Ny WoW-expansion annonserad

Inaktiv

Jag håller fast vid att FZ mer och mer utvecklas till Lunarstorms efterträdare...


signatur

e=mc2

Medlem

Asså, det verkar kass tycket jag. Hade varit ok som nån skrev att detta skulle varit första expansion. Men allvarligt, Age of Conan som är nytt o fräscht. Eller Hellgate: London känns som om de har så mycket mer att erbjuda än ngt blizzard snackade om vid release av WoW(hero classes)...

Medlem

Tack å lov att jag har slutat spela(tro det eller ej!), palla levela ännu mera...

Medlem

Tycker det verkar kunna bli skoj, gillar Northrend stuket, alltid gillat Azeroth världen mer än den som var i Outland, börjar dock bli smått trött på spelet så det blir mest bara "casual" spelande för mig nu och det är också roligt att bara kasta sig in en sväng med nån gubbe och göra något.

Inaktiv
Skrivet av Psychoholic:

Orkar inte rendera en riktig trailer? lol.
Som vi alla vet gör blizzard riktigt FETA trailers när dom väl kommer, och som vi också vet hade blizzard ungefär 2år på sig att göra trailern till TBC, och dom har hållt på med denna expansion i ungefär 9 månader, -cirkus-.

Dom vill nog häldre fortsätta hålla på sinna standarder och släppa CG filmer med högsta kvalitet.

Jag tror nog Death-Knight kommer bli en NY klass, och DK blir nog inte den ändå Hero-Klass vi kommer få se ska du se :).

Håller dock med om att jag gärna skulle se en HELT ny klass som är spelbar från lvl 1, vad ryktena säger så kommer ju Hero klassen vara en klass du kan spela när vissa kriterier är uppfyllda.
Skulle vilja se mer till dom casual och till de nya spelarna eller de som väljer att starta om på en ny gubbe.

Hellgate, jofan det ser jag verkligen fram emot, tvivlar starkt på att skaparna av Diablo kommer misslyckas med att leverera ett riktigt underhållade MP spel :).

Om du inte kan starta en klass från level 1 så är det väl inte en ny klass per definition i förhållande till dom andra? Just.

9 månader är nog med tid att göra en CG trailer, så vad är det som är roligt? Din brist på logik kanske. Det ser billigt ut och det märks att dom inte ens försöker och bara vill casha in.

"häldre" samt "sinna" är inte ord. Spendera mer tid i skolan och mindre tid att knarka bort grå celler i wow. Ja, Hellgate kommer att knäcka vilket var det enda vettiga du skrev.

Medlem
Skrivet av Aggressiva_albert:

Själv spelar jag inte wow så jag bryr mig inte spiciellt mycket tycker dock att det börjar bli lite väl överdrivet många expansions:P

många?!
1.... o andra på G...
eller har jag missat nått...


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Inaktiv
Skrivet av arpeggio:
Skrivet av Psychoholic:

Orkar inte rendera en riktig trailer? lol.
Som vi alla vet gör blizzard riktigt FETA trailers när dom väl kommer, och som vi också vet hade blizzard ungefär 2år på sig att göra trailern till TBC, och dom har hållt på med denna expansion i ungefär 9 månader, -cirkus-.

Dom vill nog häldre fortsätta hålla på sinna standarder och släppa CG filmer med högsta kvalitet.

Jag tror nog Death-Knight kommer bli en NY klass, och DK blir nog inte den ändå Hero-Klass vi kommer få se ska du se :).

Håller dock med om att jag gärna skulle se en HELT ny klass som är spelbar från lvl 1, vad ryktena säger så kommer ju Hero klassen vara en klass du kan spela när vissa kriterier är uppfyllda.
Skulle vilja se mer till dom casual och till de nya spelarna eller de som väljer att starta om på en ny gubbe.

Hellgate, jofan det ser jag verkligen fram emot, tvivlar starkt på att skaparna av Diablo kommer misslyckas med att leverera ett riktigt underhållade MP spel :).

Om du inte kan starta en klass från level 1 så är det väl inte en ny klass per definition i förhållande till dom andra? Just.

9 månader är nog med tid att göra en CG trailer, så vad är det som är roligt? Din brist på logik kanske. Det ser billigt ut och det märks att dom inte ens försöker och bara vill casha in.

"häldre" samt "sinna" är inte ord. Spendera mer tid i skolan och mindre tid att knarka bort grå celler i wow. Ja, Hellgate kommer att knäcka vilket var det enda vettiga du skrev.

