Inlägg av Wardancer

Inlägg som Wardancer har skrivit i forumet

Skrivet av purjo:

Så länge de dumpar det värdelösa stridssystemet från tvåan och låter en slåss i mer än fem olika rum så blir det nog bra. Kanske inte ska säga att systemet var dåligt men allt såg så överdrivet och löjligt ut. Hawke hoppar in från tio meter, svingandes ett svärd längre än han själv lika graciöst som om det vore ett tomtebloss. Inte min uppfattning av coolt.

Det här, många gånger det här. Spelar ingen roll vad de har för motor etc om spelet ser ut som DMC+Bajonetta i striderna. Ju mer "realistiska" striderna ser ut desto bättre. Nedtonade animationer med vettiga vapen och rustningar. Inga boobplates, stringtangas och 3 meter långa svärd som ser ut som de är gjorde av plast (Tittar på dig Skyrim/Oblivion med elven/glass).

Se till att saker ser trovärdiga ut så kommer inlevelsen med.

Förhoppningsvis gör de singleplayer bättre för Halo 4 var fan under all kritik när det gäller uppdragsdesign och manus... de flesta premisserna till banor verkade skriva av treåringar. Speciellt banan där man kör runt med det stora fordonet och ska skjuta ner luftvärnskanoner. Tydligen kan deras vapen inte sikta på ett mål i samma storlek som globen utan att ha en laserpekare (som de bara tar med sig en enda av och sätter på ett flygplan)... seriously? Var det de bästa ni kunde komma på?

Önskar bara att de kunde ta sina quicktime events och stoppa upp nånstans. Låt mig få titta på cutscenes ifred.

Tycker text ger mer personlighet då jag kan läsa den precis i vilken röst jag vill samt det blir oändligt mycket mer dialog tillgängligt. Skulle man röstsätta all dialog i Baldurs Gate Spelen skulle det behövs fler skivor och en enormt mycket större budget. Så hellre text med enstaka viktiga dialogbitar röstsatta för att sätta tonen när det behövs.

Med tanke på bigscreen stödet är det rätt uppenbart att det är handkontrolls stöd. Underbart initiativ, har precis byggt en HTPC/Steambox så fler hotseat multiplayer spel till folket! Så mycket skönare att spela dom på PC än på den gammla dassiga 360n

Lyckas dom fixa till levelsystemet så att allt inte skalar hela tiden med level och vapen automatiskt blir värdelösa så fort man gått upp 2 levlar så kan det bli riktigt bra samt lite polering och utveckling av saker som inte riktigt kändes färdiga i 1:an.

Riktigt skoj i Co-op och närstriderna var skoj speciellt med en handkontroll.

Skrivet av mosoloa1:

Bra med konkurrans mot Steam om man ska vara positiv. Annars är det väldigt irreterande som redan sagt med flera program som ligger i bakgrunden och drar processorkraft. Att man behöver logga in på ännu ett till program om man vill spela gör det ju inte heller bättre tycker jag.

Svårt att kalla det konkurrera när plattformarna oftast har exklusiva spel så du har inget val i frågan om var du ska köpa ett spel. T.ex. BF3, Half-Life etc. Att konkurrera vore att öppna en nätbutik som säljer alla spel och att sälja dina spel på andras nätbutiker. Så vi faktiskt skulle få lite konkurrens om priser och funktionalitet som vi konsumenter får välja mellan.

Nu är konkurrensen enbart mot producenterna av spel inte mot konsumenterena.

Alltså det gör ju inget om de har egna butiker och grejjer, problemet är ju när allt ska vara exklusivt till varje butik. Det är det som är åt helvete.

Sen alla som snackar om 699:- för spel kan ju sluta gå till gamestop och game... för det går i princip alltid hitta spel för betydligt lägre pris än så. Inte ovanligt att få tag i helt nya release för 500'ish kronor om man tittar runt lite. Sen har ju t.ex. butiker som Elgiganten haft riktigt låga priser vid storrelease så som Gears of War och Halo spelen, 399:- på releasedagen.

