10 000-tals testspelare förra helgen gjorde att totalt över 1 miljon timmar spenderades i #Star Wars: The Old Republic. En smått vansinnig siffra, särskilt som spelet inte släpps förrän den 20 december. Den enorma kraft som läggs på betan ska förhoppningsvis mynna ut i en smidig release, åtminstone om vi ska tro #Bioware själva:

– Vårt mål är en smidig lansering. Vi vill verkligen ge spelarna vad de vill ha. Vi vill servera dem en grym, stabil, högkvalitetsupplevelse. Det är vårt mål och vi gör allt vad vi kan, berättar Ray Muzyka, en av Biowares grundare.

En strategi är att begränsa upplagan som släpps vid releasen, ett sätt att kontrollera hur många spel som säljs och på så sätt göra The Old Republic mer stabilt. Mer exemplar kommer att släppas beroende på stabiliteten, men med försiktighet. Genom Origin kan Bioware och EA dessutom snabbt se till att få ut nya ex av spelet. Muzyka tillägger:

– Alla är försiktigt optimistiska, vi är alla paranoida.