Det är väll en ny klass så länge den är helt ny? eller?

Ja det kanske är nog för vissa men för blizzard kanske det inte är det?
Trailern kanske dom gjorde hastigt för att dom ville visa sina spelare något ifrån Northrend och den kommande expansionen, det kunde ha varit tunnt med material i den för att dom kanske inte har hunnit färdigställa nog med material och till en nivå då dom är nöjda med det för att visa det i en trailer för allmänheten.
Vad har logik att göra med detta?

och vem har sagt att jag försöker skriva en ordbok?
Och jag knarkar inte bort år i WoW då jag är en mycket casual player, för övrig har jag redan gått ut skolan och jobbar.
Då man är dyslektiker kan stavning och ord vara lite svårt.

och det är ju jäävligt moget med personliga på-hopp i en diskution

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Märks att det finns en hel hög med mmorpg newbs i denna tråd

Amen!


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Hah, kan redan se framtiden: Max level höjd till 200! XD

Jag kanske inte ska säga så mycket, då jag verkligen inte gillar WoW eller dess expansioner.

tror jag läste att spelet klarade en max lvl på 260 men kan ha fel


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

lol så kanske det är dö

Medlem

öhm, sutten... Jag tror du har förvirrat dig med uråldriga privatservrar som hade en max gräns på level 255.

Blizzard kan göra vilken jävla level dem vill..

Inaktiv
Skrivet av Psychoholic:

Det är väll en ny klass så länge den är helt ny? eller?

Ja det kanske är nog för vissa men för blizzard kanske det inte är det?
Trailern kanske dom gjorde hastigt för att dom ville visa sina spelare något ifrån Northrend och den kommande expansionen, det kunde ha varit tunnt med material i den för att dom kanske inte har hunnit färdigställa nog med material och till en nivå då dom är nöjda med det för att visa det i en trailer för allmänheten.
Vad har logik att göra med detta?

och vem har sagt att jag försöker skriva en ordbok?
Och jag knarkar inte bort år i WoW då jag är en mycket casual player, för övrig har jag redan gått ut skolan och jobbar.
Då man är dyslektiker kan stavning och ord vara lite svårt.

och det är ju jäävligt moget med personliga på-hopp i en diskution

Jag ber om ursäkt för påhoppen om stavning och knark kommentaren men angående ditt klass och trailer argument så står jag fast vid att det är nonsens och har redan plockat isär det ganska snabbt.

Blizzard gör ingenting hastigt, det här är vad som erbjuds och dom annonserar ingenting som inte är redo för det offentliga ögat. Det mesta låter som patch material inte expansion, men jag bryr mig inte för kommer inte spela skiten. Igen, inget illa menat, är lite trött. Nu vill jag ha hellgate.. och sömn.

Medlem

Tappade plötsligt suget att spela wow. Hoppas Warhammer blir bra.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Märks att det finns en hel hög med mmorpg newbs i denna tråd

jo tyvärr så lockade WoW så många unga spelare som tror att man inte behöver uppföra sig när man sitter tryggt bakom sin dator.

men efter att ha läst denna tråden så verkar ju många av dem lämna... fast ska väl inte hoppas för mycket


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

kommer nog vara samma cirkus runt warhammer förr eller senare.

frågan är om spelt i grunden är bättre, och det är det som är det viktigaste.

än så länge har jag inte stött på något annat mmo som slår wow:s spelkänsla, och det är det som som gäller.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

kommer nog vara samma cirkus runt warhammer förr eller senare.

frågan är om spelt i grunden är bättre, och det är det som är det viktigaste.

än så länge har jag inte stött på något annat mmo som slår wow:s spelkänsla, och det är det som som gäller.

Jag ser verkligen fram emot Warhammer, och jag hoppas det kommer bli bättre en WoW faktiskt, eller lika bra.
Atmosfären är verkligen något som tilltalar mig i WAR, den mörka och krigiska världen.

Jag ser redan många saker i WAR som har god potetial att bli mycket bra, och jag gillar verkligen hur dom utvecklar quest systemet :D.

Jag tror, om WAR blir bra, kan komma att dra relativt många WoW spelare, OCH locka till sig den grupp personer som sysslar mer med Rollspel osv, då WAR är ett FETT rollspel (ursäkta mina val av ord hehe) är det nog många som lockas till det i hopp om att det är riktigt välgjort på den delen.

Grafiken ser ju inte ut att bli helt fel, då om något stel.

