Svenskutvecklade The Finals presterar sämre än väntat

Robot
Svenskutvecklade The Finals presterar sämre än väntat

Utgivaren Nexon jobbar nu på att idenfiera problemen med spelet.

#Embark-studios, #The-finals


Medlem

Lägg allt krut på ARC Raiders istället, hoppas på att dom lyckas bra där.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Förvånande ändå.
Dice kanske kollar på detta och ser att folk inte vill ha ett nytt BF med förstörbara miljöer -.-

Medlem
Skrivet av Devan:

Förvånande ändå.
Dice kanske kollar på detta och ser att folk inte vill ha ett nytt BF med förstörbara miljöer -.-

Tveksam till att det är de förstörbara miljöerna som gör att finals inte är så populärt. För mig personligen är det estetiken och känslan i vapnen som gör att spelet känns off, och avsaknaden av något så enkelt som ett DM-läge, är inga polare online är man dömd till att spela med randoms och det är inte roligt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag slutade spela innan slutet av S1 när cheater vågen kom in


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Tråkigt att höra, är utan tvekan det roligaste jag haft med en pangare online på flera år. Lite mera variation i banorna och roligare Battlepass hade dock varit önskvärt.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Tveksam till att det är de förstörbara miljöerna som gör att finals inte är så populärt. För mig personligen är det estetiken och känslan i vapnen som gör att spelet känns off, och avsaknaden av något så enkelt som ett DM-läge, är inga polare online är man dömd till att spela med randoms och det är inte roligt.

Tänkte precis skriva samma sak. Spelet är snyggt och förstörelsen är riktigt imponerande. Men samma för mig så är det estetiken och game-show premissen som jag verkligen inte gillar.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Tråkigt att höra, är utan tvekan det roligaste jag haft med en pangare online på flera år. Lite mera variation i banorna och roligare Battlepass hade dock varit önskvärt.

Samma här. Det kändes som en riktigt frisk fläkt i början, men det skulle kanske inte skada att ha med mer klassiska spellägen också. Jag upplevde battlepasset som sirapströgt att levla i säsong 1 om man inte spelade varje dag, men det kanske är bättre nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Haft fler spellägen hade nog lockat fler spelare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag kan inte riktigt förstå varför spelet inte har fler spelare. Jag har lagt cirka 500 timmar på spelet hittills, och har fortfarande lika roligt som jag hade dag ett. Snygga cosmetics, microtransactions som inte är aggressiva, tillfredsställande förstörelse, varierade banor, roliga spellägen, och bra pacing. Kan sakna lite fler vapen/gadgets, men det kommer över tid.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag kan bara tala för mig själv och min vängrupp, men vi nötte spelet rejält och hade riktigt kul i kanske 2 veckor. men kravet på att man måste vara i grupp för att få något gjort gjorde så att man tappade intresse efter ett tag.

Vet inte riktigt varför, men tror andra spel som är bättre i grupp kan man ofta spela själv och inte ha problem och sen så dyker vänner upp allteftersom dom dyker upp efter jobbet osv, men i finals så verkade det inte finnas något som helst intresse utöver att ha flera personer vid startskottet, så det vart plannering involverat, och då fanns det andra spel med less path of resistance.

finns dessutom ingen hook där, lite mer progression hade nog hjälpt. efter vi spelat ett tag så känndes det som man åstadkommit det vi ville och gick vidare till nästa spel.

Medlem

Så klart. Vad trodde de med alla tusentals bra spel där ute?

Medlem

har 437tim klockat på steam, jag diggar att det är väldigt utmanande.
men förstår att många inte har mentalt ork för något såhär svettigt efter en lång arbetsdag, iaf inte mina vänner -.-

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

har 437tim klockat på steam, jag diggar att det är väldigt utmanande.
men förstår att många inte har mentalt ork för något såhär svettigt efter en lång arbetsdag, iaf inte mina vänner -.-

Håller med att det är svettigt och då kommer jag från Apex tidigare men det jag tycker The finals gör mycket bättre är att ge utrymme att faktiskt använda teamplay för att slå bättre spelare med godaim. Tex taktiken att campa cashout och låta pengarna komma till sig fungerar 9/10 gånger. Samma sak om man ska steala cashout är bara att öppna golvet under cashout och sen steala! Hoppas fler vågar testa The Finals och inte blir avskräckta som många nya spelare blir.

ELF
Medlem
Skrivet av Ismo:

Tex taktiken att campa cashout och låta pengarna komma till sig fungerar 9/10 gånger. Samma sak om man ska steala cashout är bara att öppna golvet under cashout och sen steala! Hoppas fler vågar testa The Finals och inte blir avskräckta som många nya spelare blir.

Kan förstå om just detta kan få många att sluta spela. Håller punkten jättelänge och sedan förlorar man den på två röda och man förlorar matchen. Men man kan ju göra detsamma mot andra lag.

Nu har jag tagit en paus från spelet. Men jag har ganska ofta släggat sönder golvet eller hela byggnaden medan två andra lag slagits om punkten på översta våningen. När byggnaden har rasat så kan man ha tur om punkten hamnar under all bröte tillsammans med någon från egna laget och man kan då ta punkten, "i lugn och ro".


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Ismo:

Håller med att det är svettigt och då kommer jag från Apex tidigare men det jag tycker The finals gör mycket bättre är att ge utrymme att faktiskt använda teamplay för att slå bättre spelare med godaim. Tex taktiken att campa cashout och låta pengarna komma till sig fungerar 9/10 gånger. Samma sak om man ska steala cashout är bara att öppna golvet under cashout och sen steala! Hoppas fler vågar testa The Finals och inte blir avskräckta som många nya spelare blir.

haha fast att förlita sig på dom tricksen blir svårt i högre ranker, man måste veta en hel del knep och vara väldigt anpassningsbar, går inte att konstant köra samma avdankade rutiner likt typ cs.

fönster klättra upp för byggnader som spindelmannen är nog ett av mina favorit knep, riktigt kul när man får till det effektivt i combat och kan använda det för att flanka eller fly från fiender 😂

Medlem

Jag hade problem med hur vapnen funkar. Inget kändes bra eller roligt å spela med.

Medlem

Marknaden är mättad på generisk live service.

Medlem

Samma sak med BattleBit Remaster, spelare bara väller in och spelar och sen dör det.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha fast att förlita sig på dom tricksen blir svårt i högre ranker, man måste veta en hel del knep och vara väldigt anpassningsbar, går inte att konstant köra samma avdankade rutiner likt typ cs.

https://www.youtube.com/watch?v=Kt1b85HMeIs

Har hållit fram till Plat 1 hittills, så fort vi började möta diamonds så mötte vi för första gången ett annat lag som också tänkte campa cashout Men håller med, viktigaste är att vara anpassningsbar, spawnar man precis vid en cashbox så ska man självklart gå för den direkt.

Medlem
Skrivet av ELF:

Kan förstå om just detta kan få många att sluta spela. Håller punkten jättelänge och sedan förlorar man den på två röda och man förlorar matchen. Men man kan ju göra detsamma mot andra lag.

Nu har jag tagit en paus från spelet. Men jag har ganska ofta släggat sönder golvet eller hela byggnaden medan två andra lag slagits om punkten på översta våningen. När byggnaden har rasat så kan man ha tur om punkten hamnar under all bröte tillsammans med någon från egna laget och man kan då ta punkten, "i lugn och ro".

Körde mycket med släggan fram tills dematerializer släppes för medium så blev taktiken mycket mycket bättre när man kan stänga hålet direkt efter. Tips på taktik för defend är att köra C4 våningen under cashouten och sedan ha en gas canister så när någon försöker steala så spränger man upp så dom ramlar ner i gasen

Medlem

Inget förvånande för mig. Extremt svettigt spel, aldrig en lugn stund och inte ens dagens ungdomar har orken längre. Marknaden är alldeles för mättad.

Medlem

Jag har inte rört spelet på två månader nu, spelade det som fan i början, men tack vare alla jävla ADHD sweaters som är helt orimligt snabba så ledsnade jag fort.

Medlem
Skrivet av Ismo:

Har hållit fram till Plat 1 hittills, så fort vi började möta diamonds så mötte vi för första gången ett annat lag som också tänkte campa cashout Men håller med, viktigaste är att vara anpassningsbar, spawnar man precis vid en cashbox så ska man självklart gå för den direkt.

ja asså det är ingen dålig taktik, men många av oss i diamant ligan brukar välta cashouten för att göra det svårare för demat och så ingen kan ta skydd bakom den medans dom försöker stjäla, men inte alltid man har tid eller tänker på det i stridens hetta

Testpilot
Skrivet av Nyhet:

Utgivaren Nexon jobbar nu på att idenfiera problemen med spelet.

#Embark-studios, #The-finals


Problemet är inte att the Finals är ett dåligt spel (har själv drygt hundra timmar i det), det är att den förväntade core-spelarbasen redan spenderat halva sitt vakna liv i CS, och inte lär spela något annat än det. Just Arena-shooter och derivat av det hela är en relativt nischad spelgenre, åtminstone sett till det stora hela inom FPS, där BR fortsatt är den dominerande subgenren.

Spelet är dessutom rent krasst "för hardcore" för gemene man, vet att jag själv slog i en hård vägg rätt fort i rankat. Och då ser jag mig själv ändå som en rätt bra FPS-spelare (multi-season Diamond i OW, APEX o.s.v..) - såklart inte något e-sport-pro, men ändå över snittet.

Utöver att speltypen i sig kan vara problematisk för en bredare installationsbas har det varit bristfällande takt när det kommer till att lansera innehåll. Och det innehållet som lanserats har lämnat mer att önska, framförallt på den kosmetiska sidan, vilket är där Nexon/Embark förväntas tjäna sina pengar.

Varsågod Nexon;
Det blir 1 500kr tack


signatur

Jag kan komma att använda "du" löpande i texter jag skriver. Med detta menas då "vem nu än som läser", om inte kontexten avser annat. Om du tar åt dig av någon anledning, då är det upp till dig som person att ansvara för din egna tolkning och efterföljande reaktion.

Medlem

För mig var det 3 saker som dödade spelet. Time to kill var obalanserat mellan klasserna, shield abilities hör inte hemma i skjutspel och alla jävla fuskare.

1
Skriv svar