Guldpixeln 2007 utdelad

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av ElyziuM:

Haha, vilken pajas lista.
Vart är COD4 och Halo3.

Jadu, de kanske inte var TILLRÄCKLIGT BRA

haha, menar det!

Inaktiv

kul att se att super play har en 1a 2a och en 3a.
mot fz som inte kunde bestämma sig och hade 2 ettor.

Medlem
Citat:

De spelen har inte givit något nytt och revolutionerande som galaxy och skate har gjort...de är bara simpla uppföljare som i vissa lägen är rejält överhypade.

Vad har Galaxy gjort som är "nytt och revolutionerande" och inte "simpla uppföljare som i vissa lägen är rejält överhypade"?


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Antikvitet
Skrivet av BangBoomBang:

kul att se att super play har en 1a 2a och en 3a.
mot fz som inte kunde bestämma sig och hade 2 ettor.

Personligen (och då menar jag PERSONLIGEN) tycker jag det märkligaste är att Super Play betraktade Orange Box som ett spel. Jag kan köpa Q1-Q4 i en och samma låda också, och det är ett sjujäkla paket.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av John:
Skrivet av BangBoomBang:

kul att se att super play har en 1a 2a och en 3a.
mot fz som inte kunde bestämma sig och hade 2 ettor.

Personligen (och då menar jag PERSONLIGEN) tycker jag det märkligaste är att Super Play betraktade Orange Box som ett spel. Jag kan köpa Q1-Q4 i en och samma låda också, och det är ett sjujäkla paket.

Det var inte menat som nån elak kritik mot er,
man hade viljat se en etta,

fast det var väl en hel del av fz personalen som gjorde bedömningen därav den delade 1 förstaplatsen, många viljor blev en kompromiss ?

Medlem
Skrivet av John:

Personligen (och då menar jag PERSONLIGEN) tycker jag det märkligaste är att Super Play betraktade Orange Box som ett spel.

Helt rätt. Portal är bra mycket mer uppfinningsrikt än TF2, men TF2 vinner ju på multi(konstigt...), HL2+Ep1 är ju inte direkt nya, och episod 2 var rätt bra i sig självt.

Angående CoD4 så hade den en sak som jag tycker är revolutionerande: En bra story.
Och sen att storyn är kort, ja, so? Spela igen på en högre svårighetsgrad, spela multi etc.
Många filmer t ex. kan vara skitbra men filmer brukar inte vara 4-5 timmar långa.;)

Medlem

Det enda som är nyskapande med Nintendo, på mkt, mkt, mkt länge är kontrollen till Wii. Annars har de stampat i samma fotspår i sisådär 20 år. När de slutligen släpper mariokonceptet någorlunda i Galaxies blir de överösta med beröm, eftersom de inte kommit med något särskilt nytt på - just det - 20 års spelutveckling.

http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/2768... Träffande recension av Yahtzee, som vanligt. Bra spel, men en ordentlig känga åt Nintendo.

Rätt fin recension på Zelda har han också.. och Halo 3. Den killen hymlar inte med vad han tycker är dåligt.

Medlem

Vart är CoD 4? Det har damnit höjt ribban tio snäpp för fps-spel. Visst är det lite samma vara men det känns fräsht i och med tidbytet. Och vilken fullpackad upplevelse det är, så otroligt välgjort. Och då har jag inte äns nämnt all underhållning multiplayer ger.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av John:

Personligen (och då menar jag PERSONLIGEN) tycker jag det märkligaste är att Super Play betraktade Orange Box som ett spel.

Helt rätt. Portal är bra mycket mer uppfinningsrikt än TF2, men TF2 vinner ju på multi(konstigt...), HL2+Ep1 är ju inte direkt nya, och episod 2 var rätt bra i sig självt.

Angående CoD4 så hade den en sak som jag tycker är revolutionerande: En bra story.
Och sen att storyn är kort, ja, so? Spela igen på en högre svårighetsgrad, spela multi etc.
Många filmer t ex. kan vara skitbra men filmer brukar inte vara 4-5 timmar långa.;)

Kanske är nytt för COD att ha en bra story :P. Men det är knappast revolutionerande med en bra story. Både Portal, Ep 2, Bioshock m.m hade en bra story.

Inaktiv

vilken bra lista


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Redaktör
Skrivet av BangBoomBang:

Det var inte menat som nån elak kritik mot er, man hade viljat se en etta,

fast det var väl en hel del av fz personalen som gjorde bedömningen därav den delade 1 förstaplatsen, många viljor blev en kompromiss ?

Du önskade en etta men fick två - du borde vara dubbelt så nöjd.

Det handlar inte om nån kompromiss. Vi vägde för- och nackdelar mot varandra och kom fram till att vi inte kunde komma fram till vilken av vinnarna som var bättre än den andra. I vårt tycke kändes det helt rättvist att Portal och Galaxy fick dela på förstaplatsen. Det hade känts orättvist att tvinga något av dessa två fantastiska spel att få nöja sig med en andraplats.


signatur
Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av BangBoomBang:

kul att se att super play har en 1a 2a och en 3a.
mot fz som inte kunde bestämma sig och hade 2 ettor.

Personligen (och då menar jag PERSONLIGEN) tycker jag det märkligaste är att Super Play betraktade Orange Box som ett spel. Jag kan köpa Q1-Q4 i en och samma låda också, och det är ett sjujäkla paket.

Jag tror nog att om mitt ämbete var spelrecensent att jag skulle klassa Orange Box som ett spel, men på ett annat sätt. Per definition är det ju flera spel, men slutresultatet känns som en ursäkt och ett förlåt till oss som väntat alldeles för länge på liv från valve och därmed en produkt varvid jag då gett produkten ett betyg.

Men så tillvida jag inte läste fel så recenserade väl Super Play i sin tidning både EP2, Portal och Team Fortress 2 i samma nummer, men tre recensioner, så dom klassar nog inte Orange Box som ett spel, utan som en produkt.

Klockan är mycket och jag svamlar, förlåt.

Medlem

Kul att The Orange Box kom på andra plats för 2007 års guldpixel när 2/5 inte ens är från 2007. Vad händer 2010 när The Orange Box 2 kommer (och episode 3 är det enda nya spelet)? Blir det hyllat som en av årets spel då också?

Jag har lite svårt att förstå vad som är så bra med dom spelen (även om Portal är lite annorlunda med sitt portal-vapen) om ni ursäktar.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

SKATE? Crysis då :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Citat:

Jag har lite svårt att förstå vad som är så bra med dom spelen (även om Portal är lite annorlunda med sitt portal-vapen) om ni ursäktar.

Jag förstår inte heller storheten med Half life 2 (och dess "tillägg") - men det går ju inte att förneka att "Orange box" är ett väldans prisvärt samlingspaket!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

Tycker absolut att det finns bättre spel än:
Skate
Metroid Prime 3: Corruption
Lego Star Wars: The Complete Saga

T.ex. CoD4, Halo 3, Assassins Creed, Guitar Hero 3, Uncharted...

Annars så är det en solid lista.

Medlem

Vars är vårat svenska World in Conflict

12
Skriv svar