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Notumforce:

Märks att det finns en hel hög med mmorpg newbs i denna tråd

jo tyvärr så lockade WoW så många unga spelare som tror att man inte behöver uppföra sig när man sitter tryggt bakom sin dator.

men efter att ha läst denna tråden så verkar ju många av dem lämna... fast ska väl inte hoppas för mycket

Det är därför jag även gillar att spela EVE :D. EVE har en mycket högre standard på sina spelare, inget illa menat nu, men overall(kom inte på det svenska ordet hehe) så är mognaden mycket högre än i WoW.

Därför ser jag också fram emot Age of Conan som jag tror kan komma att bestå av mer vuxen majoritet.

Inaktiv

Bah, såg detta nu

"Hero Classes won't be released all at once because of balancing issues. They're classic Warcraft 3 characters with an "epic feel" (something really different than the ordinary)"

Jag hoppas verkligen det finns mer än typ 2 Hero Classas när expansionen släpps, tänk er annars bara sånna springer omkring över allt.

Fast det står
"The hero class will be created on a new character slot once you completed the quest, you won't lose your original character."

Så det kanske är en jävligt svår quest att göra för att få den, men jag hoppas inte den är allt för svår eller som att grinda ihop till en Epic flying eller något sånt så en casual som en själv aldrig kommer att kunna få uppleva det :\.

Medlem
Skrivet av bleak:

nu lägger jag ner.. Alla timmar man gnetat i Arena for .. NOTHING

Herregud. Det är minst ett halvår kvar till expansionen, på den tiden hinner man levla till 70 och skaffa fullt arena-set.

Jag tror nog att World of Warcraft tål en expansion till (den kommande dvs), sedan får de nog fundera på en uppföljare eller ett helt nytt MMO.

Jag har själv köpt WoW i dagarna, efter att jag sålt kontot för ett halvår sedan. Numera lirar jag med måtta, vilket gör det så mycket roligare.

Inaktiv

orka gnälla, spela CS istället för att kommentera.

finns folk som spelar WoW och vill ha en expansion.

Inaktiv

Oj va spännande en boss som 0.1% av spelarbasen kommer ha chans att döda. Land arealen verkar vara hälften så stor som i 1sta expansionen. screenshotsen verkarde vara från ett disney spel.
Ninjaing/pot överdos/dålig grafik för att alla med 386'or ska kunna köpa/ocker månadspris och lögner angående dom "gief moneay plx it cost to have server and make patch and expansion plox mistarr" när dom tjänar en halv miljard sek i månaden. och wtf Naxx all over again!. nä stoppa upp den där expansion Blizz, långt upp.

hoppas verkligen Elder Scrolls 5 kommer snart vore kul om det fanns ett bra RPG att spela, TES4: Oblivion börjar bli lite gammalt :c.

Medlem
Skrivet av Orbek:

Oj va spännande en boss som 0.1% av spelarbasen kommer ha chans att döda. Land arealen verkar vara hälften så stor som i 1sta expansionen. screenshotsen verkarde vara från ett disney spel.
Ninjaing/pot överdos/dålig grafik för att alla med 386'or ska kunna köpa/ocker månadspris och lögner angående dom "gief moneay plx it cost to have server and make patch and expansion plox mistarr" när dom tjänar en halv miljard sek i månaden. och wtf Naxx all over again!. nä stoppa upp den där expansion Blizz, långt upp.

hoppas verkligen Elder Scrolls 5 kommer snart vore kul om det fanns ett bra RPG att spela, TES4: Oblivion börjar bli lite gammalt :c.

Tillbaks till grundskolan med dig, lär dig skriva ren text människa.

Underbart med nygamla Northrend att knalla runt i, nostalgi-faktorn från WC3 är hög. Ska bli väldigt intressant med nya talents och Deathknights resourse-system, men synd att dom inte lägger in nya spelbara raser.

Inaktiv

Det är dags för WoW att komma ikapp Everquests antal expansioner(12 st)

Medlem

Hur orkar folk bli upprörda?
Jag tycker det e skitbra!
För mig som lite casualgamer som spelar wow lite då o då o har polare som lirar likadant e det perfekt istället för att lira upp en ny alt.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Den här verkar bättre än TBC..gillar inte temat där...det är som Riddare i Rymden


signatur

La la la lag!

