Inlägg av Luciphear

Inlägg som Luciphear har skrivit i forumet

Det enda jag vill att Bethesda ser till förblir är mod-support, och även det får gärna utvecklas mer.

Kände inte några riktiga tveksamheter. Behövde fundera(gissa?) lite mellan Tiberium Wars och Tiberian Twilight bara men fick rätt på det.

Jag gör aldrig flera månader i sträck, men köper isåfall en månad hit och dit när jag har behov för det. Det händer att jag kan skaffa Amazon Prime, men inget jag har aktivt just nu. Räknas ESO+ och FFXIV?

Skrivet av Fearnox:

G-man är verkligen ett skumt val som skurk, han är ju den som får Gordon att slåss mot skurkarna i HL världen.
Man får ju heller aldrig på något sätt strida emot honom. Man gör också det medvetna valet att hjälpa honom i slutet av HL1(canon slutet).

Jag vill nog påstå att Gman är mer av en "skurk" än inte, utifrån vad vi sett av honom genom spelen. Visst, man gör det medvetna valet att hjälpa honom i slutet av HL1 men det är inte precis som han ger oss mycket av ett val. Ta livet av oss eller hjälp honom...jo, visst.

Kan inte tänka mig gå under 21:9 längre, men är nyfiken på 32:9 för nästa skärm. Gsync är ett måste för mig, och IPS. Testat TN och gillar inte det så värst, och VA var hemskt. Minst 120hz, men helst högre givetvis. Ingen överdriven backlight bleeding är ett måste också. Lite gör mig inget. Den jag har just nu har lite men aldrig något jag tänker på, så jag är inte så värst petig.
Ska även kunna fästas på väggen eller med annat stativ.

En bonus är "bra" inbyggda högtalare! Inte något jag ofta använder men det är ibland ganska behagligt för sakens skull. Hade aldrig varit en dealbreaker om det var utan dock.
En till bonus är sådant ljus bakom skärmen för att lysa upp väggen bakom som anpassar sig enligt vad som är på skärmen! Haha.

Skrivet av Divion:

Inte så konstigt då folk som ville ha något mer likt originalet blev blåsta på remaken. Dom köper ju inte Rebirth.

Personligen tycker jag om Remake-konceptet, med tyngd på 'konceptet'. Jag gillar inte riktigt hur "shade" sakerna blev, och boss-fight scenarionen i slutet av Remake är ..jag vet inte. Kingdom Hearts aktigt. Känns jävligt krystat.
Men jag kan uppskatta att det inte är en 1:1 remake.

Skrivet av Freakon:

Exklusivt till PC.

Jahopp, dött vid födsel. Trist.

Haha, inte ofta man får höra den!

Skrivet av lolipopapa1:

läste NetEase och förlorade allt intresse direkt. kommer vara skit med en million p2w microtransations

Det var min reaktion också. 'NetEase' okej, där tappade jag tilliten till största del. Lite som när man ser Konami, NCSoft eller Ubisoft. Hah, yeah, I believe it when I see it.

Jävlar ja, minns att jag önskar att stationerna var mer unika så detta låter ju perfekt för min del!
Jag hoppas fortfarande på större variation för planeter i framtiden dock. Jag älskar uppdateringarna men tycker det är dags för något som påverkar planeterna i grunden nu.

Det enda jag vill att de inte ska gå tillbaka till är Divinity progression systemet när det kommer till skills. Jag avskydde känslan att gå till en NPC för att köpa mina skills. Kändes inte som mina karaktärer blev naturligt starkare, men köpte sig till det av en random pundare i staden.

Det bästa svenska spelet för min del är nog Battlefield Bad Company 2.
Battlefield 3 är dock där emot också hack i häl. Battlefield 2 funderade jag på då jag spelade det en jävla massor som liten och älskade det men ändå tycker jag BC2 och BF3 var i helhet roligare och bättre. Saknar verkligen den Battlefield känslan...

Helldivers 2 verkar riktigt kul dock, och jag må inte vara så värst glad för Ubisoft men Division 2 har jag haft skitroligt med.

Det enda Battle Royale:t jag spelat som jag tyckte faktiskt kändes som en fräsch upplevelse var ett av Ubisoft som de avbröt utvecklingen utav. Balansen var skit och en del att önska grafiskt, men gameplay loopen i sig var jävligt cool enligt mig. Såg fram emot att fortsätta spela det men nehepp.

