Battlefield 3-producenten skäms över sina spel

Medlem

Han tog upp något som jag tänker mycket på och som jag tycker ska börja bli viktigt. Allt upprepande, som igentligen tar död på spelet i längden. Kan vara allt från animationer, ljud, effekter. Det tar mycket plats att skapa 20 olika ljud för en sak men visst skulle det vara lite bättre att få spel att bli mindre upprepande.

Det fungerande konceptet jag har i tanken är att man skapar ett spel som tillverkarna har konstant kontakt med efter release, ungefär som Valve med steam, som de sedan uppdaterar och nyanlägger diverse saker med. Skillnaden från patcher och sätt som finns nu är att man offentliggör inte vad som har lagts till eller ändrats, och uppdateringen sker i mindre mängder men oftare. Poängen är att få ett spel med lite längre livslängd där ljud, animationer och effekter kontinuerligt förnyas. Det kanske låter enklare än vad det är, men på något sätt tycker man att man måste kunna komma på ett sätt där man kan hålla ett spel mindre upprepande i längden.

Medlem
Skrivet av nils45:

Han tog upp något som jag tänker mycket på och som jag tycker ska börja bli viktigt. Allt upprepande, som igentligen tar död på spelet i längden. Kan vara allt från animationer, ljud, effekter. Det tar mycket plats att skapa 20 olika ljud för en sak men visst skulle det vara lite bättre att få spel att bli mindre upprepande.

Det fungerande konceptet jag har i tanken är att man skapar ett spel som tillverkarna har konstant kontakt med efter release, ungefär som Valve med steam, som de sedan uppdaterar och nyanlägger diverse saker med. Skillnaden från patcher och sätt som finns nu är att man offentliggör inte vad som har lagts till eller ändrats, och uppdateringen sker i mindre mängder men oftare. Poängen är att få ett spel med lite längre livslängd där ljud, animationer och effekter kontinuerligt förnyas. Det kanske låter enklare än vad det är, men på något sätt tycker man att man måste kunna komma på ett sätt där man kan hålla ett spel mindre upprepande i längden.

#1. Det är ju snyggt när man i vissa spel varierar ljudet av allt som sker när man t.ex tar skydd osv precis som ens egna öron skulle uppfatta det. Att ljudet ges rätt ambiens och filter för varje situation.

Det ökar ju påtagligt känslan att man är sin figur i spelet sas.

#2. Det riktigt väsentliga dock tycker jag är variation på AI och sätt man kan lösa en uppgift. Om man gör om samma sekvens skall det inte bli likadant varje gång.

#3. Sätten att närma sig och bekämpa fienden skall också vara allt man kan komma på helst. Och att det får konsekvenser att skjuta istället för använda kniv när man vet att skott drar till sig uppmärksamhet.

Uppfyller man alla #1-#3 så har man ett spel man kan spela om massa gånger och ha kul varje gång.

Medlem
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Hoppas du rapporterat dessa!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

Ibland undrar jag ifall människor som du tror att dom medvetet släppt betan med en massa buggar. Kan nog med ganska hög säkerhet säg att det du spelar är "dags" formen på spelet.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av spel_15:

BF3 kommer nog bli bra

Tror jag med. Jag tyckte inte om BC serien, men den är inte dålig. Dice brukar leverera men någon gång faller man, hoppas det inte är denna gången...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

dom har ju gjort console spel dom senaste 6 åren så det är ju inte så konstigt...

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

Ibland undrar jag ifall människor som du tror att dom medvetet släppt betan med en massa buggar. Kan nog med ganska hög säkerhet säg att det du spelar är "dags" formen på spelet.

Confirmed av DICE att beta versionen är flera veckor gammal, så nej, det är inte "dags versionen" dom har släppt...

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

Ibland undrar jag ifall människor som du tror att dom medvetet släppt betan med en massa buggar. Kan nog med ganska hög säkerhet säg att det du spelar är "dags" formen på spelet.

Confirmed av DICE att beta versionen är flera veckor gammal, så nej, det är inte "dags versionen" dom har släppt...

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

Ibland undrar jag ifall människor som du tror att dom medvetet släppt betan med en massa buggar. Kan nog med ganska hög säkerhet säg att det du spelar är "dags" formen på spelet.