Medlem
Skrivet av Orbek:

Oj va spännande en boss som 0.1% av spelarbasen kommer ha chans att döda. Land arealen verkar vara hälften så stor som i 1sta expansionen. screenshotsen verkarde vara från ett disney spel.
Ninjaing/pot överdos/dålig grafik för att alla med 386'or ska kunna köpa/ocker månadspris och lögner angående dom "gief moneay plx it cost to have server and make patch and expansion plox mistarr" när dom tjänar en halv miljard sek i månaden. och wtf Naxx all over again!. nä stoppa upp den där expansion Blizz, långt upp.

hoppas verkligen Elder Scrolls 5 kommer snart vore kul om det fanns ett bra RPG att spela, TES4: Oblivion börjar bli lite gammalt :c.

Ska vi basha dig? Ja det ska vi!

Du gör ett antagande att landarealen är mindre än tidigare expansion utan att ha någon som helst fakta.

Du tycker det är irriterande att The Lich King, som du är för odedikerad/dålig för att döda själv, liknar Kel'Thuzad som (tro det eller ej!) var The Lich King's underhuggare. Sådan herre sådan hund, hört talas om den?

Du klagar på en grafisk lösning som följt spelserien sedan 1994. Skönt att du kom på att du inte gillade den nu efter 3 rts spel med 4 expansioner och ett mmorpg med en expansion....

Servrar, bandbredd och support är gratis i din värld alltså? För då kan du ju lägga upp dina egna servrar så kan alla spela på dem?

Du klagar på grafiken i ett mmorpg som är 2½år gammalt? Det skulle alltså göra att motorn är runt 4 år eller så. Konstigt att det inte ser ut som crysis!

Så ja, nu mår jag bättre.

Inaktiv

Dessa är de förändringar jag hittat på kartan.

http://img352.imageshack.us/img352/1694/mapenpw9.jpg

orginalet
http://img352.imageshack.us/img352/6927/wowscrnshot0804070035...

Sen är det lite småsaker, men det är nog för att kartan blivigt mer detaljerad och mer finputsad

Medlem

Att inte folk tröttnat på det här liret än är förvånande, det är bland dom mest enformiga liren med världens mest STATISKA MILJÖ.
Säg mig vad som är så Warcraft med statisk miljö? Det har aldrig varit statisk miljö i Warcraft, man kan hugga ner träd och förstöra/bygga/reparera hus.
BOOORING!

Inaktiv
Skrivet av vidde:
Skrivet av Orbek:

Oj va spännande en boss som 0.1% av spelarbasen kommer ha chans att döda. Land arealen verkar vara hälften så stor som i 1sta expansionen. screenshotsen verkarde vara från ett disney spel.
Ninjaing/pot överdos/dålig grafik för att alla med 386'or ska kunna köpa/ocker månadspris och lögner angående dom "gief moneay plx it cost to have server and make patch and expansion plox mistarr" när dom tjänar en halv miljard sek i månaden. och wtf Naxx all over again!. nä stoppa upp den där expansion Blizz, långt upp.

hoppas verkligen Elder Scrolls 5 kommer snart vore kul om det fanns ett bra RPG att spela, TES4: Oblivion börjar bli lite gammalt :c.

Ska vi basha dig? Ja det ska vi!

Du gör ett antagande att landarealen är mindre än tidigare expansion utan att ha någon som helst fakta.

Du tycker det är irriterande att The Lich King, som du är för odedikerad/dålig för att döda själv, liknar Kel'Thuzad som (tro det eller ej!) var The Lich King's underhuggare. Sådan herre sådan hund, hört talas om den?

Du klagar på en grafisk lösning som följt spelserien sedan 1994. Skönt att du kom på att du inte gillade den nu efter 3 rts spel med 4 expansioner och ett mmorpg med en expansion....

Servrar, bandbredd och support är gratis i din värld alltså? För då kan du ju lägga upp dina egna servrar så kan alla spela på dem?

Du klagar på grafiken i ett mmorpg som är 2½år gammalt? Det skulle alltså göra att motorn är runt 4 år eller så. Konstigt att det inte ser ut som crysis!

Så ja, nu mår jag bättre.

Skönt att du flame:a han så jag slapp (Y) tummen upp

Medlem
Skrivet av Psychoholic:

Dessa är de förändringar jag hittat på kartan.

http://img352.imageshack.us/img352/1694/mapenpw9.jpg

orginalet
http://img352.imageshack.us/img352/6927/wowscrnshot0804070035...

Sen är det lite småsaker, men det är nog för att kartan blivigt mer detaljerad och mer finputsad

Hmm, ser det inte ut som att man kan knalla över till GM´s ö? Kanske utan att bli smiskad och bannad?


signatur

living let die

Skriv svar