Uppdaterad PS5-kontroll med bättre batteritid listas av butik

Robot
Uppdaterad PS5-kontroll med bättre batteritid listas av butik

"Exceptionella 12 timmars batteritid", enligt butik.

#dualsense, #playstation-5


Medlem

Hoppas på denna.. Känns som att den nuvarande dualsensekontrollern håller batteriet i 4-5 timmar bara, så en uppdaterad version behövs.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Ja ett bättre batteri behövs verkligen, brukar sluta med att jag alltid spelar med laddsladden inkopplad i kontrollen nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Beercules:

Hoppas på denna.. Känns som att den nuvarande dualsensekontrollern håller batteriet i 4-5 timmar bara, så en uppdaterad version behövs.

Spelar aldrig med mitt PS5. Använder den nästan bara till Netflix, Disney, HBO osv.
Men båda handkontroller tappar batteriet sjukt snabbt.

Medlem

skum tajming bara, borde ju släppt uppgraderade pandabjörns kontrollen till den slimade inverterade oreo konsolen. men man vill väl tvinga så många man kan till nyköp.

Medlem

Uppladdningsbara batteriena jag laddar till min Xbox kontroll håller upp till 20 timmar. Har räknat till det.

Medlem

Compatible with the PlayStation 5.
Det är ju himla tur att en PS5 kontroll är kompatibel med konsolen i sig! Vore ju rätt jobbigt annars.


signatur
Medlem

Jag köpte batteri via amazon som var dubbelt upp mot de som sitter i handkontrollerna.

detta köpte jag.

https://www.amazon.se/dp/B0B554VDSZ?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...

Var enkelt att byta. Följde en video på youtube och tog kanske 20 minuter på sin höjd.

Ser att det är slut nu men finns detta med som kostar lite mer men har ännu mer mAh

https://www.amazon.se/LIP1708-uppladdningsbart-litiumjonbatte...

De som sitter i handkontrollerna är inte mer än 1600-1700mAh


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Välkomnas varmt.

ELF
Medlem

Välkomna till nutiden Sony. Men bättre kan ni.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av Ronzem:

Spelar aldrig med mitt PS5. Använder den nästan bara till Netflix, Disney, HBO osv.
Men båda handkontroller tappar batteriet sjukt snabbt.

Låter som en ganska dyr streamingmaskin.

Medlem

Hade ju absolut varit trevligt med ännu mer kräm än så men de enda gångerna jag haft problem själv med att batterierna är slut när jag väl ska spela är när barnen inte sagt till att de behöver laddas. Har tre dosor så det funkar ypperligt att gå runt på de.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Spelar aldrig med mitt PS5. Använder den nästan bara till Netflix, Disney, HBO osv.
Men båda handkontroller tappar batteriet sjukt snabbt.

Det är ju ändå rätt sjukt om man inte ens spelar med kontrollern att den tappar batteri på en gång.
Men jag känner igen det där. Brukade inte regelbundet spela och dom gånger man startade konsolen så var kontrollern urladdad, då kanske det gått två veckor.

Skrivet av MrStrange:

Compatible with the PlayStation 5.
Det är ju himla tur att en PS5 kontroll är kompatibel med konsolen i sig! Vore ju rätt jobbigt annars.

Kan ju vara bra att veta, så att man inte råkar köpa den till en annan konsol


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

När Hall Effect sensors på analoga styrspakar och triggers, när batterityp som lätt kan bytas? Tröttnade på att köpa nya kontroller till PS4, med något års mellanrum, ett starkt skäl till att inte köper PS5.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Låter som en ganska dyr streamingmaskin.

Jo men jag har ju spelat ett par spel. Främst de exklusiva. Det har inte släppts något intressant på ett tag.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Spelar aldrig med mitt PS5. Använder den nästan bara till Netflix, Disney, HBO osv.
Men båda handkontroller tappar batteriet sjukt snabbt.

Läge att sälja och köpa en Chromecast med Google TV?

Låter väldigt onödigt att starta en konsol för att streama imo.

Medlem

Kan ju förklara varför Amazon kunde sälja Dualsense för sådär 400kr under Black week i mängder. Ut med det gamla och in med det nya.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är ju ändå rätt sjukt om man inte ens spelar med kontrollern att den tappar batteri på en gång.
Men jag känner igen det där. Brukade inte regelbundet spela och dom gånger man startade konsolen så var kontrollern urladdad, då kanske det gått två veckor.

Kan ju vara bra att veta, så att man inte råkar köpa den till en annan konsol

Ja än har väl inte den siste idioten blivit född så de måste väl skriva ut detta för personerna som kollar upp och ned istället för sida till sida när de ska gå över ett övergångsställe.


signatur
Medlem
Skrivet av Mac2thaPac:

Läge att sälja och köpa en Chromecast med Google TV?

