Veckan inleddes med glädjande besked för alla som väntar på #Forza Motorsport 3, i måndags meddelade utvecklarna [n=34574 spelet är klart] och releasen den 23 oktober är därmed spikad. En månad innan kommer vi att serveras ett demo med en bana och fem bensinslukande fartmonster, det är tur att det inte finns digital växthuseffekt.

Zombies är snorhett i spelvärlden just nu men det var nog få som trodde att de infekterade även skulle [n=34575 invadera Star Wars-världen]. George Lucas fortsätter aldrig att förvåna, eller uppröra, sina fans.

Ibland är det de mest oväntade nyheterna som drar igång snacket, titeln #My Little Baby ligger nog inte på mångas bevakningslista. [n=34578 En trailer och några bilder] satte dock igång forumet.

Medan zombies härjar i #Star Wars Galaxies väntar många på nästa massiva onlinespel i en galax långt, långt borta. i tisdags [n=34583 fick vi se] hur #Bioware byggt upp megastaden Coruscant i #The Old Republic.

När #Diablo släpptes följde en våg av kloner och #Diablo 3 tycks ha samma effekt. Fast #Torchlight är inte vilken kopia som helst, det utvecklas av folk som var med och knåpade ihop det första spelet så när vi visade en av klasserna blev forumfolket [n=34591 förväntansfulla].

Pengarna #Microsoft lägger på att marknadsföra #Halo: ODST skulle förmodligen kunna försörja mig i ett par år men varför klaga när de [n=34597 släpper så trevliga trailers]. Om mindre än tio timmar, klockan 06:00 imorgon, publiceras vår åsikt om spelet. Ställ klockan!

Veckans mesta snackis startade i onsdags och som vanligt var det piratkopiering som låg till grund. #Rocksteady har sett till så att de som njuter av förträffliga #Batman: Arkham Asylum får en superhjälte som ibland [n=34599 beter sig lite märkligt], till exempel tappar han förmågan att glida med sin mantel.

Andraplatsen på snackispallen går till ännu en till synes [n=34630 galen stämning] i jänkarland där företaget Paltalk försöker dra de stora spelbolagen inför rätta. De har nämligen patent på "delandet av data mellan många användare så att alla ser samma digitala miljö" och det stämmer ju in på ganska många spel idag.

Begreppet söndagsbilister stämmer förmodligen inte in på de som gasat i #Need for Speed: Shift-demot i helgen. Huruvida Electronic Arts har lyckats skapa ett bilspel som passar den kräsna simulatorpubliken [n=34636 diskuterades friskt.]