Om Battlefield kan lyckas göra något nytt än bara ett typiskt Battle Royale, men något som fortfarande fångar Battlefield-andan, visst. Men jag tror ingen förväntar sig att det blir så. Jag förväntar mig skit.

Men vad fan.

Inget som tilltalar mig personligen, men tvekar inte på att det är ett kul spel! Alltid bra med mer competition ändå.

Helst co-op. Solo typ bara om jag streamar eller kör något väldigt casual, typ ett gacha eller Runeterra typ.

Jag föredrar när fast-travel är ett alternativ men även något som isåfall byggs in lite naturligare i spelets gång. Ungefär som Siltstriders i Morrowind som exempel, något lite mer interaktivt än bara "Ta upp kartan och klicka på ikonen dit du vill."

Skrivet av pastapapa:

Nu ska jag flagga för att jag inte ens testat Payday 3, men jag har upplevt andra spelsläpp som inte varit optimala (om man uttrycker sig snällt). Det här är vad jag läser:

Bla, bla, bla

Gör bara ett helt okej spel från första början. Vad kostar allt det här efterspelet i personalkostnader?

Det värsta är att det här blivit norm dessutom. Vilken värld vi lever i.

Du har inte fel, de bör inte ha fallit i denna gropen till att börja med men samtidigt hoppas jag verkligen att de kan leva upp till vad de säger. Om de lyckas, och bevisar att de bättrats så respekterar jag det! Vill verkligen det ska bli bättre trots allt.

Skrivet av heady89:

Sällan något som görs riktigt bra i den motorn. Dötrist utveckling att många AAA-studios med väldigt imponerande in-house motorer drar sig mot den också. Man gör det såklart av en anledning, att spara in på så mycket så möjligt vilket lika mycket leder till att spelen beter sig liknande och har liknande buggar, kollision, fysik och känsla ju mindre man modifierar och anpassar på djupet. Man känner väl att det "duger" vs något som är slipat som en diamant för ändamålet och gör det riktigt bra utan massa annan overhead, typ ID tech eller Alien Isolation osv. Mindre ingenjörer helt enkelt.

Tycker ändå det finns gott om problematiska in-house motorer också som ser imponerande ut vid första ögonkast men strax visar sig ha väldigt många problem och "limitations", för att inte nämna rätt kass dokumentation så det blir svårt att vidareutveckla eller anställa nytt folk till den.

Skrivet av heady89:

Bara det inte är UE5.

Varför inte? Menar inte att säga att jag tycker UE5 behövs till allt egentligen, men om det görs bra så är det väl skitsamma vad för motor som egentligen används?

Kommer nog köra det tills PoE2 är ute i alla fall. Hade huvudsakligen bytt till det pga WASD. Min "bästa vän" klarar inte av att spela click to move riktigt och föredrar att spela med henne än utan så PoE2 lät intressant!

Hoppas D4 får det.

Skrivet av Sapiens:

Ser ju fortfarande förjävligt ut. Typ allt skulle behöva en massiv makeover, ta bort avloppsfiltret och lägg till ett nytt färgschema, med lite tydliga kontraster och nyanser. Och nu menar jag verkligen inte att det bör vara något tecknat plastigt skit likt D3. Man kan ha ett mörkt stämningsfullt spel och fortfarande ha färger och nyanser. Fan kan de inte bara kolla på Diablo 1 och 2 art direction, hur svårt kan det vara!?

Håller verkligen inte med, om det är något jag tycker Diablo 4 gjort jävligt bra så är det den grafiska fronten. Jag tycker vissa fiende-designs är lite oninspirerade, hade gärna sett lite mer vågliga designs. Kanske inte riktigt på PoE2 nivå, även om det vore välkommet, men en del designs känns lite väl oinspirerade bara, men det är nit-picking.

Men just hur spelet ser ut i sig tycker jag är svinsnyggt och behagligt med vissa undantag. Hade dock inte tackat nej till vissa "färggladare" zoner heller dock, bara det inte går till överdrift. Tycker inte Diablo 1 och 2 har gjort det bättre precis, haha.