Xbox One och reklamen – så fungerar det

Medlem
Skrivet av heviom:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av heviom:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av heviom:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av heviom:

Men vafan vilket jävla gnäll, stäng av Kinecten om du nu har sådana problem med den och slå på den ifall du behöver använda den till något spel. Problem solved

Nu är jag inte helt säker på om Microsoft ändrade det med men förut var det ju i alla fall sagt att XB1 inte ens skulle starta utan Kinect om den ens gick att separera från konsollen.

Den går inte att koppla bort men det går att stänga av

Och hur vet man att den blir avstängd på riktigt, ifall den måste vara i pluggad.
Kan MS då sätta på den remotely, luktar död fisk om det i vilket fall.

Har du en mobiltelefon idag? är du lika orolig över att google/apple/microsoft slår på kameran/miccen i den och avlyssnar dig ?

Ja, och ja det är jag, därför jag har rootad och säkerhetsproblemet igentäppt... Så åtminstone inte vem som helst kan hacka den.

Har även vpn tunnel på bredbandet.

Fast å andra sidan kan man ju inte stoppa FRA eller IPRED i denna fråga, telefon nätet kan dom ju lyssna genom.

Men jag menar, detta invaderar ens privatliv. Hur kan man politiskt vara för det, eller för FRA och liknande "spion" system som är mer avancerande än något tidigare skådat i någon Diktatur vars ökändhet är att övervaka befolkningen, så förmodligen skulle FRA ha lika lätt tillgång att kolla din "kinect" som microsoft, eftersom det är det nationella nätet.

Ofta lär ju konsolen streama till andra länder. och microsoft skulle ha mycket att vinna att sälja information till dom.

Nu kommer man skriva om "rent mjöl i påsen" osv, men det är inte ett argument, ingen av oss vet vem som får tillgång till denna information vad det nu kan vara, men jag tänker mest på politisk information, vet ju hur Adolf Hitler och Pol Pot gjorde med sin information i alla fall.

Det är tekniskt sätt värre än Stasi Tyskland eller Nord Korea.
Det är bara en grov ekonomisk kris som behövs för att en "grupp" eller parti som är extremt ska komma till makten, och när dom har hela befolkningen på silver fat genom denna teknik så kan man snacka effektiv utrensning av meningsmotståndare.

Jag tycker att xbox ones exclusiva titlar ser coola ut, men jag kan aldrig ge dom mina pengar pga detta. Det skär djupt i mig rent ideologiskt, och jag vet att jag inte kommer köpa konsolen.

Vill även tillägga att jag tycker att det är sjukt tråkigt att man ska behöva tänka såhär när det gäller konsoler, det är ju en sådan sak som bara ska handla om smak när man game'ar och ifall jag kunde dra ut "kinecten" hade jag kunnat börja jämföra ps4 och xbone på riktigt.

Skönt att du inte drar alla över en kam och misstänker alla rakt av

Jag är nog betydligt mer godtrogen och optimistisk i min världsbild, måste vara jobbigt att alltid ha detta i åtanke..

Ja, dessvärre kan jag inte vara det då jag är politiskt intresserad av vad som händer i världen, hela marshal law grejen i amerika banar för något helt sjukt det ger amerikanska poliser/agenter rättigheter att gripa vem som helst på hela planeten utan rättegång, eller några mänskliga rättigheter.

Ifall det nu införs eller är infört, som förövrigt är rätt diffust när man läser om det.
Men att obama i vilket fall har signats till att ha en sådan makt att genomföra det, med FEMA och Homeland security.

Och jag menar, vilken social demokrat eller moderat för den delen räknas som kommunister i både republikanernas och demokraternas ögon.

En sådan avlyssning som kinect är deras våta dröm, dom regerande är skit skrajja för den amerikanska befolkningen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men smartskaften här tror att reklamen kommer vara banners med "you're the 10000000 visitor to this website, click here to claim your prize"..... Om ni läser artikeln som länkas i nyheten ser ni att det inte är nå farligt alls.......

