Inlägg av asdf2

Inlägg som asdf2 har skrivit i forumet

Skrivet av C2:
Skrivet av Nelfie:

Casuals grinar som vanligt för att dem inte orkade spela spelet för att få sina items för att klara av Inferno för dem kände sig "tvingade" att använda AH. Det är gulligt faktiskt!

Medan ni sitter och gnäller om hur dåligt det är, så ska jag med glädje köpa den nya expansionen, för jag älskade verkligen storyn i 3:an, även om den var lite kort.

Bra mycket mer berättad än den var i 1:an och 2:an. Det enda jag saknar med D3 är väl möjligtvis avsaknaden av player-created modifications.

D2 i sig var skittråkigt efter 5 - 10 replays, men alla moddarna som verkligen tänjde spelet på dess gränser fick mig att älska det i åratal.

Skrev inte att man kände sig tvingad till AH men när du har spelat över 15-16 timmar på samma kapitel för att få tag i nå grejer för du inte kommer för du bara får skit finns det inte så mycket till val än AH. jag har spelat ut trean på de tre första svårighetsgraderna o inte hittat en enda legendary, spela MP10 hell, inte en pryl

Köp D3 till konsol istället! Hittade 3 st legendary på normal Act I igår kväll. Bästa Xbox360 spelet jag har spelat, riktigt tajta och bra kontroller.

Skrivet av Kenchu:

Köpte Gears 3 för några månader sedan för att lira co-op med en kompis. Jag har inte lirat något GoW tidigare. Kan bara konstatera att det är bortom mitt förstånd hur det kan finns så många uppföljare i den här spelserien. Vi har väl kommit kanske halvvägs, och det är bara samma tråkiga grej om och om igen. Hur någon skulle vilja ha mer av detta är obegripligt.

GoW är som BF och CoD. Kampanjen är riktigt usel utan hela poängen är att lira multiplayer. MP i GoW är riktigt bra, warzone är tex designmässigt bättre än allt vad BF har att komma med. Vill du lira co-op så finns horde vilket är ljusår bättre än kampanjen.

Lucas Arts gick från att vara bäst i klassen som utvecklare och utgivare till att bli en skäpstudio i och med nylanseringen av Star Wars (special edition). Innan släppte Lucas Arts bara kanonspel, efter så släpptes skit som Yodas desktop adventures.

George Lucas borde ha fått husarrest får många år sedan, då kanske Star Wars fortfarande hade varit var det en gång var. Nu är det rena dyngan.

I klartext: när det inte finns ett demo till ett spel så tvivlar utgivaren på att spelet är bra. Allt annat är skitsnack.

Skrivet av PcGamer:

Förstår inte varför utvecklare hela tiden ska kräva att man först spelar en svårighetsgrad för att få tillgång till en annan. Låt oss konsumenter iaf ha tillgång till ett par från start för är det något som jag tröttnar på så är det för enkla spel. Gears of War var en besvikelse även på det svåraste, kallar man något för insane så ska det ta mig tusan vara svårt. De gamla spelen jag har lever verkligen upp till dessa namn. Diablo spelen innan trean var inte heller direkt enkla spel.

Diablo 1 och 2 var mycket lätta spel. När jag lirade D2 så brukade jag först sätta ut attributs och skillpoints när jag var +30 lvl eller så. Ibland orkade jag inte ens equipa items då normal saker var så dåliga i alla fall. Diablo spelen skiner först på de svårare svårighetsgraderna, de första är bara uppvärmning.

Synd på en så lovande start med ME1. Skippade att förboka ME3 då jag hade mina aningar efter att ha lirat igenom ME2. Slutet i ME2 var riktigt riktigt dåligt, trodde slutbossen var ett skämt först.

Man kan väl bara konstatera att de satte fel personer på ME projektet. Blir väl lätt så när man är mer intresserad av att håva in pengar än att leverera en bra historia.

