Medlem

Överbelastade servrar är det fortfarande problem med.. hoppade ut för en stund sen.


signatur

Miner, don´t shoot!

Inaktiv

Finns ju ingen mening med att börja på en svårare nivå direkt...du lär dö ganska fort.

Eller gör som jag, samla tonvis med gear som har MFa/gold% och skaffa crafting mats. Sen lär du kunna tillverka allt du vill ha senare.

Medlem

Lycka till att spela, detta är problemet med sån här DRM...

Medlem

Det är väl inga problem att man dör?
Men men skitsamma nu är det som det är och jag är iaf ytterst tveksam att jag kommer orka köra igenom hela spelet en gång till bara för att..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Ankh:

Men om man inte vill spela igenom det på normal? Går inte att välja svårare direkt?

Nej, det är precis likadant som D2 i den aspekten. Du måste varva spelet på varje svårighetsnivå för att låsa upp den högre. Det är balanserat för att nå maxnivå på Hell.

På ett ungefär;
Normal ~1-30
Nightmare ~31-50
Hell ~51-60
Inferno 60

Har spelat både första och andra Diablo och de spelen var inte direkt lätta, del tre verkar vara ett lättare spel (antagligen för det på den tiden var en betydligt mindre målgrupp än idag). Jag förstår varför de valt att begränsa spelet på det här sättet men samtidigt så kan jag tänka mig att en del inte vill spela på en svårighetsgrad där de inte erbjuds en större utmaning (vilket i sig leder till att man spelar igenom spelet snabbare. Vill bara poängtera att med lätt så menar jag på den lägsta svårighetsgraden alltså inte att spelet som helhet verkar lättare än dess föregångare.

Medlem

Går fan inte ens komma in....dåligt av blizzard!

Medlem

fan funkade perfekt sen kl 10 imorses men nu efter jag käkat har hela skiten laggat ur, folk får fan gå och lägga sig så att jag kan fortsätta mitt lir

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ender:

Först!

Jag brukar radera såna inlägg, men komiken kräver att just detta står kvar.

He he he, det här var plåster på såren!

Mitt första intryck är...det gick inte att spela skiten!
...återgå till TSW beta utan att passera gå, vilket inte iof inte är något att klaga över!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Förstår inte varför utvecklare hela tiden ska kräva att man först spelar en svårighetsgrad för att få tillgång till en annan. Låt oss konsumenter iaf ha tillgång till ett par från start för är det något som jag tröttnar på så är det för enkla spel. Gears of War var en besvikelse även på det svåraste, kallar man något för insane så ska det ta mig tusan vara svårt. De gamla spelen jag har lever verkligen upp till dessa namn. Diablo spelen innan trean var inte heller direkt enkla spel.

Diablo 1 och 2 var mycket lätta spel. När jag lirade D2 så brukade jag först sätta ut attributs och skillpoints när jag var +30 lvl eller så. Ibland orkade jag inte ens equipa items då normal saker var så dåliga i alla fall. Diablo spelen skiner först på de svårare svårighetsgraderna, de första är bara uppvärmning.

Medlem

Nu ska dom köra nån maintenance fix på alla servar nån timma.. fan på tiden.. lös skiten för helvete man kan ju inte ens köra solo spel för man måste logga in... jävla flopp

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nu ska dom köra nån maintenance fix på alla servar nån timma.. fan på tiden.. lös skiten för helvete man kan ju inte ens köra solo spel för man måste logga in... jävla flopp

Det är bara på US-servrarna inte på Europeiska servrarna...

Att de inte har ett kö-system så att folk faktiskt kommer in efter ett tag och de lugnt kan mata sina servrar med rätt antal människor...

Medlem

JÄVLAR vad många fanboys det är på blizzard forumet som bashar alla som har lite kritik mot att:
1. det funkar inte trots stress-test betan
2. om du kommer in så är achievments totalfuckade
3. dom har inte fixat buggen med att om du tradear din equippade sköld mot den som templarn har så låses du ute från spelet, en bugg som rapporterades redan i betan.
Otroligt att ett spel är som en buggig beta vid launch.

Spelade TSW i helgen och jag kan säga att deras spel är mer redo för launch än d3, stötte på typ en liten bugg och inga inloggningsproblem nånstans. Kul att funcom är ökända för deras buggiga spel, verkar som om buggtronen förtjänar en ny kung.

Och kom inte o säg att det är svårt. Det är blizzard, enda anledningen att dom fuckat upp detta är lättja och att dom vart för upptagna med att festa loss

Medlem
Skrivet av asdf2:
Skrivet av PcGamer:

Förstår inte varför utvecklare hela tiden ska kräva att man först spelar en svårighetsgrad för att få tillgång till en annan. Låt oss konsumenter iaf ha tillgång till ett par från start för är det något som jag tröttnar på så är det för enkla spel. Gears of War var en besvikelse även på det svåraste, kallar man något för insane så ska det ta mig tusan vara svårt. De gamla spelen jag har lever verkligen upp till dessa namn. Diablo spelen innan trean var inte heller direkt enkla spel.

Diablo 1 och 2 var mycket lätta spel. När jag lirade D2 så brukade jag först sätta ut attributs och skillpoints när jag var +30 lvl eller så. Ibland orkade jag inte ens equipa items då normal saker var så dåliga i alla fall. Diablo spelen skiner först på de svårare svårighetsgraderna, de första är bara uppvärmning.

håller med, både diablo 1 och 2 var minst lika lätta som d3 på normal

Medlem
Skrivet av Ender:

Först!

