Inlägg av Acriax

Inlägg som Acriax har skrivit i forumet

Skrivet av Pierre:

Fast... Kojima är ju redan med i ground zero från början? Vad är vitsen med detta? MGS ska spelas uteslutande på Playstation

Misstag 1: Ground ZeroES
Misstag 2: Kojima var aldrig spelbar
Misstag 3: Never, ever föredra ett spel på konsol framför pc

Skrivet av kaishero:

Som recensenten skriver är recensionen inte så tekniskt inriktad. Men det hade inte skadat med en lite snack om det visuella eller grafikmotorn. Det väntar iaf. jag mig som läsare. Speciellt när det handlar om rymdskjutarspel där det visuella är en stor del av upplevelsen!

För det finns det bilder och videos så du kan avgöra själv. Men kan säga att det innehåll som väl finns med i nuläget känns väldigt polerat, och stänger man av skuggorna så flyter det på väldigt bra med mitt gamla gtx 670.

Skrivet av Natrium:
Skrivet av Gneiss:

Bara jag som väntar med spelet till Rift är släppt? Känns som att upplevelsen kan få en att bli som ett barn på nytt och spelet får inte spoileras före.

personligen kör jag redan med Track IR så det ska vara just för att det är 3d effecten då, men än så länge tycker jag att oculus är overatted.

Har kört en del med både Rift DK2 och TrackIR. Med Riften känner man sig verkligen inuti skeppet på ett helt annat sätt. Dock skulle jag ändå välja TrackIR för långa sessions, främst för att det är svårt att inte bli åksjuk med Rift,.

Jag tror jag fortsätter lira detta när Star Citizen väl är ute.

Edit: Tror faktiskt båda eventuellt blir lika bra på olika sätt. Kände bara att fanboyismen behövde balanseras.

Tales of Goat Simulator

Skrivet av Katana:

Fick mig direkt att tänka på Heroin Hero i South Park...

https://www.youtube.com/embed/9BrhEW22QnQ

Får mig att tänka på Freemium isn't free-avsnittet.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Acriax:

Ser mysigt ut. Sen är frågan om det någonsin kommer bli klart också, eller vara i early access limbo i evighet likt alla andra survival-spel.

Lol syftar du på att alla early access spel aldrig blir klart? vissa spel blir inte det men vi har flera som blir det, ta en titt på terraria bland annat, det kunde man se som ett erly access och det är klart, och det finns flera andra titlar med som är klara.

Nej jag syftar på att survival-spel i early access aldrig blir klara. Räknar inte Terraria som ett survival-spel.

Ser mysigt ut. Sen är frågan om det någonsin kommer bli klart också, eller vara i early access limbo i evighet likt alla andra survival-spel.

Så klarar du Destiny-raiden Crota's End helt själv

Så, utnyttja en exploit som troligtvis kommer bli fixad eventuellt? Uppmuntras sådant, FZ?

Skrivet av Droopydawg:

Vad går spelet ut på? Enda jag sett på YouTube är folk som flyger fram och tillbaka mellan rymdstationer och köper billigt och säljer dyrt. Verkar vara mer innehåll i Dope Wars till min gamla Texas instruments miniräknare.

Klanka inte ner på dopewars!

Skrivet av von_lidl:

Muse? Eller vad är det för band?

Royal blood - out of the black

Skrivet av Sapiens:

Eh va fan... så är det här typ som farming simulator fast i luften? :S

Kul fakta:

Alla farming simulator, woodcutter simulator, construction simulator, garbagebag simulator etc etc har kopierat typsnittet och generellt designen på boxen från Flight Simulator, troligtvis för att lura folk till att då tro att det var microsoft som utvecklat garbagebag simulator, när det egentligen var några helt andra.

Skrivet av Propy:

Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att det finns så få strategi-spel att det inte ens finns en kategori för det? Vissa saker var bättre förr...

Konstigt nog finns det många turbaserade strategilir idag, men realtidsstrategi finns det få av. CoH och Starcraft 2 typ.

Skrivet av Jacoben:

Wolfenstein: The New Order skulle vunnit best shooter tycker jag.
Far Cry 4 är ju ett bra spel... men inte som wolfenstein.

Håller med. Wolfenstein var överraskande bra. Skulle även sätta det som en contender till årets bästa soundtrack.

GOTY är svårare, men det kan INTE vara Dragon Age. Som årets bästa rollspel gör sig Divinity: Original Sin bättre. Enligt metacritic har DA:I en user score på 5.8. Kan iofs vara trolls/ea-haters, men det är ändå väldigt lågt för att ha ett så högt betyg av kritikerna. Mutor?

(Källa: [http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/year/p...])

Verkar som att de flesta spelen här är sådana som är populära/hypeade och färska i folks minnen.

Skrivet av von_lidl:

Fan så fint med ett riktigt cover-system!

Lite missvisande titel. Hela grejen var väl att det inte var något cover system. "We chose to not implement a contextual cover system..." som han sa i filmen. Man kan leana, that's it. Och det uppskattas.

Tror de inte kommer fixa det som jag tycker är den sämsta delen av spelet. För att citera Yahtzee: "It's an MMORPGer!".