Skrivet av Struggle:

Omg, någon som såg att en av prickarna vid Tier 1 Was Here, var i Stockholm?! Fräckt om vi får kriga i Svenska miljöer!

Det var nog antagligen för att det stod S SOG was here
SOG

Även Norge nämdes
FSK/HJK

Skrivet av jippo1:

Ser bättre ut än Diablo III.

Ja faktiskt

Skrivet av Cladrius:

...Men självklart så förstår jag att de förlorar mycket cash men tror ändå att de skulle förlora mer om de inte fanns tillgång till att testa spelet innan man köper det.

De har inte förlorat något, de har gått miste om intäkter. Två helt skilda saker.

Skrivet av showerguy:

Helvete vad bra! Om små företag med låg budget kan producera såna här filmer.. vad kan då hollywood göra med flera miljarder fickan? Ser hellre på en Halo film än Transformers.

En bra film handlar inte om hur mycket pengar man har på att bränna på specialeffekter utan om hur man berättar en historia på ett bra sätt. Förfallet av Star Wars serien är ett utmärkt exempel, Mr Lucas tror att det var enbart pga. specialeffekterna som Star Wars blev populärt och därmed var episod I-III dömd att bli till dynga.

Jmf filmerna Pandorum eller The lost battalion mot liknande Hollydoow filmer så inser man rätt snabbt att pengar har inte med saken att göra.

Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av MachOne:

Spelet kostar 700kr på PSN och dom kan fan inte ens se till att det funkar? SKÄMS PÅ ER!!

Hur kan de överhuvudtaget rättfärdiga 700kr som pris på ett spel som är mer likt en lite större expansion till en föregångare. Dessutom när det är en digital kopia som inte ens fungerar förtillfället heller.

Jag har svårt att förstå mig på varför ofta digitala köp är dyrare än att köpa en skiva i affären. Produktions kostnaden måste väl ändå bli högre för en fysisk kopia.

haha ställde faktist samma fråga på en sak på svenska spelutvecklarna fatsharks facebook och fick till svar:

"It is because the retailers won't sell the game otherwise"

Och? Tanke på att BF3 är ett MP-spel så kunde EA ha släppt spelet fritt på tex TPB (idag behöver man inte betala ett öre för distribution, om man verkligen vill). Sedan kunde alla tanka hem spelet och installera det och bränna över det till DVD eller va fan som helst. Efter att man hade loggat in på battlelogs och skaffat sig ett konto och betalat för en nyckel så är det bara att köra.

Sak samma gäller med rena SP-spel, tex. kryptera installationsfilen och så får kunden skaffa sig ett konto och betala för en nyckel. Här skulle man kunna tänka sig flera alternativ till nyckel, pröva på, x antal timmar, eller % av spelet eller köpa allt. Tar en programmerare några kafferaster att fixa.

Spelindustrin var mer mogen på 90-t än den är idag. Korrelationen mellan fjortisar och spelindustrins totala vägran till att lyssna på sina kunder är väldigt hög, frågan är om det är en kausalitet...

Jag tankade hem Skryim från TPB. Så länge som spelföretagen vägrar ge ut demon så har jag inga som helst problem med att ladda ner. Det är faktiskt väldigt konstigt att spelbranschen är mer omogen idag än den var på början av 90-t.

P.S.
Med piratversionen så var man tvungen att ladda hem och trixa å fixa med något enormt så jag orkade inte med det.
D.S.

Förstår inte varför ni envisas med att jmf CoD med Battlefield. Det är två helt olika spel.

En Skyrim och BF3 fråga. Finns det någon sida på nätet som man kan besöka som avgör hur man ligger till på systemkraven för olika spel? Det borde vara en enkel sak för utvecklarna att göra en applikation som estimerar hur spelet skulle fungera på din dator. Min req. brukar ju inte direkt vara konservativt lagd avseende spelupplevelse.

