Dice var tveksamma till att släppa Battlefield Hardline

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dalthor-san:

Det hade inte skadat om Battlefield hade fått vila ett tag överhuvudtaget. Gör något annat Dice och sen vad jag hört om Hardline betan så verkar det dött innan det ens kommit ut.

Dags att bredda skaran du lyssnar på kanske. Det är absolut inte dött : mycket snack men lite fakta.

Även om det känns som en BF4 mod så är det många som har kul. Det är kanske inte din typ av spel antingen gillar man det eller inte.
Själv skriver jag sällan om spel jag inte gillar för det finns bättre saker att lägga energi på.

PS. detta är inte menat att bli personligt men så många gnäller bara låt dem som gillar spelet det göra det.

Blir för mycket BS här i forumet med "jag o mina kompisar gillar inte" gnäll.

Det är lugnt vettu Jag kanske får peta lite på betan själv. Jag frågade i hardline-beta tråden om det fanns nått att hämta där om man hoppat över både 3:an och fyran och fick sammanfattningsvis ett "meh" svar. Hade lite andra spel på prio-listan så blev aldrig av med 3:an och fyran och med alla dom problem som funnits så tycker jag att det inte va värt det heller. Men som sagt. Dom borde sluta bruka marken varje år för annars försvinner möjligheten att få nått att gro. Låt det ligga i träda nått år och bruka en annan jordplätt istället

Kan absolut hålla med dig om att BF börjar bli urvattnat. Tycket själv att namnet var bara fel även om mycket var likt från BF4. Hardline hade räckt men EA gillar ju att mjölka tyvärr.
Många har tydligen haft problem i bf3 o 4 men mina spel bara flyter var väl ta skydd buggen bara som jag märkt av.

I Hardline är väl änterhaken samt ziplinan den stora besvikelsen för mig personligen de funkar bara på några fasta platser. Det var bättre redan i BF2 expansionen. Men vi är några som teamar och har rätt kul under betan och spelets livsläng kommer nog att hänga på vilka kartor som kommer till släppet men då jag bara spelat BF4 beta så väljer jag nog Hardline före BF4. Men testa är ju aldrig fel så kör betan om du kan då ser man bättre vad spelet går för.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dalthor-san:

Det hade inte skadat om Battlefield hade fått vila ett tag överhuvudtaget. Gör något annat Dice och sen vad jag hört om Hardline betan så verkar det dött innan det ens kommit ut.

Dags att bredda skaran du lyssnar på kanske. Det är absolut inte dött : mycket snack men lite fakta.

Även om det känns som en BF4 mod så är det många som har kul. Det är kanske inte din typ av spel antingen gillar man det eller inte.
Själv skriver jag sällan om spel jag inte gillar för det finns bättre saker att lägga energi på.

PS. detta är inte menat att bli personligt men så många gnäller bara låt dem som gillar spelet det göra det.

Blir för mycket BS här i forumet med "jag o mina kompisar gillar inte" gnäll.

Det är lugnt vettu Jag kanske får peta lite på betan själv. Jag frågade i hardline-beta tråden om det fanns nått att hämta där om man hoppat över både 3:an och fyran och fick sammanfattningsvis ett "meh" svar. Hade lite andra spel på prio-listan så blev aldrig av med 3:an och fyran och med alla dom problem som funnits så tycker jag att det inte va värt det heller. Men som sagt. Dom borde sluta bruka marken varje år för annars försvinner möjligheten att få nått att gro. Låt det ligga i träda nått år och bruka en annan jordplätt istället

Prova det - klanen jag är med i har inte haft så här kul på länge. Slår BF4 upplevelsen med hästlängder - detta bara med en enda karta med två olika spellägen. Ska det spelas Heist föreslår jag dock att man är ett gäng vänner som kommunicerar via TS/Skype liknande - koordination är A och O i det spelläget!

För egen del så blir mitt betyg: Skitkul!

Ish
Medlem
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Ingen heli?!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Betalar man fullpris för detta så bör man sinnesundersökas.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

Betalar man fullpris för detta så bör man sinnesundersökas.

Jo, jag tog chansen att testa öppna betan. Var länge sen jag spelade ett så tråkigt spel, isåfall kör jag hellre BF4

Medlem
Skrivet av Widowmaker-EATTJ:

Fullpris är det inte värt - men det blir ett köp.

