Ubisoft lanserar egen spelklient för pc

Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Det var bra tider! Kommer ni ihåg när vi fick installera spelen manuellt? C:/sierra... etc.
Det kändes som om att jag skulle spela ett spel, fick jobba för det och förbereda mig, det var mer belönande än att bara klicka på en ikon.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Äh jag bryr mig ej, har nog med ram minne för att ha igång steam,origin & Uplay samtidigt

Men visst nog hade det varit bekvämare att ha alla spel på ett och samma ställe.

http://wallpoper.com/images/00/25/91/65/happy-meme_00259165.png

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Bra med konkurrans mot Steam om man ska vara positiv. Annars är det väldigt irreterande som redan sagt med flera program som ligger i bakgrunden och drar processorkraft. Att man behöver logga in på ännu ett till program om man vill spela gör det ju inte heller bättre tycker jag.

Svårt att kalla det konkurrera när plattformarna oftast har exklusiva spel så du har inget val i frågan om var du ska köpa ett spel. T.ex. BF3, Half-Life etc. Att konkurrera vore att öppna en nätbutik som säljer alla spel och att sälja dina spel på andras nätbutiker. Så vi faktiskt skulle få lite konkurrens om priser och funktionalitet som vi konsumenter får välja mellan.

Nu är konkurrensen enbart mot producenterna av spel inte mot konsumenterena.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Men va faaaaaan

Medlem

så vad kallade de Uplay när jag köpte splinter cell: conviction på Steam och behövde Uplay för att spela det ? riktigt B på det.


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Handlar inte om att steam var perfekt från början eller att det kanppast är perfekt nu.

Det handlar om att det är för mycket sådant här nu.. snart har väl varje jävla utvecklare en egen tjänst och så slutar det med att man sitter där med 5-10 st klienter..

Räcker med steam.. när skall de lära sig.

Medlem

Speltillverkar världens största pc-hatare startar egen klient. Vad ska dom göra med den? Sprida virus?

Inaktiv
Skrivet av Xifarian:

Handlar inte om att steam var perfekt från början eller att det kanppast är perfekt nu.

Det handlar om att det är för mycket sådant här nu.. snart har väl varje jävla utvecklare en egen tjänst och så slutar det med att man sitter där med 5-10 st klienter..

Räcker med steam.. när skall de lära sig.

Jo håller med! fattar inte varför man ska ha ICA, Konsum & coop, till och med coop konsum, räcker väl bara med ica? :/

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Speltillverkar världens största pc-hatare startar egen klient. Vad ska dom göra med den? Sprida virus?

Haha, tänkte ungefär samma sak. Hur tänkte de att detta skulle funka?

Skrivet av gurkoz:
Skrivet av walter_iego:

Det enda positiva med U-Play PC som jag ser det, är att man kan ha backup på sina gamla UBISoft titlar. Man kan ta sin CD-key och mata in, sedan ligger spelet där. Men visst, det är trist att behöva ha många olika spelklienter.

Är du säker på att just detta är möjligt? Jag letade både i klienten och i forum om info om hur man kunde lägga till tidigare spel utan att hitta något. Kan vara jag som missat så klart.

Jag letade också på nätet, men hittade inget, hörde det från en kille som hade testat att göra så, alla hans gamla UBISoft spel gick att "redeema" i U-Play PC. Jag ska testa själv inom kort, men det är nog sant, särskilt om man registrerat spelet tidigare, då ligger info om detta i deras databas.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Ja på den tiden man var tvungen att hålla koll på sina skivor då spelen inte gick att starta utan..

Medlem
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Ja på den tiden man var tvungen att hålla koll på sina skivor då spelen inte gick att starta utan..

Det kommer man väl ihåg, springa runt över hela huset när man letar efter den där jävla skivan.

Medlem

Lägg ner, Steam kommer och blir alltid det bättre valet av dessa. Även om jag inte har prövat Uplay ännu, så vet jag 100% att Steam levererar.

Ja, jag är en liten fanboy av steam...

Medlem

Jag kan inte påstå att jag gillar det, men de har lika mycket rätt som andra (EA och Valve) att fixa en klient.

Medlem

"Steam" har inte funkat så bra för mig så där finns mer att göra.
Och ärligt har inte haft problem med uplay eller drm. Mem har varit regad på deras site ganska länge och har blivit väldigt bra bemött där.

Så jag ser inte problemet att de vill ha en plattform där vi PC spelare får våra spel att funka bättre. Vad gäller andra som steam eller origin mm så stänger jag ner dem om jag inte nyttjar någon av deras tjänster.
Så det är nog inte konkurrens det handlar om utan varje stort företag vill ha egen klient för lättare hantering av egna produkter.

Så mig stör det inte.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Först Origin som suger sedan det här.

Det räcker!!

Steam <3

å nej, först steam som sög sedan origin och nu det här...

Medlem

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Det var bra tider! Kommer ni ihåg när vi fick installera spelen manuellt? C:/sierra... etc.
Det kändes som om att jag skulle spela ett spel, fick jobba för det och förbereda mig, det var mer belönande än att bara klicka på en ikon.

Det är ju för att du har ett genuint spelintresse isåfall. När man ska bredda verksamheten mot folk som inte brinner för spel lika mycket så måste man göra det enklare och dumma ner saker, annars tappar dom intresset. Det var därför det inte fanns lika många gamers på den tiden som idag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Ja på den tiden man var tvungen att hålla koll på sina skivor då spelen inte gick att starta utan..

Det kommer man väl ihåg, springa runt över hela huset när man letar efter den där jävla skivan.

