Inlägg av Master_johan

Inlägg som Master_johan har skrivit i forumet

Skrivet av robbis:

Är det inte Dennaton som gjort Hotline Miami? Vilka e Evergreens?

Evergreens är ett uttryck för något som är tidlös. Alltså bra över lång tid

Jäklar vad bra det gick för mig denna gången. Blev en miss på SS1 där jag var tvungen att återställa bilen så några tilläggssekunder där. Men annars dundrade det på. Gjorde 2 st till avåkningar var av en var rullning, men klarade mig utan skador och kunde snabbt ta mig upp på banan igen.

Har knappt kört Nr4 innan, tyckte bilen passade som handen i handsken. Får köra mer med den klassen

AJ du Monaco, inte min vän här. Drar på mig en punka halvvägs in på ss2. Bestämmer mig att inte byta däck direkt utan tar det försiktigt resten av sträckan och kommer i mål. Med tanke på tiden jag fick så kändes det som rätt beslut. Kommer till ss4 och har lite för hög hastighet in i en vänster sväng och slår i muren. Punka på höger bak direkt. Mycket värre att få punktering bak än fram. Tänker att jag ska försöka ta mig i mål med punkan. Gravt misstag. Bara någon sväng senare sladdar jag runt och pang så har jag klippt vänster bak med... Nä det här är lönlöst. Packade bara med ett extra däck och att köra 2 sträckor till med tre däck är inte roligt för fem öre. Jag ger upp.

Tidigt att redan har förbrukat sina frikort. Gäller att skärpa sig fram över!

Glad midsommar alla fartdårar!

Skolan börjar klara upp sig här nu så är redo för en. Ny säsong! Let's go!

Oj vilka minnen. Grannen hade Dark Forces, vi försökte spela det men hade stora problem med att komma någonstans i det. Inte anpassat för 7-8 åringar. Haha.
Vilken nostalgitrip det var när han visade Jedi Mausoleum från Jedi Academy. Delar av den banan var med på demot till spelet (tack PC Gamer). Spelade den banan otroligt många gånger. Slowmotionen som blev när man dödade siths var så coolt.

inget spel men tramsade till det lite

Rullar på sten hårt på Nya Zeeland. Kommer fram till SS5 och precis samma ställe som förra vändan här så klipper jag till högersidan vilket orsakar en rejäl av körning och punka på vänster bak. Ligger utanför staketet någonstans och på sidan, får återställa bilen för att ta mig vidare. Väl inne i mål så ser jag att jag nu tappat från 4 till 11 plats. Ajaj, jag undrar hur lång tid den återställningen tog. Har inte tiden på så vet inte hur mycket som lades på. Ivrig som jag var så tittade jag inte på reprisen. Med däcket bytt kör jag SS6, slutar på en 9:de placering på rallyt och en 8:de placering på hela mästerskapet.

Får säga stort tack till alla, har varit roligt att fightas med er. Och stort tack till @Soulless som har tagit väl hand om det
Btw, har du kvar resultatet från första mästerskapet någonstans? hade varit roligt att se skillnaden

Tack till alla som har lagt upp bilder på eran utrustning. Mycket intressant att se

Dagen försök slutade i katastrof. Värmer upp med två shakedowns. Fokuserar på att sätta de 2 hairpins som kommer precis i början. Noterar även var bilen ska vara i efterföljande hopp. Drar i gång rally. Löser hairpinsen och hoppen på ett bra sätt. Håller tempot högt. Phil säger 4 nivås kurvor, jag tar en koll på vilken växel jag har i, har i femman och dundrar på, tänker att där har har du nog lite fel allt Phil. Kommer fram till en 3 left och tänker ja nu ska jag bromsa.. lite för sent på det märker att det är i en nerförs backe så hinner inte få ned hastigheten tillräckligt mycket för att hänga med i svängen. Okej tänker jag och fokusera på att undvika träden. Lyckas undvika första trädet, men lyckas inte undvika andra. Pang. Förväntar mig att den röda "Terminal Damage" texten ska komma fram... Det gör den inte. Däremot visar det punktering på båda fram. Tänker att det är körbart, det kommer att suga men jag kan ta mig till service. Tar mig upp på banan och fortsätter. Hör hur gummit fladdrar runt fälgarna. Höger smäller först gummit är borta, bilen drar iväg i samma riktning. Kontrar med att svänga svagt åt vänster för att hålla mig på banan. Ytterligare några hundra meter smäller vänster också, fälgen slår i marken. Då kommer den.. Den röda texten. Terminal Damage, Part Failure: Wheels
NEJ! jag som var så sugen på att ta lite mer poäng detta rallyt. Nåväl. 1poäng, here i come!