Det är storyn man vill åt, men 95% av tiden går ut på att springa runt och göra MMO quests. Samla 35 blommor och 10 iron. Skjut getter tills du fått 10 meat. Döda 10 banditer här borta. Och varje gång man ska plocka upp en blomma eller loot måste man göra en animation som tar 3 sekunder. Det blir rätt enformigt.

Striderna är... jag vet inte, lätta kanske är fel ord. Körde trots allt inte på absolut svåraste. Men de var inte direkt engagerande. Som archer var det iallafall bara att hålla in musknappen och trycka iväg sina skills när cooldownen försvann. 200 pilar senare trycker man tabb för att byta till nästa fiende, sen repetera. Tryck på cloak-knappen om man drar aggro. Ens kumpaner använde sina skills dugligt, och tanken höll för det mesta aggro bra, så det var inget behov av att micro-managea och använda taktikläget. Trevligt iochförsig, men det blir inte mycket till spel kvar när man inte behöver göra något annat än att hoppa in i skadade karaktärer och svälja en potion då och då. Skillsystemet var ganska meh. Okej, man låser upp nya skills och kan spendera poäng som gör vissa skills dubbelt så bra. Kändes som att vissa skills var helt värdelösa, som att hoppa bak som archer t.ex., men annars spelade det ingen större roll vad man tog. Vad man än tog så gjorde det karaktärerna bättre, och AIn använde de nya förmågorna väl oavsett hur de funkade.

Karaktärerna är även väldigt träiga. Ingen man direkt gillar eller kommer minnas efter att spelet är slut. Långt ifrån lika välskrivna som kompanjonerna i Baldurs Gate eller Mass Effect. Heck, jag tyckte att det senaste Wolfenstein (som jag köpte ungefär samtidigt som DAI) hade betydligt mer intressanta och relaterbara karaktärer.

Även storyn är rätt så krystad. De lämnar över ansvaret för inkvisitionen till spelaren som är en komplett främling för dem och oerfaren som ledare? Cassandra hade varit platsat mycket bättre i ledarrollen. Sen är det första man gör när man fått det här stora ansvaret att springa ut i skogen och personligen skjuta på ondingar och plocka blommor? Det är som att George Bush hade stuckit till irak ungefär.

Aja, end rant. Det var inte min kopp te helt enkelt, men folk som gillar MMOs lär gilla det.

Till alla som säger att det kommer floppa eller bli så galet bra att det inte är sant: det går helt enkelt inte att avgöra hur bra ett spel kommer bli så här långt i förväg. Vilka kriterier skulle man basera hur bra det blir på?

Pengar insatta i projekter? Destiny hade varit världens bästa spel.

Mängder utlovade features? Fable hade varit världens bästa spel.

Utvecklingstiden? Duke Nukem Forever hade varit världens bästa spel.

Hype? Daikatana hade varit världens bästa spel.

Jag tror att det kan bli bra, dåligt, och lite meh.

Hade en så sjukt häftig session igår att jag fick kalla kårar.

Eftersom allt återställts så hade jag bara en klen sidewinder, vilken jag kvickt uppgraderade med två gimbal lasers och började i någon gudsförgäten kant av universum (systemet var dock rätt cool för den hade två solar och typ 8 stationer, varav en hette Heisenberg station men där narkotika till min besvikelse var förbjudet).

Anyway, tog ett uppdrag för att få igång lite cashflow. Flytta 4 food cartridges till ett annat system. Simple enough. Ett hopp senare såg jag en unidentified signal source, tänkte att jag kanske kan hitta något kul och bestämde mig för att besöka den. En wanted Lakon Type 9 styrd av en npc som hette Robert Sjödén (@silenzer kanske?) berättar att de food cartridges jag bär runt på är en decoy för att locka hans pirat-kumpaner till att skjuta på mig så de som anställt mig kan rensa upp pirater, men han ger mig en deal om att lämna varorna direkt till hans station så får jag lite extra betalt.

Jag har inget emot lite extra pengar, så går med på det. Ett hopp därefter på väg mot stationen så blir jag interdictad. Tänker att min sidewinder kan flyga ifrån det mesta ändå, så stänger av motorerna och låter honom interdicta för att se vad han vill. Det visar sig vara en random wanted pirat som vill åt mitt cargo, men han sitter i en Viper som pretty much är det snabbaste skeppet i spelet och har betydligt bättre vapen och armor än mig. Inser att jag inte kan flyga rakt bort från honom, så efter han skjutit ner mig till 60% hull så lyckas jag lägga mig bakom honom och börjar ge tillbaka. Han lyckas dock få in en salva till som splittrar glaset i cockpiten, så nu flyger jag utan sikte och med bara 5 minuter syre i hjälmen. Funderar på att dra därifrån så jag hinner till en station i tid. Som tur är warpar då 2 security vessels in och hjälper mig med honom. Vi tar ut honom och jag får en trevlig reward på 10 000 credits. Flyger för allt vad jag har mot närmsta station, kraschar nästan i porten med en Cobra som ska lämna, men lyckas reparera glaset med ca 50 sekunder kvar, och lämnar in uppdraget.

Ser faktiskt lite smågulligt ut. Trodde det skulle bli något cashgrab facebook-spel. Fast undrar hur det spelas. Styr man en enhet eller är det ett rts?