From Ashes del av Mass Effect 3 från början

Medlem

Det är underbart när man får upp meddelandet "DLC not verified" helt plötsligt (jag köpte CE).


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Om det nu bara är karaktären man kan låsa upp så är väl rubriken missvisande? Onödigt hat med andra ord....

Medlem

Förtroende? Bitch please, alldrig haft något för EA och förlorade det jag hade för bioware när detta DLC annonserades.

Medlem

Det enda som låses upp är karaktären. Själva uppdragen och allt i samband med From Ashes är inte med på skivan. Så själva påståendet att det TAR tid att utveckla ett DLC är väl inte falskt, men det är ju uppenbart att dom haft planer för det här sen Dag 1, och jag anser det är lika illa ändå.

Medlem

Är inte detta gammalt nytt?
Reloaded kom ju med en DLC-unlocker på dag 0 eller 1.
För övrigt inte imponerad av spelet i sig, blir för upprepande av gamla recept.

Moderator | Testpilot

Jag har nu unlockat skiten och måste säga jag är förvånad över att det funkade. Damn EA...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Saknar ord. Bioware kan dra åt helvete, DLC är det värsta som hänt den här generationen.

Slutet ska vi inte ens prata om, jag är ingen författare men det är det värsta fiction skrivandet jag har upplevt under mina snart 28 år. Jag som tyckte att Matrix trilogin hade stora problem men herregud, detta är nog på samma plats.

Medlem

Vid det här laget har iaf jag slutat att förvånas över att man som konsument blir spottad i ansiktet av girighet. Ger man fan i att köpa spel på releasedagen slipper man det här besväret.

Inaktiv

Uppdaterad tråd och "statement" från Bioware här, värt att läsa helt klart.
Är osäker på vad jag tycker just nu

http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9792158/9

Some poeple want to "prove that BioWare lied" or similar. The fact is we didn't. This is how DLC gets made. You can refuse to believe this and continue to think the worst of us. All we can do is tell teh truth, which we continue to do, and those who understand will while those who refuse to believe, wont.

To that end, Mike Gamble tweeted more of a Summary last night. You can read it here. For thos without Twitter here it is below:

Medlem

Skrämmande att så många är så dumma i huvudet. Spelet är 100% komplett utan DLC, köp inte till denna grädde på moset om ni inte vill.

Förstår ni den inte? Gnäll inte.
Accepterar ni den inte? Då förstår ni inte. (I.e. go back to line above.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Känns skönt att man crackade skiten och aldrig köpte det. Bioware har gripits av EA-demonen. Nu är det pengarna som gäller, inte spelaren.

Medlem

Jag hatar det och jag hoppas verkligen att det aldrig någonsin fucking sker igen. Jag pröjsa redan 500 spänn för spelet och sen pröjsa jag 100 till för något som OTROLIGT UPPENBART var menat att vara med från början. Det är så otroligt skit-irriterande. Alla kommentarer också om att vi fans, vi BETALANDE fans, inte har något att komma med angående spelproduktion är så jävla idiotiskt också när spelen inte hade kunnat bli det som de är idag utan våra pengar. ME3 är förmodligen det sista spel jag köper från Bioware.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

http://img805.imageshack.us/img805/2681/downloadm.png

Förstår ni den inte? Gnäll inte.
Accepterar ni den inte? Då förstår ni inte. (I.e. go back to line above.)

Hur utvecklaren väljer att lägga upp arbetet är helt ointressant i sammanhanget. Vad som är intressant är konsumentens syn på slutproduktens utformning. Tycker konsumenten att den är dålig så är den också det.

Medlem

Riktigt riktigt ruttet [trycker på köp To Ashes] Kommer aldrig att ge EA mina pengar [accepterar att 72:60kr dras från mitt konto] SÅ USELT! BOJKOTTA EA!!!

PaZ
Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av PeTTs0n:

http://img805.imageshack.us/img805/2681/downloadm.png

Förstår ni den inte? Gnäll inte.
Accepterar ni den inte? Då förstår ni inte. (I.e. go back to line above.)

Hur utvecklaren väljer att lägga upp arbetet är helt ointressant i sammanhanget. Vad som är intressant är konsumentens syn på slutproduktens utformning. Tycker konsumenten att den är dålig så är den också det.

Enligt "konsumenterna" på metacritic så är homosexualitet i spel också dåligt. Slutsats: Man kan inte alltid lyssna på konsumenterna.
Det här handlade ju inte om hur "utvecklaren väljer att lägga upp arbetet", det här var ju content som (troligen) inte skulle ha producerats om det inte gått att sälja som DLC. Det vore rätt korkat att inte planera DLC innan man släpper spelet, det skulle bli en jäkla ledtid innan man kan släppa något, och man skulle sätta ganska stora begränsningar i vad man kan göra med DLC:et också.