I mål med nöd och näppe i Polen. Gjorde en rejäl avåkning redan på SS1 vilket pajade kylaren och punkterade ett däck, då det inte var mycket kvar av sträckan körde jag in på fäljen. Som tur var så är det 2 korta sträckor innan service. På SS3 börjar motorlampan lysa och Phil proklamerar att vi tappar kraft, hinner som tur var inte märka av det något. Servicen får gå helt åt att lagar kylaren och motorn. Vågar inte chansa så tar 10s straff för att jag drar över tiden med en minut. SS4 är händelselös. Tar en paus där för att komma åter dagen efter. Väl idag, ser att SS5 är en lång sträcka och jag behöver en uppvärmning innan det gäller på riktigt. Kör igenom en TT för att bekanta mig med banan också. Och tur var det, när det väl gällde kunde jag undvika de stora riskerna. Kommer i mål men det var nära på några ställen. Studsade mot några elaka björkar, undvek precis att inte fara upp på motsatt sida, av någon anledning är kylaren skadad igen utan krockar framifrån. SS6 flyter på.

Skönt att komma ut på andra sidan. Bättre än sist vi var i Polen och härjade. Också skön revansch från Australien.

Ni som kör med ratt osv. vad har ni för grejer? vill ni visa någon bild? kliar ju lite här på att skaffa

Arrrgh.. Chrashade in i samma jäkla grind som i förra championship. I'll get you netx time!

Det gick förhållandevis bra i USA. Drog på mig en onödig punktering på SS2, som tur är mot slutet av sträckan så blev inte straffad allt för hårt för det. Vid service byter jag till mjuka däck, åhh gud vilken skillnad det är på kurvtagningen, man dansar ju nästan fram Lyckas ta andra plats på SS4 för tillfället, tror dock inte att det håller då vi väntar på några vassa förare fortfarande.
Har problem med vissa hairpins, har svårt att lyckas ta dem på vettigt sätt. Farten blir alltid för hög eller för låg. En gång slarvade jag bort mig och körde nästa upp för vallen när jag missade instruktionerna helt. Blev nästan ett dopp i bäcken i slutet av SS6 men han som tur va stanna innan man stupade ner.

Känner att det går bättre för mig på R2 än vad det gjorde på H2, känns riktigt roligt kan ju också ha att göra att jag nu har ca 40h lagda på spelet

Kollat på två avsnitt. Har inte spelet dota I några nämnvärda timmarna så har ingen koll på karaktärer eller lore från spelet. Men jag gillar det, säkert en del saker som går över huvudet på mig men det gör mig inget.

Upptaggad från förra eventet körde jag hela Spanien ikväll. Lyckades rulla runt på SS2 och hamnade nedanför backen, fick reseta bilen som tur var inga skador direkt. Däck hela, motor och kylare ok. Bara att försätta. Dundrar mig fram över de fina landskapen och håller mig på vägen resten av sträckorna. Sjukt nöjd. Får hoppas mina tider består.

ojojoj, det som började så bra. SS4 får jag ett bra resultat på. SS5 går der käpp rätt åt hel.. Har för hög hastighet när det när det nyper åt på raksträckan och börjar studsa fram och tillbaka. Håller mig på något sätt uppe på banan men bilen får sig en rejäl törn. Båda bakdäck punkterade. Hade jag varit klok hade jag bytt ett däck direkt. Istället försöker jag ta mig i mål. En fin balans att kunna köra i en sväng utan att sladda runt. +2 min. aj aj, så mycket för min top 10 placering jag trodde på. På sista sträckan är de ju snälla att byta ett däck innan start. Något som jag inte riktigt är med på och försöker att byta däck på startlinjen. När jag väl har fattat tar jag mig mot mål. +1 min till. Jag kände mig så nöjd efter de 3 första sträckorna. Nu blev det istället +4min 21s, hade siktat på +1min 30s. Ack och ve.

Australien avslutades tvärt mot en grind redan på SS3 i förra mästerskapet. Med förväntan startar jag igång i grannlandet Nya Zeeland, tror det ändå att jag har lättast för banorna där. Har uppfattningen av att de är mer förlåtande om man gör misstag. Väljer Forden, sätter på mjuka däck och tar två shakedowns för att värma upp lite. Får en uppfattning av hur bilen hanteras och tänker att det är väl bara att sätta igång.

Håller bilen på banan större del av banan. Träffar stenväggen vi det ett tillfälle men de saktar inte ned mig så mycket. Kommer i mål och är mycket nöjd. Inga missöden. SS2 fortsätter, känner mig mycket bekväm på hur jag kör. Kommer i mål och ser att jag landar på andra plats efter Otto! nu är det långt ifrån alla som har kört men detta gjorde mig extra glad Tänker att jag ska ta en paus nu och trycker vidare. Tji fick jag här kommer SS3. Okej jag kan ta den också nu tänker jag.

