Inlägg av Fletchett

Inlägg som Fletchett har skrivit i forumet

Skrivet av Denper:

Inte riktigt rätt. Story-driven PVE kommer, men inte ”levlande” av heroes, med talent trees etc. Antagligen inte heller en del content som var kopplat till det som procedurala levlar för grinding.

Det som kommer är det vi redan hade i första Overwatch, nämligen mindre PVE events. Skulle inte förvåna mig om det är samma PVE events, fast bara re-skinnade med nya fiender. 🙄

Skrivet av Freakon:

Där tänker jag tvärtom. Om man vill tjäna mycket pengar så bör man levera något som många vill betala för. Ju bättre produkt, ju fler köpare == mer pengar.

De behövde ju bara hålla uppe skenet av att det var något av värde fram till att Microsoft dealen gick igenom. Och för spelarna så handlade det om att övertyga att spelet var något nytt, inte bara en patch som tog bort en massa ett spel de redan spelat i åravis.

Att låtsas PVE var stort och på gång uppnådde båda dessa grejer.

Skrivet av baxtex:

Ja, jag fattar inte heller vem som köper sånt här? Typ när man är 11,12 år?

Kan ju vara vem som helst som vill skydda sin Switch. Att man vill ha lite extra säkert så den inte blir repad eller skadad.

Sen att man betalar så pass mycket för att få ett tema på skyddet, det är ju en annan femma... men jag menar bara konceptet i sig är väl inget nytt. Det är ju ingen skillnad från att man köper ett skydd till en telefon eller vad som helst annat man går runt med.

Skrivet av PelvisPresley:

Går det att lita på vad den där farbrorn säger? Eller är det ytterligare ännu en edge-lord som vill säga något för att locka till sig publik?

Tror inte han vet nånting konkret och det här var nånting han kläckte ut sig lite slumpmässigt under en stream.

Han har ju inte jobbat för Sony på evigheter, och dessutom har en vana av att säga saker som inte går att bekräfta.

Det som avgör för mig är saker som vilken ser bäst ut, det händer ju att den ena eller andra modellen ser lite skum ut... eller exempelvis att röstskådespeleriet varierar som i Mass Effect. Någon annan "könsroll" tillämpar jag inte, det handlar om spelupplevelsen först och främst för mig.

Satt och såg igenom Wakkaahs stream på spelet och det såg ju faktiskt riktigt skoj ut, så...

#jagvillspelabeta

Skrivet av kebbe:

I och med att bakåtkompatibilitet fortfarande inte är givet på konsol så borde varken digitala bibliotek eller "ekosystem" spela någon större roll.

Håller med, det argumentet håller inte riktigt vatten - speciellt för Sony då de inte har garanterat bakåtkompatibilitet nånstans.

Dock så har han nog rätt framöver... övertygad om att påståendet kommer bli sanning förr eller senare. Precis som på PC marknaden där Steam har ett automatiskt övertag genom att helt enkelt vara platsen där folk vill samla sina spel, så kommer ju konsolerna också komma dit då allting är digitalt idag.

Mer ofrivillig early access. Yay...

Skrivet av waeress:

alltid lika underhållande att se alla defensiva gamers i såna här trådar

Tror alla som upplevt hur det gick på 90-talet där spel attackerades som om det var roten av all ondska... vill inte se det hända igen. Sånt här trams kan gå väldigt fel, väldigt fort.

"How you play FPS makes a real difference on battlefields IRL"?

Nej, där tappade de helt bort tråden. Hade de hållit detta till Arma III och Laws of War expansionen så hade det varit fantastiskt. Ett riktigt bra sätt att väcka uppmärksamhet om viktiga frågor - men att börja blanda in "alla FPS" bara förlöjligar hela konceptet.

Har full förståelse för Capcom, det är sanslöst irriterande när man råkar lägga sin strålspårning nånstans och inte kan hitta den. Det har ju hänt oss alla nån gång. 🤷‍♂️

Skrivet av Hipshot:

Nej, det där stämmer inte, det går väldigt bra med spritebaserade fiender och vertikalt.

Skrivet av Esri:

Yepp, finns mängder av riktigt bra spel som är byggda i både Build Engine och gzdoom för moderna maskiner.

Spel där man hoppar över fienderna och slåss med (billboard) sprite fiender? Har ni nåt exempel där det fungerade bra?

För det skapar ju alltid problemet att antingen står fienden vertikalt, och blir fullständigt platt när spelaren kommer över eller under den, eller så följer fienden spelaren och du ser alltid framsidan. Vilket som blir konstigt när spelaren jetpackar över fienderna i 100 knyck. I spel som exempelvis Ion Maiden håller utvecklarna spelaren på samma plan som fienderna för det mesta, av just det skälet.

Såg ut som där var en massa vertikalt stridande, med spelaren studsande runt, vilket är lite av ett no-no när det kommer till sprite baserade fiender. Men vi får se, kanske blir bra. Vem vet?

Finns dock så många fantastiska boomer shooters vid det här laget att det krävs rätt mycket för att stå ut från mängden.

Skrivet av kebbe:

Visar snarare vilken nivå spelet håller när man skalar bort billiga gimmicks, lite som när man ser en film utan 3D.

Det är ingen billig gimmick - VR är ganska dyrt.

Men skämt å sido, Alyx är gjort för VR på ett sätt där hela grejen försvinner i en plattskärmsversion. Sättet du interagerar med världen och vapnen går helt enkelt inte att översätta till en platt skärm.

I din liknelse med 3D film så skulle Alyx mer vara som Avatar då, det är svårt att hävda att den filmen inte blev bättre på grund av 3Dn. Det är så den filmats och det är så den ska upplevas.

Skrivet av Bennii:

Den ursprungliga dealen var 50 dollar för Ark och Ark 2, men expansionerna såldes separat.

Nya dealen är 60 dollar för Ark och expansionerna, men Ark 2 säljs separat.

Måste hämta miniräknaren och kontrollera om det faktiskt blivit billigare eller inte.

Det går ju inte att veta då de inte sagt vad Ark 2 kommer kosta nu. Mycket möjligt att det blir dyrare.

Skrivet av robbis:

Spelade på stadia och hade inte en enda bugg på närmare 200h... Ska köpa det igen på steam för att köra det på steam decken, får se hur den upplevelsen blir.

Va? Stadia har aldrig haft The Last of Us?

Skrivet av PontusT:

Vad händer med trepang 1 då? Eller heter den tvåpang2?

Verkar inte funnits något första spel, utan de gick pang på Trepang2.

Skrivet av Jontos:

Helt absurdt att det inte är standard med återuppladdningsbara batterier i xbox-dosorna tycker jag.

Ur miljöperspektiv är det faktiskt bättre med utbytningsbara batteri. Det innebär ju att du kan använda vilka återuppladdningsbara batterier som helst.

När batteriet i exempelvis en DualSense kontrol blir dåligt dock, så kommer den antagligen kastas då du inte kan kan byta batteri överhuvudtaget (utan att plocka isär den helt d.v.s.).

En Xbox kontroll i jämförelse kan ju då byta batteri på nån sekunder, och få längre livstid.

Otroligt löjligt. Om de nu har möjligheten att göra tillverkning mer miljövänligt, då är det nästan på oetiskt att inte göra det på alla kontroller... Inte bara på nån speciell kontroll som ser extra ful ut bara för att kunderna ska känna att de gör något positivt när de ger sina pengar till Microsoft.

Dessutom kunde de ju också passa på att fixa styrspakarna så att de inte har stick drift hela tiden. Det är ju en av de vanligaste problemen med handkontroller, och hade kunnat lösas ifall de bara började använda HAL effekt sensorer istället för mekaniska spakar. Något som hade kostat MS några ören extra per kontroll, men gjort att de hållt mycket längre och på sätt varigt bättre för miljön.

Men då hade de ju också sålt mindre... och det kan man ju inte göra. 🙄

A.I. anti-fusk och analys på serversidan är rätt väg att gå, inte att programmen får mer tillgång på spelarnas datorer. Det vet vi fungerar inte mer än tillfälligt, och innebär en massa risker.

Görs allting på serversidan därimot så blir det mer eller mindre omöjligt för fuskarna att ta sig förbi skyddet utan att göra själva fusken värdelösa.

Och det finns ju dessutom redan:

Vad som gör det ännu värre, är att de först utannonserade att denna uppgraderingen till UE5 skulle vara gratis: https://twitter.com/jeremystieglitz/status/161736541151055462...

Vilket skämt till företag. Säger som föregående, håll er långt borta från allt de gör.