Death Stranding 2:s fullständiga titel kan ha läckt

Robot
Death Stranding 2:s fullständiga titel kan ha läckt

Och ett officiellt avtäckande sägs komma snart.

#Death-stranding-2, #Kojima-productions


Medlem

Lite halvkass titel men DS2 är nog spelet jag ser mest fram emot just nu. Hoppas det släpps i år!

Redaktör
Ponny

Gillar titeln. Ja, ostig. Men samtidigt känns den rätt i sammanhanget.

Vågar man hoppas på ett State of Play inom ett par veckor...? Släpps det i år vore det mumma.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kommer tvåan också bli en enformig walking simulator ?

Medlem

Jag hörde att i Sverige ska titeln översättas och spelet ska heta "Otäckt värre 2 Det våras för leveransen."

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kommer tvåan också bli en enformig walking simulator ?

Tycker DS får oförtjänt mycket skit för att enbart vara en walking sim.
Läste den här artikeln för ett tag sen och tyckte den var rätt spot on.

https://www.gameinformer.com/2021/06/11/death-stranding-is-on...

Edit: Tyckte det här stycket från artikeln stämde väl in på hur jag också kände när jag spelade:

"But my favorite part of walking in Death Stranding is that it's slow and often quiet. Video games, especially triple-A video games, rarely give the player a second to think. We are constantly bombarded with stimuli such as new things to shoot, new explosions to run from, or any number of other things the developer has inserted out of fear that we may get bored with their game, even if only for a second. While a lot is certainly going on in Death Stranding, especially narratively, it's not afraid to be quiet. To leave the player alone for upwards of an hour to just do their thing. To just walk and complete their task.

It's these quiet moments that I often return to when thinking about Death Stranding. The moments where I saw a big journey coming, planned accordingly, and then just walked my merry ass there. In fact, I got so into them, I used to plan my afternoons around them. Knowing I'd have to take off with Bridges on a walk that might take me an hour became exciting, and I started to think about how I wanted to tackle my trek, even when I wasn't actively playing the game. The quietness of that world, the time to think and reflect (combined with my drip-feed of dopamine) was my reward. I rarely ever took vehicles out with me in Death Stranding because they robbed me of those moments. I didn't want to get to my destination quicker. I wanted to enjoy each footstep – even when they got increasingly difficult."

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Tycker DS får oförskämt mycket skit för att enbart vara en walking sim.
Läste den här artikeln för ett tag sen och tyckte den var rätt spot on.

https://www.gameinformer.com/2021/06/11/death-stranding-is-on...

Det är folk som uppenbarligen inte har spelat det som yttrar sig om att det bara är en enformig walking simulator. Att det finns motorcyklar och lastbilar verkar helt ha undgått dem. Detsamma gäller det faktum att det inte bara är att gå, utan att det krävs planering och försiktighet att nå sina destinationer.

Vad gäller undertiteln så var den riktigt dålig, om det nu stämmer. Hade varit bättre att bara kalla det Death Stranding 2.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är folk som uppenbarligen inte har spelat det som yttrar sig om att det bara är en enformig walking simulator. Att det finns motorcyklar och lastbilar verkar helt ha undgått dem. Detsamma gäller det faktum att det inte bara är att gå, utan att det krävs planering och försiktighet att nå sina destinationer.

Vad gäller undertiteln så var den riktigt dålig, om det nu stämmer. Hade varit bättre att bara kalla det Death Stranding 2.

Kan vara så. Jag kan tänka mig att många tröttnar där i början. Minns att jag själv spelade säkert runt 8-10 timmar innan jag tyckte det började bli intressant på riktigt. Var ju en aning enformigt i början och kanske lite för lång startsträcka. Jag la själv ner spelet ett tag innan jag fortsatte.

Medlem

Så länge jag slipper låten med Chris Rea så är det okej.

Medlem

Att vara "on the beach" är också ett uttryck i amerikanska marinen för att beskriva, bland annat, någon som gått i pension från marinen.

Sam verkar ju ha gått i "pension" ifrån Bridges i 2an, om man tittar lite närmare på vad som sägs mellan raderna i trailer 1.

Medlem

Ett av de få spelen som jag faktiskt nästan ser fram emot


signatur

Allätare

Medlem

Avskydde DS men gav det en ny chans och det blev ett av mina absoluta favoritspel. Ser verkligen fram emot nästa del.

Medlem

Har inte hunnit spela första än men ska ta tag i det nu ikväll tänkte jag. Tydligen ska stranden ha en stor roll i spelet så det verkar ju passande även om titeln faller lite platt. Men han är ju stor filmfantast så om det är en blinkning till sin favoritfilm kan jag förstå att det har en annan innebörd för honom själv.

1
Skriv svar