Så kul som vi haft sen betan startade - Heist är det roligaste jag spelat på länge.

Troll??

Det är ju bara total kaos under matcherna för f*n...

Medlem

Det borde ha släpps som egen franchise!! Om det ändå hade varit av samma kvalite som BF3 eller 4. Men efter att testat Betan så kändes detta väldigt stelt, tamt och oinspirerat i jämförelse.
Men man får väl vänta och se! Grapplinghook var tom bättre gjord i BF2-Spec Ops. Detta är definitivt inte Battlefield...ett paket mjölk möjligtvis.

Medlem

Provade betan och fick absolut noll känsla av tjuvar vs polis.

Alla har alla vapen, alla spammar rpg på allt osv, känns fortfarande som att det är ett krig.
"Oj det kommer en tjuv på en motorcykel, bäst jag tar fram min RPG ur fickan och spränger upp honom." - Police Officer Ori Ginality 2014

Jag tycker egentligen det är tråkigt att utvecklarna uppmuntras att släppa spel som dessa och att det är okej att göra det, för det är verkligen bara nya texturer med nya game modes.

Men, så länge Hardline blir Viscerals bebis (dock adopterad) och DiCE får fortsätta med sitt eget så ska man väl inte klaga. Antar att DiCE fortfarande kommer släppa BF5 om 1-2 år och då slutar alla spela Hardline.

Har gett upp BF totalt just nu och hoppas istället på att dom inte "Battlefieldifierar" Battlefront.

Medlem

Nepp inte ett spel för mig. det var så trist. Visceral Games borde hålla sig till Sci-fi horror tycker jag.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Då kan jag eventuellt rekommenderas Battlefield 1943 även om det är konsolexklusivt och ett "halvt" spel.

Redan kört det och ALLA andra BF spel, och det var absolut ett ok spel för 150kr och 4 banor. Men jag vill se ett fullspel under WW2 med frostbite 3!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Ingen heli?!

Du har en poäng.. dem kan tänja lite på reglerna och använda sig utav den sena prototypen (slutet av 1945 va?) eller så får vi vara utan.
Hellre ett WW2 utan helikoptrar än inget alls..


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av Amilo:
Skrivet av Widowmaker-EATTJ:

Fullpris är det inte värt - men det blir ett köp.

Så kul som vi haft sen betan startade - Heist är det roligaste jag spelat på länge.

Troll??

Det är ju bara total kaos under matcherna för f*n...

Om det är kaos är det för att laget som spelar inte spelar som ett lag. Vi är ett gäng på ca 5-10 pers som spelar ihop varje gång. Lite koordination och det är precis hur kul som helst.

Troll. ts...

Inaktiv
Skrivet av bent toe:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Då kan jag eventuellt rekommenderas Battlefield 1943 även om det är konsolexklusivt och ett "halvt" spel.

Redan kört det och ALLA andra BF spel, och det var absolut ett ok spel för 150kr och 4 banor. Men jag vill se ett fullspel under WW2 med frostbite 3!!

Jag är helt med dig. 1943 var kul för vad det var men ge oss ett riktigt och komplett 1942 i ny tappning.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Även om spelet just nu känns väldigt mycket som en liten utökning från BF3/4 resurserna så tror jag ändå att det även kan bli ett väldig roligt spel.
Just nu visar det mycket potential under betan och om de finslipar det lite till så blir det nog roligt och troligtvis värt ett köp.
Dock behövs alla BF spel som använder Frostbite motorn finslipas då de alla är buggiga minfält...

Spelet kan max ses som en expansion inget mer. Hade de släppt spelet för 300kr så hade de varit fine men prislappen hamnar runt 500kr.
Från BF3 -> BF4 kan jag förstå att ändringen är tillräcklig för att räknas som ett fullt spel, men det här är bisarrt. Jämför du med DLC:en till BF4 så är det inte så stor skillnad!

Medlem

Testat betan, tycker det är rätt så kul. Dock så kan de glömma att jag tänker spendera 500kr eller mer för ett förbannat reskinnat BF4.

Nästan så att jag hoppas att det floppar på grund av detta lurendrejeri.

Medlem

Hrmpf!