Bra då vet vi! Så här säger iaf utvecklarna själva:

Daniel Matros

A lot of what you are seeing in the BETA doesn't exist in the main game already. 1st Party submissions mean we couldn't give a version of the latest code in the BETA but the retail game is well ahead of what you are seeing now with a lot more bug fixes already in place.

Lite ändringar som skiljer Beta och Final:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Och än en gång. VAD är en beta version:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Hoppas detta kan få er att känna lite trygghet inför releasen!

Medlem

Battlefield 2 hade sjuka buggar när det kom, speciellt när det kom till server browsern. BFBC2 hade liknande problem.
Men det är egentligen skit samma så länge det är kul att spela.

Vem vet, kanske origin fixar en del problem också. Har själv inte laddat ner origin än, men det verkar ju vara en storsatsning från EA. Bara för att de alltid sugit betyder inte att de alltid kommer göra det. Man kan hoppas i alla fall

Medlem

Spelet kändes precis som Bad company 2, Jag avinstallerade battlefield 3 betat efter 1 timmes spelande, Sen fattar jag inte idéen med origion och battlelog, först tvingas jag installera origion på min dator för att sedan kunna öppna upp en webbläsare för att kunna leta matcher?! vad är poängen med origion om jag ändå tvingas ut på en hemsida sen, hade hellre sett att man kunde leta efter servrar innifrån origion alt en ingame-meny, gillar att jag behöver installera något halvsuspekt pluggin i min webbläsare.

Sen vad som gäller spelet, jag gillar inte rörligheten i bf3, kände mig extremt klumpig i spelet, kändes inte alls kul och spela, vapnen som inte gör någon skada(detta kan i för sig ändras vid release, men jag är tveksam för det var samma sörja i bad company 2),
visst var grafiken i spelet schysst men det struntar jag fullständigt i när jag försöker sätta ett välplacerat skott i huvudet på motståndaren, ser bara höga systemkrav och ett spel ger ingen anledning för mig att köpa ett nytt system..

Blir inge BF3-köp för mig, håller mig till Cod4.

Medlem

Ganska kul att se allt folk som har avbeställt sina spel, efter att ha testat en BETA. B - E - T - A.

32 spelare

Ingen commo-rose

INGA fordon

Linjär, liten bana med små korridorer

RUSH

Vad FAN tror ni? Detta representerar inte Battlefield 3 ett dugg. Operation CoD-hunting kallas banan.

Jag fick chansen att testa Caspian Border, 64 spelare, massor av fordon, conquest, storslagen bana. DÄR har vi ett riktigt Battlefield.

Medlem

förutom den där buggen när man går igenom golvet i början av metro, och att om du har satt upp din bipod på ett vapen, dör och blir ressad så kan du inte röra dig för ens du trycker fram vapnet me bipoden. Ja förutom dom 2 buggarna, tycker jag spelet har varit riktigt bra och rätt så bugg fritt i skälva spelet, Battlelog funkar rätt bra också kan inte klaga så mycket där, 1 till sak dom måste verkligen fixa dock asap är att du kan välja vilken squad du ska joina för just nu är det så konsollifierat så jag grinar FAN ta konsoler för den saken.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Daniel Matros

A lot of what you are seeing in the BETA doesn't exist in the main game already. 1st Party submissions mean we couldn't give a version of the latest code in the BETA but the retail game is well ahead of what you are seeing now with a lot more bug fixes already in place.

Lite ändringar som skiljer Beta och Final:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Och än en gång. VAD är en beta version:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Hoppas detta kan få er att känna lite trygghet inför releasen!

Se där, ja det stärker ju bara det jag skrev innan att detta inte är för att testa själva spelet utan, som någon också skrev ovan, att testa dess "infrastruktur". Jag tror helt klart på att BF 3 kommer bli ett väldigt bra spel om än kanske inte så realistiskt som jag hoppats på (vi snackar inte RO 2 realism här iaf) men samtidigt inte så orealistiskt som de nyare CoD spelen.

Vad jag inte kan förstå är hur de inte kan låta spelarna få köra den betydligt mer intressanta Caspian Border (såvida de inte har tillåtit detta nu och då menar jag inte via diverse "invites" eller liknande) som är ett BF spel, Metro är i mina ögon inte det, det saknas fordon och det är dessa som gör BF till BF.

Detta är inte BF http://www.cynicalbrit.com/videos/%E2%96%BA-wtf-is-battlefiel...

