Strålande nyheter! Raytracing till Diablo 4 i mars

Robot
Strålande nyheter! Raytracing till Diablo 4 i mars

Reflektioner och skuggor får makeovers.

#diablo-iv


Oj, vilken skillnad...

Medlem

Är det bara ett halvår gammalt? Känns som mycket längre sedan.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Detta hade jag helt glömt skulle komma.
Inte för att det spelar någon roll då spelsuget är nästintill noll för Diablo 4.

PoE 2 däremot 🤓

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Detta hade jag helt glömt skulle komma.
Inte för att det spelar någon roll då spelsuget är nästintill noll för Diablo 4.

PoE 2 däremot 🤓

Det spelar nog ingen roll även om du hade haft sug på Diablo 4.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Verkar inte ha ray traced GI? bara shadows och reflections?
Därför ser man inte mycket skillnad

Medlem

Ser ju fortfarande förjävligt ut. Typ allt skulle behöva en massiv makeover, ta bort avloppsfiltret och lägg till ett nytt färgschema, med lite tydliga kontraster och nyanser. Och nu menar jag verkligen inte att det bör vara något tecknat plastigt skit likt D3. Man kan ha ett mörkt stämningsfullt spel och fortfarande ha färger och nyanser. Fan kan de inte bara kolla på Diablo 1 och 2 art direction, hur svårt kan det vara!?

Medlem

Hade sett fram mot d4 så mycket, vilket platt fall det blev.

Rtx on... Tja det vore väl bättre med en makeover för att göra spelet roligt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ser ju fortfarande förjävligt ut. Typ allt skulle behöva en massiv makeover, ta bort avloppsfiltret och lägg till ett nytt färgschema, med lite tydliga kontraster och nyanser. Och nu menar jag verkligen inte att det bör vara något tecknat plastigt skit likt D3. Man kan ha ett mörkt stämningsfullt spel och fortfarande ha färger och nyanser. Fan kan de inte bara kolla på Diablo 1 och 2 art direction, hur svårt kan det vara!?

Håller verkligen inte med, om det är något jag tycker Diablo 4 gjort jävligt bra så är det den grafiska fronten. Jag tycker vissa fiende-designs är lite oninspirerade, hade gärna sett lite mer vågliga designs. Kanske inte riktigt på PoE2 nivå, även om det vore välkommet, men en del designs känns lite väl oinspirerade bara, men det är nit-picking.

Men just hur spelet ser ut i sig tycker jag är svinsnyggt och behagligt med vissa undantag. Hade dock inte tackat nej till vissa "färggladare" zoner heller dock, bara det inte går till överdrift. Tycker inte Diablo 1 och 2 har gjort det bättre precis, haha.

Medlem

Obetydlig skillnad.

Jag tyckte grafiken verkade så snygg i pre-releasevideos men sen när jag väl spelade tyckte jag det såg dystert och urtrist ut. Kanske delvis för att jag tyckte spelet var skit.

Hemskt spel, usch.


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser inte särskilt imponerande ut.. Åtminstone inte det de demonstrerar. Varför använder de inte abilities med mer ljus och skuggor? Skelett kastar smalast skuggor, så kanske använd något som kastar en större och mer tydlig skugga - typ en Druid i Werebear-form. Necromancers Reap är en Darkness-ability, så använd något ljusare istället - typ Fire Ball eller Lightning Storm.

Och om gameplay är för snabbt att man måste pausa för att visa raytracing kanske man skulle rida på en häst som sakta går förbi facklor och över vattenpölar? Eller är det för logiskt?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

8 people...

Medlem

Vad hände med Directstorage då?

Medlem

Dlss(3) är det som kommer kännas mest, kommer bli många mer frames!!

Medlem

DLSS/DLSS3 har väl funnits sen release?
Raytracing är jag normalt en fantast av.. men här känns det ovanligt "meh". Inte minst om det kommer halvera (eller värre) fps.

Medlem

Skeletten ser fortfarande ut som skit från början av millenieskiftet...
Grim Dawn gör det så mycket bättre

Medlem

Bättre nyhet är att en ny säsong kommer nu på fredag till Diablo 3. Bästa "season themes" som vi haft under all 29 seasons implementeras och bra klass buffar + lite nerfs.
Riktigt prisvärt spel som efter 11 år lever till förväntan och uppdateras.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Bättre nyhet är att en ny säsong kommer nu på fredag till Diablo 3. Bästa "season themes" som vi haft under all 29 seasons implementeras och bra klass buffar + lite nerfs.
Riktigt prisvärt spel som efter 11 år lever till förväntan och uppdateras.

Lol. Ja Blizzards strategi när det gäller diablo är lite förvirrande. När Overwatch2 lanserades slog de snabbt och lätt ihjäl Overwatch1. Men när det gäller diablo så är alltså Diablo2: Ressurected, Diablo3, Diablo Immortal OCH Diablo4 "levande" på en och samma gång. Återuppliva Diablo1 också när de ändå är igång?

Medlem

Trodde inte jag skulle palla spela Diablo 4 igen efter att ha klarat kampanjer. Precis som andra säger så höll inte spelet måttet och levde absolut inte upp till de högs förväntningarna. Oavsett så kommer jag nog skapa en ny karaktär när spelet fått RTX för att se hur det ser ut.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Skeletten ser fortfarande ut som skit från början av millenieskiftet...
Grim Dawn gör det så mycket bättre
<Uppladdad bildlänk>

Men tänk inte på hur skeletten ser ut, tänk på hur fräna skins det finns att köpa! Oooooh, *kostymidé!* skelettskins kommer i nästa battle-pass!

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

DLSS/DLSS3 har väl funnits sen release?
Raytracing är jag normalt en fantast av.. men här känns det ovanligt "meh". Inte minst om det kommer halvera (eller värre) fps.

Tror inte d4 varit uppdaterad för dlss3 vilket är ett stort kliv, men är inte säker. Gissar det då d4 inte tidigare varit listat som ett spel som stött dlss3.

Medlem

Avinstallerade skiten efter att Duriel inte spawnade så förlorade jag dom grejerna man behövde. Så gjorde helltide i onödan. Vessel of hatred kommer väl handla om en explosion av buggar som terroriserar världen.

Medlem

Ingen info om RT för ps5 / konsoler?

Medlem

Det såg lite "meh" ut om jag ska vara ärlig.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Daffen:

Tror inte d4 varit uppdaterad för dlss3 vilket är ett stort kliv, men är inte säker. Gissar det då d4 inte tidigare varit listat som ett spel som stött dlss3.

Kikar man i inställningarna finns ju iallafall såväl "NVIDIA DLSS Frame Generation". "Nvidia Reflex Low Latency" och "NVIDIA DLSS". Och de har funnits sen release vad jag kan minnas.
Däremot så tycker jag iof inte att dessa funktioner ger (alls) den prestandaboost de borde. Så kanske är det bugfixar som kommer?

Medlem

Oj nu blev spelets story och finessrikedom så mycket bättre, eller? 🤣


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Var det nån som sa PoE 2 med WASD movement?

1
Skriv svar