Diablo III presenterat

Inaktiv

this

Skrivet av the wookiee:

F3D: Precis, det vi behöver är fler spel i nyanser av grått och brunt.............................

ja, vissa spel behöver faktiskt vara så .. finns ett spel som skulle kunna behöva lite grått och brunt .. kan inte sätta fingret på det. tror det handlar om älvor och rosa moln .. va fan hette det nu igen, Diablo 3 tror jag?

som nån annan nämnde, dessa photoshopade bilder är helt klart att föredra från blizzards misstag. men jag kommer säkert köpa spelet endå även om det ser ut som World of Wa ... erm .. även om det ser ut som Diablo 3

Medlem

Så roligt att folk klagar på grafiken, ni har inte ens sett spelet på riktigt , om ni inte gillar det köp det inte. Easy as that.

Medlem

*Bilden ovan, vill inte länka den igen*

Så ni vill ha ett D3 med samma 10 år gamla, gryniga, TECKNADE 2d-grafik som i D2, precis som Falloutfans ville ha Fallout3 i samma gryniga grafik som Fallout 1 och 2? Ironi att så många kallar den nya grafiken "tecknad"... wtf var då den gamla? Utskiten ur kalk?

Hade ni fått styra spelbranschen hade alla spel fortfarande gjorts i ascii och möjligen varit i VGA där vissa daredevils vågat prova något nytt - och givetvis blivit sågade av ascii-fansen.

Grafiken är inte det viktiga, men det är väl ändå ett framsteg att man ser vad som händer på skärmen, istället för att de enda färgerna som får användas är grått och brunt i SVGA-miljö?

Jesus Christ... ena halvan klagar att inte grafiken liknar det 10 år gamla spelet, medan den andra halvan gnäller att det inte är tillräckligt mycket nytt. Lätt att blidka båda lagen...

Och alla Wow-fans kan krypa tillbaka till sitt datorrum och fortsätta grinda, ni kommer tycka allt liknar WoW, oavsett om ni tittar på ett nytt spel, ser en film eller cyklar iväg till ett café (vilket jag tvivlar jävligt starkt att ni kommer göra, men det är rent hypotetiskt). Jorden kretsar inte runt solen, universum kretsar runt WoW, eller hur?
-- /end rant

Jag hoppas verkligen någon bågskytteklass lyckas tryckas in i de fem klasserna, de kan väl inte dumpa amazonen efter lång och trogen tjänst? En avståndsklass känns det iaf som det borde finnas och då är iaf jag nöjd.

Min gissning:

1 ren närstridsklass/meat wall (Barbar)
1 melee/rangeklass (Rogue/Assassin/Amazon)
1 magiklass, inr. mot pets (Witchdoctor, omgjord necro)
1 magiklass med inr. anfallsmagi (Sorcerer)
1 - Vad är den sista? -

Medlem

Underbart har väntat så länge på Diablo 3 och nu kommer det. Jag tror på en Paladin klass blir den sista klassen en mycket kraftig helig sådan.

Inaktiv

Jag skulle gärna se en "ny" klass att utvecklarna tänker lite
"outside the box" och kommer på någon kul ny klass vi kan sitta och pula med och ja jag gillar Witchdoctorn

Gameplay filmen är ren erotik

Medlem

alltså, det finns väldigt sjuka personer här, såklart att grafiken spelar roll, när man ser hur alla andra spel som t.ex. crysis höjer ribban & får allt å se verkligt ut så är det ju normalt att ens krav höjs, och ni som klagar på grafiken, den är ju skitbra , om ni inte gillar hur spelet ser ut så kan ni ju fortsätta spela diablo2 när vi andra spelar 3an... skitbra jobbat av blizzard:)

Medlem
Skrivet av Schimpans:

Min gissning:

1 ren närstridsklass/meat wall (Barbar)
1 melee/rangeklass (Rogue/Assassin/Amazon)
1 magiklass, inr. mot pets (Witchdoctor, omgjord necro)
1 magiklass med inr. anfallsmagi (Sorcerer)
1 - Vad är den sista? -

en omgjord paladin skulle vara trevligt.

Inaktiv

När blev det så populärt med pastelfärgade spel?

Medlem
Skrivet av dosman:

Tycker det är lite synd att de inte väljer att behålla samma stil som föregångarna. Det finns ju redan World of Warcraft och Warcraft 3/DOTA för de som föredrar en mer färgglad stil.

Inget fel på Warcraft-spelen men jag tycker Blizzard borde hålla Diablo och Warcraft åtskildja.

Kortade ner ditt inlägg som förövrigt var bra info som folk kan ha i åttanke innan de kommenterar.

D3 ser ut att vara en förädling av D2 i grund och botten. Det finns en touch, men bara en touch, av pastell med. Bra eller dåligt får man väl ha hur mycket åsikter om som helst. Min egna är att jag inte kommer dömma ut en ej färdig produkt men om den liknar det jag ser nu kommer jag vara mer än nöjd.

Tycker bara att man ska ha i åttanke att de gör spelet under _HELT_ andra förutsättningar då det antagligen kommer att vara runt 9år mellan release. Hårdvarukraven var då Pentium 233 och 64mb ram(32mb för SP), max upplösning 640x480, 2D grafik. Utan att ens gå in på de tekniska möjlighterna gällande grafik och kodproduktion så så kan man rätt lätt säga att spelen nuföriden inte nödvändigtvis behöver köra mörka och deprimerande färger för att föra fram en sådan story.