De kommer vara så dumma, helt hundra på det. "Do you want to be a millionaire? YES or NO" Om man väljer YES så kommer man få feta chansen att vara med i ett överprisat lotteri med nigeriabrev som vinst.

Skrivet av Augustus:

Jag tycker alla ni foliehattar som är rädda för kinect ska kasta bort era kameramobiler och sluta använda internet innan ni gnäller på Xbox för något ni borde ha gnällt på Google för länge sedan.

Jag kommer absolut köpa Xbox One. Ni kan idiotförklara och mobba hur mycket ni vill. Jag vill inte ha en lite kraftigare PS3 utan en konsol för den nya generationen med nya idéer och lösningar.

Sony är också PR, Sony är också affärer, Sony är också beroende av vad spelutvecklarna vill ha tillbaka från begagnatmarknaden i avkastning. Framtiden kommer visa hur det blir och hur ert idiotförklarande av en mer mångsidig konsol med en enorm onlinearkitektur kommer bita er i rumpan.

Rätta mig om jag har fel men är inte "Cloud Computing" ganska korkat att boasta med? Borde inte Sony kunna lägga till samma funktionalitet post-launch? Kommer inte de första spelen som kommer de närmaste två åren inte ha någon som helst användning utav Cloud Computing då de ofta är multiplattformstitlar som likt vid förra skiftet kommer släppas till den gamla generationen?

Jag gillar min spelhörna, vill inte möblera om för att kameran skall kunna fånga alla extremiteter på mig som är 2m lång.

Själv så har jag sedan länge ledsnat på "filter-bubblan", http://dontbubble.us/. Och kör alla möjliga anonymiseringstjänster och har gått ifrån att använda google till duckduckgo, för jag blir helt enkelt less på att inte få objektiv information eller nöjet att upptäcka något främmande och spännande. Så jag ser verkligen inga plus med "personaliseringen" som Kinnect 2.0 kommer innebära. Om jag vill ha samma skåpmat hela tiden så skulle jag sluta kolla andra nyhetssidor och enbart läsa FZ.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Ronzem:

Men smartskaften här tror att reklamen kommer vara banners med "you're the 10000000 visitor to this website, click here to claim your prize"..... Om ni läser artikeln som länkas i nyheten ser ni att det inte är nå farligt alls.......

De kommer vara så dumma, helt hundra på det. "Do you want to be a millionaire? YES or NO" Om man väljer YES så kommer man få feta chansen att vara med i ett överprisat lotteri med nigeriabrev som vinst.

Skrivet av Augustus:

Jag tycker alla ni foliehattar som är rädda för kinect ska kasta bort era kameramobiler och sluta använda internet innan ni gnäller på Xbox för något ni borde ha gnällt på Google för länge sedan.

Jag kommer absolut köpa Xbox One. Ni kan idiotförklara och mobba hur mycket ni vill. Jag vill inte ha en lite kraftigare PS3 utan en konsol för den nya generationen med nya idéer och lösningar.

Sony är också PR, Sony är också affärer, Sony är också beroende av vad spelutvecklarna vill ha tillbaka från begagnatmarknaden i avkastning. Framtiden kommer visa hur det blir och hur ert idiotförklarande av en mer mångsidig konsol med en enorm onlinearkitektur kommer bita er i rumpan.

Rätta mig om jag har fel men är inte "Cloud Computing" ganska korkat att boasta med? Borde inte Sony kunna lägga till samma funktionalitet post-launch? Kommer inte de första spelen som kommer de närmaste två åren inte ha någon som helst användning utav Cloud Computing då de ofta är multiplattformstitlar som likt vid förra skiftet kommer släppas till den gamla generationen?

Jag gillar min spelhörna, vill inte möblera om för att kameran skall kunna fånga alla extremiteter på mig som är 2m lång.