Ja, att lägga tillbaka skivan i fodralet och ställa det i hyllan var verkligen omständigt. Det enda man behöver ora sig för nu är att företaget som tillhandahåller spelet råkar gå i konkurs, blir uppköpt, ändrar avtal, lägger ner support för tjänsten eller någon av de hundratals andra omständigheter som kan påverka tillgången till de spel man köpt.

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Corporalen:

Snart finns väl en klient för varje spelföretag.

Väntar bara på att activision-blizzard ska komma med sin också, sen är fan livet komplett... -.-'

Det har dom ju typ, Battle.net knyter samman alla Blizzard spel, och du kan inte spela dem utan.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Ja på den tiden man var tvungen att hålla koll på sina skivor då spelen inte gick att starta utan..

Det kommer man väl ihåg, springa runt över hela huset när man letar efter den där jävla skivan.

Ja, att lägga tillbaka skivan i fodralet och ställa det i hyllan var verkligen omständigt. Det enda man behöver ora sig för nu är att företaget som tillhandahåller spelet råkar gå i konkurs, blir uppköpt, ändrar avtal, lägger ner support för tjänsten eller någon av de hundratals andra omständigheter som kan påverka tillgången till de spel man köpt.

När man har flyttat eller lagt undan äldre spel så är det inte alltid så lätt att hitta. Har också märkt att ibland ligger inte skivor i rätt fodral osv. Tycker det är skönt att slippa skivor helt.

Medlem

Då ska vi se. Jag har Steam, Origin, Desura, Capsule installerat och ändå finns det ju fler där ute.
Det räcker nu.

Edit: Glömde Games For Windows Live. Gaaah when will this madness end.

Medlem

Jag personligen har ingenting emot steam och egentligen inte mot origin heller men det vore najs om fler digitala butiker gjorde som GOG.com och körde helt utan klient. Där köper man spelet och får en nedladdning, supersmidigt. När du köper kläder följer ingen expedit med dig hem och ser till så att du inte lånar ut kläderna åt andra och kommer fram varje gång du ska ta på sig dem. Uppdateringar borde spelutvecklarna kunna fixa själva och achievments och liknande kan gå via en hemsida.

Medlem

Fan att man inte såg det här igår, hade gärna tagit HAWX2 för 1 dollar.
På söndag får man komma ihåg att köpa Driver: San Francisco i alla fall.
Ska kolla vad mer det finns att fynda.

Inaktiv

För i helvete, hur många program ska man behöva köra som spelintresserad? Är det så fel att vilja ha så få onödiga program installerade som bara går? Illa nog att vi har Steam och Origin.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Ja på den tiden man var tvungen att hålla koll på sina skivor då spelen inte gick att starta utan..

Det kommer man väl ihåg, springa runt över hela huset när man letar efter den där jävla skivan.

Ja, att lägga tillbaka skivan i fodralet och ställa det i hyllan var verkligen omständigt. Det enda man behöver ora sig för nu är att företaget som tillhandahåller spelet råkar gå i konkurs, blir uppköpt, ändrar avtal, lägger ner support för tjänsten eller någon av de hundratals andra omständigheter som kan påverka tillgången till de spel man köpt.

När man har flyttat eller lagt undan äldre spel så är det inte alltid så lätt att hitta. Har också märkt att ibland ligger inte skivor i rätt fodral osv. Tycker det är skönt att slippa skivor helt.

När det gäller skivor faller ansvaret på en själv om man inte håller ordning på dem men med de här nya klienterna är man helt i händerna på företagen som driver dem. Personligen litar jag mer på mitt eget ordningssinne än på ett företags stabilitet.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Edit:
Steam vet inte riktigt hur man konverterar dollar till euro, ibland kostar en ny titel 49 euro, samtidigt som den kostar 49 dollar. orättvist imo. men ibland kan de va schyssta å sätta 45 euro.

Det är inte hela sanningen. Vårt pris i euro är inklusive moms, dollarpriset är det inte. Rätta mig om jag har fel


signatur

Did you grab my ass?

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Ja på den tiden man var tvungen att hålla koll på sina skivor då spelen inte gick att starta utan..

Det kommer man väl ihåg, springa runt över hela huset när man letar efter den där jävla skivan.

Ja, att lägga tillbaka skivan i fodralet och ställa det i hyllan var verkligen omständigt. Det enda man behöver ora sig för nu är att företaget som tillhandahåller spelet råkar gå i konkurs, blir uppköpt, ändrar avtal, lägger ner support för tjänsten eller någon av de hundratals andra omständigheter som kan påverka tillgången till de spel man köpt.

När man har flyttat eller lagt undan äldre spel så är det inte alltid så lätt att hitta. Har också märkt att ibland ligger inte skivor i rätt fodral osv. Tycker det är skönt att slippa skivor helt.

När det gäller skivor faller ansvaret på en själv om man inte håller ordning på dem men med de här nya klienterna är man helt i händerna på företagen som driver dem. Personligen litar jag mer på mitt eget ordningssinne än på ett företags stabilitet.

Glöm inte att skivor någon gång blir för gamla eller repade. Då är det kört.

Inaktiv
Skrivet av Galactus:
Skrivet av Ztreek:

Edit:
Steam vet inte riktigt hur man konverterar dollar till euro, ibland kostar en ny titel 49 euro, samtidigt som den kostar 49 dollar. orättvist imo. men ibland kan de va schyssta å sätta 45 euro.

Det är inte hela sanningen. Vårt pris i euro är inklusive moms, dollarpriset är det inte. Rätta mig om jag har fel

Så sant så. Beställer du via dollarpriset tillkommer taxa.

Inaktiv

Det här kan inte sluta med annat än succé.

(Succé är franska och betyder massiv piratkopiering)

Skriv svar