Sen ber jag alla att åtminståne läsa igen FAQ och jämflöra faktiska bilder etc mellan spelen för just nu är det inflation på falsk fakta och romantiserade minnen här.


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem

Sen när har man spelat diablo för grafikens skull ? rofl..

Medlem

Vad ni klagar på färgerna, alla områden ser ju inte mörkt ut eller lite färgade... Om ni är intresserad av Design valen kolla in Blizzards egna stream från Paris, just nu pratar de om varför de valde att gå i den art direction bland annat.

http://eu.blizzard.com/wwi08/streams.xml (nu är dock panelen över och frågor ställs, angående ämnet. Ni får väl vänta ett transcript på någon Diablo sida)

Och grafiken är väl inget att gnälla över? saker kommer ändras med tiden, var så säker på det. Ta Starcraft som exempel, helt sjukt vilka ändringar det gick igenom:
Exempel #1
Exempel#2
så klaga inte för mycket innan spelet faktiskt är helt klart.

Inaktiv

Till den tidigare i tråden som hade en dålig dag och tyckte att det var för lite nyheter ny vet vi inte alla klasser än men förutom det så gillar jag förstörbara miljöer grymt mkt
stegar... nya skills... ny grafikmotor... listan kan göras lång

Dock jag tycker folk här verkar flumma runt och gnälla allmänt om saker som är bra... antingen e de utråkade eller bara flamebait...
Det här ser precis ut som iaf jag hade tänkt mig Diablo i 3D förutom kanske en ton mörkare men jag gråter inte blod vi vet inte hur det FÄRDIGA spelet kommer se ut!

Inaktiv

hoppas att det blir kul iaf, oavsett hur det ser ut

Shimpans: Bra skrivet!

Medlem

Har kollat på gameplay filmen några gånger nu.
Asså hur fan ska man stå ut tills det kommer ut.
Ser så sjukt bra ut.

Inaktiv

JAAAAAAAAAA


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

Diablo3... Äntligen!

Bästa nyheten på flera år.

Får väl fortsätta nöta Titan Quest och D2 tills D3 släpps.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

wookie är ; Pinsam . Du försöker skapa någon sorts argumentation kring att folk "tycker" fel.

Qus
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=1vb9rvaRFE0

För er som vill se ögonblicket då dom presenterade det. Underbar känsla

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Tycker det är lite synd att de inte väljer att behålla samma stil som föregångarna. Det finns ju redan World of Warcraft och Warcraft 3/DOTA för de som föredrar en mer färgglad stil.

Inget fel på Warcraft-spelen men jag tycker Blizzard borde hålla Diablo och Warcraft åtskildja.

Tycker det är skönt att de väljer gå en egen väg istället för att lyssna på fans som absolut måste ha ett spel som ser identiskt ut med föregångarna.

Bilderna från D3 ser mycket bra ut, rent konstnärliga med en egen design. Får hoppas att de vågar utveckla spelideerna en hel del också. Ser dock ut som att både SC2 och D3 inte vågar ta allt för stora avsteg från tidigare versioner rent spelmässigt. Fast det vore väl för mycket att begära.

Medlem

toknice..

/waitmode on

Medlem

hehe skönt inlägg Schimpans


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Schimpans said it, rest STFU.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Qus:

http://www.youtube.com/watch?v=1vb9rvaRFE0

För er som vill se ögonblicket då dom presenterade det. Underbar känsla

Tusen tack för den! Jag älskar såna filmer Min jobbkompis var där, den jäveln, men inte jag

Inaktiv
Skrivet av Qus:

http://www.youtube.com/watch?v=1vb9rvaRFE0

För er som vill se ögonblicket då dom presenterade det. Underbar känsla

Jag gillade den delen då de spelade den gamla hederliga Diablo låten, Brings tears to my eyes.

Medlem
Skrivet av Schimpans:

1 - Vad är den sista? -

Paladin? ;o

Medlem
Skrivet av Qus:

http://www.youtube.com/watch?v=1vb9rvaRFE0

För er som vill se ögonblicket då dom presenterade det. Underbar känsla

*Rysningar*

Fy Fan, det där var en härlig stund det!

|) | /-\ |} |_ () III FTW!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Qus:

http://www.youtube.com/watch?v=1vb9rvaRFE0

För er som vill se ögonblicket då dom presenterade det. Underbar känsla

´

Tackar! Fick rysningar när de började köra gitarrintrot -_-


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem

Jämför man filmtrailern med gameplay-trailern så känns det ju inte riktigt som samma stuk direkt. Hoppas gameplay-trailern utspelar sig lite innan jorden går åt helvete i så fall. :}


signatur
Medlem

haha gillade ena kommentaren till youtubeklippet:

NERDGASMMMMMM!!!!

jag säger detsamma! NEEERDGASSSSMMMMM!!!

Bt
Medlem
Skrivet av wEctro:
Skrivet av Qus:

http://www.youtube.com/watch?v=1vb9rvaRFE0

För er som vill se ögonblicket då dom presenterade det. Underbar känsla

´

Tackar! Fick rysningar när de började köra gitarrintrot -_-

Ohhhh rysningar *huga*


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Skriv svar