Medlem

Visst det är ett fritt val att köpa till DLC men, hallå en Prothean som dlc...en viktig ras i spelets story utesluts (såvida du inte betalar) - det var ok i tvåan när det bara var en mercanery som inte tillförde mycket överhuvudtaget till spelets story men nu gick de för långt.

Medlem

Har tyvärr bara tappat i förtroendet för EA sen battlefield 2 och det är synd med tanke på att väldigt många av deras titlar är väldigt bra, kanske inte så konstigt då det är det största spelföretaget.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Hemskt... Att dem inte verkar bry sig om någonting annat än pengar är onekligen trist.

Medlem

Väldigt dålig stil att sälja spelet i bitar och dessutom ljuga.

Nu ska jag tanka hem spelet.

AW8
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Skrämmande att så många är så dumma i huvudet. Spelet är 100% komplett utan DLC, köp inte till denna grädde på moset om ni inte vill.

http://img805.imageshack.us/img805/2681/downloadm.png

Förstår ni den inte? Gnäll inte.
Accepterar ni den inte? Då förstår ni inte. (I.e. go back to line above.)

Roligt att den där bilden inte nämner den lilla möjligheten att utvecklarna skulle kunna utveckla hela spelet först, sedan skära bort en bit och sälja som DLC.
Hur vet bildskaparen att det är personal som blivit färdiga med sina delar av spelet som jobbar på DLC? Hur vet han att BioWare har jobbat på DLC'et så länge? Vem är egentligen bildskaparen?

Är det en spion som dokumenterat hela BioWare's arbete så kan jag utan konstigheter förstå och acceptera bilden. Men jag kan ju lika bra slänga ihop min egna bild med gissningar och åsikter och presentera det som fakta.

Den där bilden verkar mest vara gjord för att förlöjliga den vanliga konsumenten.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av PeTTs0n:

Skrämmande att så många är så dumma i huvudet. Spelet är 100% komplett utan DLC, köp inte till denna grädde på moset om ni inte vill.

http://img805.imageshack.us/img805/2681/downloadm.png

Förstår ni den inte? Gnäll inte.
Accepterar ni den inte? Då förstår ni inte. (I.e. go back to line above.)

Roligt att den där bilden inte nämner den lilla möjligheten att utvecklarna skulle kunna utveckla hela spelet först, sedan skära bort en bit och sälja som DLC.
Hur vet bildskaparen att det är personal som blivit färdiga med sina delar av spelet som jobbar på DLC? Hur vet han att BioWare har jobbat på DLC'et så länge? Vem är egentligen bildskaparen?

Är det en spion som dokumenterat hela BioWare's arbete så kan jag utan konstigheter förstå och acceptera bilden. Men jag kan ju lika bra slänga ihop min egna bild med gissningar och åsikter och presentera det som fakta.

Den där bilden verkar mest vara gjord för att förlöjliga den vanliga konsumenten.

En till som inte förstår att spelet är 100% komplett utan DLCn. Tycker man nu att den är så viktig får man köpa den, annars låter man bli. Jag skulle definitivt klara mig utan - tycker inte karaktären var såpass välgjord, och använde honom aldrig i strid. Vad gäller Protheans i allmänhet säger nästan forskningen som gjorts om dem mer än han själv.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Fult som F... Inte för att jag är förvånad, DLC som affärsmetod är uselt redan från början.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av red_laces:

Riktigt jävla uselt av dem, deras spel kommer sälja enorma mängder ändå så varför måste de vara så förbannat gnidna??

Inte i alla fall. Se bara på CD Projekt! (bäst i stan)

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

En till som inte förstår att spelet är 100% komplett utan DLCn. Tycker man nu att den är så viktig får man köpa den, annars låter man bli. Jag skulle definitivt klara mig utan - tycker inte karaktären var såpass välgjord, och använde honom aldrig i strid. Vad gäller Protheans i allmänhet säger nästan forskningen som gjorts om dem mer än han själv.

Jag håller inte med. Karaktären gav en helt annan bild av hur de beskrivits i forskningen.

Medlem
Skrivet av North:
Skrivet av red_laces:

Riktigt jävla uselt av dem, deras spel kommer sälja enorma mängder ändå så varför måste de vara så förbannat gnidna??