Kommer till första spliten och ser att jag är bara plus med en sekund. Tappar fokus helt och förstör nästa kurva så jag hamnar i ett träd. Som tur är är bilen hel och det är lätt att komma ut på banan igen. Gör en liten tabbe till på banan innan jag kommer i mål. +6s Ändå nöjd med det. Nej nu får jag pausa innan de sista sträckorna. Note to self, stäng av tidtagningen i spelet. haha
Gött att vara igång med ett nytt mästerskap

PS. Nickar Jiffy in på resultaten och Fritiofssson på standnings

Skrivet av kabukishaman:

Fundering: är delsträckor, väderförhållanden och tid på dygnet för respektive deltävling höljt i dunkel så man inte kan förbereda sig FÖR bra?

du måste gå in på eventet och välja bil, så kan du se det innan du sätter igång och kör

Var verkligen på håret att man kom i mål denna gången, på SS4 blev det först en avåkning som orsakade en punka som jag var tvungen att laga, senare på sträckan blev det rätt in i ett träd. radiator paj och motorn fick sig en bra smäll. Blev att krypa resterande del av sträckan. Fick bli quick fix på båda och en penalty på det för kunna köra vidare med en fungerande bil. Precis innan målgång på sista sträckan var det fan när att det gick åt skiten. Som tur var han jag bromsa tillräckligt mycket på sista högersvängen, körde in i trädet men utan kvadda bilen. puh.. mycket roligt rally, verkligen lätt att hamna utanför eller bara studsa som en pingisboll mellan bergskant och träd.

Var extremt laddad på på första sträckan och det gjorde mig något ofokuserad, vilket orsakade misstag. En rullning och någon avåkning tog ut sin rätt, punktering inför sista sektorn. Blev att rulla in över linjen på bara fälgen, +1 minut diff. Sansade mig något på efterföljande 2 sträckor och lyckades lägga mig på +30s på båda. Fjärde sträckan var lång... Efter bara en 1/5 av sträckan blev det en punktering. Jag klarar inte så långt utan hela däck. Fick bli att byta omgående och ta extratiden. Slutade med +2:40 på den sträckan. Blev med sansad körning på sista 2 sträckorna, missar blev det men inget som orsakade skador iaf. Slutade på en 16 plats detta eventet.
Imponerad av era tider ni lyckats med,

Tyckte det var extremt roligt att köra Nya Zeeland. Får se vad Australien erbjuder

Saxar in inlägget här

Hejsan, vi på Iron Gate behöver mer folk till Valheim. Skicka hjälp!
Vi behöver en gameplay-programmerare/designer, en animatör, och en QA-person. Läs mer här nedan!

  • Samtliga arbetstillfällen är heltid och på plats i Skövde, men i pandemin arbetar vi hemifrån. Normala kontorstider gäller.

  • Ansökningar kommer utvärderas på löpande basis. Möjlighet att börja jobba direkt eller inom närtid är ett stort plus.

Gameplay-Programmerare och Designer

Då Valheim lanserats framgångsrikt behöver nu Iron Gate utöka sitt team med en programmerare fokuserad på gameplay och scripting. Du kommer understödja vår lead programmer Richard (Valheims pappa) men kommer även få utföra självledd implementation av diverse features.
ANSVARSOMRÅDE
Du kommer få designa och implementera diverse gameplay-relaterade features.
Kunskapskrav

  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.

  • Avancerad kunskap inom C++ och C#.

  • Erfarenhet inom speldesign.

  • Familiäritet med spelmotorn Unity.

  • Du måste kunna utföra ditt arbete självständigt och utan tillsyn.

  • Tala/skriva flytande engelska.

Bonusattribut

  • Kunskap om AI för spel.

  • Familiäritet med Blender.

  • Intresse för vikingar är ett plus!

Skicka ansökan till jobs.code@irongatestudio.se

Animatör
Då Valheim lanserats framgångsrikt behöver nu Iron Gate utöka sitt team med en grym animatör!
ANSVARSOMRÅDE

  • Du kommer ha ansvar för att animera i princip allt som rör på sig i Valheim.

  • Kunskapskrav

  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.

  • Utmärkt animationskunskap.

  • Familiäritet med Blender.

  • Du måste kunna utföra ditt arbete självständigt och utan tillsyn.

  • Tala/skriva flytande engelska.

Bonusattribut

  • Familiäritet med spelmotorn Unity.

  • Intresse för vikingar är ett plus!

Skicka ansökan till jobs.art@irongatestudio.se

QA Tester/Manager
Pga den stora genomströmningen av spelare som uppkommit med Valheims framgångsrika lansering är vi i stort behov av en QA Manager.
ANSVARSOMRÅDE
Du kommer ansvara för hantering och verifiering av buggar och andra problem rapporterade av vår community. Du kommer även själv få utföra målinriktad testning och verifiering av buggar. Förutom detta kommer du att vara ansvarig för att hantera och organisera det pågående community-ledda översättningsarbetet av Valheim.
Kunskapskrav

  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter.

  • Avancerad kunskap inom minst ett buggspårningsprogram.

  • Familiäritet med spelmotorn Unity.

  • Utmärkta färdigheter inom management och grupporganisation.

  • Du är mästare på spreadsheets.

  • Du måste kunna utföra ditt arbete självständigt och utan tillsyn.

  • Tala/skriva flytande engelska.

Bonusattribut

  • Läsförståelse i C++/C#.

  • Intresse för vikingar är ett plus!

Skicka ansökan till jobs@irongatestudio.se

Oj vilken katastrof. Det här med träd så nära vägen var det ja. Kom väl en minut in i första sträcken sedan pang. 120km/h in i ett träd. ja ja ny tag till nästa event