Skrivet av beltet:

Självklart ska man kunna sälja vidare. Man köper en ägodel, sjukt om man inte kan få sälja den ägodelen vidare.

Det är en jävla skillnad på att privatpersoner säljer lite spel på blocket eller till kompisar och att ett företag köper in spel skitbilligt och sen säljer dom för 100'ish kr under nypris och tar allt som vinst. Dvs de tjänar pengar utan att utvecklarna får ett öre, något jag skulle säga är värre än piraterna som iaf inte tjänar pengar på det.

Så ja andrahands-marknaden borde få finnas kvar men det som t.ex. gamestop pysslar med behöver försvinna.

Hela poängen med MLG chefens uttalande är ju just att han vill titta närmare på NA scenen t.ex. för att få fram bättre spelare. Inte att snacka skit om sydkoreanerna och att deras prestationer inte skulle räknas. Läsförståelsen är som vanligt ganska dålig. Sen så finns det betydligt fler icke-koreaner som spelar SC2 framgångsrikt jämnfört med Broodwar speciellt då SC2 scenen faktiskt inte är speciellt stor i Korea ännu då BW fortfarande håller greppet även om det lär försvinna nu när KeSPA lägger ner OSL Broodwar.

Kollar man på GSL nu så har Naniwa tagit sig till Ro8 Code S (kvartsfinal) 2 gånger i rad och Thorzain och SaSe krigar i Code A för att ta sig uppåt. För att bara nämna några av de mer kända svenska spelarna.

Men han har helt rätt, fortsätter koreanernas dominans så kommer intresset i EU/NA dala vilket varken koreanerna eller EU/NA vill, så ett större utbyte mellan spelarhusen är en bra sak och det händer just nu. Koreaner flyttar till spelarhus i USA och flera av våra spelare flyttar till korea för att satsa på heltid.

http://www.modulaatio.com/runningwithrifles/ <- när ett modernt fps kan ens komma i närheten av känslan att bara vara en soldat i mängden i detta indie spel så kan dom börja snacka autentiskt. AI som bedriver ett krig helt själva, fienden vet inte ens om att du är en spelare, du tål exakt lika mycket som en vanlig soldat etc.

Dessa jäkla 100% stenhårt scriptade rälskjutare där man knappt får gå en halvmeter åt sidan för att inte förstöra nästa "EPIC FUCKING MOVIELIKE MOMENT OF AWESOMENESS" kan köra upp sin "realism" nånstans där solen inte skiner.

Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Wardancer:

Och direkt kommer de mer efterblivna pojkarna fram som inte alls har fattar varför sexism är ett problem. Det handlar inte om PK, det handlar inte om att "EEEEEW NAKET". Det de handlar om är dock uppenbarligen lite för komplicerat för vissa här.

OT: Japaner...

Nej.

Är dessutom alldeles för trött på Sveriges syn på vad som är sexism, rasism och jämställdhet för att ens försöka argumentera.

Snart måste vi bannlysa porr för det gör kvinnor till objekt..

Strawman och slipperyslope i samma post, sorgligt.

Och direkt kommer de mer efterblivna pojkarna fram som inte alls har fattar varför sexism är ett problem. Det handlar inte om PK, det handlar inte om att "EEEEEW NAKET". Det de handlar om är dock uppenbarligen lite för komplicerat för vissa här.

OT: Japaner...

Hmm förlängt avslutningskapitel låter bra, för det kändes lite fattigt jämnfört med resten av spelet. Lite som att de var tvugna o avsluta det lite fort.

Men det som witcher 2 verkligen gjorde bra var hur olika spelet blev beroende på sida man valde, bara sånna saker som att man har väldigt olika anledningar att ta sig vidare till sista kapitlet och vet helt olika saker om karaktärerna man följer. So goood!

Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Nope, det krävde bara att man inte klickade som en idiot Amalur style, utan att man faktiskt tog det lungt och blockade/dodgade när man skulle och attackerade först när man hade läge. Enda som är lite störigt med Risens och Gothics attacksystem är att de flesta attackerna involverar att man går frammåt samtidigt vilket är störande. Men annars är det ett mycket sansat och trevligt fighting system, speciellt eftersom _allt_ i spelet dödar dig med lätthet i början. Varje fight är något man måste tänka över och helst undvika i början.

Som sagt, jag tycker kontrollerna var enormt klumpiga och stela. Witcher 2 har ett fantastiskt bra stridssystem, allt kan döda dig men du kan ändå ta dig undan för att kontrollerna är responsiva, det kan man knappt i risen för att man är klumpig som en stenbumling och har en jävla fördröjning i allt.

Witcher 2 var ju helt värdelöst med kontrollerna, Geralt flyger runt som en jävla vante så fort man trycker attack och man har ingen aning om varfan han ska hoppa och göra femton piruetter. Nej tack, lungt sansat och lite mer realism i striderna tack.

Witcher 2 var dock i övrigt ett fantastiskt spel.

Hahaha skojar du eller? Det var ju toppenstrider!

Du har konstiga åsikter och därmed fel, så det så!

Kanske om man var ute efter ett dansspel, fler piruetter och annat flum i 5 minuter Witcher 2 än i hela OS finalen i konståkning.

Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Nope, det krävde bara att man inte klickade som en idiot Amalur style, utan att man faktiskt tog det lungt och blockade/dodgade när man skulle och attackerade först när man hade läge. Enda som är lite störigt med Risens och Gothics attacksystem är att de flesta attackerna involverar att man går frammåt samtidigt vilket är störande. Men annars är det ett mycket sansat och trevligt fighting system, speciellt eftersom _allt_ i spelet dödar dig med lätthet i början. Varje fight är något man måste tänka över och helst undvika i början.

Som sagt, jag tycker kontrollerna var enormt klumpiga och stela. Witcher 2 har ett fantastiskt bra stridssystem, allt kan döda dig men du kan ändå ta dig undan för att kontrollerna är responsiva, det kan man knappt i risen för att man är klumpig som en stenbumling och har en jävla fördröjning i allt.

Witcher 2 var ju helt värdelöst med kontrollerna, Geralt flyger runt som en jävla vante så fort man trycker attack och man har ingen aning om varfan han ska hoppa och göra femton piruetter. Nej tack, lungt sansat och lite mer realism i striderna tack.

Witcher 2 var dock i övrigt ett fantastiskt spel.

Skrivet av red_laces:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Det var totalt värdelösa kontroller, iaf på pc.

Nope, det krävde bara att man inte klickade som en idiot Amalur style, utan att man faktiskt tog det lungt och blockade/dodgade när man skulle och attackerade först när man hade läge. Enda som är lite störigt med Risens och Gothics attacksystem är att de flesta attackerna involverar att man går frammåt samtidigt vilket är störande. Men annars är det ett mycket sansat och trevligt fighting system, speciellt eftersom _allt_ i spelet dödar dig med lätthet i början. Varje fight är något man måste tänka över och helst undvika i början.

Skrivet av red_laces:

Har det ett bättre stridssystem än det sönderskitna helvetet man fick tampas med i ettan kan det helt klart vara intressant!

Första spelet hade klockrent stridssystem, inte en massa idiotiskt flängande och flygande hit o dit utan lungt o sansat, att slåss mot fler än en fiende var farligt precis som det ska vara.

Alltid trevligt med aliens dock är ju filmen som visats från det inte direkt lovande. Långsamma sega aliens, massor med quicktime events och action från första början istället för att bygga på det som gör Alienfilmerna och Xenomorphs creepy.