Detta däremot skulle jag utan tvekan kalla för ett BF spel http://www.cynicalbrit.com/videos/%E2%96%BA-battlefield-3-bet...

Men ja jag anar varför de kör med Metro, bara infanteri och inga fordon, påminner en hel del om ett annat kommande spel eller hur?

Medlem

Han har nog av skådespelar syndromet kan inte titta på filmer man själv spelat me

Medlem

Kollar nu senaste Inivisible Wars på Gametrailers och där snackar de en hel del om BF 3 betan och hur ospelbar den är på Xbox 360. De nämner också att spelet måste ha gått guld för att hinna ut i tid och att demos idag blivit ersatta av beta, något jag helt håller med om.

Medlem

Han lär skämmas över Battlefield 3, pga att det inte lyckats lösa problemen med nätkoden ... random disconnects dödar upplevelens och spolar ner BF3 i Casual-spela 1 månad-brunnen

Trisst DICE! Spelet är bra, men problemen från föregångarna kvarstår

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FUtech:

Daniel Matros

A lot of what you are seeing in the BETA doesn't exist in the main game already. 1st Party submissions mean we couldn't give a version of the latest code in the BETA but the retail game is well ahead of what you are seeing now with a lot more bug fixes already in place.

Lite ändringar som skiljer Beta och Final:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Och än en gång. VAD är en beta version:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Hoppas detta kan få er att känna lite trygghet inför releasen!

Se där, ja det stärker ju bara det jag skrev innan att detta inte är för att testa själva spelet utan, som någon också skrev ovan, att testa dess "infrastruktur". Jag tror helt klart på att BF 3 kommer bli ett väldigt bra spel om än kanske inte så realistiskt som jag hoppats på (vi snackar inte RO 2 realism här iaf) men samtidigt inte så orealistiskt som de nyare CoD spelen.

Vad jag inte kan förstå är hur de inte kan låta spelarna få köra den betydligt mer intressanta Caspian Border (såvida de inte har tillåtit detta nu och då menar jag inte via diverse "invites" eller liknande) som är ett BF spel, Metro är i mina ögon inte det, det saknas fordon och det är dessa som gör BF till BF.

Detta är inte BF http://www.cynicalbrit.com/videos/%E2%96%BA-wtf-is-battlefiel...

Detta däremot skulle jag utan tvekan kalla för ett BF spel http://www.cynicalbrit.com/videos/%E2%96%BA-battlefield-3-bet...

Men ja jag anar varför de kör med Metro, bara infanteri och inga fordon, påminner en hel del om ett annat kommande spel eller hur?

Caspian border ser gudalikt kul ut. Länge kvar till 27 oktober

Medlem

Varför gnäller alla på bf3 ?
BF3 ÄR DET BÄSTA SPELET PÅ LÄNGE <3 (även fast det bara är beta)

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FUtech:

Daniel Matros

A lot of what you are seeing in the BETA doesn't exist in the main game already. 1st Party submissions mean we couldn't give a version of the latest code in the BETA but the retail game is well ahead of what you are seeing now with a lot more bug fixes already in place.

Lite ändringar som skiljer Beta och Final:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Och än en gång. VAD är en beta version:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Hoppas detta kan få er att känna lite trygghet inför releasen!

Se där, ja det stärker ju bara det jag skrev innan att detta inte är för att testa själva spelet utan, som någon också skrev ovan, att testa dess "infrastruktur". Jag tror helt klart på att BF 3 kommer bli ett väldigt bra spel om än kanske inte så realistiskt som jag hoppats på (vi snackar inte RO 2 realism här iaf) men samtidigt inte så orealistiskt som de nyare CoD spelen.

Vad jag inte kan förstå är hur de inte kan låta spelarna få köra den betydligt mer intressanta Caspian Border (såvida de inte har tillåtit detta nu och då menar jag inte via diverse "invites" eller liknande) som är ett BF spel, Metro är i mina ögon inte det, det saknas fordon och det är dessa som gör BF till BF.

Detta är inte BF http://www.cynicalbrit.com/videos/%E2%96%BA-wtf-is-battlefiel...

Detta däremot skulle jag utan tvekan kalla för ett BF spel http://www.cynicalbrit.com/videos/%E2%96%BA-battlefield-3-bet...

