Inlägg av Luciphear

Inlägg som Luciphear har skrivit i forumet
Sida 1

Vore mindre deppigt om det bara vore tids-exklusivt, även om det var 1 år eller 2...
Aja, klarar mig väl utan. Jag kan tänka mig skaffa en konsol igen om de tillåter 21:9 eller högre aspect ratios. Jag kan inte gå tillbaka till 16:9 eller spela utan Gsync längre...

Skrivet av Kazutoyo:

Det är möjligt att dom har fortsatt utveckla Luminous Engine för framtida projekt efter att ha använt det i Final Fantasy XV, men den har ju en rätt brokig historia. Under utvecklingen av Kingdom Hearts 3 så bytte dom från Luminous Engine till Unreal Engine 4 för att tydligen var det något som inte var tillräckligt bra, att byta motor mitt under utvecklingen är ju absolut inget man vill göra och görs bara om det verkligen måste. Och Final Fantasy VII Remake som släpptes tidigare i år använder sig också av Unreal Engine 4. Så det känns ju som om dom mer eller mindre övergett sin Luminous Engine.

Om dom nu inte använder sig av Crystal Dynamics Foundation engine som används i dom nyare Tomb Raider-spelen då dom äger den också.

Tackar för infon! Då kanske det finns möjlighet för Unreal Engine 4 eller 5 alltså, intressant!

Har svårt att föreställa mig att Square Enix skulle använda Unreal Engine över sin egen motor för ett nytt Final Fantasy.

Skrivet av Prixm:

Mer hype för detta än Baldurs Gate tbh.

Hurså? Menar inte att säga att du inte kan tycka det, bara nyfiken.

Det återstår såklart att se men jag hoppas de förstår vad det är man gillar att lägga pengarna på när det kommer till kosmetiska grejer.
Jag har t.ex inget emot att köpa kosmetiska saker i League of Legends då jag känner att jag får väldigt mycket nöje och värde av köpet.

Gillar't!

Skrivet av Gen:

Måste väl ändå bli en kraftigt förenklad version av MH:W till Switch? Eller en annan typ av spel? Den hade ju aldrig klarat av att driva det spelet vi ser på PC/konsoler idag.

Jag tror inte det blir ett World överhuvudtaget till Switch men något mer anpassat för konsolen och vad den är bäst anpassat för. Jag har för mig att de även sagt tidigare att de vägrar göra ett World till Switch för det hade helt enkelt inte passat platformen, för att inte nämna att hårdvaran inte finns där för att driva alla system som finns i bakgrunden.

Jag tror nog att vissa gameplay system från World lär finnas kvar, som exempel att inte behöva stå still för att dricka potions och så vidare, Quality of Life grejer, men vi kanske får ett Monster Hunter mer i stil av de klassiska spelen eller mer i stil av Generations, vem vet!

Trots att jag älskar MHW så saknar jag känslan från de tidigare spelen. MHW har många QoL saker jag inte vill ska försvinna(så som potions t.ex) men att kunna åka tillbaka till sin camp och fylla på om och om igen tar bort oerhört mycket för mig. Jag gillar att man kan fast-travel:a tillbaka till camps men inte att man kan fylla på sina resurser, eller att vi inte behöver paint:a monster längre. Att samla tracks är coolt och sådär men när du gjort det en gång så var det klart typ, det fanns ingen utmaning överhuvudtaget i att faktiskt jaga monster. Survival-känslan saknas helt.

Ser fram emot att se vad Switch får samt vad Next-Gen kommer att få. Hade blivit mäktigt förvånad ifall Capcom hade valt att avstå från Next-Gen med tanke på vad de sagt i intervjuer.

Skrivet av Duke_Gamer:

Så sista saken vi får innan dom släpper Monster hunter world 2 till Switch endast eller kanske som PS5 endast. jag menar det tog dom ca 13 år innan spel kom på PC om man nu inte räknar med MMO spelet som var japan endast. Så nu lär dom focusera på PS5/switch endast och om ca 5-13 år till så får vi nästa monster hunter spel.

