I morgon lämnar Diablo-liknande Last Epoch till slut early access

Robot
I morgon lämnar Diablo-liknande Last Epoch till slut early access
Medlem

Ska bli spännande att se hur grafisk bättre 1.0 blir jämfört med patchen innan

Medlem

Ser fram emot detta, hoppas dom håller bra schema med PoE 1&2 säsonger, kan bli bra semi-casual grej när man väntar på nästa PoE säsong.

Medlem

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Testpilot

Riktigt sugen på allt som erbjuds, hoppas det håller upp över tid!

Tragiskt nog enda spelet fram till åtminstone hösten jag har att se fram emot just nu..


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Riktigt sugen på allt som erbjuds, hoppas det håller upp över tid!

Tragiskt nog enda spelet fram till åtminstone hösten jag har att se fram emot just nu..

Jag inbjuder härmed Eder att ansluta Edert person till sällskapet av uppspelta människor som väntar på släppet av 'Dragons dogma 2'.

Medlem

Förstår inte varför folk verkade så hypade över detta och att det ska vara bättre än Diablo. Till skillnad från detta skitspel så går ju faktiskt Diablo att starta på Xbox. 😜🤣


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Förstår inte varför folk verkade så hypade över detta och att det ska vara bättre än Diablo. Till skillnad från detta skitspel så går ju faktiskt Diablo att starta på Xbox. 😜🤣

Så bara för att Last Epoch inte finns på xbox ännu så är det ett skitspel och Diablo är the shit? Logiskt tänk där du.

Medlem
Skrivet av Issue:

Förstår inte varför folk verkade så hypade över detta och att det ska vara bättre än Diablo. Till skillnad från detta skitspel så går ju faktiskt Diablo att starta på Xbox. 😜🤣

D4 bad

Medlem
Skrivet av Keima:

Ska bli spännande att se hur grafisk bättre 1.0 blir jämfört med patchen innan

Om man kollar den senaste trailern samt deras patch notes så var det en _väsentlig_ skillnad, jag blev rejält förvånad, hade ingen alls koll på att det var en så pass stor visuell uppgradering på gång.
Ljussättning och skuggor gör en extrem skillnad!

Last Epoch 1.0 Visual upgrade

Medlem

Jag är taggad inför detta och tror att det kan bli riktigt bra med tiden.

Jag spelade igenom spelet i early access och det var väl helt okej. Rent grafiskt och gameplay-mässigt kändes det lite föråldrat, speciellt om man jämför med Diablo IV (som utöver grafik och spelkänsla är rätt dåligt) så det glädjer mig att de verkar göra rejäla förbättringar även grafiskt i 1.0 släppet.

Medlem

Köpte det förra veckan och har haft riktigt kul med min necromancer. Ska bli smaksens att testa de andra klasser när jag tröttnat på att pumpa ut skelett också så har nog många timmar kvar av underhållning att vrida ur spelet innan jag går vidare.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av DieZe:

Så bara för att Last Epoch inte finns på xbox ännu så är det ett skitspel och Diablo är the shit? Logiskt tänk där du.

oj, här var det någon som inte förstod en blinkande smiley


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Förstår inte varför folk verkade så hypade över detta och att det ska vara bättre än Diablo. Till skillnad från detta skitspel så går ju faktiskt Diablo att starta på Xbox. 😜🤣

Ja, Last Epoch gör ju ingenting rätt jämfört med D4

Rolig video som tar upp just detta "problem" och spinner vidare på din ironi

Medlem

Inget som tilltalar mig personligen, men tvekar inte på att det är ett kul spel! Alltid bra med mer competition ändå.

Medlem

Ser riktigt bra ut, något mellanting mellan diablo 4 och PoE

Medlem

Ser ok ut grafiskt och atmosfäriskt men animationsmässigt är det väldigt stelt. Viktigaste är ju dock att det är roligt gameplay så lyckas dom med den biten är ju mycket vunnet

Medlem
Skrivet av DieZe:

Så bara för att Last Epoch inte finns på xbox ännu så är det ett skitspel och Diablo är the shit? Logiskt tänk där du.

Skrivet av Majorkraft:

Ser ok ut grafiskt och atmosfäriskt men animationsmässigt är det väldigt stelt.

Det är ju precis det de fixat till i 1.0? Gjort om alla animationer och piffat till både här och där, rejält lyft grafiskt enligt dem som fått prova. Ska vi börja jämföra med D4 så pratar vi inte om någon indie-AAA skillnad längre när det kommer till animationer det är en sak som är säker.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Ja, Last Epoch gör ju ingenting rätt jämfört med D4

Rolig video som tar upp just detta "problem" och spinner vidare på din ironi
https://www.youtube.com/watch?v=5IFY3gblZ28&t=2

Haha! Grymt bra video
Hade ingen vidare koll på Last Epoch (blandade först ihop det med Path of Exile), men efter den här videon blev det ett köp.
Har D4 till krysslådan och det är väl OK, men oj, vad bättre på många punkter (t.ex. dela på utrustning mellan karaktärer!) det här verkade.
Tack!

Medlem

Det ska bli jäääkligt spännande att läsa recensionerna de närmsta dagarna. Det rycker rikligt i förhoppningsnerven må jag säga

Medlem

Jag köpte det på rea för rätt längesedan och har aldrig kört det då jag väntat på 1.0, så jag är fan rätt taggad!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Ser ok ut grafiskt och atmosfäriskt men animationsmässigt är det väldigt stelt. Viktigaste är ju dock att det är roligt gameplay så lyckas dom med den biten är ju mycket vunnet

Även animationerna är väldigt mycket bättre i 1.0!

Medlem

testat det från och till sen 2019 så kul att det är snart ute

Medlem

sjukt taggat!!! köpte spelet 2020 men jävlar vilket lyft de fått senaste tiden och imorgon smäller de!!

Medlem

"Online play unavailable"

Oväntat! : D

Medlem

Spelet har stora problem med den mängd folk som plockade upp och började spela online nu. Det är upp till 176k samtidiga spelare idag. Kom inte in alls igår. Kom in lite tidigare och kunde spela online idag, men all loot som droppade gick inte att plocka upp. Nu kommer jag inte in längre.

De skriver om problemen i en tråd på deras forum
https://forum.lastepoch.com/t/1-0-server-status-thread/62977

Medlem

igår kväll var det hyffsat stabilt för mig, var perioder där 1-2 timmar allt fungerade, sen 5 min där loading times var långa. Nu i morse hade jag inga problem, hoppas det håller i sig under helgen.

Medlem

Om inte annat så går det alldeles utmärkt att spela offline tills de löst sina serverproblem helt!

Medlem
Skrivet av Jimmandx:

Om inte annat så går det alldeles utmärkt att spela offline tills de löst sina serverproblem helt!

Mjo bara trist att man inte kan spela den karaktären online sen när de fått bukt på problemet. Eller har jag helt fel nu?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Mjo bara trist att man inte kan spela den karaktären online sen när de fått bukt på problemet. Eller har jag helt fel nu?

Nej du har rätt, klart tråkigt!

12
Skriv svar