Men ja jag anar varför de kör med Metro, bara infanteri och inga fordon, påminner en hel del om ett annat kommande spel eller hur?

Caspian border ser gudalikt kul ut. Länge kvar till 27 oktober

http://alltheragefaces.com/img/faces/large/troll-sad-troll-fa...

hahaha.

Risken är för stor att DICE skiter i problemen under betan. Istället mäter de performance på diverse hårdvara.

Medlem

Problem jag ser att Metro är en sådan otroligt dålig map så fattar inte varför köra en beta på den så det kan få potentiela köpare att ångra sig.

Denna post av DICE känns rätt passande i denna otroligt meningslösa diskussion:

"What is a beta?"
http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518954...

Skrivet av Ecodot:

Spelet kändes precis som Bad company 2, Jag avinstallerade battlefield 3 betat efter 1 timmes spelande, Sen fattar jag inte idéen med origion och battlelog, först tvingas jag installera origion på min dator för att sedan kunna öppna upp en webbläsare för att kunna leta matcher?! vad är poängen med origion om jag ändå tvingas ut på en hemsida sen, hade hellre sett att man kunde leta efter servrar innifrån origion alt en ingame-meny, gillar att jag behöver installera något halvsuspekt pluggin i min webbläsare.

Sen vad som gäller spelet, jag gillar inte rörligheten i bf3, kände mig extremt klumpig i spelet, kändes inte alls kul och spela, vapnen som inte gör någon skada(detta kan i för sig ändras vid release, men jag är tveksam för det var samma sörja i bad company 2),
visst var grafiken i spelet schysst men det struntar jag fullständigt i när jag försöker sätta ett välplacerat skott i huvudet på motståndaren, ser bara höga systemkrav och ett spel ger ingen anledning för mig att köpa ett nytt system..

Blir inge BF3-köp för mig, håller mig till Cod4.

Du avinstallerade efter EN TIMMES spelande, i en beta?
Oh my, dagens ungdom är inte lite kräsna...

Medlem
Skrivet av poorks:

Han lär skämmas över Battlefield 3, pga att det inte lyckats lösa problemen med nätkoden ... random disconnects dödar upplevelens och spolar ner BF3 i Casual-spela 1 månad-brunnen

Trisst DICE! Spelet är bra, men problemen från föregångarna kvarstår

Tror mer dina disconnects beror på värdelöst Minne eller dålig ping/internet..
Jag testade spelet på *Windows 7 x86* BF3 slukade minnet och spelet bara la ner då jag bara kunde använda någon ynka gig minne
Sen testade jag med *Windows 7 x64* som tillåter mig använda mina 16gig ram så flyter det på som det ska

Jag har inga problem alls med uppkopplingen till servrarna. flyter på bra och skotten flyger dit jag skjuter

Medlem
Skrivet av Radook:

Problem jag ser att Metro är en sådan otroligt dålig map så fattar inte varför köra en beta på den så det kan få potentiela köpare att ångra sig.

Jag tycker mappen är ganska rolig. Men hade ju varit roligare att få köra conquest eller rush med fordon så man får känna på lite äkta *Battlefield* är ju nästan som vilket fps spel som helst det här utan fordon :/

Medlem

Har lirat en del och kan komma med lite synpunkter:

*ogillar att det inte är toggle crouch (kanske går att ändra men missade det isf) samma med iron sight, vill ha toggle och inte push n hold
*First person view i deathanimation. Alltså när man dör får man varje gång se samma tråkiga animation där spelaren lägger sig ned, tittar på sin hand och sedan dör. Istället borde vi få se ur ett tredje persons perspektiv hur folk springer och skjuter, ragdolls som flyger etc. (Ja, bc2) mycket roligare
*Samma sak gäller med dogtag knife kills. Det är roligt första gången, sedan bara drygt de resterande 3000+ gångerna. Dessutom tycks man alltid frysa fast och således bli en måltavla för samtliga spelare på kartan.
*Kartan. Alltså kartan över banan, tycker man får upp en liten och oklar bild. Saknar den 'riktiga' BF kartan där man ser varje bas, checkpoint etc.
*Jump animation. Tråkig, stel, cod Varning.
*Toggle scope (seriöst, som sniper behöver man sitta och hålla in knappen ist för toggle) struntsak, vissa kanske t.om föredrar det. Inte jag, så det skall vara valfritt. Samt det faktum att man ska 'hold breath' för att kunna aima stadigt. Cod alert. Cod alert.
*HE'n kan inte cookas. WTF?
*Win / loss screen: Man får se en skärm där det står "you win/you loose" nästan lika roligt som när man 'dingar' i Ro2 (Ni som spelat vet vad jag menar; Level up! Honor! ) Småsak möjligtvis men fortfarande inte motiverande och tråkig.