Själv så har jag sedan länge ledsnat på "filter-bubblan", http://dontbubble.us/. Och kör alla möjliga anonymiseringstjänster och har gått ifrån att använda google till duckduckgo, för jag blir helt enkelt less på att inte få objektiv information eller nöjet att upptäcka något främmande och spännande. Så jag ser verkligen inga plus med "personaliseringen" som Kinnect 2.0 kommer innebära. Om jag vill ha samma skåpmat hela tiden så skulle jag sluta kolla andra nyhetssidor och enbart läsa FZ.

Själv så tänker jag kalla dig för en idiot, men det är enbart för att du väljer att förolämpa folk och sedan preventivt kalla dig syndabock ifall folk besvarar det. "Jävla foliehattar ska fan i mig inte våga kalla mig för trångsynt."

PS4 fanboy....

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Ronzem:

Men smartskaften här tror att reklamen kommer vara banners med "you're the 10000000 visitor to this website, click here to claim your prize"..... Om ni läser artikeln som länkas i nyheten ser ni att det inte är nå farligt alls.......

De kommer vara så dumma, helt hundra på det. "Do you want to be a millionaire? YES or NO" Om man väljer YES så kommer man få feta chansen att vara med i ett överprisat lotteri med nigeriabrev som vinst.

Skrivet av Augustus:

Jag tycker alla ni foliehattar som är rädda för kinect ska kasta bort era kameramobiler och sluta använda internet innan ni gnäller på Xbox för något ni borde ha gnällt på Google för länge sedan.

Jag kommer absolut köpa Xbox One. Ni kan idiotförklara och mobba hur mycket ni vill. Jag vill inte ha en lite kraftigare PS3 utan en konsol för den nya generationen med nya idéer och lösningar.

Sony är också PR, Sony är också affärer, Sony är också beroende av vad spelutvecklarna vill ha tillbaka från begagnatmarknaden i avkastning. Framtiden kommer visa hur det blir och hur ert idiotförklarande av en mer mångsidig konsol med en enorm onlinearkitektur kommer bita er i rumpan.

Rätta mig om jag har fel men är inte "Cloud Computing" ganska korkat att boasta med? Borde inte Sony kunna lägga till samma funktionalitet post-launch? Kommer inte de första spelen som kommer de närmaste två åren inte ha någon som helst användning utav Cloud Computing då de ofta är multiplattformstitlar som likt vid förra skiftet kommer släppas till den gamla generationen?

Jag gillar min spelhörna, vill inte möblera om för att kameran skall kunna fånga alla extremiteter på mig som är 2m lång.

Själv så har jag sedan länge ledsnat på "filter-bubblan", http://dontbubble.us/. Och kör alla möjliga anonymiseringstjänster och har gått ifrån att använda google till duckduckgo, för jag blir helt enkelt less på att inte få objektiv information eller nöjet att upptäcka något främmande och spännande. Så jag ser verkligen inga plus med "personaliseringen" som Kinnect 2.0 kommer innebära. Om jag vill ha samma skåpmat hela tiden så skulle jag sluta kolla andra nyhetssidor och enbart läsa FZ.

Själv så tänker jag kalla dig för en idiot, men det är enbart för att du väljer att förolämpa folk och sedan preventivt kalla dig syndabock ifall folk besvarar det. "Jävla foliehattar ska fan i mig inte våga kalla mig för trångsynt."

PS4 fanboy....

Kommer inte skaffa en PS-kamera heller, det släpptes en video idag här på FZ där de pretty much sa att "Vi kan allt det där också!" när det gäller cloud computing plus att de har gaikai för "legacy titles".

Jag gillar inte att företag tolkar vad som jag gillar bäst då jag oftast är en öppensinnad person, ser verkligen inga plus med hur igenkänningsfunktionen hjälper till för personaliserad reklam.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

DeKvittar

"Idiot" är nog värre än foliehatt. Men det är lugnt, det här är ju tangentbord och inte verkliga livet, eller hur?

Sen känner du dig tydligen träffad av det jag skrev. "If the shoe fits" helt enkelt.

Medlem

Fine, men då ska spelen va gratis!

Skriv svar