Lethal Companys läge för spindelrädda är bland de lataste och roligaste jag sett

Robot
Lethal Companys läge för spindelrädda är bland de lataste och roligaste jag sett
Medlem

Slippery slope.

Medlem

Har aldrig fattat varför just spindelrädda fått en gräddfil i spelbranshen? Folk har fobier för allt möjligt. Blod, ormar, ödlor, clowner etc. Varför just spindellägen? Är det värre än de andra? 🤣

Medlem

Testa Arachophobia mode i Satisfactory.
Då hör man bland annat läskigt jamande lite överallt istället.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Har aldrig fattat varför just spindelrädda fått en gräddfil i spelbranshen? Folk har fobier för allt möjligt. Blod, ormar, ödlor, clowner etc. Varför just spindellägen? Är det värre än de andra? 🤣

Beror väl helt och hållet på efterfrågan från spelarna och resurser hos utvecklarna. I Sea of Thieves kan man t.ex. stänga av råttorna som springer över durken. Men om jag får gissa så är spindelskräck en av de vanligaste fobierna.

Kolla annars in araknofobiläget i Grounded, jag tycker det gör spindlarna sju skaff värre.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Om man är rädd för vatten, kan man byta ut vattnet i Sea Of Thives till filmjölk eller kräm kanske?

Har aldrig förstått mig på folk som är rädd för spindlar. Små barn, visst.. men dom kan man lära att dom inte behöver vara rädd. Kan förstå att de större spindlarna kan vara besvärande för många, men små, helt ofarliga. Men även i spel?
Sånt måste det ju finnas hjälp för? 🤣

Medlem
Skrivet av cyppa:

Om man är rädd för vatten, kan man byta ut vattnet i Sea Of Thives till filmjölk eller kräm kanske?

Har aldrig förstått mig på folk som är rädd för spindlar. Små barn, visst.. men dom kan man lära att dom inte behöver vara rädd. Kan förstå att de större spindlarna kan vara besvärande för många, men små, helt ofarliga. Men även i spel?
Sånt måste det ju finnas hjälp för? 🤣

KBT! Borde bundlas som DLC.

Medlem

Tur att det inte är EA eller t.ex Ubisoft som har utvecklat spelet för då hade sågats. The Day Before kanske borde ha släppt spelet så här istället.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Har aldrig fattat varför just spindelrädda fått en gräddfil i spelbranshen? Folk har fobier för allt möjligt. Blod, ormar, ödlor, clowner etc. Varför just spindellägen? Är det värre än de andra? 🤣

Det är något hittepå - något man kan tjäna pengar på och det är bra PR att hitta på lösningar.
På allt detta, så kommer de personliga berättelserna - folk och deras kompisar som blivit rädda på landet, i lägenheter, i bilen, hos en kompis, av en kompis på halloween, i någon film, t ex eight legged freaks etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Skrivet av Zidious G:

Har aldrig fattat varför just spindelrädda fått en gräddfil i spelbranshen? Folk har fobier för allt möjligt. Blod, ormar, ödlor, clowner etc. Varför just spindellägen? Är det värre än de andra? 🤣

Som höjdrädd så önskar man att alla höjder tas bort i spel! #FlattenEveryThing /s

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Har aldrig fattat varför just spindelrädda fått en gräddfil i spelbranshen? Folk har fobier för allt möjligt. Blod, ormar, ödlor, clowner etc. Varför just spindellägen? Är det värre än de andra? 🤣

Kanske är en fobi som är mest utbredd bland kvinnor, och ett sätt att få fler kvinnor att spela. Verkar långsökt men jag fattar inte heller. Kan vara så att spindlar är ett sånt klassiskt spelmonster också. Borde ju vara ett bra sätt att exponera sig för sin rädsla annars, men antar att fobikerna älskar att vara rädda.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Har aldrig fattat varför just spindelrädda fått en gräddfil i spelbranshen? Folk har fobier för allt möjligt. Blod, ormar, ödlor, clowner etc. Varför just spindellägen? Är det värre än de andra? 🤣

Skrivet av kaffe_is_life:

Kanske är en fobi som är mest utbredd bland kvinnor, och ett sätt att få fler kvinnor att spela. Verkar långsökt men jag fattar inte heller. Kan vara så att spindlar är ett sånt klassiskt spelmonster också. Borde ju vara ett bra sätt att exponera sig för sin rädsla annars, men antar att fobikerna älskar att vara rädda.

Kan ju handla om att spindelfobi är den största fobin.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

KBT! Borde bundlas som DLC.

Hahaha!! 🤣

Medlem

Spindlar är vidriga, Ogillar mest benen och det äckliga huvudet med stora käkar tror jag för det sträcker sig även till skalbaggar och krabbor, om än bara lite grann.
Ormar däremot är väldigt mysiga o trevliga

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Spindlar är vidriga, Ogillar mest benen och det äckliga huvudet med stora käkar tror jag för det sträcker sig även till skalbaggar och krabbor, om än bara lite grann.
Ormar däremot är väldigt mysiga o trevliga

Haha, fick mig att tänka på det här klippet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är något hittepå - något man kan tjäna pengar på och det är bra PR att hitta på lösningar.
På allt detta, så kommer de personliga berättelserna - folk och deras kompisar som blivit rädda på landet, i lägenheter, i bilen, hos en kompis, av en kompis på halloween, i någon film, t ex eight legged freaks etc.

Det tror jag med. Trams. Ingen blir fobiskt rädd för spindel i dataspel. I framtidens ultrarealistiska spel kommer det säkert ske men inte idag.

Det är en mänsklig egenskap att överdriva och just spindelfobi har försökt göras till en kultgrej.


signatur

Memento Mori

Medlem
Massa gnäll här

Men det är okej. Jag tyckte också det var trams förut. Tills jag såg det här klippet.
Tjejen skippade helt Skyrim. För att det har spindlar i det.

Och hon förklarar det bra.
Det är en fobi. Det är inte rationell rädsla. Hon vet givetvis att en spindel på en skärm inte kan skada henne men för fobin spelar det ingen roll.
Fobier är ju sådana.
Nästan alla skulle bli skraja om en kobra skulle slingra sig upp för ens ben.
Men en del vågar inte gå i högt gräs för att det KAN finnas en orm där.

Väldigt intressant klipp ovan btw. Mini-spoiler. Ju mer realistisk spindeln är desto läskigare. Så en brinnande demonspindel med tusen taggar på är mindre läskig än en vanlig.

Finns två uppföljare videos. En från typ tre år sedan och en från i år. Om man tycker det är intressant.

1
Skriv svar