Anspelar Dice på en uppföljare till Battlefield 2142?

Robot
Anspelar Dice på en uppföljare till Battlefield 2142?

Antingen retas Dice med de som väntat på en uppföljare till Battlefield 2142, eller så är det här första tecknet på att det händer saker kring spelet.

#nyhetstips, #battlefield-2142, #battlefield-3, #mirrors-edge


Medlem
Anspelar Dice på en uppföljare till Battlefield 2142?

Det var BF2142 som jag fastnade mest för i hela BF serien, allt pga grymma titan-mode! Hoppas verkligen på en uppföljare

Medlem

i just made a happy in ma pants ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Vill helst se ett BF43/44 först. Eller att dom släpper ett jäkla mod tool! Forgotten Hope 3 är ju drömmen.

Medlem

Man kan ju hoppas! (även om jag hade blivit betydligt gladare för en WW2!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

omfg, hoppas på 2143. Ber till gud varje dag!!!

Medlem

Nej tack, ska det vara Sci-fi så ska det vara utomjordingar etc. med i leken (mass effect, WH40k osv.).


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Hur kan han motstå frestelsen att skjuta på den?!?!

Medlem

så länge det inte är modern eller ww2 är jag jävligt glad, så äckligt less på båda genrerna så det inte ens är kul


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ja tack men nej tack, förstör för i helvete inte ett av mina barndomsminnen med fel färger och massa HDR bullshit

Dom får dock gärna göra ett WW2 eller Vietnam igen.
Vietnam var ju otroligt lyckat med BC2.

Medlem

Står det inte 2143 på en sten på Wake Island?

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Ja tack men nej tack, förstör för i helvete inte ett av mina barndomsminnen med fel färger och massa HDR bullshit

Dom får dock gärna göra ett WW2 eller Vietnam igen.
Vietnam var ju otroligt lyckat med BC2.

Är 2142 ett av dina barndomsminnen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Är förundrad över hur många som vill ha en sci-fi pangare ....var inte
2042 (eller hette det med 2142) en flopp??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Tobblish:

Ja tack men nej tack, förstör för i helvete inte ett av mina barndomsminnen med fel färger och massa HDR bullshit

Dom får dock gärna göra ett WW2 eller Vietnam igen.
Vietnam var ju otroligt lyckat med BC2.

Är 2142 ett av dina barndomsminnen?

94a här så visst är det ett barndomsminne.
Eller ungdomsminne om man vill vara petig ^^

Medlem

2142 var definitivt ingen flopp.
Det var lite buggigt kanske men kul och riktigt uppskattat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

fyfan så underbart, hoppas!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Snälla snälla... 2143!!

Medlem

Ett nytt 2142 i Frostbite 2 hade inte suttit helt fel, nåväl den som lever får se.

Bästa fall - 2143 blir nästa Battlefield
Värsta fall - BF4 får futuristiskt DLC

Diggar verkligen deras easter eggs!

Medlem

Det är dock inte första referensen i BF3...finns några lådor på Wake Island som har siffrorna 2143 skrivna på sig vill jag minnas

Är förresten en smula förvånad över det stora engagemanget för en uppföljare på det spelet. Jag tyckte mycket om det, men vill minnas att folk på den tiden var betydligt kyligare (hehe) inställda, inklusive kritikerkåren. Minns t.ex. att PCGamer SE uttryckligen ansåg att Quake Wars var betydligt bättre! (ett spel jag aldrig spelade mind you).

Medlem

Jag vill se en bild på skon.


signatur

Jäh!

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapp!

Där satt den, som en yxa i pannan!

Medlem

Det är ju självklart att en uppföljare till 2142 kommer att släppas i framtiden, frågan är bara...när.

Orka med ett till nutida krigsspel a la Battlefield 3, men tyvärr så är det ju bekräftat att 4:an är just det.

Battlefield 214(3) nuuu!

Medlem

Om BF2143 kommer inom 3 år kommer jag bli så jävla glad!!!!!!

Medlem

2142 var en fetflopp, det skulle även en uppföljare bli. Så det är bara en kul grej de lagt in.

Medlem

Skulle inte säga att 2142 var en flopp. Det var roligt men kom för tätt inpå bf2 som var ett så mycket bättre spel. Titanmode var fortfarande grymt kul! Men mycket buggar (som vanligt då... -.- )


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Fet flopp eller inte, om man ska försöka tänka sig in i Dice's bana så är det nog ett smart move att göra 2143 till next gen som nästa spel och sedan pumpa ut ett nytt modernt BF till next gen efter det.

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaa!

Medlem

Så länge de inte kör en repris på "uppföljaren" till BF1942 med BF1943 och upptäcker att det suger för mycket för att lura PC-spelare att köpa det...

2142 kan nog bli kul om man bara behåller vikten av personen och inte lägger all vikt vid fordon. Blir nog lätt så när man ska fläska på med spejsade robotfordon och walkers n shiet...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av odenia:

Vill helst se ett BF43/44 först. Eller att dom släpper ett jäkla mod tool! Forgotten Hope 3 är ju drömmen.

Dröm på, det får du aldrig mer se och det kommer bli färre och färre i andra spel och spelserier. Anledningen stavas "DLC" för där det finns pengar att kräma ur sina produkter så vill man ju inte att nån annan ska göra såna gratis och för att inte tala om så mycket bättre...

Moddarnas tid är förbi. TIll stor sorg. FH, DC och Vietnam-modden (inte BF:V) var starka nog att kunna ha sålts som fristående spel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar