PS5-försäljningen krymper – men Helldivers 2 slår säljrekord på PS5

Robot
PS5-försäljningen krymper – men Helldivers 2 slår säljrekord på PS5
Medlem

Har ännu inte köpt någon konsol denna generation, känns inte som att den har "startat" än!

Avvaktar ifall det kommer någon slim-uppdatering eller liknande iår.

Skrivet av Jozo:

Har ännu inte köpt någon konsol denna generation, känns inte som att den har "startat" än!

Avvaktar ifall det kommer någon slim-uppdatering eller liknande iår.

PS5 "slim" släpptes sent förra året.

https://www.fz.se/nyhet/295820-ps5-slim-har-fatt-pris-och-rel...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har ännu inte köpt någon konsol denna generation, känns inte som att den har "startat" än!

Avvaktar ifall det kommer någon slim-uppdatering eller liknande iår.

Det kommer nog snarare pro då isf. Jag kan inget om Xbox. Men "Switch 2" och PS5 pro är nog det du ska förvänta dig nästa gång. Xbox och PS5 har redan slim versioner ute på marknaden. Viktigt!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Har ännu inte köpt någon konsol denna generation, känns inte som att den har "startat" än!

Avvaktar ifall det kommer någon slim-uppdatering eller liknande iår.

Får man fråga vad du spelar på för plattform nu? Själv spelar jag på PS5 och känner att det är det största hoppet rent tekniskt sen man gick från PS2 till PS3 medans PS3 till PS4 Pro kändes som ganska små förbättringar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det hade varit roligt att veta vad den förväntade försäljningen var för Helldivers 2.

Medlem

Är väldigt kluven på om man ska köpa en PS5 slim eller vänta på Pro-versionen.

Medlem

Åh nej, när man börjat släppa fler av sina exklusiva spel på PC så har konsolförsäljningen minskat? Det hade nog INGEN kunnat förutspå. /s

Medlem

Jag menar såklart en Promodell, blev lite snabbt skrivet där.

Skrivet av OAKTHYR:

Får man fråga vad du spelar på för plattform nu? Själv spelar jag på PS5 och känner att det är det största hoppet rent tekniskt sen man gick från PS2 till PS3 medans PS3 till PS4 Pro kändes som ganska små förbättringar.

Än så länge är det mestadels på Ps4 då många av spelen jag har varit sugen på även har släppts till den. Nu senast Like A Dragon :Infinite Wealth.

Ambassadör
Xbox

Hm, så runt 30% minskning det här kvartalet precis som Xbox och nedåtjusterade förväntningar för året.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Är väldigt kluven på om man ska köpa en PS5 slim eller vänta på Pro-versionen.

Vänta på Ps6 när du ändå håller på o väntar

Medlem
Skrivet av Stripe:

Är väldigt kluven på om man ska köpa en PS5 slim eller vänta på Pro-versionen.

Skrivet av Jozo:

Jag menar såklart en Promodell, blev lite snabbt skrivet där.

Än så länge är det mestadels på Ps4 då många av spelen jag har varit sugen på även har släppts till den. Nu senast Like A Dragon :Infinite Wealth.

Skrivet av Gaara:

Vänta på Ps6 när du ändå håller på o väntar

PS5 Pro förväntas lanseras nu i November, och högst antagligen utannonseras nu i Juni, så har ni inte en PS5:a ännu skulle jag rekommendera att vänta lite till PS6 är nog 3-4 år bort i alla fall så det kan bli en jobbigare väntan dock. Men en Pro för att gardera sig inför GTA VI är nog prima val!

ZF
Medlem
Skrivet av Margy:

Det hade varit roligt att veta vad den förväntade försäljningen var för Helldivers 2.

Vanligtvis brukar man ju gå på att inte förvänta sig riktigt lika mycket som föregångaren, men hoppas på betydligt mer.

Det senare är undantagen för uppföljare.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Får man fråga vad du spelar på för plattform nu? Själv spelar jag på PS5 och känner att det är det största hoppet rent tekniskt sen man gick från PS2 till PS3 medans PS3 till PS4 Pro kändes som ganska små förbättringar.

Förutom att dom flesta spel körs i 60fps och laddningstiderna nästan är borta (och Quick resume på xbox) så tycker jag inte att hoppet var så stort, upplevde mer hopp mellan ps3/ps4 (men visst, vid närmare eftertanke så är avsaknaden av laddningstider en ganska stor sak).

Men hoppet hade nog upplevts större om det funnits riktiga ”killer-apps” istället för polerade ”last gen” vid släpp.

Själv så tröttnade jag på att betala för online och gick från ps5/series X till PC (vilket medförde rejält hopp upp i prestandan).

Medlem

Fasiken så kul för Arrowhead 👍


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

ZF
Medlem
Skrivet av Skunke:

Förutom att dom flesta spel körs i 60fps och laddningstiderna nästan är borta (och Quick resume på xbox) så tycker jag inte att hoppet var så stort, upplevde mer hopp mellan ps3/ps4 (men visst, vid närmare eftertanke så är avsaknaden av laddningstider en ganska stor sak).

Från och med förrförra generationen så är det mest när man går bakåt ett steg som skillnad blir rejält påtaglig. Särskilt nu med laddningen.

Men nästa gång kommer såklart inte det heller bli särskilt påtagligt.

Det får nog börja kollas på 3D eller betydligt bättre batteritider om någon ska få en wow-känsla igen för kommande generationer.

1
Skriv svar