nya funktionerna till mobil? Är lite sugen på det men brukar ta så mycket tid att sätta sig in i sådana spel.

Ja jag tror det är det första som använder sig av direct controll eller vad det heter. Där du kan pinch zooma, klicka på object osv. Som ett mobil spel fast utan onscreen input controller.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Är det spelet som har de nya funktionerna till mobil? Är lite sugen på det men brukar ta så mycket tid att sätta sig in i sådana spel.

Jag ska testa det så fort ungarna sover så att jag kan komma åt en padda eller platta.

Medlem

Resultatet av min första test av Humankind på padda blir att jag kommer fortsätta köra det på dator med mus och tangentbord.
Så får vi se om de uppdaterar Stadias touch kontroller för då får det bli ett nytt försök, för det var ganska skönt att lira Humankind i sängen.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Resultatet av min första test av Humankind på padda blir att jag kommer fortsätta köra det på dator med mus och tangentbord.
Så får vi se om de uppdaterar Stadias touch kontroller för då får det bli ett nytt försök, för det var ganska skönt att lira Humankind i sängen.

Hur är humankind annars? Är det ett bra spel?

Medlem

Hurra hurra, nu funkar Ubisoft+ även i Sverige på Stadia(några andra länder har också fått det vad jag förstått, t.ex Italien)

Medlem
Skrivet av piddau:

Hurra hurra, nu funkar Ubisoft+ även i Sverige på Stadia(några andra länder har också fått det vad jag förstått, t.ex Italien)

Nice det skall kollas upp efter jobbet.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Nice det skall kollas upp efter jobbet.

Får det inte att fungera. Står bara att det inte fungerar i min region.

Medlem
Skrivet av robbis:

Nice det skall kollas upp efter jobbet.

Vet inte heller, ser inte heller något i stadia appen eller på webben angående det. Som jag förstått det skall det komma upp om man trycker på sin profil i appen och där kunna koppla sitt konto till ubi+ men inget sådant visas för mig.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Udda jag får upp det iallafall. Dom kanske rullar ut långsamt som vanligt.

Jag gick in på följande länk och då var jag redan länkad o klar.

https://stadia.google.com/ubisoftplus

Medlem
Skrivet av piddau:

Udda jag får upp det iallafall. Dom kanske rullar ut långsamt som vanligt.

https://i.ibb.co/RYwJHYB/image.png

Jag gick in på följande länk och då var jag redan länkad o klar.

https://stadia.google.com/ubisoftplus

Får kika på det ikväll. Kanske blir lite valhalla nu äntligen.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av piddau:

Hurra hurra, nu funkar Ubisoft+ även i Sverige på Stadia(några andra länder har också fått det vad jag förstått, t.ex Italien)

Jag får fortfarande upp att det inte finns i Sverige än.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Jag får fortfarande upp att det inte finns i Sverige än.

Samma för mig, inte tillgängligt i din region.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Får inte heller upp något.

Testar ARK just nu, hur har de tänkt sig med alla moddar som finns?

Medlem

Nu har Ubisoft plus kommit till Sverige.
https://news.ubisoft.com/sv-se/article/2RWb1zcc9PTieSl83cbyRi...

Första gången jag läser om olika nivåer av det också.
Men har väntat så länge på det så nu kör vi.

Medlem

Just nu har jag tillgång till 126 spel via Stadia och då är det bara några jag har köpt merparten är från Stadia Pro och nu Ubisoft+.
Så man kan nog säga att jag är ganska nöjd med Stadia.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Just nu har jag tillgång till 126 spel via Stadia och då är det bara några jag har köpt merparten är från Stadia Pro och nu Ubisoft+.
Så man kan nog säga att jag är ganska nöjd med Stadia.

Hur många är värda att äga och hur många har du verkligen spelat. Jag har 120 spel och det kanske är 5 som jag lagt tid på, RE8, Rdr2, cyberpunk 2077, fenix och assassins creed odessey... Allt annat är ju tyvärr ganska crap.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Hur många är värda att äga och hur många har du verkligen spelat. Jag har 120 spel och det kanske är 5 som jag lagt tid på, RE8, Rdr2, cyberpunk 2077, fenix och assassins creed odessey... Allt annat är ju tyvärr ganska crap.

Det hör inte hit.
Nä, men de flesta är ju via Pro. Så de har jag ju inte betalat något extra för.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hur många är värda att äga och hur många har du verkligen spelat. Jag har 120 spel och det kanske är 5 som jag lagt tid på, RE8, Rdr2, cyberpunk 2077, fenix och assassins creed odessey... Allt annat är ju tyvärr ganska crap.

