Inlägg av august_hakansson

Inlägg som august_hakansson har skrivit i forumet

1
Skrivet av Hanzo:

Snyggt!

Priset
Är spelet reklamfinansierat eller varför sätter ni åtminstone inte ett golv på $5 på upplevelsen? Ifrån 5 till vad du vill.

Bra fråga! Vi kände från början att dels så har vi alla stadiga jobb och klarar oss bra, finns massa andra spelutvecklare som behöver pengarna mer än oss. Och dels så kände vi att pris och pengar skapar förväntningar som vi inte ville behöva leva upp till. Spelet är vad det är, det är vårt första försök, det kommer finnas skavanker - men vi är mest glada om folk vill spela det och ta del av verket vi skapat.

Vårt svenska lilla pixelart-spel är ute nu!

Hej FZ.se!

https://www.fz.se/nyhet/286405-skada-ett-pixelfagert-spel-i-e...

Häromdan skrev redaktionen så fint om vårt lilla spelprojekt och nu sitter jag här tidigt på morgonen efter en sömnlös natt och har precis tryckt på "publicera"-knappen. Efter två år av att lära sig allt från kodning till projektledning till allt annat som krävs för ett spel genom att jobba kvällar och nätter och lunchpauser så är vi glada, stolta och helt skitskraja att äntligen släppa HOW WE KNOW WE'RE ALIVE - ett melankoliskt peka-och-klicka-spel som utspelar sig i en bruksort i Sveriges bibelbälte. Det är ungefär en timme långt och helt GRATIS, om man vill!

https://motvind-studios.itch.io/how-we-know-were-alive

Skrivet av Roy Batty:

Länken: https://motvind-studios.itch.io/how-we-know-were-alive Är nere. Någon särskild anledning?

Ber om ursäkt för det, vi förväntade oss inte så mycket tidig uppmärksamhet! Den är inte publicerad ännu och därför fortfarande gömd. Det är mest för att se till att den hamnar på "new"-sidan på itch.io när det släpps. Men från och med midnatt första maj så kommer den vara igång! För mer löpande info så finns jag på twitter och instagram .

edit: Är publicerad nu men downloads finns inte tillgängligt förrän 1:a Maj!

Hej allihopa! Vad kul att så många verkar intresserade av vårat lilla projekt! Kommer göra en egen post sen när det släpps så ni hittar det!

Angående logotyper så är det något vi har tänkt på en hel del. Dels så ska det vara fritt fram att avbilda byggnader och dels var vårt mål att avbilda det svenska Gemensamma Rummet så pass trovärdigt som möjligt. Det gemensamma rummet inkluderar ju väldigt många varumärken som vi inte har bett om att ta del av men är där ändå. I våra diskussioner kändes det distraherande och rent av artistiskt oärligt att ha "Bandelsbanken" eller "Alkoholbolaget" istället för de riktiga varumärkena. Lagligt är det inte helt glasklart kanske men det är en risk vi är villiga att ta.

Tack igen för att ni kikade in det, vi ses 1a Maj!

1