* ( samt en massa små buggar; Folk som faller genom marken och utanför kartan, krasher, grafikbuggar (När folkanvänder ficklampan i tunnelbanan och hela skärmen börjar blinka etc, lyser igenom vägger osv. Tänker inte gå in på detalj då det trotsallt är en beta) *

Jag är också helt klart beredd att hålla med ni som säger att det är en tråkig bana!

Nu till de viktigare sakerna:

- Joina servers via browsern?!

Nog för att ingame browsern i BC2 var värdelös (Ja, jag jämför med BC2. Det är trots allt föregångaren och DICE flaggskepp som är oerhört populärt och en värdig utmanare till CoD serien)
men hur i H*lvete tänkte dem när jag behöver starta webbläsaren SAMT installera ett plugin till denna för att kunna spela?

- Origin ( inga kommentarer nödvändiga )

Ajusste, en sak till:

*Det faktum att vissa hus spränger man väldigt lätt, när andra hus (som ser likadana ut) är oförstörbara. Detta sägs vara pga i BC2 så kunde en bana vara helt söndersprängd och alla hus / träd borta och då fanns det inga gömställen kvar (...) Personligen tyckte jag det hörde till spelet; det var taktiskt att spränga vissa hus. Var det mindre objekt /props så fick man ändra sin taktik helt enkelt, bra gameplay.
Igår provade jag att med RPG'n skjuta ett hus för att se sandbox physics; det var underbart! Huset föll ihop och jag fick 3 fina kills. Med samma vapen sköt jag senare på en mycket mindre och klenare byggnad (iaf till utseendet) Det hände ingenting. Inget hål i väggen eller rök eller något som tydde på en impact. Kunde lika gärna ha skjutit på huset med en glock!

TL;DR Inte den roligaste betan kanske, även om det var intressant att se hur det flöt på osv. Men än så länge är jag inte överdrivet imponerad. Satt inte och dregglade undertiden jag spelade, vilket jag hade hoppats på. Sedan är det problemet med Origin. Det går för min del inte att bortse ifrån. Är inte säker på att det blir något inköp av BF3 överhuvudtaget

Medlem

asså, sedan igår så har det börjat glitcha nåt så in i vid första etappen... man liksom sjunker ner o dör

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av poorks:

Han lär skämmas över Battlefield 3, pga att det inte lyckats lösa problemen med nätkoden ... random disconnects dödar upplevelens och spolar ner BF3 i Casual-spela 1 månad-brunnen

Trisst DICE! Spelet är bra, men problemen från föregångarna kvarstår

Tror mer dina disconnects beror på värdelöst Minne eller dålig ping/internet..
Jag testade spelet på *Windows 7 x86* BF3 slukade minnet och spelet bara la ner då jag bara kunde använda någon ynka gig minne
Sen testade jag med *Windows 7 x64* som tillåter mig använda mina 16gig ram så flyter det på som det ska

Jag har inga problem alls med uppkopplingen till servrarna. flyter på bra och skotten flyger dit jag skjuter

Jag har också 64-bitars OS, samt 16GB ram (vilket inte har någonsomhelst inverkan)
Har försökt felsöka då jag spelade mycket BC2 med samma problem, men inte hittat någon lösning

Medlem

Väldigt buggigt indeed men fortfarande awesome. Förstår honom lite själv man ju själv när man gör grejer allt möjligt från att skriva en låt till att göra nåt simpelt i photoshop (nu är dehär i mycket större skala och på en MYCKET högre nivå men ändå). Längtar till bf3 även om han inte gör de xD


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av XzIa:

Hoppas dom fixar alla buggar osv, för det var väldigt buggigt...

Jag tror det är därför det kallas beta.

<3
Jag vill ha en tummen upp funktion på Fz.se.
Då hade du fått en nu.


signatur

Mirrors are more fun than television

Skriv svar