Har tydligen 135 spel nu med Ubisoft+ och tydligen 95 av dom har jag iallafall lagt någon minut på, vissa väldigt många timmar.
Majoriteten är spel jag normalt inte hade köpt men visat sig att jag verkligen gillat och skulle definitivt inte kalla crap.

Medlem
Skrivet av piddau:

Har tydligen 135 spel nu med Ubisoft+ och tydligen 95 av dom har jag iallafall lagt någon minut på, vissa väldigt många timmar.
Majoriteten är spel jag normalt inte hade köpt men visat sig att jag verkligen gillat och skulle definitivt inte kalla crap.

Smaken är som baken eller vad brukar man säga. För mig är majoriteten crap. Älskar stadia men det kommer alldeles för sällan AAA spel då jag har svårt för indie och mindre titlar. Och tyvärr så är det mest sånt som kommer med PRO, ibland kommer någon ljusglimt men sällan.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Hur Stadia får prenumeranter eller användare är för mig obegripligt, jag har aldrig sett reklam för Stadia på någon tv kanal eller twitch hur når de ut till kunder?

Medlem

Skulle inte riders republic släppas idag?

Edit: såg att det var framflyttat.

Medlem

Man kan tydligen förbättra fps, drawdistance och grafik på ARK via consolen på Stadia:

https://youtu.be/nGXRkMoyUDk

Medlem
Skrivet av robbis:

Smaken är som baken eller vad brukar man säga. För mig är majoriteten crap. Älskar stadia men det kommer alldeles för sällan AAA spel då jag har svårt för indie och mindre titlar. Och tyvärr så är det mest sånt som kommer med PRO, ibland kommer någon ljusglimt men sällan.

Skulle säga att AAA spelen som är intressanta kommer allt mer sällan överhuvudtaget numera. Finns massor med bra spel som släpps och många överraskningar om man ger dem en chans, men de där stora släppen som de pratas om månader (år) i förväg blir det allt glesare emellan imo.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Hur Stadia får prenumeranter eller användare är för mig obegripligt, jag har aldrig sett reklam för Stadia på någon tv kanal eller twitch hur når de ut till kunder?

Tycker också Google gör ett dåligt jobb med spelevent och liknande PR jämfört med Sony, Microsoft och Nintendo.

Har PR-folket hos Google helt glömt bort eller förträngt Stadia?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Nosnos:

MS, Nintendo och Sony stänger ju ner sina butiker och tjänster utan någon större shitstorm och folk fortsätter köpa deras produkter. Det är ju inte direkt ovanligt att titlar försvinner från onlinebutiker och vips kan du inte längre köpa/ladda ner dem. Är ju en av de stora nackdelarna med att allt blir digitalt och behöver inte ens bero på att tjänsten i sig stängs av utan kan bara vara licenser som löper ut som fallet var med Scott Pilgrim och TMNT-spelet som försvann från PSN och Xbox Live. Och i somliga (fler och fler) fall hjälper det ju inte ens att ha det på fysiskt media eftersom det då är opatchat och du är beroende av någon onlinetjänst för att ens få ut något av det.

Sen så tror jag nog att samtliga garderar sig för allt sånt här på någon av alla de sidor man scrollar förbi för att bocka till kryssrutan

Köper ibland optiska skivor till X-boxarna och kort till Switcharna hemma. Speciellt klassiker man vill ha för evigt. Trevligt att man fortfarande kan göra så (trots att jag älskar GP som tjänst)!

Patcher har alltid fungerat fint för mig för fysisk media på både XB och Switch!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Nu har de lanserat Ubisoft+ i Sverige! Någon som provat?

Medlem
Skrivet av Ducci:

Hur Stadia får prenumeranter eller användare är för mig obegripligt, jag har aldrig sett reklam för Stadia på någon tv kanal eller twitch hur når de ut till kunder?

Google äger you tube så nej de lär inte annonsera på amazons twitch 😉

Medlem
Skrivet av KortTjock:

Nu har de lanserat Ubisoft+ i Sverige! Någon som provat?

Absolut. Spelar f.n. DLC-kampanjer jag spanat in

  • Watch Dogs Legion: Bloodline

  • Wildlands: Fallen ghosts

  • Far Cry 5: Hours of darkness

Skriv svar