Jag tror det kommer ett Monster Hunter exklusivt till Switch, men jag tror inte att det blir ett Playstation-exklusivt Monster Hunter. Jag tror även inte att det ryktade spelet till Switch, om ryktet stämmer det vill säga, är menat som en uppföljare till Monster Hunter World.

För övrigt så var Monster Hunter Online enbart tillgängligt i Kina, inte Japan - och även nu nedlagt. (Om du inte syftar på Monster Hunter Frontier som var Japan exklusivt, om jag inte misstar mig.)

Vi lär nog få se ett Next Gen Monster Hunter vid något tillfälle men antagligen inte tidigare än 2022-2023 (inte ett släpp då alltså, men ett announcement överhuvudtaget).

Respekterar honom, men han är inte riktigt min goto entertainer men ogillar inte honom. Han, likt alla andra, har sina moments.

Skrivet av nils45:

När ett spel har gett allting det har att erbjuda så brukar intresset sjunka, vilket kan ofta ske innan ett spel är slut. Ett fel som oftast ligger hos utvecklarna IMO.

Håller med. Titanfall 2 gjorde detta perfekt i mitt tycke, de försökte inte återanvända samma koncept om och om igen genom spelet som många spel tycks försöka göra. Bara för att en grej är häftig en eller två gånger innebär inte att jag vill göra det gång på gång. Mass Effect Andromeda kommer på tanken här. Första gången jag såg de där enorma bossarna på den första öppna planeten blev jag väldigt imponerad, älskade det. På nästa planet var det dock samma boss igen och där kände jag att jag var klar med spelet, att det inte längre fanns något för mig att upptäcka. Jag vet inte om jag har fel då jag slutade, men det är sånt som får mig att direkt känna mig färdig.

Det brukade vara men har tappat lusten för det.

Skrivet av Snake Plissken:

E väl inte direkt bra att det är mer oskyldig t, man gör ju dödandet till en mer rolig och icke seriös grej med allt det, kan ju skapa en overklig bild för barnen när dom dödar nån och sen står å dansar

Jag tror de flesta barn har möjligheten att skilja på verklighet och fantasi. Jag har spelat hela mitt liv och alla mina barndomsvänner var i samma sits. Tekken, Soul Calibur, Command & Conquer, Half-Life, GTA, Soldier of Fortune, the list goes on men känner ingen som har haft svårt att skilja verklighet och spelvärld såvida de inte redan haft en ordentlig störning, vilket då bara är en tidsfråga tills de finner något som triggar det hela. Jag känner där emot till personer som faktiskt har satt en kula i någon som aldrig visat det minsta intresse för spel. Vad antyder det på? Absolut ingenting.

För varje nyhet och uppdatering önskar jag att jag faktiskt gillade Fortnite. Beundrar det men inget jag personligen vill spela.

Älskar att författaren helt och hållet embrejsar det hela.

Det finns väldigt många moment av effekter, ljudeffekter, musik, story händelser och så vidare som jag minns men när jag först läste titeln så var denna videon det första som jag kom tänka på när den först lanserades:

Jag saknar den känslan.

Skrivet av Earthscum:

Trist att de kollat på kamera perspektivet från Octopath, jag hatade det perspektivet. Var inte topdown eller sidescroller. Utan nått mellanting som enligt mitt tycke inte ser bra ut.

Personligen älskar jag stilen!

Tror jag nog undviker världar med monster och besvär. The Sims verkar ganska trevligt men ändå rätt galet.

Förstapersons RPG, det uppskattas! Ser fram emot att få veta mer.

Nog väldigt jämnt 50/50.
Avstod röst då jag inte kan välja det ena eller andra.

Skrivet av Sapiens:
  • Coverbased shooting, tar ifrån typ all utmaning, känsla av sårbarhet, spelflöde och inlevelse. ✔

  • Quest- & item-markers, totalsabbar inlevelse och upptäckande. ✔

  • Massa extra onödiga cutscenes, förstör spelets rytm och inlevelse. ✔

Håller inte med överhuvudtaget bortsett från punkt 2.

Sida 1