Inte i alla fall. Se bara på CD Projekt! (bäst i stan)

CD Projekt är riktigt härliga lirare utan tvekan!

Inaktiv

Förstår inte varför dom valde bort att inkludera From Ashes i ME3, hade hellre fått det från början istället för "online pass" för multiplayer.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Då har dom ljugit sina kunder rakt upp i ansiktet.

Dom har ju själva sagt att detta utvecklades EFTER spelet gick guld, detta är då en lögn.

Edit: nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Dom själva förnekar det fortfarande. Min tanke är att endast karaktären finns med i "Vanilla Me3", men att DLCn trots allt har gjorts tidigare, bara att dom tog bort den innan release, htittar på en story om att det är utvecklat efter och sen släppa det som ett DLC. har svårt att tänka mig att dom gör klart spelet, och sen därefter gör ett DLC, självklart gjorde dom det under det vanliga arbetet och sen bara klippte bort det.

Nåja här är deras uttalande:

http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9792158/1

Michael Gamble

Created about 11 hours ago, Modified about 11 hours ago
Hi,

There has a been a lot of discussion this weekend about our DLC, and i just wanted to say a few things...

From Ashes is a 600 MB+ download with all new content, including the mission on Eden Prime, new dialogue options and conversations with Javik, new cinematics, the Prothean weapon, and new appearances for all squad members. All of the above content was completed while the main game was in certification and are not available on the disc.

As stated previously, in order to seamlessly integrate Javik into the core campaign, certain framework elements and character models needed to be put on disc. We did something similar with Zaeed and Kasumi in Mass Effect 2.

Jag är 100% säker på att jag bara laddade hem runt 150 MB när jag hämtade DLCn


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Bioware var bättre innan EA ......

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

En till som inte förstår att spelet är 100% komplett utan DLCn. Tycker man nu att den är så viktig får man köpa den, annars låter man bli. Jag skulle definitivt klara mig utan - tycker inte karaktären var såpass välgjord, och använde honom aldrig i strid. Vad gäller Protheans i allmänhet säger nästan forskningen som gjorts om dem mer än han själv.

Verkar snarare som du inte förstår, många är arga för hur EA/Bioware inte varit raka och sagt som det var, så får man inga kunder men det är ett ganska säkert sätt att förlora de man redan har. EA må vara stora idag men det som tagit år att bygga upp kan raseras på bara en sekund. Och det har tagit flera år för Electronic Arts at nå dit de är idag, de började som en enkel utvecklare av spel, de verkar helt ha glömt av denna långa väg för att nå framgång.

Men som sagt, det krävs inte mer än en bråkdel av den tiden för att de ska hamna där igen. Allt som krävs är att deras kunder skiter i att köpa deras spel, sedan kan de komma med alla möjliga ursäkter, kommer inte hjälpa dom ett skvatt. Ett företag finns inte utan sina kunder, det är verkligheten, behandla dessa som skit och du kommer förr eller senare upptäcka denna verklighet.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av PeTTs0n:

En till som inte förstår att spelet är 100% komplett utan DLCn. Tycker man nu att den är så viktig får man köpa den, annars låter man bli. Jag skulle definitivt klara mig utan - tycker inte karaktären var såpass välgjord, och använde honom aldrig i strid. Vad gäller Protheans i allmänhet säger nästan forskningen som gjorts om dem mer än han själv.

Verkar snarare som du inte förstår, många är arga för hur EA/Bioware inte varit raka och sagt som det var, så får man inga kunder men det är ett ganska säkert sätt att förlora de man redan har. EA må vara stora idag men det som tagit år att bygga upp kan raseras på bara en sekund. Och det har tagit flera år för Electronic Arts at nå dit de är idag, de började som en enkel utvecklare av spel, de verkar helt ha glömt av denna långa väg för att nå framgång.

Men som sagt, det krävs inte mer än en bråkdel av den tiden för att de ska hamna där igen. Allt som krävs är att deras kunder skiter i att köpa deras spel, sedan kan de komma med alla möjliga ursäkter, kommer inte hjälpa dom ett skvatt. Ett företag finns inte utan sina kunder, det är verkligheten, behandla dessa som skit och du kommer förr eller senare upptäcka denna verklighet.

Du är ganska naiv om du tror att skitföretag inte får kunder - titta på Apple, exempelvis. (Deras "ideologi", support, Foxconn-fabriker etc. etc.) Eller Ubisoft med deras snudd på fascistiska DRM.

De har varit raka? Karaktären (ett par MB data) var inkluderad i spelet, men själva innehållet var ordagrant DLC - 600ish MB.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skriv svar