Nordiska mästerskapen i spel – dag 2

Robot
Nordiska mästerskapen i spel – dag 2

I fem dagar slåss de nordiska länderna mot varandra i spel. Välkommen till dag två!

#nordiska-mästerskapen


Medlem

Snyggt! Hade röstat på Bramble som Sveriges kandidat i kategorin Nationalromantik, även om det går åt fantasihållet. Väckte mycket minnen från svensk natur och barndomen, mer än när jag spelade Unravel.

Medlem
Skrivet av bronie:

Snyggt! Hade röstat på Bramble som Sveriges kandidat i kategorin Nationalromantik, även om det går åt fantasihållet. Väckte mycket minnen från svensk natur och barndomen, mer än när jag spelade Unravel.

Har inte lirat Unravel men håller med om att Bramble fick till känslan. När man gick som lilla Olle i fältet av vitsippor och "Den blomstertid" startade, fantastiskt. Det känns som många har missat denna pärla.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hade inte hört talas om Draugen, såg mysigt ut.

Redaktör
Ponny
Skrivet av bronie:

Snyggt! Hade röstat på Bramble som Sveriges kandidat i kategorin Nationalromantik, även om det går åt fantasihållet. Väckte mycket minnen från svensk natur och barndomen, mer än när jag spelade Unravel.

Skrivet av Fezk:

Har inte lirat Unravel men håller med om att Bramble fick till känslan. När man gick som lilla Olle i fältet av vitsippor och "Den blomstertid" startade, fantastiskt. Det känns som många har missat denna pärla.

https://www.youtube.com/watch?v=ZD_af70oH-g

Absolut en mycket hedervärd kandidat. Det var svårt i vissa kategorier, men Unravel känns lite mer "svenskt" och Bramble mer "nordiskt", om jag får tycka spontant. Men ja, Svårt att snacka sig runt Den blomstertid nu kommer.

Bramble är ett jäkligt fint spel.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Mutant: Year Zero är äkta svensk nationalromantik. Vi vill ju gärna vara så himla moderna i Sverige, så varför inte ligga extra i framkant med lite fin postapokalyps?

Medlem

Generation Zero hade nästan passat in i nationalromantiken för Sveriges del.
Kommer ihåg att det var lite trist att alla bilar hade samma reg.plåt. Men härlig känsla att ränna runt i svenska samhällen och hitta svenska bunkrar.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av bronie:

Snyggt! Hade röstat på Bramble som Sveriges kandidat i kategorin Nationalromantik, även om det går åt fantasihållet. Väckte mycket minnen från svensk natur och barndomen, mer än när jag spelade Unravel.

Kan hålla med. Har dock inte spelat Unravel ännu. Draugen är ett annat spel som har legat på min lista i evigheter men har inte heller spelat det ännu. Får ta tag i det omgående.

Skrivet av kebbe:

Hade inte hört talas om Draugen, såg mysigt ut.

Skrivet av Henkeror:

Kan hålla med. Har dock inte spelat Unravel ännu. Draugen är ett annat spel som har legat på min lista i evigheter men har inte heller spelat det ännu. Får ta tag i det omgående.

Kan verkligen rekommendera Draugen! Det är inte särskilt långt, men ett mysigt litet mysterium som utspelar sig i en övergiven norsk fiskeby.

1
Skriv svar