Låter väldigt onödigt att starta en konsol för att streama imo.

Ska jag köpa nytt PS5 då när det släpps ett exklusivt spel jag vill spela?

Medlem

Inget exceptionellt med 12h batteritid, snarare undermåligt för sån dyr handkontroll..

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ska jag köpa nytt PS5 då när det släpps ett exklusivt spel jag vill spela?

Det beror ju på hur ofta och hur långt borta det är, sen behöver du ju inte köpa en ny konsol en gång till.
Men huvudsaken var snarare att det kändes väldigt osmidigt att ha en PS5 som streamer.

Förresten, när vi ändå är inne på ämnet. Hur gammal tv kör du på?

Medlem
Skrivet av Mac2thaPac:

Det beror ju på hur ofta och hur långt borta det är, sen behöver du ju inte köpa en ny konsol en gång till.
Men huvudsaken var snarare att det kändes väldigt osmidigt att ha en PS5 som streamer.

Förresten, när vi ändå är inne på ämnet. Hur gammal tv kör du på?

Ser inte hur det är osmidigt? Den startar snabbt, är snabb att navigera i, och det krävs ett knapptryck att starta den.
Tar lite mer plats? Visst men jag bor inte i en garderob.

TV'n är från 2020 och är en 75" - Varför frågar du?

Medlem

Det jag undrar över som numera både har Ps5 och Xbox är hur dåligt batteristatusen visas.

PS5 sjunker till en av tre pinnar snabbt men jag kan spela vidare många fler timmar så där behövs det fixas. Konstigt att detta inte har gjorts. Det går alltså inte att lita på batteristatusen.

Likadant med Xbox fast nästan tvärtom. Här är det ju AA-batterier men det finns tyvärr inget som meddelar att jag bör byta och jag har flera gånger inte fattat att batterierna är slut utan trott att det var glapp i bluetoothen eller nåt.

Medlem

Synd att de inte byter till Xbox batterisystem. Betydligt bättre och smidigare att bara slänga i ett par nyladdade AA-batterier medan det gamla paret ligger i laddning.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Inget exceptionellt med 12h batteritid, snarare undermåligt för sån dyr handkontroll..

Det räcker gott och väl säg att du spelar mellan 9 och 12 på förmiddagen sen äter du kanske en timme med tiden det tar att laga maten och äta den också vidare och då kan du ladda en timme. När du sen är tillbaka spelar du mellan 13 och 18 sen ska det vara kvällsmat och hela köret det blir 5 timmar speltid då har du spelat 9 timmar och hunnit ladda 1. När du sen äter kvällsmat laddar du ytterligare och kan spela resten av kvällen om man så önskar du klarar en hel dag och sen laddar du den fullt nästa morgon innan man börjar spela. Det behöver inte räcka mer än en dag på en handkontroll.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Synd att de inte byter till Xbox batterisystem. Betydligt bättre och smidigare att bara slänga i ett par nyladdade AA-batterier medan det gamla paret ligger i laddning.

Jag väljer aktivt bort alla apparater med sådant. Så mycket pill.

Medlem

Har aldrig problem med batteriet för jag är aldrig intresserad av att batteriet ska ta slut. Därför har jag alltid 2 fungerande handkontroller hela tiden. Och en måste ligga på laddning. Mitt största problem med PS5 handkontrollerna är att när mina barn använder dom så går dom sönder väldigt snabbt. Ena sonen fick en ny Spindelmannen handkontroll nyligen och den blev det fel på styrningen efter bara några månader......

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ser inte hur det är osmidigt? Den startar snabbt, är snabb att navigera i, och det krävs ett knapptryck att starta den.
Tar lite mer plats? Visst men jag bor inte i en garderob.

TV'n är från 2020 och är en 75" - Varför frågar du?

Okej whatever floats your boat I guess ;).

Ah, nä tänkte bara att de flesta nyare har välfungerande appar eller inbyggd CC.

Medlem
Skrivet av Mac2thaPac:

Okej whatever floats your boat I guess ;).

Ah, nä tänkte bara att de flesta nyare har välfungerande appar eller inbyggd CC.

Jo men det är en Samsung och deras egna är kasst. Köpte TV'n före jag köpte ett PS5 och eftersom det fungerar hundra gånger bättre på PS5 så använder jag den istället för streaming.
Men jag tänker ju inte sälja mitt PS5 eller köpa något annat bara för att jag inte spelat på den på cirka ett år.

Ser inte vad problemet är

Medlem
Skrivet av fooobar:

Jag väljer aktivt bort alla apparater med sådant. Så mycket pill.

Jag tycker det är smidigt då är man igång direkt istället för att ladda eller spela med sladden i. Men man har ju alternativet att köpa ett play and charge batteri eller vad det kallas till de nya konsolerna.

Min ps3 kontroll är ofta urladdad när jag ska spela på den.

12
Skriv svar