Skrivet av Profan55:

Att Skyrim gick att klara på 136 minuter betyder ingenting. I de allra flesta RPG går det att skippa uppskattningsvis 60-70% av allt innehåll. Mass Effect 2, ett av mina absoluta favoritspel tar cirka 30-40 timmar att fullt spela igenom. Däremot vet jag att det går att klara på cirka 2 timmar det med.

Det kan vara värt att göra flera uppmärksamma på att dessa "speed runs" bygger oftast på glitchar i spelet.

Tex. i Baldurs Gate där man kan skippa flera kapitel genom att få koden att haverera eller teleportera sig över kartan. Samma sak med Morrowind som någon länkade förut.

Angående Skryim så är det antagligen en speed run utan glitchar, därav den kraftigt högre tiden.

Vem vill lira som mesig rebell? TIE-fighter skall det ju vara!

Lucas Arts var faktiskt en gång i tiden en av, kanske tom den bästa spelutvecklaren där de bara släppte kvalitetsspel. Men sen måste Mr Lucas ha haft en period där han var gravt påverkad av narkotika eller dylikt. Han svamlade ihop smörjan med episod 1-3 och Lucas Arts började släppa skräp. Plottar man spelbetyg mot en tidsaxel så ser man att allt började med Yoda desktop adventures. Sedan dess har det gått utför...

Kanske det nya spelet blir en remake på X-wing vs. TIE-fighter? Ett av de bästa multiplayer spel som har gjorts. Dock så släpptes det ungefär samtidigt som Quake när marknaden för MP över internet låg i sin linda och glömdes bort.

Skrivet av Statement:

Rollspel m.m. är som ett nyinköpt knippe bananer. Den är dunder och go i början & man har all lust i världen att göra slut på den. Men så händer något och man får göra en paus i en vecka eller två, då är bananerna bruna. När man kommer tillbaka till spelet så känner man sig helt lost. Vart är jag på väg? Behöver jag byta ut min gear? Vag gjorde jag sist? Hur sjutton fungerade combatsystemet nu igen? Vid den här tidpunkten brukar jag lägga ner och spela hjärndött FPS som TF2.

Det var den bästa analogin jag har läst!

"– Vi har numer kraften att klara av det, vi har skärmupplösningen att få igenom det, vi har tillräckligt starka processorer för att få till väldigt djupa upplevelser med huvudmonterade displayer i gaming inom en inte allt för avlägsen framtid."

Man har kunnat köra quake i VR på en vanlig hemma-PC om någon bara hade orkat göra en hjälm. Orsaken till att VR inte slog igenom är inte pga. bristande beräkningskapacitet. Orsaken var att optiken var kass då bra optik kostar väldigt mycket pengar vilket gjorde systemet allt för dyra och ingen vill spela med sand i ögonen.

Skrivet av delli:

Finns det nån spec till PC? Har inte spelat PC på länge å måste se om man måste uppdatera grafikkortet tex. När man har PS3 så spelar man inte så mycket på sin dator längre fast Duke ÄR ett PC spel utan tvekan. Kan verkligen inte se mig själv spela det utan keyboard å mus

I ren Duken Nukem 3D anda så är det inte något primärt musstöd utan du styr och siktar med piltangenterna (automatiskt sikte). Vill du titta upp och ner så gör du det med page up och page down.

Skrivet av walter_iego:

Det repetetiva verkar vara det enda som Lucas Art kan stoltsera med nuförtiden...

För er som inte är torra bakom öronen än...en gång, för länge sedan så producerade Lucas Arts faktiskt riktigt bra spel (de t.o.m. kanske var främst av alla utvecklare) med klassiker som X-wing, Tie-fighter, Monkey Island, Full Throttle, Dark forces etc etc.

Men så hände något, Mr. Lucas annonserade att det skulle bli en special edition av episod IV-VI och i samma ögonblick började Lucas Arts producera dynga med bottennapp som Yodas deskop adventure och ett fightingspel till playstation. Efter detta så har Lucas Arts aldrig hämtat sig, vilket kanske inte är så underligt med tanke på vilken dynga episod I - III är.