Moddas*

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

Lägg ner Aftonbladet-rubrikerna, för i helvete!

Eh, va? På vilket sätt är detta en så kallad Aftonbladet-rubrik? Innehåller inte sex, chock, risk, drabbad eller kaos.

Chocken: Superkodare i San Fransisco, superkodar Battlefield:Hardline!

Medlem

Hardline är ett dlc inget annat. Speciellt roligt var det inte heller.

Medlem

Har testat på BF:Hardline och blir ett par rundor med några vänner nu ikväll. Spelet är en rak kopia på BF4 men det behöver inte nödvändigtvis vara något dåligt. BF4 är otroligt roligt och BF:H känns visserligen som ett reskinnat BF4 men trots detta så har åtminstone jag haft många roliga stunder i spelet.

Framförallt är det kul med vanliga bilar och motorcyklar i spelet som är grymt kul att åka runt i och samla roadkills. Just detta tycker jag inte går lika bra då det alltid finns en pansarvagn, stridsflyg eller stridshelikopter runt hörnet i BF4 som plockar dessa små fordon, men inte i BF:H - Tiden får visa vad spelet har att erbjuda men med tanke på att det baseras på BF4 som är grymt roligt så ser jag en spel med potential.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

eller varför inte ett nytt 2142?

Behöver vi mer assistans i form av laser-locks och annan skit i Battlefield?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Får se ifall Visceral lyckas bättre med sin singleplayerkampanj med, BF4s var den sämsta storyn som spelhistorien någon skådat, bara en massa pungkliande på USA och riktigt trista karaktärer. Snyggt ja, men storyn och utförandet utav storyn kändes som något folk sett i någon dålig b-film från 80-talet.

Riktig Uwe Boll-klass dvs.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Nu såg man en riktig Aftonbladet-rubrik, på Aftonbladet.

"Kunde vara ett Nintendospel" och så har man en bild på en soldat och Mario.

Nu handlar det inte om samma nyhet men det är iaf om Hardline.

Medlem

Jag trodde det inte var möjligt. Men detta är sämre än Brokenfield 4. Hatten av för EA för att lyckas med det konststycket.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Har redan sagt att jag inte har tänkt köpa BF:H eller BF5 om det inte blir tal om ett nytt spel som baseras på WWII och hakkors (ingen censur här inte...) slopar sitt efterblivna webb-gränssnitt (DRM) för sega server sökningar och sin allmänt dåliga attityd gentemot oss som spelar — modverktyg?

Medlem

En fråga. Måste man ha battlefield 4 installerat på ps4 för att få tillgång till battelfield hardline?

Medlem
Skrivet av rewoX:

Önskar att spelet valde bara namnet "Hardline".
Visst, det är okej ifall spelet då är baserat på Frostbite-motorn, men att dom kommer på en helt ny stil istället för att kopiera Battlefield 4 rakt av. Väldigt tråkigt faktiskt.
Bästa av allt hade varit ifall spelet hette Hardline, med en motor som Visceral använts sig av och helt nytt tänk och stil. Men men....

Då det redan finns ett spel som heter så hade det nog inte gått utan rättsliga påföljder.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Ish:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Ingen heli?!

Du har en poäng.. dem kan tänja lite på reglerna och använda sig utav den sena prototypen (slutet av 1945 va?) eller så får vi vara utan.
Hellre ett WW2 utan helikoptrar än inget alls..

- Helikopter = Heinrich Focke, 1936.


signatur

autograph

Medlem

Tycker Battlefieldkänslan försvinner när det är tjuv och polistema! Kalla skiten något annat! Battlefield är ju KRIG enligt mig och inget tjuv och polis!

Ish
Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Ish:
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Ingen heli?!

Du har en poäng.. dem kan tänja lite på reglerna och använda sig utav den sena prototypen (slutet av 1945 va?) eller så får vi vara utan.
Hellre ett WW2 utan helikoptrar än inget alls..

- Helikopter = Heinrich Focke, 1936.

Det fanns INGA militära helikoptrar i WW2.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av nils45:

"Enligt våra källor var Hardline från början inte tänkt som ett Battlefield-spel utan som något fristående, ett nytt varumärke."

Givet. Dice såg the Cha ching ;).

Tror nog att det var EA som såg "Cha ching!".

123
Skriv svar