Femtionde ogillande!

Medlem

Vad ska man säga?
Detta är väl inget mmorpg så vitt jag vet. Dvs det är inte så att det finns nån server som ska hosta en större mängd spelsessioner på sin hårdvara. Det handlar om att kunna *logga in* för att *kunna spela* och då är även singleplayer på min egen dator inräknat.

Och jag kan inte spela......för deras servrar är överbelastade.

Jag har betalt över 400:-, jag är jävligt sugen att spela JUST NU eftersom det är jobb i morgonbitti igen....

Jag fattar *inte* logiken i att tvinga mig logga på en server för att kunna spela singleplayer när de säkert själva redan förstått att det kommer bli ett jäkla tryck när spelet väl släpps...

så lamt....

Medlem

Ska man behöva leta upp en crack på Piratebay för att kunna ta del av sitt nyinKÖPTA spel.

Spel var bättre förr, i den benämningen att de GICK att spela utan Battlemög, Sorrygin eller internetz auth...*suck*

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Vad ska man säga?
Detta är väl inget mmorpg så vitt jag vet. Dvs det är inte så att det finns nån server som ska hosta en större mängd spelsessioner på sin hårdvara. Det handlar om att kunna *logga in* för att *kunna spela* och då är även singleplayer på min egen dator inräknat.

Och jag kan inte spela......för deras servrar är överbelastade.

Jag har betalt över 400:-, jag är jävligt sugen att spela JUST NU eftersom det är jobb i morgonbitti igen....

Jag fattar *inte* logiken i att tvinga mig logga på en server för att kunna spela singleplayer när de säkert själva redan förstått att det kommer bli ett jäkla tryck när spelet väl släpps...

så lamt....

riktigt så är det ju inte då du när som helst kan bjuda in en kompis så länge han är på samma nivå eller sälja på aktionshusen

Medlem

Nog jätte bra spel om det gått att installera... fy fan vilken skit. Någon som har fix när man sitter fast på 0 %?

Medlem

Har nån kommit in sen 20:15? min stannar på "retrieving hero list..." snart 30min nu
Kan spela singel play utan att loga in? ty som SC2 bara vänta en cigg paus.

AHHHH FÄRSKT KÖTT!!!!

Medlem
Skrivet av GuldlocK:
Skrivet av Soldier_Blue:

Vad ska man säga?
Detta är väl inget mmorpg så vitt jag vet. Dvs det är inte så att det finns nån server som ska hosta en större mängd spelsessioner på sin hårdvara. Det handlar om att kunna *logga in* för att *kunna spela* och då är även singleplayer på min egen dator inräknat.

Och jag kan inte spela......för deras servrar är överbelastade.

Jag har betalt över 400:-, jag är jävligt sugen att spela JUST NU eftersom det är jobb i morgonbitti igen....

Jag fattar *inte* logiken i att tvinga mig logga på en server för att kunna spela singleplayer när de säkert själva redan förstått att det kommer bli ett jäkla tryck när spelet väl släpps...

så lamt....

riktigt så är det ju inte då du när som helst kan bjuda in en kompis så länge han är på samma nivå eller sälja på aktionshusen

Har inte spelat än så visst, jag har inte full koll. Men jag tycker helt klart jag ska kunna spela utan att logga in på battlenet när detta inte fungerar.
I de fallen kan jag absoult leva med ett felmeddelande som talar om att jag inte kan bjuda in en kompis att spela med mig eftersom jag inte är inloggad på battlenet....

Medlem

servern är nere verkar det som om du får error 37 mellan försöken så var det i natt innan dem kom i gång dock är inte blizzard snabba på att updatera deras info på sidan

Medlem
Skrivet av firsov:

Nog jätte bra spel om det gått att installera... fy fan vilken skit. Någon som har fix när man sitter fast på 0 %?

Har du aktiverat spelet. Du måste aktivera det för att installationen ska fortgå. Vet, det är lite lamt, men så är det...

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:
Skrivet av firsov:

Nog jätte bra spel om det gått att installera... fy fan vilken skit. Någon som har fix när man sitter fast på 0 %?

Har du aktiverat spelet. Du måste aktivera det för att installationen ska fortgå. Vet, det är lite lamt, men så är det...

Ja ofc har jag gjort det

Inaktiv

CD Projekt Red och DRM-fritt... mmh!

Medlem

Har bara lyckats spela i 20 min typ...för jävligt!!!

Medlem

Tro fan du tycker det är lite enkelt nu på lättaste! herregud. Klara det och kör sen på svårare.

Medlem

har lirat ett par timmar idag, fick error 37 en gång och något knas i en grotta, men utöver det har jag varit helt buggfri än så länge. det är dock lite laggigt, ibland smålaggar det lite men mestadels flyter det på som en dröm, lite jobbigt.

Medlem

Slå på Elective mode? jesus.

Medlem

Lekte runt lite i Akt 1, började leta nytt eqipment i akt 2 för att inte dö, dött som en tok i akt 3, men det löste sig ganska bra när jag gick mer på vitality istället för skada. Kör dock med fullt party, men ändå, överaskad att man faktiskt kan bli oneshottad på normal om man inte passar sig (Fallen Lunatic någon? )

*edit* överaskad på ett bra sätt då förstås, kan tänka mig att bossfighterna i Hell och Inferno kommer vara rätt episka med mekaniken på bossarna!

Skriv svar